Hááát nem tudom, nekem van egy hosszú 2010-es Wranglerem és nem vagyok benne biztos, hogy ott elmennék vele ahol egy G-vel. De simán tévedhetek is, azért extrémebb helyeken nem játszottunk vele. Azt viszont tudom, hogy a Landcruiser pickup terepjáró képességben bőven lenyomja az Amarok és társai kategóriát.
Amint irtam, a kimaxolt konfigokra ertettem. Ennek ertelmeben a tied kepessegei is attol fuggenek, melyik modell es trim, es milyen felszereltsegu.
Mondjuk egy rugged Wrangler Rubicon a Rock-Trac 4x4 plusz Tru-Lock, Off-Road+ es az elektromos 4xe rasegito hajtassal, skid plate es rock rails alul, megemelt ground clearance konfigban siman elmegy ott, ahol egy ugyanigy kimaxolt es rugged G Merci elmegy.
Ugyanakkor a Grand Cherokee szinten rugged konfigban, a top Quadra-Drive II 4x4 plusz Quadra-Lift (air suspension) es Selec-Terrain plusz 4xe elektromos boost hajtaskombinacioval ugyan szinten barmilyen terepen elmegy, ugyanugy hozza a Low-4 crawl modot is, de mivel
lehetetlen ugyanolyan magasra felemelni, mivel fuggetlen suspnesionnel van szerelve (!= Rubicon solid axles), keptelenseg vele ott vagy olyan szogekben felmaszni, mint a Wrangerrel avagy a G Mercivel.
A Jeepeknel a GC-t ismerem leginkabb, de altalanossagban azt tudom, hogy a Jeep csaladban volt mindig legalabb 3-4 kulonbozo hajtas, es a legdragabb, legkomolyabb mindig csak a GC es Wrangler legdragabb trimjeiben volt egyaltalan elerheto, lasd a fentebb emlitett mostani Quadra-Drive II 4x4 plusz Quadra-Lift avagy Rock-Trac 4x4 plusz Tru-Lock es Off-Road+ kombokat.
A Land Rovereket is jol ismerem, ott a Defender egyertelmuen a G Mercivel paritason van, de ha
ugy szerelted fel, akkor bezony a batar is Discovery (es akar a RR)
alapbol two-speed transfer case-equipped modelljei/trimjei is siman Defender szinten hozzak akar a sziklatormelekes kiszaradt patakmedreket, csaknem
egymeteres gazlokepesseggel, avagy a kavicsos-homokos hegyi utakat
felfele is, de
termesztesen ezekkel sem fogsz mar ott felmaszni, mint ahol egy Defenderrel, Rubiconnal avagy G Mercivel.
En amugy mindig a Jeepek kedveloje voltam, de ahogy megoregedtem, a Land Roverek sokkal jobban automatizalt hajtasmodjait szep lassan elkezdtem tobbre tartani, mint a tovabbra is manualisan allitando Jeep terepmodokat.
A 4x4 pickupok nagyon hasznosak, de egy mas kategoria ezekhez az off-roadra optimalizalt
terepjarokhoz kepest.
A Yellowstoneban jol neznek ki a Dodge Ramek Montana hegyei kozott, meg delen, meg Texasban stb szuperek az F-150-esek avagy a Silverado HD-k, dongethetsz veluk a mezon stb, az eletben is qrva hsznosak mindenfel cuccokat talicskazni szantofoldek menten, de azok nemigen mennek mar olyan hegyes, jungle avagy sziklatormelekes videken, nincs gazlokepesseguk a megemelt kasztni szintje felett stb, ahol a G Merci, a Rubicon avagy a Defender elmegy.