Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 835
113

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 051
113
G

Galthran

Guest
:D rühellem az angol humort de ő jófej. meg mr bean( de nagyjából ennyi, minden mástól borsódzik a hátam)

1cefcbd2710cf6500f64f9257567f5236219acad.png
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: zeal and enzo

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 082
113
:D rühellem az angol humort de ő jófej. meg mr bean( de nagyjából ennyi, minden mástól borsódzik a hátam)

1cefcbd2710cf6500f64f9257567f5236219acad.png
Azért a Monthy Pyton összesben van bőven jó + Gyaloggalop!!! + Brian élete ! És a Vaczak Szállónak is van bőséggel zseniális pillanata. Rowan Atkinsonnal meg Mr. Bean-en kívül a Fekete Vipera sem rossz. :rolleyes:
 
G

Galthran

Guest

Azért a Monthy Pyton összesben van bőven jó + Gyaloggalop!!! + Brian élete ! És a Vaczak Szállónak is van bőséggel zseniális pillanata. Rowan Atkinsonnal meg Mr. Bean-en kívül a Fekete Vipera sem rossz. :rolleyes:
nem, én ezektől rosszul vagyok :D atkinsonnal igazad van, pár hónapja itt ajánlották a fekete viperát, az tényleg jó, szal mrbean helyett rowan atkinsont kellett vna írnom
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 356
11 349
113
1Egy mai fiatal véleménye a közoktatás gondjairól:
1. flesh. Molni meg ne lássa ezt a videót! :)
2. flesh. A matematika -és a többi természettudományos tárgy - tanulásának szükségességét megkérdőjelezni egy alapvetően technikai civilizációban...hááát..
3. flesh. A kötelező olvasmányt nem az "információ" miatt kell elolvasni, mert hogy lesz szókincse, kifejezö kézsége, érzelmi intelligenciája, ha nem olvas...sokat, sokfélét. Kapisgálja, hogy az olvasással a képzelőerőt -is- fejlesztjük, de nem érti ennek a jelentőségét.
Abban igaza van, hogy Madáchot nem a kiskamasznak kell feladni, hanem majd akkor amikor benne is feljönnek azok a kérdések amiket A Tragédia feszeget.
4. flesh. A tanár fizetés vs. alkalmasság témával egyetértek, de ez már politika...vastagon.
 
T

Törölt tag 008

Guest
A katasztrófális nyelvtudatlanság tényleg gond...
Állítolag nálunk a legnagyobb az egy főre eső angolórák száma....
Volna mit javítani a nyelvtanítás hatékonyságán.

Az a munkahelyi kötelező angolozás meg ....khmmmm.kissé tulzás, szerintem.
A fordítószoftverek kifinomodásával és terjedésével ráadásul egyre jobban csökkenni fog az idegen nyelv iránti igény. És akkor ki fogja az info áramlást szabályozni? bingó!

A kollégák közötti kötelező idegen nyelv meg a kollégák közötti jó kapcsolatnak odab@sz, mert inkább nem beszélnek.
Ezt anno a heti meetingen vettem észre, hogy amikor volt egy külföldink, akkor kb 20 perc alatt lezavartuk az 1 órás meetinget mert mindenki csak a kötelező minimumot mondta el. Ahogy elment a kolléga hirtelen megint alig fértünk az egy órába.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 468
113
Egy mai fiatal véleménye a közoktatás gondjairól:
Nem olyan rossz videó, mint elsőre gondoltam. Röviden a "rendszerről":
Én alapvetően a kölcsönös tiszteletet hiányolom a rendszerből, a rendszerben levőktől és ebbe a szülők pont ugyan annyira benne vannak, mint a diákok, vagy a tanárok.
Én mostanában azt szoktam mondani, hogy kezdjük ott, hogy tiszteljük egymást -nem kell egymást szeretni, az más. Ha van tisztelet, akkor sokminden gördülékenyebben menne.
Második, hogy az ember azért ember, hogy -ha egészséges- akkor tudja az életfunkciójához tartozó dolgait szabályozni, kordában tartani. Mondjuk egy életkor felett alapvetően nem vizelünk és nem székelünk magunk alá, mert tudjuk tartani (vagy tudjuk jelezni, hogy most már nem tudjuk), ergo ha ez megy, akkor például ugyan ezt tudjuk tenni a szánkkal is, azaz, hogy mit, mikor és hogyan mondunk.
Harmadik. Ha már iskolába kell járni, legalább azért, mert kötelező; hasznosan töltsük el az időt.
Ha nem a fegyelemzéssel és az olyan -otthoni-feladatok pótlásával telik az óra, amire semmi szükség nincs, akkor szerintem egy csomó idő felszabadulna, jobb légkör lenne; akadna lehetőség odavágó és értelmes kérdéseket megbeszélni, más aspektusból elmagyarázni. Mert szerintem ennek is meg kell adni a teret és az időt.
Én igyekszem elmondani -de általában úgy érzem, hogy nem sok eredménnyel, hogy mi miért van. Miért van a kívülről tanulás, vagy hosszú és rövid távú memória fejlesztése, a kötelező olvasmányok, a testnevelés, vagy épp az olyan tantárgyak, amiket nem szeretünk. Vagy, hogy a való életben nem kifizetődő, hogy csak átbukdácsolunk (pl felhúzza a falat a kőműves, de girbegurba, akkor jár érte a fizettség -pedig "megfelelt", vagy az autószerelő csak kettesre csinálja meg a féket...)
Én szoktam olyat csinálni, hogy akkor most beszélgessünk, bármiről... hát, sok értelme nem szokott lenni...:S
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 450
10 518
113
A katasztrófális nyelvtudatlanság tényleg gond...
Állítolag nálunk a legnagyobb az egy főre eső angolórák száma....
Volna mit javítani a nyelvtanítás hatékonyságán.

Az a munkahelyi kötelező angolozás meg ....khmmmm.kissé tulzás, szerintem.
Az lehet hogy sok óra van de semmit nem ér, egy rakat gyerek egy kupacon, egy részét nem érdekli, egy része jó diák és oda figyelget de nem érdekli, egy részét érdekli de azok miatt akit nem érdekel nem tud odafigyelni. Vagy ezek kombinációja.

Nekem általánosban úgy volt hogy rengetegen voltunk egy osztályban, és a hülye gyerekeknek külön angol csoport volt, de még így is két osztályból tevődőt össze a rossz és a "jó" is. 2 évig volt olyan tanárunk aki rendet tudott tartani, szóval akit érdekelt az tudott vele úgy ahogy foglalkozni, viszont 20 vagy hányan voltunk 5.-6. osztályos gyereket nem lehet lekötni, főleg idegen nyelvel amit ha nem érdekli kb 0 értelme van. Aztán 7. 8. ban jött egy olyan aki azelőtt Angliában dolgozott fogyatékosokkal, na itt kapott igazi fogyatékosokat.... nem tudott minimális rendet sem fenntartani, és mi voltunk a jobbak de kb nem lehetett órát tartani, vagyis ő nem tudott. Semmi értelme nem volt az egésznek.
Gimiben annyiból volt jobb a helyzet hogy értelmesebb volt a társaság, különösen az idő múltával, ha unatkozott valaki akkor aludt, illetve megjelentek az okos telefonok, szóval fegyelmezni nem kellet, első három évben amúgy is olyan tanárom volt akivel inkább csak filmeket néztünk, volt olyan film amit szerintem 10x biztos elkezdtünk nézni, persze senkit nem érdekelt de hát mint mondtam azt lehetett csinálni amit akarsz csak ne hangosan mert az zavarta a tanárt. Utolsó évben kaptunk egy jó tanárt, és akkor már sokaknak benőtt a feje lágya köztük nekem is, és gyorsan felhozott minket érettségire, már aki volt elég motivált hozzá, aki nem az vagy ment ismétlésre vagy éppen hogy átment, de nyelvet csak úgy lehet szerintem ha akarja az ember, akkor egyedül is meglehet tanulni főleg az internet korában,szóval felesleges óraszám, inkább szakkörbe szerveznék ki a fele óraszámot azoknak akiket érdekel. Óraszám megmaradna de mindenki a saját erősségeire koncentrálna, jobb lenne a tanárnak is a diáknak is, a társadalomnak is.
A többi tantárgyból nem volt ennyire tragédia. Bár tanítottak volna 4 évig olaszt is, de az az osztályfőnökkel volt aki törit is tanított, eleinte még próbálkozott de harmadik évtől főleg osztályfőnöki teendők és töri, utolsó évben pedig már egyáltalán nem tanultuk az olaszt csak a sűrűsödő végzős teendők és töri volt. Az ételek nevén kívül amit mindenki ismer én se tudnék egy szót se olaszul mondani, ennyit ért 4 év heti asszem 4 órával.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 023
113
Nem olyan rossz videó, mint elsőre gondoltam. Röviden a "rendszerről":
Én alapvetően a kölcsönös tiszteletet hiányolom a rendszerből, a rendszerben levőktől és ebbe a szülők pont ugyan annyira benne vannak, mint a diákok, vagy a tanárok.
Én mostanában azt szoktam mondani, hogy kezdjük ott, hogy tiszteljük egymást -nem kell egymást szeretni, az más. Ha van tisztelet, akkor sokminden gördülékenyebben menne.
Második, hogy az ember azért ember, hogy -ha egészséges- akkor tudja az életfunkciójához tartozó dolgait szabályozni, kordában tartani. Mondjuk egy életkor felett alapvetően nem vizelünk és nem székelünk magunk alá, mert tudjuk tartani (vagy tudjuk jelezni, hogy most már nem tudjuk), ergo ha ez megy, akkor például ugyan ezt tudjuk tenni a szánkkal is, azaz, hogy mit, mikor és hogyan mondunk.
Harmadik. Ha már iskolába kell járni, legalább azért, mert kötelező; hasznosan töltsük el az időt.
Ha nem a fegyelemzéssel és az olyan -otthoni-feladatok pótlásával telik az óra, amire semmi szükség nincs, akkor szerintem egy csomó idő felszabadulna, jobb légkör lenne; akadna lehetőség odavágó és értelmes kérdéseket megbeszélni, más aspektusból elmagyarázni. Mert szerintem ennek is meg kell adni a teret és az időt.
Én igyekszem elmondani -de általában úgy érzem, hogy nem sok eredménnyel, hogy mi miért van. Miért van a kívülről tanulás, vagy hosszú és rövid távú memória fejlesztése, a kötelező olvasmányok, a testnevelés, vagy épp az olyan tantárgyak, amiket nem szeretünk. Vagy, hogy a való életben nem kifizetődő, hogy csak átbukdácsolunk (pl felhúzza a falat a kőműves, de girbegurba, akkor jár érte a fizettség -pedig "megfelelt", vagy az autószerelő csak kettesre csinálja meg a féket...)
Én szoktam olyat csinálni, hogy akkor most beszélgessünk, bármiről... hát, sok értelme nem szokott lenni...:S
Ez viszont akkor sem volt nagyon más, amikor én még közèpiskolàs voltam, ami nagyon regen volt...( 1967-ben erettségiztem).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Abban igaza van, hogy Madáchot nem a kiskamasznak kell feladni, hanem majd akkor amikor benne is feljönnek azok a kérdések amiket A Tragédia feszeget.
Bennem mondjuk feljött sok kérdés, és teljesen értettem akkor is. Mondjuk előtte is rengeteget olvastam, történelmet, sci-fit, világháborús emlékiratokat.
 
Status
Not open for further replies.