Ezek a realitások. A földrajzi, a katonai, a politikai és a számunkra súlyos következményekkel járó gazdasági realitások. A magyarországi kínai befektetések a Vörös tengeren, Szuezen, Pireuszon, a Balkánon és a 150-es vasútvonalon át kapcsolódnak rá az EU ellátási láncaira. A szegedi BYD gyár tipikusan olyan beruházás, amihez a most a húszik által rakétázott teherhajókon át jönne az alkatrész és alapanyag Kínából. Hát nem fog jönni, ha így megy tovább, ezért szerencsés kínai szempontból, hogy a magyarországi beruházásaik még kezdeti fázisban vannak, mert tudják halasztani őket, hátha megoldják a problémát az érdekeltek (mi magyarok többek közt, fegyverrel, a hadseregünk, légierőnk jemeni bevetésével, mert kicsi a világ és ez már a mi érdekkörünk, ha idecsábítjuk Kínát), ha meg nem, hát legföljebb bukták az alapozás árát. Pireusz meg elvegetál addig, amíg újra rendben nem lesz a hajózás, csak mi bukunk mindent.