TF-X / MMU / Kaan (TAI, Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 611
6 079
113
Fl7o-J2e-Xw-AEOe-EQ.jpg
.
.
Úgy tűnik, a törökök elsőre sokkal jobban igyekeznek ráérezni az 5.gen formavilágra, mint az oroszok a lassan évszázados repülőiparukkal. Pl megpróbálták a "KOLS"-t is stealthesiteni, bár elég bumfordi lett. :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 740
38 937
113
Törökország, Oroszország együttműködik a török vadászgép fejlesztésében - török tisztviselő
Dmitrij Sugajev, az orosz Szövetségi Katonai Műszaki Együttműködési Szolgálat igazgatója augusztusban azt mondta, hogy Oroszország és Törökország konzultációkat folytat a török TF-X vadászrepülőgép fejlesztése terén folytatott együttműködési kérdésekről.
5 DEC 2021, 13:55
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 917
7 292
113
Temel Kotil: We stated that they formed a partnership to develop and produce landing gear that will carry a load of 60 tons with the force emerging during the landing. We have a partnership with Altınay, TUSAŞ and an Italian company. The Italian company also makes the landing gear for Hürjet together with Altınay. Turkey is here to make landing gear. The team got the talent."

lfzhtwz.jpg


Temel Kotil: "We have ASELSAN for avionics and computer hardware, we have HAVELSAN for software, TUSAŞ has its own software team. The actuators that provide the movements of the wings and control surfaces in warplanes are in partnership with TUSAŞ, Altınay and a Ukrainian company. We are working to produce the transparent canopy surrounding the cockpit locally. The aircraft has a very effective radar in its nose. We gave this task to ASELSAN, it is doing it. There are sensors and sensors on the aircraft, we gave them to ASELSAN, HAVELSAN. Central computers are made by TÜBİTAK BİLGEM. Pavotek is developing the power distribution system. We have activated all the capabilities in Turkey on this aircraft. Building a fighter jet means engaging all the elements that can contribute. We give work to anyone who wants to do. TAI's main role here is design, finishing geometry. The outer geometry is finished, the control surfaces are finished, now we do the structural skeleton, the shaping. No one else can do this but us. All the equipment we will put into it is made by others. They must be local and national. Combat aircraft means domestic and national. Everything from A to Z, including the engine, will be local and national when the time comes. For this reason, we include Turkish companies in the project as much as possible and give contracts. We say, 'Let anyone who can do it come'."

Temel Kotil pointed out that the MMU consists of 20 thousand parts and stated that a ready-made engine will be used at the beginning, and then the engine to be developed by TRMotor will be integrated into the aircraft.

A Hurjet és a TFX futóműveit a TAAC és az olasz MA Groupe fejleszti.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 834
113
Elhagyva a HUD és HMD ! Komolyabbak már ezek is mint az oroszok ! És már EOTS is van / lesz ! A szu-57 tényleg ideje lenne már összekapni mert egy vicckategória !!
Frdf83FX0AEbFCR
Ez egy prototípus, harminc éves F-16C hajtóművekkel.
Nem mondom, hogy nincs benne potenciál, de ez is csak alulról karcolja az 5. generációt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 834
113
Valamit tudhatnak a török tervezők a stealth-ről, máskülönben egy ennyire ronda orrkialakítást nem csináltak volna egy olyan géphez, amit szuperszonikusnak szánnak.
A koreaiakhoz hasonlóan ők is aránytalanul hatalmas kabintetőt konstruáltak, biztosra veszem, mind a ketten jó okkal tették ezt.
Csak nem tetszik, habár ez szubjektív.
Én még leragadtam ott, hogy ha egy gép gyors is, akkor a gép legyen hegyes és a szükséges rossz kabintető legyen arányaiban a lehető legkisebb, mint a MiG-25-ösnél.
De még az ötödik generáció is tartja magát úgy-ahogy ehhez, lásd az F-22, Szu-57, vagy J-20 arányait.

De ez a török meg koreai gép akkora túlméretes bumfordi kabinszekcióval rendelkezik, mintha direkt akarnák tolni a levegőt.
Nem kétlem, hogy a fejlett aerodinamikai modell talán jobban ért ehhez, mint én, de egyszerűen bántja a szemem.
Az orról nem is beszélve.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 917
7 292
113
Valamit tudhatnak a török tervezők a stealth-ről, máskülönben egy ennyire ronda orrkialakítást nem csináltak volna egy olyan géphez, amit szuperszonikusnak szánnak.
A koreaiakhoz hasonlóan ők is aránytalanul hatalmas kabintetőt konstruáltak, biztosra veszem, mind a ketten jó okkal tették ezt.
Csak nem tetszik, habár ez szubjektív.
Én még leragadtam ott, hogy ha egy gép gyors is, akkor a gép legyen hegyes és a szükséges rossz kabintető legyen arányaiban a lehető legkisebb, mint a MiG-25-ösnél.
De még az ötödik generáció is tartja magát úgy-ahogy ehhez, lásd az F-22, Szu-57, vagy J-20 arányait.

De ez a török meg koreai gép akkora túlméretes bumfordi kabinszekcióval rendelkezik, mintha direkt akarnák tolni a levegőt.
Nem kétlem, hogy a fejlett aerodinamikai modell talán jobban ért ehhez, mint én, de egyszerűen bántja a szemem.
Az orról nem is beszélve.
Az esztétikai ítéletek személyesek, nem hiszem, hogy felhatalmazásom van vitatkozni róluk. Figyelembe véve, hogy mérnökök ezrei, köztük a BAE mérnökei tervezték és elemezték ezt a repülőgépet, valószínűleg előre gondolkodtak azon, hogy mi miatt aggódik.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 917
7 292
113
Sajnos azzá válok, amikor manapság megpróbálok hosszú mondatokat alkotni.
drunk-falling.gif