Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
857
4 721
93
Afrika has joined the conversation. A Boko Haram által lemészárolt férfiak/fiúk akkor voltak szerencsések ha egyből golyót kaptak.
Ah, az egzotikus Afrika...! Bolygónk felszínének fekete fekélye, amely minden elképzelhető és elképzelhetetlen szörnyűségből tartogat legalább egy nyúlfarknyit az emberiségnek. A férfiak nők által történő megerőszakolásának esélye viszont ott is nagyon, nagyon csekély. Gyanítom, azokat a szerencsétlen srácokat sem a szervezet Boko Har-Amazon részlege intézte el.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 409
113
Ez qrvara nem igaz. Kerdezd mar meg @Kurfürst olvtarsat, mennyit kellett tanulni a jogon.

Egyik ismerősöm államvizsgára menet ahogy befordult az egyetem felé pánikrohamot kapott és magára hívta a mentőt. :D

Államvizsgán az elsőre minden tárgyat letevők úgy a megmaradt évfolyam 50%-a lehetett, pedig addig is kiszórtak/lemorzsolódott saccra 20%. A bölcsészkarosokat épp ezért közmondásosan fikázzuk, ott át lehet így-úgy evickélni, nálunk rendes készülés mellett is simán benne volt a bukó, egy két vicc tárgyat kivéve.
 
M

molnibalage

Guest
Egyik ismerősöm államvizsgára menet ahogy befordult az egyetem felé pánikrohamot kapott és magára hívta a mentőt. :D

Államvizsgán az elsőre minden tárgyat letevők úgy a megmaradt évfolyam 50%-a lehetett, pedig addig is kiszórtak/lemorzsolódott saccra 20%. A bölcsészkarosokat épp ezért közmondásosan fikázzuk, ott át lehet így-úgy evickélni, nálunk rendes készülés mellett is simán benne volt a bukó, egy két vicc tárgyat kivéve.
20% morzsolódott le vagy 20% maradt?
(Gépészként a 4. félév végén az évfolyamom felét alsó hangon soha többet nem láttam. Soha. Sehol az egyetemen.)
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 955
7 890
113
Gépészként a 4. félév végén az évfolyamom felét alsó hangon soha többet nem láttam. Soha. Sehol az egyetemen.
Infósként ugyanez volt.
Érdekes módon később, amikor tovább mentem gazdaságtanra, ott jóval kisebb volt a lemorzsolódás, de nem tudtam eldönteni, hogy azért mert posztgraduális képzés, és addigra mindenki megtanulta hogyan kell tanulni, vagy mert könnyebb az anyag.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Laci1970

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
...
Infósként ugyanez volt.
Érdekes módon később, amikor tovább mentem gazdaságtanra, ott jóval kisebb volt a lemorzsolódás, de nem tudtam eldönteni, hogy azért mert posztgraduális képzés, és addigra mindenki megtanulta hogyan kell tanulni, vagy mert könnyebb az anyag.
Bscn nálunk is (biológia) volt egy masszív csúszás/lemorzsolódás. (A csúszás főleg mert mi voltunk a zárt béta (2007ben kezdtem) 90% a lemorzsolódás "csak" 40%.
Mscn viszont már nem volt jellemző.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Csak a kevésbé értékes, értsd: humántanárok maradtak, mert ahhoz nem kell annyit tanulni, nagyon nem!
Úgy gondolom, hogy mindenkinek az megy könnyen, ami érdekli és rááll az agya és ilyen szempontból nincs különbség nehezen, vagy könnyen tanulható szakok között.

Az valóban talán problémának írható fel, hogy a humán szakról nem vágták ki az olyanokat, akiknek lövésük sem volt a dologról (merthogy annak is megvan a maga logikája), nem értették az összefüggéseket; ugyanis ha be tudod seggelni, de nem is érted, akkor is már át tudsz menni, mert túl humánus :) volt a rendszer.
 
M

molnibalage

Guest
Infósként ugyanez volt.
Érdekes módon később, amikor tovább mentem gazdaságtanra, ott jóval kisebb volt a lemorzsolódás, de nem tudtam eldönteni, hogy azért mert posztgraduális képzés, és addigra mindenki megtanulta hogyan kell tanulni, vagy mert könnyebb az anyag.
Az 4. és 5. év között azzal a 20 emberrel, akivel egy tankörben voltam gyakorlatilag nem találkoztam már.
Akik az egyetem elején a legközelebbi cimbik voltak sem találkoztam már. Az egyikükkel a diplomaosztón akadtam össze hóttvéletlenül.

Persze a kreditrendszer miatt szétszakadt az évfolyam, meg én is 7 év alatt végeztem 5 helyett (utolsó két félévben alig volt tárgy, mert a nem keresztféléves ágak miatt maradt le a villamos vonalam), de hogy TÉNYLEG senkivel nem találkoztam, akivel kezdtem volna. És nem azért, mert tömegesen fejezték be volt 5 év alatt...

Összesen három vagy négy olyan emberrel sodort össze a sors az egyetemen gépészek közül, akik időben végezték el 5 év alatt. Mindháromból Phd-s lett, abból ketten most is ott vannak az egyetemen...

Nagyon kíváncsi lennék, hogy azok közül, akik elkezdték velem 2001-ben, azok közül mennyien fejezték be és szereztek diplomát.
Lehet, hogy eddig optimista voltam és ez valójában nem volt még 1/3-ad sem...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Mikor jön el az, hogy akkor kivághatom azt, aki nem képes viselkedni az órán?
Vigyázzon rá akkor az iskolai őr és csá. Nekem mi közöm van ahhoz?
Ha valaki nem akar fizikát tanulni szíve joga, de hogy más lehetőségeit elkúrja, azt már nem hagyom.
Nekem nem annak "jogainak" a védelme fontos, aki nemhogy leszarja az egészet, de még akadályoz.
Az kérem repül az óráról. Mikor adunk jogi eszközöket is ahhoz, hogy tanítani lehessen? Az szülő dolga a nevelés.


A végére. Pontosan.


-1- gyerek oktatás != Munkahely.
-2- Ennek elsőben kellene elindulnia és a magatartás zavaros SNIsek 99% elég jól kezelhető lenne ha az elvi és törvényileg is előírt 2db SNIs gyerekenként meglenne az SNIsekre specializálódott tanár. Akik elsötől managelnék őket. A gond az, hogy ez nincs meg. Se SNIs spec tanár se managelhetőség. Így meg 1-2db magatartás zavaros SNIs (mert sokfajta SNIs van) szétveri az adott osztályt és mindezt teszi 12éven keresztül.
btw ennek alsóban végig kellene futnia fizika meg felsőben van. Egy fizika tanárnak meg ez baromira nem a feladata, nincs erre felkészítve.
Amit esetleg javasolni tudok azok az egyházi iskolák. Nekik nincs területi ellátási kötelezettségük a magatartás zavaris SNIseket már elsőben ki szokták vágni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Az 4. és 5. év között azzal a 20 emberrel, akivel egy tankörben voltam gyakorlatilag nem találkoztam már.
Akik az egyetem elején a legközelebbi cimbik voltak sem találkoztam már. Az egyikükkel a diplomaosztón akadtam össze hóttvéletlenül.

Persze a kreditrendszer miatt szétszakadt az évfolyam, meg én is 7 év alatt végeztem 5 helyett (utolsó két félévben alig volt tárgy, mert a nem keresztféléves ágak miatt maradt le a villamos vonalam), de hogy TÉNYLEG senkivel nem találkoztam, akivel kezdtem volna. És nem azért, mert tömegesen fejezték be volt 5 év alatt...

Összesen három vagy négy olyan emberrel sodort össze a sors az egyetemen gépészek közül, akik időben végezték el 5 év alatt. Mindháromból Phd-s lett, abból ketten most is ott vannak az egyetemen...

Nagyon kíváncsi lennék, hogy azok közül, akik elkezdték velem 2001-ben, azok közül mennyien fejezték be és szereztek diplomát.
Lehet, hogy eddig optimista voltam és ez valójában nem volt még 1/3-ad sem...

Akkoriban 500an kezdtünk műinfón és talán 80an! végeztünk. ~84% az kibukott. Analízis volt a legnagyobb szürő k* kemény volt, lehettél korábban kiutünő is matekból meg oktv helyezett ha napi átlag 1ht nem tanultál, gyakoroltál nem mentél át belölle. Nem tudom mennyi értelme volt sose használtam, így 20év elteltével egy inflexiós pontot se tudnék kiszámolni meg minek is.

btw én is ráhúztam 2évet.
 
  • Tetszik
Reactions: Laci1970
M

molnibalage

Guest
Akkoriban 500an kezdtünk műinfón és talán 80an! végeztünk. ~84% az kibukott. Analízis volt a legnagyobb szürő k* kemény volt, lehettél korábban kiutünő is matekból meg oktv helyezett ha napi átlag 1ht nem tanultál, gyakoroltál nem mentél át belölle. Nem tudom mennyi értelme volt sose használtam, így 20év elteltével egy inflexiós pontot se tudnék kiszámolni meg minek is.

btw én is ráhúztam 2évet.
A matek nagy részét alkalmazásbelileg elfelejtettem. De a diffegyeneletek és más matematikai alapdolgokat ismerve egy rakás jelenség és műszaki feladat JELLEGE érthetővé válik az ember számára. Még, ha számszerűsíteni nem is tudja, csak más referencia esetet ismerve más egész jó becsléseket szülhet az ember érzés alapján is.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 250
15 984
113
Jómagam közgazda volnék.

Főiskolán a szakmai nyelvvizsgával 8 félév után diplomázók száma 240-250 körüli emberből 25 volt, és további kb. ennyi államvizsgázott szakmai nyelvvizsga nélkül.

A módszertani szigorlat volt a legnagyobb szelektáló.

Később Mesterképzésen kb. az induló létszám fele diplomázott le, pedig az csak 4 féléves volt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 409
113
20% morzsolódott le vagy 20% maradt?
(Gépészként a 4. félév végén az évfolyamom felét alsó hangon soha többet nem láttam. Soha. Sehol az egyetemen.)

Kb. 20% morzsolódott le évközben, mármint akit kirúgtak/elment magától,bár ez csak becslés mert nagy, 300+ évfolyamok voltak, az szétesett kisebb 20-30 fős társaságokra, így nem igazán láttad a teljes évfolyamot, aminek a jelentős része be se járt a nagyelőadásra, max hallottad hogy ez vagy az eltűnt, kirúgták.

Kirúgásból viszonylag sok volt, mert a 3. tárgyfelvétel után helló volt, főleg a kerjog, munkajog (én a ‘sorolja fel Magyarország EU-s csatlakozásával mely munkajogi szabályok változtak’ mentőkérdést kaptam a kettesért.) darált, meg persze a polgár, róma, a Be (teljes büntieljárás, kb 700. §) szigó csak simán tanulhatatlan mennyiségű volt.

A szakvizsga lényegében ugyanez mégegyszer, csak sűrítve a 2-5. éves anyag fő tárgyai három vizsgában, egyenként három területről. Bár az a megtanulhatatlan mennyiséget leszámítva valahol könnyebb volt, mert ebből min egyet már láttál az életben és a vizsgátatók is kollegiálisan álltak hozzád, szemben az egyetemmel ahol rengeteg a gyakorlati életében semmit sem felmutató tanszéki kappan, vagy az egyetemről soha ki mem mozdult, péhádés kiscsaj kiskirálykodott.

A csúszások miatt 3. évtől össze-vissza évfolyamok voltak, és sokan elmentek közben már dolgozni és/vagy gyakorlatra, hogy valamit tanuljanak is az életben, mert néhány jó gyakorlatot/gyakorlatvezetőt leszámítva az előadás csak seggelésre felkészítés volt, sokat nem adott a gyakorlatok nagy része meg nagyrészt repetitóriumként működött. Du. Gyakorlaton tanult az ember meg vizsgaidőszakban intenzíven, mivel anyag nagy volt, az előadás meg régen, benyomtad rövidtávúba 3-4 nap alatt. De azt a 4-5 napot mindenki végigtolta, több-kevesebb hatékonysággal, a linkek is, max. az utóbbinak sokkal gyengébb esélye volt, mert - vizsgán félredumálás sehol nem működött.
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 409
113
PS. Mert ez a retek forummotor még mindig nem engedi 5 percnél tovább.

Államvizsgán, ami már egyéni harc volt egy évfolyam aminek kb negyede - harmada, egyszerre 80 ember állt fel és kérte át magát másik egyetemre hogy lethesse normálisan az utolsó államvizsgáit egy bizonyos, elég szemétláda módon vitt tárgyból. Ott még nehezítésként egy egyáltalán nem könnyű beugró teszt is volt, aki azon elhasalt a szóbelire már be se jutott (pótvizsga meg nuku, fél évet vártál), és azon is kivágták kb. a felét.

Mindez úgy, hogy az emberanyag nem volt gyenge, 15x-ös túljelentkezésből volt válogatva az elméletileg legjobb. A bekerüléshez színötös érettsègi, nyelvvizsga és kb. 95% fölötti, az érettséginél sokkal nehezebb felvételi vizsga eredmény esetén volt jó esélyed.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 075
88 046
113
Írd meg, hogy hol írtam, hogy nem kell emelni a tanárok fizetését?

Az éhbér azért nem itt kezdődik.


Ez részben igaz. A kiégés alapvetően nagy probléma; na pl. ebben lehetne kormányzati intézkedés (mint korábban már azt hiszem leírtam).


Szerintem a beígért 700 körüli fizetés már nem hangzik olyan rosszul. Még kb. 2 percig én is elgondolkoztam, hogy annyiért lehet, hogy visszamennék a pályára. Lehet... de messze nem biztos.


Ez a társadalmi felelősség. Ez nem kormányzati intézkedés hatásköre. Sajnos ma a tudás, képesség nem egyértelműen társadalmi igény. Ezt se a tanárok bérezése, se kormányzati intézkedések nem hiszem, hogy képesek lennének megváltoztatni.


Soha. Még az európai értékek dominálnak. Sajnos ez tetszik, vagy sem, de kéz a kézben jár. Illetve nem tudok az EU-ban ellenkezőt.


Ó, ezt sokan sokféle képen meg tudják indokolni. A vége általában az, ha a tanár nem bír a gyerekkel, az nettó a tanár hibája.


Ezzel teljesen egyetértek.
Csak szólok, hogy látva az egészségügyet, látva a minisztériumokat, államigazgatást, stb., ott mik történtek, ha a béreket megemelik, ki fogják szórni az állomány jó részét, és tényleg csak az fog maradni, aki kb. az a kategória, aki tényleg vagy tanárnak való, vagy jól tudja előadni magát, jól tud helyezkedni, mert biztosak lehettek benne, hogy sok új jelölt lesz, és emiatt az állománnyal szemben növelni fogják a követelményeket, és ismerve a szakmát, akkor azért lesz csipogás. Csodák nincsenek. Szakmailag nem fog semmi változni.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 075
88 046
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby