Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.Na ja, csak itt az arányok az érdekesek. Mert az Eurocopternél egy bizonyos típusnál egy hiba után előírták "megoldásként", hogy 800 (!!!) óránként nagy javítani kell a reduktort. Nagyjavítás az annyit jelent, hogy kvázi újat csinálnak belőle, nagyjából új áron.
Ez a sztori sántít úgy, ahogy van. Nem hiszem el, hogy egy olyan magas szintű technikát üzemeltető ország, amely level 1 szinten vehet részt a Red Flagen majd ilyenekbe belebukik. Itt inkább arról lehet szó, hogy a gyártó jóindulatúan mindent felkerekített, az igényeket meg le. Vagyis beígértek mindent egy üzletért cserébe a legoptimálisabb paraméterrel számolva - aztán jöttek a szigorító SB-k (Aki figyelni EASA honlapját, eszméletlen, mi SB/AD kijön az Airbus/Eurocopter gépekre.,, https://ad.easa.europa.eu/), amik miatt lecsökkentek a javításközi üzemidők, részegységcsere, ellenőrzések megsokasodása, ami alapból fogyóanyag felhasználással jár, stb...
Ja, meg úgy megkentek egy csomó embert + nemzetközösség miatt politikai nyomásra vették meg.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.