zóval nagyon sajnálom, ha sokat lötyögnek a gyerekek az iskolában, de azt, amit régen kevesebb idő alatt sikerült elsajátítani a korábban születetteknek, az nekik nem megy. Sajnos ez szépen lassan fokozódik, a közoktatás minőségi válságáról van szó, én nem azt mondom, hogy a fiatalok el vannak qrva, mert ez egy ősi belénk ivódott generációs ellenséges szemlélet, egyszerű ennek a hibájába esni, én nem mondom ezt, de a közoktatás r*hadtul el van *rva.
Az a baj, hogy nem igaz, hogy csökkent a terhelés, meg lötyögnek. Egyfelől van egy állami színtű az értelmiség ellenség kommunikáció, ahol azt próbálják átadni, hogy a jó munkás a szakmunkás, a mérnök/tudós/őrnagy meg gonosz burzsuj, ami kezdi éreztetni magát az emberanyagon is. Másfelől extrém mód a tényanyag bemagolására ment rá a kerettanterv, tévesen értelmezett porosz rendszert kreálva, aminek az eredménye, hogy sok munka alacsony hatékonyság lesz a dologból. Szóval persze, hogy régen kevesebb idő alatt sikerült, hiszen pár szadistát leszámítva senki sem várta el, hogy tudd fejből a canei csata pontos dátumát, és az elesettek névsorát.
Több időt töltenek benne ezek szerint, de kevesebbet tudnak, mint tudtak korábban. A felsőoktatásban vért pisilnek az oktatók, mire közel annyit megtanulnak, mint sikerült korábban... a különórák igenis indokoltak, ha legalább annyi ismeretet akarnak szerezni, hogy ne sz*vjanak, mint a torkos borz a felsőoktatásban.
Ilyen különóra, olyan csiliviliség, rongyrázás, és a gyerek mutassa meg, hogy mi milyen iszonyatosan jobban élünk, mint a szomszéd tehene. Tényleg nagyon tudom sajnálni, amikor majdnem összeroppant kis 10 éves retteg azon, hogy jaj csak otthon ki ne derüljön, hogy ő nem szereti az épp aktuális divat különórát, és inkább jönne hozzánk kirándulni, de nem lehet. A rárakott teherről már nem is beszélve. Borzalmasan sok a neked kitűnőnek kell lenned szülő, és a le se kakikllak típusú szülő. Bár személyes véleményem szerint mind a kettőre igaz ez, csak az előbbi maximalista is mellé. Olyan lelki törések ezek, amik miatt szó szerint pánikolni tudnak egy egy hiba után, és gyakorlatilag cannon féle vészreakciót csinálnak. Ti meg ezt az alapanyagot kapjátok meg egyetemen, aki gondolkodni nem tud, egy 3-astól már összeomlik, és mellé még pánikrohamot kap, ha kérdeznek.
Végül ezért is ide raktam a videót, mert ez már nagyon csúnya társadalmi betegséggé kezd válni.
Ezen felül persze a tanári kar is hagy maga után kivetni valót, nem is keveset, de ez egy ilyen dolog. Egy öngerjesztő folyamat, ahol az alulfizetettség miatt egyre gyengébb utánpótlás egyre csökkentette a színvonalat, aminek a végén sokan azt mondják, hogy de ezért nem szabad több pénzt adni, de ez nem oldja meg a problémát, ugyanakkor önmagában a plusz pénz se.