Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 956
19 263
113
Esetleg keresd a hibát az oktatásban és a tanárok gyakorlatilag nulla fegyelmezési lehetőségeiben. Az egyre komplexebb életkörülményeink jó hatással vannak az intelligenciánk fejlődésére. Az oktatásunk leépítése, liberális elbaszása nincs.

Van két kisgyerek. Adj bármilyen korukhoz illő fejlesztő játékot a kezükbe. Mindkettőt fejleszteni fogja. Pont. De az egyik gyerek sosem volt iskolában, sőt emberek között sem, mert egy indiai dzsungelből halászták ki, az is csoda, hogy életben maradt a vadonban. A másik gyerek európai szintű oktatásban vett részt, már két nyelven beszél, félig meddig. Te most azt mondod, hogy a fejlesztő játék hibája az, hogy az indai gyerek egy idióta.
A disztrakciókra nevelő modern internet, youtube, stb, azok nem fejlesztő játékok.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 458
113
Sötét jövő. Javasolnám, hogy kövessenek el a Blm támogatói kollektïv öngyilkosságot, mert ha az utolsó "fehérember" is elpusztul, úgyis egymást nyïrják majd ki. Előzzék meg azt az ideológiai interregnumot, amit a kipusztult ellenségkép okoz. Nem lesz aki fegyvert/lőszert/kaját készítsen. Még a végén vissza kellene sűlyedniük a pattintott kőkorszakba, de akkor mit kezdenek a sok lapostévével és Nike osonóval?
 
T

Törölt tag 2822

Guest
A disztrakciókra nevelő modern internet, youtube, stb, azok nem fejlesztő játékok.
lol

Ez egy hasonlat volt. A példámban a fejlesztőjáték is fejlesztő hatással van az emberre, csak úgy mint a modern internet, youtube, facebook és az összes játék, oldal, felület, minden amit használunk, mivel ezek teszik összetetté az életünket, néha már-már túlbonyolítottá bizonyos emberek esetében.

Egy darab kő, és a később belőle készült első kőbalta sem volt fejlesztő játék, mégis hozzájárult, hogy az ősember intelligenciája fejlődjön.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
Sötét jövő. Javasolnám, hogy kövessenek el a Blm támogatói kollektïv öngyilkosságot, mert ha az utolsó "fehérember" is elpusztul, úgyis egymást nyïrják majd ki. Előzzék meg azt az ideológiai interregnumot, amit a kipusztult ellenségkép okoz. Nem lesz aki fegyvert/lőszert/kaját készítsen. Még a végén vissza kellene sűlyedniük a pattintott kőkorszakba, de akkor mit kezdenek a sok lapostévével és Nike osonóval?
Lassan csak kiderül, hogy a majmok bolygója mégsem egy sci-fi hanem egy időutazó beszámolója.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Esetleg keresd a hibát az oktatásban és a tanárok gyakorlatilag nulla fegyelmezési lehetőségeiben.
Alap esetben a gyereket nem kellene fegyelmeznie a tanárnak, a szülőnek, az otthoni környezetnek kellene elsősorban a gyerekbe nevelni a tiszteletet (tiszteletet a tanár iránt, tiszteletet a közössége iránt, tiszteletet a szülei iránt stb.)

Nem az internet, vagy a számítógép rossz.
Hanem alapban a hozzá való állás. Kellene egy alap tudás, készség, hogy tudja használni valaki, akinek alap szövegértési problémái vannak? Milyen felelősséggel tudja pl. egy gyerek használni? Milyen hatással vannak a szűretlenül látott és átélt tartalmak (kb. 8-9 éves koráig nem tudja egy gyerek elválasztani a látottakat a valóságtól, ergo -sarkosan fogalmazva- ha lát egy gyilkosságot a tv-ben, vagy öl a játékban, azt nem, vagy csak nagyon korlátozottan tudja a valóságtól elkülönítenie, azaz olyan, mint ha valós gyilkosságot látott volna.)
Mennyit használja? Milyen arányban van jelen az életében? Mennyire határozza meg az életét?
Ha egy gyerek cigizik, iszik, drogozik, az ugye általánosságban egy elég rossz és ártalmas dolognak tartott helyzet. De mi van, ha a gyerek számítógép/internet függő? -mert van ilyen, körül írható jelenség.

Sajnos a tapasztalataim nem azt mutatják, hogy a gyerekeknek bármiben is előnyös lenne számítógép/internethasználat. (Nagyon kevesen, szinte egyáltalán nem használják ki a valóban benne rejlő lehetőségeket.)
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Alap esetben a gyereket nem kellene fegyelmeznie a tanárnak, a szülőnek, az otthoni környezetnek kellene elsősorban a gyerekbe nevelni a tiszteletet (tiszteletet a tanár iránt, tiszteletet a közössége iránt, tiszteletet a szülei iránt stb.)

Nem az internet, vagy a számítógép rossz.
Hanem alapban a hozzá való állás. Kellene egy alap tudás, készség, hogy tudja használni valaki, akinek alap szövegértési problémái vannak? Milyen felelősséggel tudja pl. egy gyerek használni? Milyen hatással vannak a szűretlenül látott és átélt tartalmak (kb. 8-9 éves koráig nem tudja egy gyerek elválasztani a látottakat a valóságtól, ergo -sarkosan fogalmazva- ha lát egy gyilkosságot a tv-ben, vagy öl a játékban, azt nem, vagy csak nagyon korlátozottan tudja a valóságtól elkülönítenie, azaz olyan, mint ha valós gyilkosságot látott volna.)
Mennyit használja? Milyen arányban van jelen az életében? Mennyire határozza meg az életét?
Ha egy gyerek cigizik, iszik, drogozik, az ugye általánosságban egy elég rossz és ártalmas dolognak tartott helyzet. De mi van, ha a gyerek számítógép/internet függő? -mert van ilyen, körül írható jelenség.

Sajnos a tapasztalataim nem azt mutatják, hogy a gyerekeknek bármiben is előnyös lenne számítógép/internethasználat. (Nagyon kevesen, szinte egyáltalán nem használják ki a valóban benne rejlő lehetőségeket.)

Az egyik felével egyetértek (ami a tartalomról szól), de nem a fogyasztott tartalomról, annak minőségéről szólt a vita, hanem arról, hogy a mai kényelmesnek nevezett, valójában komplex életünk nagyobb intelligenciával rendelkező emberiség felé vezet minket.

Az írásodnak viszont az a része teljes baromság, hogy a tanárnak nem kellene fegyelmeznie a gyereket. Erről oldalakat lehetne írni és egy új vitát indítana, inkább nem megyek bele. Látjuk, mire vezet a fegyelem hiánya mind az iskolában, mind a társadalom egyéb területein. A történelemből és a jelenkorból is van összehasonlítási alapunk más országokkal. Hagyjuk...

Sajnos a tapasztalataim nem azt mutatják, hogy a gyerekeknek bármiben is előnyös lenne számítógép/internethasználat.

Ez most egy lájkvadász nagyotmondó baromság volt amit írtál. Te jó ég.. Ha ezt komolyan gondolod akkor nagy baj van a fejben.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Az írásodnak viszont az a része teljes baromság, hogy a tanárnak nem kellene fegyelmeznie a gyereket.
Nem, nem ezt írtam. Azt írtam, hogy ideális esetben nem azzal kéne elcseszni azt a 45 percet, vagy annak jelentős részét, hogy fegyelmezni kellene.
Számold ki, ha minde 45 perces tanórából minimum 5 perc a fegyelmezés (de sokszor ennél több a bruttó erre fordított idő), akkor hány %-al kevesebb idő jut a hasznosabb dolgokra, a fejlesztésre, a részletesebb magyarázatokra? Mennyire rombolja a tanár morálját és hatásfokát hosszabb időintervallumban?

Látjuk, mire vezet a fegyelem hiánya mind az iskolában
Nem írok olyan dehonesztáló kifejezéseket, mint Te tetted, nem süllyedek olyan mélyre, de ha elolvasod amit írtam, az nem a fegyelem hiányáról szólt. Arról, hogy a fegyelmet és a tiszteletet a gyerek otthonról hozza; pontosabban sokszor csak hozná. Ugyan úgy, mint a kitartást, a munkát, értékrendet stb. Ez nem elsősorban az iskola feladata. Nem is lehet. Olyan szög egyszerű dolgoknál fogva sem, mert egyrészt sem idő nincs rá, mert akkor a tananyag látja a kárát, mint az oly sokszor megtapasztaljuk, vagy éppen a szorosan vett tananyagon túli plusz ismeretek megszerzése; se lehetőség, mivel mondjuk alsó tagozaton napi 3-4 pedagógus foglalkozik a gyerekkel, felsőtől kezdve meg 5-től felfele; valamint egy családnak általában 1-2-3 gyerekre kell figyelni, addig egy pedagógusnak 15-20+ gyerekre. És akkor még nem is említettük, hogy a gyerekre a legnagyobb hatással nagyjából az első 3 év (plusz az azt megelőző időszak) van; azaz, amikor főleg a szülővel tölti a legtöbb időt (ideális esetben); a többi csak mind erre épül rá. Ugye nem árt ismerni és tanulni fejlődéslélektant.

Ez most egy lájkvadász nagyotmondó baromság volt amit írtál. Te jó ég.. Ha ezt komolyan gondolod akkor nagy baj van a fejben.
Nem gondolod, ha lájkot akarok vadászni, akkor a humor szobába berakok valami viccesnek vélt dolgot, vagy a csajosba valami macát? Vagy azt gondolod, hogy ha lájkot akarok vadászgatni, akkor ennyit gépelek öt "teccikelésért"?

Nézd, pár éve a tanári pályán vagyok, ezt már többször leírtam itt is, nem titok, vagyis azért látok elég sok gyereket munkámból kifolyólag is. Nekem ez a tapasztalatom. Azt látom, hogy alapvetően semmilyen kompetencia fejlődést nem látni az internet és a hardver fejlődése kapcsán. Nem is értem, hogy mitől fejlődne jelentősen egy gyerek képessége (pláne nem az IQ-ja, ami nincs is összefüggésbe ezekkel és nem tud olyan gyorsan változni, mint a technológia) a macskás videóktól, a discordon küldött gifektől (kb. ez a kommunikáció jelentős mértékű tartalma, amit láttam), meg a játékoktól. (Sőt, azt se gondolom, hogy attól fog nagyon fejlődni a gyerek angoltudása, ha az angolházit a google translate-al csinálja meg.) /Nyilván nem lehet minden gyerekre ezt a skatulyát ráhúzni, nyilván van, aki normálisan használja és sokszor mint céleszköz. Csak nem ez a döntő hányada./
És most nem térek ki a zaklatásokra, a pedofilokra és egyebekre. Nem térek ki az ideológiai és értékrendi agymosásra. Nem térek ki a reklámokra és megint csak stb.-kre.

Mind e mellett jelentős függőséget is okozhat. Ezt sem csak olvastam, többet tapasztaltam. Az, hogy mi a függőség meg megint csak körülírható és ráilleszthető dolog. Tehát nem a kisujjamból szoptam. (Meg mondhatnám, hogy jelenleg ilyen irányú tanulmányokat is végzek, de igazából tök mindegy. )
De itt megint ugye egy kis szövegértés és szavak jelentősége. Mert alap esetben ha mind időben, mind használatban vannak szabályok, vannak határok -amik még be is vannak tartva; ha a gyerek meg van tanítva/ismertetve az internet és az eszközök előnyeire és hátrányaira és oda van rá figyelve. Szóval ha megvannak az alapok; akkor nem gondolom, hogy feltétlen káros lenne. Csak sajnos ezek az alapok, amikkel biztonságosabban lehetne használni ezeket legtöbb esetben teljes mértékben hiányoznak.

Ezeknek az alapoknak a meglétével, nagyon hasznos tud lenni, ki tudja tágítani mind a tudást, mind az ismereteket. Szélesíteni tudja a kapcsolati hálót; csökkenteni tudja a földrajzi elhelyezkedésből, vagy társadalmi státuszból eredeztethető hátrányokat. És számos egyéb jó dologra is használható (lenne). /Az más kérdés, hogy valóban kellenek e ezek az embernek; de ez már nagyon elméleti és témától eltérő kérdés./

Tehát én jelenleg azon az állásponton vagyok, hogy a gyerekek nagy átlagát nézve inkább károsnak tekintem az internet és különfée tech. eszközök használatát, mint hasznosnak.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Nem, nem ezt írtam. Azt írtam, hogy ideális esetben nem azzal kéne elcseszni azt a 45 percet, vagy annak jelentős részét, hogy fegyelmezni kellene.
Számold ki, ha minde 45 perces tanórából minimum 5 perc a fegyelmezés (de sokszor ennél több a bruttó erre fordított idő), akkor hány %-al kevesebb idő jut a hasznosabb dolgokra, a fejlesztésre, a részletesebb magyarázatokra? Mennyire rombolja a tanár morálját és hatásfokát hosszabb időintervallumban?


Nem írok olyan dehonesztáló kifejezéseket, mint Te tetted, nem süllyedek olyan mélyre, de ha elolvasod amit írtam, az nem a fegyelem hiányáról szólt. Arról, hogy a fegyelmet és a tiszteletet a gyerek otthonról hozza; pontosabban sokszor csak hozná. Ugyan úgy, mint a kitartást, a munkát, értékrendet stb. Ez nem elsősorban az iskola feladata. Nem is lehet. Olyan szög egyszerű dolgoknál fogva sem, mert egyrészt sem idő nincs rá, mert akkor a tananyag látja a kárát, mint az oly sokszor megtapasztaljuk, vagy éppen a szorosan vett tananyagon túli plusz ismeretek megszerzése; se lehetőség, mivel mondjuk alsó tagozaton napi 3-4 pedagógus foglalkozik a gyerekkel, felsőtől kezdve meg 5-től felfele; valamint egy családnak általában 1-2-3 gyerekre kell figyelni, addig egy pedagógusnak 15-20+ gyerekre. És akkor még nem is említettük, hogy a gyerekre a legnagyobb hatással nagyjából az első 3 év (plusz az azt megelőző időszak) van; azaz, amikor főleg a szülővel tölti a legtöbb időt (ideális esetben); a többi csak mind erre épül rá. Ugye nem árt ismerni és tanulni fejlődéslélektant.


Nem gondolod, ha lájkot akarok vadászni, akkor a humor szobába berakok valami viccesnek vélt dolgot, vagy a csajosba valami macát? Vagy azt gondolod, hogy ha lájkot akarok vadászgatni, akkor ennyit gépelek öt "teccikelésért"?

Nézd, pár éve a tanári pályán vagyok, ezt már többször leírtam itt is, nem titok, vagyis azért látok elég sok gyereket munkámból kifolyólag is. Nekem ez a tapasztalatom. Azt látom, hogy alapvetően semmilyen kompetencia fejlődést nem látni az internet és a hardver fejlődése kapcsán. Nem is értem, hogy mitől fejlődne jelentősen egy gyerek képessége (pláne nem az IQ-ja, ami nincs is összefüggésbe ezekkel és nem tud olyan gyorsan változni, mint a technológia) a macskás videóktól, a discordon küldött gifektől (kb. ez a kommunikáció jelentős mértékű tartalma, amit láttam), meg a játékoktól. (Sőt, azt se gondolom, hogy attól fog nagyon fejlődni a gyerek angoltudása, ha az angolházit a google translate-al csinálja meg.) /Nyilván nem lehet minden gyerekre ezt a skatulyát ráhúzni, nyilván van, aki normálisan használja és sokszor mint céleszköz. Csak nem ez a döntő hányada./
És most nem térek ki a zaklatásokra, a pedofilokra és egyebekre. Nem térek ki az ideológiai és értékrendi agymosásra. Nem térek ki a reklámokra és megint csak stb.-kre.

Mind e mellett jelentős függőséget is okozhat. Ezt sem csak olvastam, többet tapasztaltam. Az, hogy mi a függőség meg megint csak körülírható és ráilleszthető dolog. Tehát nem a kisujjamból szoptam. (Meg mondhatnám, hogy jelenleg ilyen irányú tanulmányokat is végzek, de igazából tök mindegy. )
De itt megint ugye egy kis szövegértés és szavak jelentősége. Mert alap esetben ha mind időben, mind használatban vannak szabályok, vannak határok -amik még be is vannak tartva; ha a gyerek meg van tanítva/ismertetve az internet és az eszközök előnyeire és hátrányaira és oda van rá figyelve. Szóval ha megvannak az alapok; akkor nem gondolom, hogy feltétlen káros lenne. Csak sajnos ezek az alapok, amikkel biztonságosabban lehetne használni ezeket legtöbb esetben teljes mértékben hiányoznak.

Ezeknek az alapoknak a meglétével, nagyon hasznos tud lenni, ki tudja tágítani mind a tudást, mind az ismereteket. Szélesíteni tudja a kapcsolati hálót; csökkenteni tudja a földrajzi elhelyezkedésből, vagy társadalmi státuszból eredeztethető hátrányokat. És számos egyéb jó dologra is használható (lenne). /Az más kérdés, hogy valóban kellenek e ezek az embernek; de ez már nagyon elméleti és témától eltérő kérdés./

Tehát én jelenleg azon az állásponton vagyok, hogy a gyerekek nagy átlagát nézve inkább károsnak tekintem az internet és különfée tech. eszközök használatát, mint hasznosnak.
Szomorú ha te tanár vagy... Akkor most menjünk dedósba, és szóról szóra, betűről betűre magyarázzam amiről eddig szó volt? A vita legalapvetőbb elemét nem értetted meg. Ez már nevetséges.. :D És te vagy tanár??? Mit tanítasz, testnevelést??

Az intelligenciára gyakorolt hosszútávú, generációkon átívelő hatásról van szó, nem arról, hogy pistike IQ-ja egy csgo meccs után 130-ra ugrik. Édes istenem.... Erre kár időt fecsérelni.

Nem, nem ezt írtam. Azt írtam, hogy ideális esetben nem azzal kéne elcseszni azt a 45 percet, vagy annak jelentős részét, hogy fegyelmezni kellene.

Fegyelemről, megint csak magyarázzuk az egyértelműt, mert neked kell: Képzeld, az óra jelentős részét nem kell fegyelmezéssel tölteni, ha a gyerek tudja, hogy van a tanár eszköztárában olyan dolog amivel fegyelmet tarthat. Azért nincs tekintélye a tanárnak (és a rendőrnek sem sok esetben) mert elvették tőlük a fegyelem és a félsz kivívásának eszközeit, lehetőségeit. Lehet, hogy te tanár vagy, én meg voltam diák.. láttam fehéreket is meg rejtett erőforrásokat is viselkedni úgy ahogy. Mivel a tanár nem fegyelmezhet így sokszor kaotikus állapotok uralkodnak. Nem csak a tanár lerúgása, megtámadása miatt, hanem mert a gyerek egyszerűen nem figyel az órán. Mert mi van ha leszarja? Mi van ha az osztály 70%-a elfoglalja magát más dologgal? Játszanak, beszélgetnek stb. Ez pedig általános dolog volt, már az én időmben is, pedig az egyik legjobb gimnáziumba jártam.

Majd otthon fogják megtanítani, hogy viselkedjen? Kik, mikor? Anyja, apja dolgozik 8 órát, jobb esetben csak egy órát utaznak. Mennyi időt töltenek a gyerekkel? Szerinted a régmúltban amikor az anyja, cselédek meg miegymás otthon voltak a gyerekkel, sokkal több időt töltöttek velük, ha akkor szükség volt iskolai fegyelmezési módszerekre akkor majd most a kurva nagy liberlizmusban amikor a csapból is az folyik, hogy azt csinálsz amit akarsz, most nincs szükség rá? Nagyobb szükség van a tanárok fegyelmezési lehetőségeinek kibővítésére mint korábban bármikor..

Az oktatásunk színvonala a fegyelem hiánya miatt szar. Pont.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Szomorú ha te tanár vagy... Akkor most menjünk dedósba, és szóról szóra, betűről betűre magyarázzam amiről eddig szó volt? A vita legalapvetőbb elemét nem értetted meg. Ez már nevetséges.. :D És te vagy tanár??? Mit tanítasz, testnevelést??

Az intelligenciára gyakorolt hosszútávú, generációkon átívelő hatásról van szó, nem arról, hogy pistike IQ-ja egy csgo meccs után 130-ra ugrik. Édes istenem.... Erre kár időt fecsérelni.



Fegyelemről, megint csak magyarázzuk az egyértelműt, mert neked kell: Képzeld, az óra jelentős részét nem kell fegyelmezéssel tölteni, ha a gyerek tudja, hogy van a tanár eszköztárában olyan dolog amivel fegyelmet tarthat. Azért nincs tekintélye a tanárnak (és a rendőrnek sem sok esetben) mert elvették tőlük a fegyelem és a félsz kivívásának eszközeit, lehetőségeit. Lehet, hogy te tanár vagy, én meg voltam diák.. láttam fehéreket is meg rejtett erőforrásokat is viselkedni úgy ahogy. Mivel a tanár nem fegyelmezhet így sokszor kaotikus állapotok uralkodnak. Nem csak a tanár lerúgása, megtámadása miatt, hanem mert a gyerek egyszerűen nem figyel az órán. Mert mi van ha leszarja? Mi van ha az osztály 70%-a elfoglalja magát más dologgal? Játszanak, beszélgetnek stb. Ez pedig általános dolog volt, már az én időmben is, pedig az egyik legjobb gimnáziumba jártam.

Majd otthon fogják megtanítani, hogy viselkedjen? Kik, mikor? Anyja, apja dolgozik 8 órát, jobb esetben csak egy órát utaznak. Mennyi időt töltenek a gyerekkel? Szerinted a régmúltban amikor az anyja, cselédek meg miegymás otthon voltak a gyerekkel, sokkal több időt töltöttek velük, ha akkor szükség volt iskolai fegyelmezési módszerekre akkor majd most a kurva nagy liberlizmusban amikor a csapból is az folyik, hogy azt csinálsz amit akarsz, most nincs szükség rá? Nagyobb szükség van a tanárok fegyelmezési lehetőségeinek kibővítésére mint korábban bármikor..

Az oktatásunk színvonala a fegyelem hiánya miatt szar. Pont.
Reagáltam az adott témára, amit hiányolsz. Sajnos nem tudok mit csinálni ha egy adott szöveget nem tudsz sem tartalmában, sem kontextusában értelmezni. Ne is erőltessük szerintem. Kocsmai stílusban meg pláne.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 2822

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 465
17 809
113
Fehér, férfi, nem ratyik a szülei, és nem nézik terroristának? - Lista segít az agyhalottaknak eldönteni, ki mennyire kiváltságos
Forrás: https://kuruc.info/r/6/228378/
Ebben az a szomorú, hogy ilyen mértékű "fajelméletért" már volt egy világháború ami után elvileg az ilyen fajta megnyilatkozásokat törvényi, társadalmi és egyéb szinten bűntettek. Most meg valami elmeháborodott, hagymázos őrületnek köszönhetően senki nem meri kimondani, hogy ez rasszizmus, és ezért senkit nem büntetnek meg. Ez az irány semmi jóhoz nem fog vezetni és ezt a történelem már néhányszor bebizonyította.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Ha az érvek elfogynak, jön a szóválaszték majd a végén a helyesírás....:)
Ha arra célzol, hogy van egy stílus, vagy van egy szint, amin túl nem kommunikálunk akkor én tartom magam hozzá. Van egy szint, ami alá nem kell menni. Így a személyeskedésbe sem. Szerintem a kulturált stílusban lefolytatott beszélgetés sokkal előrébb tudja vinni a vitákat is, mint a fokhegyről odaköpött mondatok.
Másrészt ha már le lett írva, el lett mondva, de a kommunikációban részt vevő ezt figyelmen kívül helyezi, akkor ott van értelme még az időt és energiát rászánni a témára? Van, amikor le kell zárni. Szerintem így sokkal korrektebb, mint anyázásba átmenni csak azért, mert van, amiben nem értünk egyet, vagy még az is lehet, hogy csak épp elbeszélünk egymást mellett. Nem dominanciaharc, hogy minden áron bizonyítsa az ember a vélt vagy valós igazát. (Bár lehet, hogy van akinek igen.)

Vagy úgy gondolod, hogy mindegy, hogy milyen a stílus? Mennyünk át alpáriba, mert hát ha nem teszi az ember majd valaki benyögi, hogy elfogytak az érvek? Ugye akkor nem fog az a stílus se zavarni? Megpróbáljuk? :p :D
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Házasságkötés & válás az EU-ban!
 
Status
Not open for further replies.