.
.
Az elsö, hogy szerintem a generaciokba sorolas önmagaban is egy marketinges eszköz, illetve a 4 generacio fejlesztese es gyartasa nem allt le, ettöl sok reszkepesseg összemosodik idövel az 5. generacioval.
.
"alacsony észlelhetőség, szupecirkálás, nagy tolóerő felesleg, jó manőverző képesség, az eddig felsoroltakhoz jól jön szinte kötelező jelleggel a belső fegyvertér. Szenzorfúzió, radarhullámok, IR és látható fény tartományban dolgozó érzékelők, akár teljes rádiócsendben, saját kisugárzás nélkül másoktól adatkapcsolaton keresztül kapott real time helyzetkép."
.
Igen, ez egy jo felsorolas, de ezek nagy reszet a 4. generacioba sorolt gepek is hozzak mar. A belsö fegyverter is megjelenhetne az F-15-ön is (Silent Eagle), megse nevezik 5gennek. Az F16 es tarsai a maguk evtizedei alatt is fokozatosan fejlödtek, elektronika, erzekelök teren, es pl cockpitban is a F-15EX vagy akar a Gripen F-39 nevu brazil valtozata modernebb benyomast kelt, mint az F-22 a maga kifejezetten 90-es evekbeli kullemu cockpitjaval.
.
Szoval szerintem ahol az 5.gen vita es ellenpeldak nelkul kimondhato, az az alacsony eszlelhetöseg es az ehhez szukseges kialakita, aminek a belsö fegyverter is a resze. A belsö fegyverterrel felpipmelhetö Silent Eagle is a "silent" jelszoval jön, szinten arra utalva, hogy az eszlelhetöseg csökkentese a cel a belsö terrel, nem mondjuk a manöverezökepesseg fokozasa, mert akkor Agile Eagle-nek vagy valami hasonlonak neveznek.