Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.
Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.