Az írásodnak viszont az a része teljes baromság, hogy a tanárnak nem kellene fegyelmeznie a gyereket.
Nem, nem ezt írtam. Azt írtam, hogy ideális esetben nem azzal kéne elcseszni azt a 45 percet, vagy annak jelentős részét, hogy fegyelmezni kellene.
Számold ki, ha minde 45 perces tanórából minimum 5 perc a fegyelmezés (de sokszor ennél több a bruttó erre fordított idő), akkor hány %-al kevesebb idő jut a hasznosabb dolgokra, a fejlesztésre, a részletesebb magyarázatokra? Mennyire rombolja a tanár morálját és hatásfokát hosszabb időintervallumban?
Látjuk, mire vezet a fegyelem hiánya mind az iskolában
Nem írok olyan dehonesztáló kifejezéseket, mint Te tetted, nem süllyedek olyan mélyre, de ha elolvasod amit írtam, az nem a fegyelem hiányáról szólt. Arról, hogy a fegyelmet és a tiszteletet a gyerek otthonról hozza; pontosabban sokszor csak hozná. Ugyan úgy, mint a kitartást, a munkát, értékrendet stb. Ez nem
elsősorban az iskola feladata. Nem is lehet. Olyan szög egyszerű dolgoknál fogva sem, mert egyrészt sem idő nincs rá, mert akkor a tananyag látja a kárát, mint az oly sokszor megtapasztaljuk, vagy éppen a szorosan vett tananyagon túli plusz ismeretek megszerzése; se lehetőség, mivel mondjuk alsó tagozaton napi 3-4 pedagógus foglalkozik a gyerekkel, felsőtől kezdve meg 5-től felfele; valamint egy családnak általában 1-2-3 gyerekre kell figyelni, addig egy pedagógusnak 15-20+ gyerekre. És akkor még nem is említettük, hogy a gyerekre a legnagyobb hatással nagyjából az első 3 év (plusz az azt megelőző időszak) van; azaz, amikor főleg a szülővel tölti a legtöbb időt (ideális esetben); a többi csak mind erre épül rá. Ugye nem árt ismerni és tanulni fejlődéslélektant.
Ez most egy lájkvadász nagyotmondó baromság volt amit írtál. Te jó ég.. Ha ezt komolyan gondolod akkor nagy baj van a fejben.
Nem gondolod, ha lájkot akarok vadászni, akkor a humor szobába berakok valami viccesnek vélt dolgot, vagy a csajosba valami macát? Vagy azt gondolod, hogy ha lájkot akarok vadászgatni, akkor ennyit gépelek öt "teccikelésért"?
Nézd, pár éve a tanári pályán vagyok, ezt már többször leírtam itt is, nem titok, vagyis azért látok elég sok gyereket munkámból kifolyólag is. Nekem ez a tapasztalatom. Azt látom, hogy alapvetően semmilyen kompetencia fejlődést nem látni az internet és a hardver fejlődése kapcsán. Nem is értem, hogy mitől fejlődne jelentősen egy gyerek képessége (pláne nem az IQ-ja, ami nincs is összefüggésbe ezekkel és nem tud olyan gyorsan változni, mint a technológia) a macskás videóktól, a discordon küldött gifektől (kb. ez a kommunikáció jelentős mértékű tartalma, amit láttam), meg a játékoktól. (Sőt, azt se gondolom, hogy attól fog nagyon fejlődni a gyerek angoltudása, ha az angolházit a google translate-al csinálja meg.) /Nyilván nem lehet minden gyerekre ezt a skatulyát ráhúzni, nyilván van, aki normálisan használja és sokszor mint céleszköz. Csak nem ez a döntő hányada./
És most nem térek ki a zaklatásokra, a pedofilokra és egyebekre. Nem térek ki az ideológiai és értékrendi agymosásra. Nem térek ki a reklámokra és megint csak stb.-kre.
Mind e mellett jelentős függőséget is okozhat. Ezt sem csak olvastam, többet tapasztaltam. Az, hogy mi a függőség meg megint csak körülírható és ráilleszthető dolog. Tehát nem a kisujjamból szoptam. (Meg mondhatnám, hogy jelenleg ilyen irányú tanulmányokat is végzek, de igazából tök mindegy. )
De itt megint ugye egy kis szövegértés és szavak jelentősége. Mert alap esetben ha mind időben, mind használatban vannak szabályok, vannak határok -amik még be is vannak tartva; ha a gyerek meg van tanítva/ismertetve az internet és az eszközök előnyeire és hátrányaira és oda van rá figyelve. Szóval ha megvannak az alapok; akkor nem gondolom, hogy feltétlen káros lenne. Csak sajnos ezek az alapok, amikkel biztonságosabban lehetne használni ezeket legtöbb esetben teljes mértékben hiányoznak.
Ezeknek az alapoknak a meglétével, nagyon hasznos tud lenni, ki tudja tágítani mind a tudást, mind az ismereteket. Szélesíteni tudja a kapcsolati hálót; csökkenteni tudja a földrajzi elhelyezkedésből, vagy társadalmi státuszból eredeztethető hátrányokat. És számos egyéb jó dologra is használható (lenne). /Az más kérdés, hogy valóban kellenek e ezek az embernek; de ez már nagyon elméleti és témától eltérő kérdés./
Tehát én jelenleg azon az állásponton vagyok, hogy a gyerekek nagy átlagát nézve inkább károsnak tekintem az internet és különfée tech. eszközök használatát, mint hasznosnak.