Kurva kínos. Egyrészt panaszkodik a chiphiányra, meg a logisztikára, ami valós probléma, de hogy "nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói, hogy követni tudják a vevők hirtelen és kiszámíthatatlanul változó igényeit. Az ágazati szereplők a korábbi 5 év helyett ma már maximum 2 évre előre tudnak tervezni. Ennek elsődleges oka, hogy vevőik az online értékelések és a közösségi média influenszerek posztjai alapján szempillantás alatt változtathatják meg egy-egy termékről kialakított véleményüket, és ez látványosan kihat a vásárlási szokásaikra is" - az interjú ugyebár a Bosch és Siemens forgalmazóval készült.
Csókolom teccenének nem szemetet gyártani. Némelyik reviewtól az ember tényleg annyira lehidal, ha valamit annyira trehányul terveznek meg. Ezt 20-30 évvel ezelőtt nyugodtan játszhatták, de ma már mindenki leírhatja a termékekkel kapcsolatos tapasztalatait nyilvánosan, ami bizony kínos. Sőt van, aki nem impulzusvásárol, hanem előtte a gyártó által közzétett specifikációkat elolvassa. Én pl a Boschnál két dolgon hidaltam le:
1. mosogatógép: hazai márkaszervíz nem végzi el ugyanazt a tervezési problémából eredő hibaforrásnak a preventív megszüntetését, amit a német Bosch szervíz ugyanarra a termékre így csettintésre ingyen házhoz megy, csak szólni kell. Itthon csak annyit mondanak, ők ilyenről nem tudnak.
2. porszívó: van két porszívója a gyártónak, ugyanazon porszívócsalád altípusai. Az allergiásoknak kifejlesztett szuperporszívóról a termékadatok alapján kiderült, hogy a másik altípussal összehasonlítva tök ugyanaz, ugyanazok a szűrők, kellékek, miegymás van benne mint a másikban, csak a készülékház fehér műanyag, míg a másik ami minden paraméterben azonos, az fekete házú. A fehér az allergiásoknak javallott, ami a feketéhez képest árban x1,8 azaz majd kétszer annyiba kerül.
Ébresztő gyerekek, a világ megváltozott....