Amúgy ezzel szintén egyetértek, ha olyat kell mondjak a közoktatási karrierem alatt, amit zsigerből és embertelenül gyűlöltem, azok a memoriterek voltak. Oké, értem én, hogy kell valamivel a memóriát fejleszteni, de egyszerűen az ilyen "magold be a verset" (vagy egyetem alatt a random afrikai felszabadító mozgalmak rövidítését) részek nálam pont az ellenkezőjét érték el. Mert még mondjuk az esetleges irodalmi érték helyett is az volt a fejemben, hogy a kurva életbe az egésszel, mégis mi az Istennek kell ez nekem, úgyis elfelejtem 2 napon belül. És nem lehet azt mondani, hogy rossz lenne a memóriám, csak éppen egy igazi autista fegyverbuziként Petőfi helyett a GRAU kódok, kaliberek, típusismertetők, fejlesztési ágak, a komplett Szovjetunió vaktérképe meg a fegyvertartással kapcsolatos jogszabályok vannak a fejemben
De korábbiakat tekintve anno középiskola alatt meg a szíriai polgárháború kapcsán Aleppo alaprajzát memorizáltam önszorgalomból kb a legnagyobb örömmel.
Vélhetően épp az utolsó pontban van a lényeg elásva, hogy a tanulás kapcsán annak "élvezeti értéke" nagyon sokat tud hozzáadni/elvenni az adott témánál. Én személy szerint tudom magamról, hogy ami nem tetszik/nem kedvelem/felesleges tehernek érzem, ott még ha megerőszakolom magam sem fogom tudni elsajátítani. Legfeljebb az adott vizsgára való visszaböfögés szintjén, hogy utána wololo ki is szálljon a fejemből.
Mi 5 évig folyamatosan szotyiztunk irodalomórák alatt, amit még én a szír meg ukrán topikok figyelésével egészítettem ki
És személy szerint egy hatalmas köszönettel tartozok a fórumnak/HTKA egészének, mert oldaltól, hozzáállástól meg mindentől függetlenül iszonyatosan sok dolgot tanultam meg a cirka 10 éves ittlétem alatt, amik jelentős részben hozzájárultak ahhoz, hogy azzá válhattam ami vagyok. Jól használva az internetet az ember egy végtelen tudásbázishoz jut hozzá, csak az átlag userek ehelyett megelégednek a bulvárral, csöcsökkel meg a dagonyázással.