Tehát mivel a poroszos módszer, hülye célokkal és értelem nélkül nem válik be, de csak azért is erőltessük.
Az a gond, hogy Te erről az egy módszerről hallottál, de magad sem tudod, hogy ez mi, és miként lehet(ne) alkalmazni.
Válaszolj egyszerű igen vagy nemmel.
Ja, pardon, azt hittem egyszerűen válaszoltam, nem tudtam, hogy nem tudod megérteni.
Tartanának e a tanárok egy része magánórát, ha lenne két milliós fizetésük?
-Igen. Tessék, megérted? Vastag szedés, dőlt betű, szép színes, hogy segítsen a megértésben.
Vagy most tegyem fel a nagy szavazó topikba, hogy lássuk azt, hogy a trollok mennyire mozdulnak rá vagy mennyire lesz reális a végeredmény?
Ki a francot érdekel, hogy hova teszed fel? Ha téged ez kielégít...
Mondjuk én leírtam, hogy szerintem miért maradnának meg a magánórák. Levezettem Neked. Sajnálom, hogy ezek után arra nem tudsz érdemben reagálni.
Én nem ismerek senkit, aki ekkora tiszta bevétel mellett esetleg nem a munka gyümölcsét próbálná élvezni.
És mit kezdjek a Te ismereteid hiányával? Extrapoláljak belőle a végtelenbe?
Azt meg nem tudtad elolvasni, vagy értelmezni, hogy a magánórákra az igény megmaradna. Szerinted ki elégítené ezt ki? A szobafestő-mázoló, a műkörmös, vagy ki? Nyilván, sokan nem vállalnának, ezért a kereslet-kínálat arányából következtetve irgalmatlanul felmenne a magánórák ára, tehát nem maradna még a 2 milliós fizetés mellett sem észrevehetetlen plusz bevétel. És az emberi psziché meg hát a fene egye meg csak olyan, hogy ha lehet többet keresni... -Ja bocs, ezt már kifejtettem, de akkor sem értetted meg.
Az meg, hogy 2 milliós bruttó fizetés. Jó, álmodozni szabad. Csak ha ez meglenne, akkor következne a többi állami szektor béremelése is, hisz miért csak a tanárok keressenek 2 milliót? Egy védőnő, egy gyermekvédelmis egy könyvtáros egy etc. miért ne?
De nem gond, az én feltételezésem nevetséges; de Te itt a 2 milliókkal dobálózol.
Én nem gondoltam, hogy ekkora humorérzék rekedt beléd.
Ha nem tudsz klasszis javulást elérni, akkor inkább nem teszel semmit és hülyeségre költöd a pénzt?
Igen, nyilván ha rajtam múlna még több stadiont építenék. Meg kerékpárutat a semmibe. Lehetőleg mindent rossz minőségen és csakis Mészárossal.
De Balázs, hát azért, mert nem azt szajkózza az ember, amit Te megálmodtál -bármilyen irreális is- az már a középszerű elfogadása és nyilván csak hülyeségre tudná az ember a pénzt elkölteni helyette. Egyáltalán, milyen pénzt is? Mennyit is? Miként is szétosztva?
Nem, ez a középszerű és alatta levő fos relativizálása és elfogadása.
Hülyeséget beszélsz. Pont a "ner"-ezéssel degradálod Te is és hasonszőrú kis cimboáid a társadalmi problémát (problémákat) és próbáljátok szellemileg olyan olcsó módszerrel ezt kezelni, hogy "ner".
De te megközelítéseddel a "akkor ne is csináljunk semmit, minek az" helyzet lenne. Gratulálok.
Balázs, Balázs, már megint a Te fejedben levő skatuját és a priori gondolatokat kivetíteni másra, azonban ezzel csak azt éred el, hogy azt kiáltod másra, ami se nem hangzott el, se nem fordult még meg a másiknál még csak gondolatilag is. Aztán meg ezt görgeted és ebből a magad által, magadnak épített légvárból harcolsz olyan ellen, ami nincs is. (Tudod, mint Don Quijote.)
Az, hogy te milyen visszajelzést kaptál és mit változtattál pl.
Akkor ezt kell kérdezni.
Tanítva tanul az ember. Bár inkább a korábban is vallott dolgok erősödtek meg. Két dolog jut most eszembe így hirtelen:
Legfontosabb a család.
A legfontosabb dolog az volt, hogy nem tudsz mindenkit megmenteni -de törekedni kell rá. Azaz sok nagyon tehetséges gyerek a családi körülmények miatt kallódik el.
De egy középszerű képességekkel rendelkező emberből is nagyon jó eredményeket lehet kihozni, ha olyan a család.
A tanár a gyerekkel tud csak foglalkozni, a legjobb szándék és a legjobb módszerrel sem képes a családi háttéren változtatni.
A szeretet és a tisztelet nem egy és ugyan az. Én nem azért vagyok ott, hogy mindenkit szeressek, de nem is várom el, hogy mindenki szeressen. Azonban egymást tisztelni kell. A tanár-diák közt, a diák-diák közt és tanár-tanár közt.
Meg kell tanulni tanulni. Az emberek és benne a gyerekek többsége nem tud tanulni. Én ezt próbáltam kicsit magyarázni, segíteni benne.
Neked meg beragadt a lemez, hogy "poroszos módszer köll oszt jónapotnál".
Nem, nem ragadt be. Annyi, hogy szkeptikus vagyok a módszerek tekintetében és nem hiszek a csodákban és a mindent vivő csodamódszerekben. Pláne abban, hogy csak egy "módszert" lehet és kell alkalmazni.
Lehet, hogy Neked és nekem nem is ugyan azt jelenti a poroszos módszer. De azért aranyos, hogy látatlanban minősíted a munkámat.
Én pl. tisztán láttam mindig is, hogy a fizika oktatás az én időmben ott ragadt le, hogy lényegében egy felkészítő volt a felsőoktatásra, de szinte minden értelem nélkül, ami így senkit nem kötött le, aki nem volt műszaki affinitású vagy nem oda készül
Én úgy gondolom, hogy nem lehet mindenki mindenből jó, tehetséges, érdeklődő. Soha nem vártam el, hogy mindenki az én tantárgyamból full kitűnő legyen; sőt. (Erre van egy sztorim, ami részben a pályaelhagyáshoz is hozzájárult.) Az a jó, ha a gyerekek megtalálják azokat a tárgyakat, dolgokat, amik érdeklik. De ami érdekli, abból igenis törekedjen az ismeret megszerzésére, akár az órai mennyiség felett is. (Direkt nem a jó jegyet írtam, mert az csak egy jelzés.) Miért kellett volna mindenkit érdekelnie a fizikának? Még a műszaki szakközépben sem érdekelt mindenkit, pedig emelt óraszámban, kötelező (kötelezően választható
) érettségis tárgy volt.