Na
- ad papifrankó: nálam itt telt be vele a pohár.
- ad túl sokat van a gyerek az iskolában és ezért túlterhelt:
Azt nem tudom, hogy túl sokat töltenek-e az iskolában, mert a gyermekeim még óvodásak, DE
Rendszeresen beszélek egyetemi oktatókkal, és ami kirajzolódik kép: ha több időt is töltenek a gyerekek az iskolában, mint korábban, az biztos, hogy ez kevésbé hatékony, mert a nem büfészakos egyetemi képzéseken mindenhol "normálissá" vált az, hogy a képzéseket a gyerekek nem sztenderd képzési idő alatt, hanem lasabban fejezik be, mert ALAPVETŐ ismeretbeli hiányosságaik vannak majdnem mindenkinek. Olyan dolgokat, amiket régebben megtanultak a gyerekek a középiskolában, ma már nem tudják akik bekerülnek a felsőoktatásba, egyes helyeken már teljesen normálisnak számít az, hogy !nulladik évfolyamot! indítanak, hogy ezeket a hiányosságokat ledolgozzák, mielőtt elkezdik az egyetemet. Szóval nagyon sajnálom, ha sokat lötyögnek a gyerekek az iskolában, de azt, amit régen kevesebb idő alatt sikerült elsajátítani a korábban születetteknek, az nekik nem megy. Sajnos ez szépen lassan fokozódik, a közoktatás minőségi válságáról van szó, én nem azt mondom, hogy a fiatalok el vannak qrva, mert ez egy ősi belénk ivódott generációs ellenséges szemlélet, egyszerű ennek a hibájába esni, én nem mondom ezt, de a közoktatás r*hadtul el van *rva. Több időt töltenek benne ezek szerint, de kevesebbet tudnak, mint tudtak korábban. A felsőoktatásban vért pisilnek az oktatók, mire közel annyit megtanulnak, mint sikerült korábban... a különórák igenis indokoltak, ha legalább annyi ismeretet akarnak szerezni, hogy ne sz*vjanak, mint a torkos borz a felsőoktatásban.
Ez most egy kicsit ütős lett, de szépen nem érdemes leírni a jelenséget szerintem, annyira clusterfuck az egész helyzet.
Mindenkinek rossz, az oktatóknak, a gyerekeknek, a szülőknek...