Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
A fehér gyerekek nagy általánosságban, mégha nyomorból is érkeznek, már óvodás szinten is képesen felfogni a helyzetüket és önállóan törekedni arra, hogy valamivel kitűnjenek ami javítja a helyzetüket
Hát, nagyon nem ezt látom. Én is és szinte mindegyik kollégám arra panaszkodik, hogy lényegében a gyerekeknél -és nyilván a családjukban se- nem fedezhető fel ez a törekvés. Én általánosságban nem tennék ilyen különbségeket.
a kultúra oldja meg a javító intézkedések semmissé tételét, amikor apáék bemennek megverni a random pedagógust
Sajnos általánosságban a kultúra az olyan, mint a klasszikus jelenetben a csoki elfogyott, pisztácia nem is volt. Na ezt be lehet a kultúrával behelyettesíteni. Na most én olyan sulikban tanítottam, ahol elvétve volt cigány -bár pont azok ált. tök normális és törekvő család- és mégis bejöttek a szülők különféle fenyegetésekkel, sőt pont velem esett meg -igaz épp szülői és nem pedagógusi minőségemben, hogy az egyik iskolatárs apuka burkoltan veréssel fenyegetett (csak fél tucatszor mondta el, hogy kickboxos és feketeöves karatés), a kollégámhoz meg éjszaka kiment kaput rugdosni és cirkuszolni, és még ő ment a rendőrségre a semmiért; és ezt havi szinten cirkuszol a suliban. Full fehér, még a neve is teuton. Ez kiugró, de a bejáró, cirkuszoló szülő heti szintű dolog.

És így, bár a kis gombszemeikkel ezek a gyerekek is próbálkoznak, általában ez a korai pubertásukig tartó döcögés az otthoni foglalkozás hiánya, a figyelem hiánya, de legfőképpen az érdeklődés hiánya miatt, aztán kezdődhet a há' a khácit se' érdekel ez a hülye matek, helyesírás, szövegértés, rohadék atomok, fizikai képletek, stb..
jó lenne ha mondhatnánk, hogy ez egy kb. szűk és behatárolt rétegre igaz. De szó szerint igaz a diákok többségére.

Szóval jelenleg, legalábbis itthon nem a "kvóta cigányok" a probléma, hanem a fiatalság nagy részét érintő értékrend nem megfelelő mivolta.
Mondjuk nálunk ott tartunk, hogy alig akar valaki gimibe, meg tovább tanulni egy-egy évfolyamról. Nem nagyon fűlik hozzá a foguk, hogy valami melót beletegyenek. -ami egyrészt nem biztos, hogy rossz, másrészt ilyen mentalitással nem biztos, hogy megfelelő gondolkodású és szorgalmú szakmunkások hada özönlene ki az oktatásból.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 802
25 406
113
Na, ha nem akartok "négerek" lenni, akkor írjatok helyesen! :D
Persze, ha meg helyesen írtok, akkor fehér felsőbbrendűek lesztek! Na, de akkor már inkább ez utóbbi. :rolleyes:
Ide jutottak a "Fényességes Nyugaton"!
---
"A Hull Egyetem részéről kijelentették, hogy „megkérdőjelezik a status quót”, és egyes tantárgyakban megszüntetik az írott és beszélt angol nyelv magas szintű ismeretének követelményét, mert ezt a „fehér férfiak elitizmusának” tekintik."
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Na, ha nem akartok "négerek" lenni, akkor írjatok helyesen! :D
Persze, ha meg helyesen írtok, akkor fehér felsőbbrendűek lesztek! Na, de akkor már inkább ez utóbbi. :rolleyes:
Ide jutottak a "Fényességes Nyugaton"!
---
"A Hull Egyetem részéről kijelentették, hogy „megkérdőjelezik a status quót”, és egyes tantárgyakban megszüntetik az írott és beszélt angol nyelv magas szintű ismeretének követelményét, mert ezt a „fehér férfiak elitizmusának” tekintik."
Lásd fentebb...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 802
25 406
113
Nem csak az indoklás a gyomorforgató, hanem a mögötte húzódó folyamat is, sőt, leginkább az. Ahogy itthon is óvodától végig lehet nézni a különbségeket gyerek és gyerek közt, úgy amerikában is megvan ez. Akárhogy is nézzük, itthon a cigó gyerekek, kint a fekete gyerekek azok, akik állandóan emlegetve vannak, mint hátrányos helyzetből indulók és ezt a hátrányos helyzetet, bár tömeges jellemzőjük, már tilos elméletben is összekötni a 'kultúrájukkal'. A fehér gyerekek nagy általánosságban, mégha nyomorból is érkeznek, már óvodás szinten is képesen felfogni a helyzetüket és önállóan törekedni arra, hogy valamivel kitűnjenek ami javítja a helyzetüket. Van bennük szégyenérzet, van bennük javítási vágy. Az ellenpéldánál ez vagy erőszakkal és a hibák még erősebb odadörgölésével jár együtt, vagy a kultúra oldja meg a javító intézkedések semmissé tételét, amikor apáék bemennek megverni a random pedagógust. Amikor iskolába mennek és meghallgatják azt a mondatot, hogy "tanulj és akkor lesz belőled valaki", ami szerintem elég rendszeresen elhangzik, akkor a fehér gyerek, még a lerohadt helyzetből érkező fehér gyerek is képes nagy általánosságban figyelmet fordítani a dologra, igyekezni jobbnak lenni, feldolgozni a hibákat. Mégha renitens is a fehér gyerek(én az voltam, eléggé), közben képes jó tanuló is lenni(én az voltam, eléggé), azzal szemben ami az eltérő kultúrából árad, hogy há fáter asszonta áz iskola hülyesíg... . És így, bár a kis gombszemeikkel ezek a gyerekek is próbálkoznak, általában ez a korai pubertásukig tartó döcögés az otthoni foglalkozás hiánya, a figyelem hiánya, de legfőképpen az érdeklődés hiánya miatt, aztán kezdődhet a há' a khácit se' érdekel ez a hülye matek, helyesírás, szövegértés, rohadék atomok, fizikai képletek, stb..

Itt megalpozódva a jövőre, esnek ki többségében a rendszerből, mert fater péz't keres és iszik és ők is rápörögnek. A fehér gyerekek is legkésőbb a ballagási bulijukon kaptak először inni, aztán elmentek az oktatási rendszer jövőre felkészítő teljes hiányának tudatával pályaválasztásra, hogy letolják a következő sulit. (És persze, közben tömegek bizonyítják, hogy az élet elvan természettudományi ismeretek híján is, ahogy a helyesírás hiányában is lehet kommunikálni, csak akkor készüljünk fel az infrastruktúra leszerelésére, mert hamarosan nem fognak érteni hozzá.) Végigdöcögik mind akik valamilyen középiskolába mentek vagy nem és kibuknak. Itt is megfigyelhető a tendenciája annak mégis, hogy aki ki is esik, ha fehér ember, fehér kultúrával, akkor törekszik, ha más nem később, felnőtt korban, akár középkorúan pótolni a hiányt, amit az életében, annak a minőségében okoz a tanulás papírjának a hiánya, ugyanakkor esélyesen vannak alapismeretei. A végigcsinálóknak viszont az eddigiek alapján a legnagyobb százaléka fehér gyerek, akik közül szelektálódnak a legjobbak szerint az értékelési rendszeren belül és mennek még tovább tanulni. És itt jön az a képbe, hogy az életen eddig átivelő társadalmi folyamataik és a belső lelki folyamataik miatt minimális számú kiváló színes gyerek megy velük tovább, vannak a szintet nem ütő és vannak a kegyelemből levizsgázott tagok. Fordított piramisként egymásal szemben a jó és gyenge tagjai mennyiségében a kultúráiknak.

És erre lett bevezetve a kvótaszínes egyetemista, fősikolás, aki a származása okán(egyszerűen a színe miatt, éljen az antirasszizmus) már kap pontokat a felvételhez. Innen indul a tébolya ennek a folyamatnak, ami miatt írunk. Mert egyetemi szinten az így beerőszakolt, kiemelt hímestojásként meg nem sérthető, de emiatt önérzetes lényegében még senkik továbbra is ugyanolyan teljesítményt mutatnak a kívánalmakkal szemben. Óriási tömegben esnek ki idő előtt, mert egyszerűen a valóság szembejön és vannak követelményei, amikre a fehér gyerek, ha kell, ha nem az élethez, képes nagy arányban választ adni. És mivel a háttérben ügyködő, akár jószándékú segíteni akarásból a színeseket toló erőket ez idegesíti, mert ideológai, szellemi, társadalmi síkon pont azt támasztja alá, amiről eddig írtam és egy csomóan pusztán ezt gyűlölködésnek tekintik pedig csak valóság, ezért kezdték el rasszistának kikiáltani már magát a követelményrendszert. A fehérek óvodától az egyetemig aztán a munkájukban, legyen bármilyen szinten, bármilyen munka, intelligensen képesek végezni a szükséges dolgokat, vagy legalább fegyelmezetten. Képesek kezdeni valamit egy jól meghatározott követelményrendszerrel, míg a színes tömegeknek még ez is nehezére esik és ehhez akarják formálni a követelményrendszert. És mindezt kizárólag csak azért, mert mutogatni akarják, hogy lám-lám, milyen nagy arányban végeznek színes bőrűek a fehér privilegista szakokon. Igaz, ehhez a matektól a fizikáig, a nyelvtantól a szöveg felfogásának az elvárásáig ki kellett kiáltani rasszistának magával a tudománnyal és oktatással és főleg a magától fegyelmezettebb fehér emberrel szemben már azt is, hogy bármiféle követelmény támassza alá az előremenetelét az eddig is a bőrszíne miatt bejutott fiatalság tömegének.

Ez a gyomorforgató.
Nem egy alomból származunk!
(Szerintem érted mire gondolok...)
 
  • Tetszik
Reactions: merleg and Pogány

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Én már megmondtam a lányomnak, csak Oo, Kína, Dél-Korea, Japán ha külföldön akar továbbtanulni. Esetleg Kazaksztán...
Miért akarna? Itthon sem rossz az oktatás. Meg ma már online lehet egy csomó mindent tanulni, vagy az ember egyetemi tanulmányait kiegészíteni máshol született tudományos munkák megismerésével. De szerencsére mi még ott nem tartunk ... bár már kijelentett -minden sugalmazás nélkül-, hogy szeretne oroszul megtanulni. De most elég a két nyelv neki. Aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz 10 év múlva. De alapvetően nem fogom biztatni, hogy a teljes egyetemet -ha oda megy- külföldön végezze el.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 560
32 053
113
Miért akarna? Itthon sem rossz az oktatás. Meg ma már online lehet egy csomó mindent tanulni, vagy az ember egyetemi tanulmányait kiegészíteni máshol született tudományos munkák megismerésével. De szerencsére mi még ott nem tartunk ... bár már kijelentett -minden sugalmazás nélkül-, hogy szeretne oroszul megtanulni. De most elég a két nyelv neki. Aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz 10 év múlva. De alapvetően nem fogom biztatni, hogy a teljes egyetemet -ha oda megy- külföldön végezze el.
Nem, de ha külföldön akar valaki tanulni, angol/orosz nyelvtudással, későbbi élete során nagyon fontossá váló kapcsolatokat tud kialakítani. Szerintem, egy szöuli egyetemi diploma, azért más, mint az Elte büfé és hányás szakos.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nem, de ha külföldön akar valaki tanulni, angol/orosz nyelvtudással, későbbi élete során nagyon fontossá váló kapcsolatokat tud kialakítani. Szerintem, egy szöuli egyetemi diploma, azért más, mint az Elte büfé és hányás szakos.
Annyiban nem jó az összehasonlításod, hogy Szöulban is lehet büfészakra járni, meg itthon is normális szakra. Nyilván valahol nem mindegy, hogy milyen intézménybe jár a gyerek és mi veszi körül, ezt itthon rendszeresen átrágjuk. De mi a garancia, hogy pl. a szöuli egyetem jobb-e, vagy csak más? Biztos ad valamilyen szintű nemzetközi kapcsolati hálót, csak kérdés, hogy ér e vele valamit, főleg ha nem olyan irányú a szakmai érdeklődése, másrészt a személyiséghez és az életben való boldoguláshoz és a boldogsághoz valóban ad e annyit, hogy a világ másik végén tanul -egy multikulti közegben? Vagy ezeknek nagy részét nem lehet-e itthon megadni?

/Mondjuk nemigazán szeretném, hogy a gyerek az eltére járjon.../
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 560
32 053
113
Annyiban nem jó az összehasonlításod, hogy Szöulban is lehet büfészakra járni, meg itthon is normális szakra. Nyilván valahol nem mindegy, hogy milyen intézménybe jár a gyerek és mi veszi körül, ezt itthon rendszeresen átrágjuk. De mi a garancia, hogy pl. a szöuli egyetem jobb-e, vagy csak más? Biztos ad valamilyen szintű nemzetközi kapcsolati hálót, csak kérdés, hogy ér e vele valamit, főleg ha nem olyan irányú a szakmai érdeklődése, másrészt a személyiséghez és az életben való boldoguláshoz és a boldogsághoz valóban ad e annyit, hogy a világ másik végén tanul -egy multikulti közegben? Vagy ezeknek nagy részét nem lehet-e itthon megadni?

/Mondjuk nemigazán szeretném, hogy a gyerek az eltére járjon.../
Én sem, hogy ELTévejedjen... :hadonaszos:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Az a jó, hogy a koreaiak meg amcsi, ausztrál és új zélandi suliba járatják a gyerekeiket, mert a koreai szerintük szar :p
Ha az ember törekszik a tudás megszerzésére és nem csak letudni akarja az egyetemet, vagy az épp aktuális iskolát, akkor szerintem majdnem tök mindegy, hogy hova jár. És itt el lehetne azon gondolkodni, hogy tudás megszerzése szempontjából az egyén, vagy az intézmény a fontosabb?
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll and Tiria

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 735
113
Az a jó, hogy a koreaiak meg amcsi, ausztrál és új zélandi suliba járatják a gyerekeiket, mert a koreai szerintük szar :p

A szomszéd fűje mindig zöldebb.... :)
Bezzeg Románia egyeseknél.... XD
(Tényleg, milyen szellemi képességek kellenek ahhoz, hogy annyi jópofa szomszédos ország közül, pont a románokat válassza ki valaki bezzeg országnak...)