Terepjárók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 899
35 406
113
csöppet sem drága 1200 db árán kapni 1200 db páncélozott hiluxot militarizálva és marad pénz további 1200 db ra ami nem militarizált kabinostúl mindenestől és még maradna is a pénzből...

de tudom németek. VW amarok is kijönne hasonló mennyiségbe mint a Hilux...
 
  • Vicces
Reactions: perceptron

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 987
80 734
113
csöppet sem drága 1200 db árán kapni 1200 db páncélozott hiluxot militarizálva és marad pénz további 1200 db ra ami nem militarizált kabinostúl mindenestől és még maradna is a pénzből...

de tudom németek. VW amarok is kijönne hasonló mennyiségbe mint a Hilux...
Azt remélem tudod, hogy összehasonlíthatatlan (pontosabban értelmetlen az összehasonlítás) a G Merci egy pick uppal. Tipikus almát körtével esete.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 976
9 167
113
De meg csak igaznak sem igaz, hisz a G Mercihez képest bármelyik pick up terepjáróképessége a vicc kategóriába tartozik.

Az említett 2 pick up és általánosságban kb mindegyiké is. Egy van partiban vele, a Land Cruiser pick up.

Nem, a Land Roverek, meg a Jeepek egy-egy modellje a G merci off-road szintje.
A Toyota ill altalaban a kulonfele 4x4 pickupok, SUVk sehol nincsenek a G Merci, a LR Defender/Dicovery es a Jeep Wrangler/Grand Cherokee terepkepessegeihez mérve (megfeleloen kimaxolt modelleket osszehasonlitva).
 
  • Vicces
Reactions: vata

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 208
23 746
113
Nem, a Land Roverek, meg a Jeepek egy-egy modellje a G merci off-road szintje.
A Toyota ill altalaban a kulonfele 4x4 pickupok, SUVk sehol nincsenek a G Merci, a LR Defender/Dicovery es a Jeep Wrangler/Grand Cherokee terepkepessegeihez mérve (megfeleloen kimaxolt modelleket osszehasonlitva).
Hááát nem tudom, nekem van egy hosszú 2010-es Wranglerem és nem vagyok benne biztos, hogy ott elmennék vele ahol egy G-vel. De simán tévedhetek is, azért extrémebb helyeken nem játszottunk vele. Azt viszont tudom, hogy a Landcruiser pickup terepjáró képességben bőven lenyomja az Amarok és társai kategóriát.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 899
35 406
113
én meg azt írom hogy egy unimog elmegy még ott is ahol egy g merci megfekszik és ezek a g mercik dupla kabinos unimog árába vannak. sőt még egy hilux is kijön az unimog mellé
 
  • Hűha
Reactions: Hortator

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 899
35 406
113
Csak már megint két abszolúte más kategóriát próbálsz összehasonlítani.
lényegtelen a feladatot megoldja.
ez az összeg amenyiért a németek veszik a 4x4 est (tök mindegy mi ha nem repül) drága. egy 6x6 os teherautó ára. nem ad semmi olyat ami ennek az árnak a töredékéből ne tudna megoldani vagy ebből az árból sokkal hatékonyabban. 5 db pickup ára. és lehet jönni extrém példákkal hogy supper rambózás közben milyen q va jól jön az extrém terepjáró képessége csak az az extrém terepjáró képesség még a BW nek sem jelent többet 100-150 járműnél. az egységek 90 % soha nem használja ki azt a képességet cserébe ugyan úgy kopik egy konfliktusba mint bármi más.

lásd ukrajnát amikor 50 éves motorokon csapatnak meg civil járműveket fognak be és mégsem a g merci miatt sírnak...

ahova ezek a 0án páncélozott 4x4 esek valók ott a járhatatlan utat javítani kell a javításra alkalmas eszközök bőven beszerezhetőek a gmerci árának egy részén úgy hoghy marad annyi amiből egy gyengébb terepjáró képességű jármű is kijön. és az eredmény járható út bármi számára és nem hogy a gmerci elmegy a logisztika meg megfekszik mert megnyúlnak a szállítási idők és bonyolódik a málházás.

jobb megoldani a problémát sokszor mit áthidalni. néha át kell hidalni de a megoldás mindig jobb
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 987
80 734
113
lényegtelen a feladatot megoldja.
ez az összeg amenyiért a németek veszik a 4x4 est (tök mindegy mi ha nem repül) drága. egy 6x6 os teherautó ára. nem ad semmi olyat ami ennek az árnak a töredékéből ne tudna megoldani vagy ebből az árból sokkal hatékonyabban. 5 db pickup ára. és lehet jönni extrém példákkal hogy supper rambózás közben milyen q va jól jön az extrém terepjáró képessége csak az az extrém terepjáró képesség még a BW nek sem jelent többet 100-150 járműnél. az egységek 90 % soha nem használja ki azt a képességet cserébe ugyan úgy kopik egy konfliktusba mint bármi más.

lásd ukrajnát amikor 50 éves motorokon csapatnak meg civil járműveket fognak be és mégsem a g merci miatt sírnak...

ahova ezek a 0án páncélozott 4x4 esek valók ott a járhatatlan utat javítani kell a javításra alkalmas eszközök bőven beszerezhetőek a gmerci árának egy részén úgy hoghy marad annyi amiből egy gyengébb terepjáró képességű jármű is kijön. és az eredmény járható út bármi számára és nem hogy a gmerci elmegy a logisztika meg megfekszik mert megnyúlnak a szállítási idők és bonyolódik a málházás.

jobb megoldani a problémát sokszor mit áthidalni. néha át kell hidalni de a megoldás mindig jobb
Nem nagyon akarod megérterni, hogy nem tudja megoldani azokat a feladatokat a pick up mint a G Merci. Még a határon a fölázott földutakon is kijött az, hogy a pick up nem ment el a G Merci meg vígan szaladgált, pedig le sem mentek az útról.
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 899
35 406
113
Nem nagyon akarod megérterni, hogy nem tudja megoldani azokat a feladatokat a pick up mint a G Merci. Még a határon a fölázott földutakon is kijött az, hogy a pick up nem ment el a G Merci meg vígan szaladgált, pedig le sem mentek az útról.
ilyen előforúl láttam már én is olyat hogy a Kadia partján fél órával korábban még ralliztunk 2 kocsival is majd a 3. elragadt majd simán be lett gurulva érte ki lett húzva majd egész nap ment a járőr oda vissza ugyan azon az úton és senki nem akadt el másnapi szoliba jött a paarncs hogy jujj nem szabad arra járőrőzni mert elakadnak az autok. Előfordul hogy valaki elakad olyan is hogy árokbacsúszik. erről csak ennyit. mig a másik ugyan olyan kocsival nem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 899
35 406
113
volt olyan hogy száraz földuton egyetlen egy felázott szakasz volt és elakadtam bravoval méhészkedés ügybe és 4x4 es grand vitarával kellett kihúzni volt olyan hogy aroval mentünk és kispolskinak kelett kihúzni. (amibe a sebességek fele hiányzott)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 976
9 167
113
Hááát nem tudom, nekem van egy hosszú 2010-es Wranglerem és nem vagyok benne biztos, hogy ott elmennék vele ahol egy G-vel. De simán tévedhetek is, azért extrémebb helyeken nem játszottunk vele. Azt viszont tudom, hogy a Landcruiser pickup terepjáró képességben bőven lenyomja az Amarok és társai kategóriát.
Amint irtam, a kimaxolt konfigokra ertettem. Ennek ertelmeben a tied kepessegei is attol fuggenek, melyik modell es trim, es milyen felszereltsegu.
Mondjuk egy rugged Wrangler Rubicon a Rock-Trac 4x4 plusz Tru-Lock, Off-Road+ es az elektromos 4xe rasegito hajtassal, skid plate es rock rails alul, megemelt ground clearance konfigban siman elmegy ott, ahol egy ugyanigy kimaxolt es rugged G Merci elmegy.
Ugyanakkor a Grand Cherokee szinten rugged konfigban, a top Quadra-Drive II 4x4 plusz Quadra-Lift (air suspension) es Selec-Terrain plusz 4xe elektromos boost hajtaskombinacioval ugyan szinten barmilyen terepen elmegy, ugyanugy hozza a Low-4 crawl modot is, de mivel lehetetlen ugyanolyan magasra felemelni, mivel fuggetlen suspnesionnel van szerelve (!= Rubicon solid axles), keptelenseg vele ott vagy olyan szogekben felmaszni, mint a Wrangerrel avagy a G Mercivel.

A Jeepeknel a GC-t ismerem leginkabb, de altalanossagban azt tudom, hogy a Jeep csaladban volt mindig legalabb 3-4 kulonbozo hajtas, es a legdragabb, legkomolyabb mindig csak a GC es Wrangler legdragabb trimjeiben volt egyaltalan elerheto, lasd a fentebb emlitett mostani Quadra-Drive II 4x4 plusz Quadra-Lift avagy Rock-Trac 4x4 plusz Tru-Lock es Off-Road+ kombokat.

A Land Rovereket is jol ismerem, ott a Defender egyertelmuen a G Mercivel paritason van, de ha ugy szerelted fel, akkor bezony a batar is Discovery (es akar a RR) alapbol two-speed transfer case-equipped modelljei/trimjei is siman Defender szinten hozzak akar a sziklatormelekes kiszaradt patakmedreket, csaknem egymeteres gazlokepesseggel, avagy a kavicsos-homokos hegyi utakat felfele is, de termesztesen ezekkel sem fogsz mar ott felmaszni, mint ahol egy Defenderrel, Rubiconnal avagy G Mercivel.

En amugy mindig a Jeepek kedveloje voltam, de ahogy megoregedtem, a Land Roverek sokkal jobban automatizalt hajtasmodjait szep lassan elkezdtem tobbre tartani, mint a tovabbra is manualisan allitando Jeep terepmodokat.

A 4x4 pickupok nagyon hasznosak, de egy mas kategoria ezekhez az off-roadra optimalizalt terepjarokhoz kepest.
A Yellowstoneban jol neznek ki a Dodge Ramek Montana hegyei kozott, meg delen, meg Texasban stb szuperek az F-150-esek avagy a Silverado HD-k, dongethetsz veluk a mezon stb, az eletben is qrva hsznosak mindenfel cuccokat talicskazni szantofoldek menten, de azok nemigen mennek mar olyan hegyes, jungle avagy sziklatormelekes videken, nincs gazlokepesseguk a megemelt kasztni szintje felett stb, ahol a G Merci, a Rubicon avagy a Defender elmegy.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 283
8 245
113
Nem nagyon akarod megérterni, hogy nem tudja megoldani azokat a feladatokat a pick up mint a G Merci. Még a határon a fölázott földutakon is kijött az, hogy a pick up nem ment el a G Merci meg vígan szaladgált, pedig le sem mentek az útról.
Ami nem csoda. Ráadásul a G Mercit eredetileg (is) katonai felhasználásra készítették (az iráni sah hadseregének), és tudtommal az egyetlen három diffizárral rendelkező terepjáró (bár lehet, hogy az Ineos főnöke csinált egy hasonlóan kőkemény terepjárót). Az biztos, hogy az egyik legjobb a kategóriájában.
 
  • Hűha
Reactions: Nemerson