Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

Lehet egy másik gond is. Rengetegszer belső üzemanyagtartállyal látom repülni, ami lényegében megfelezi a szállítható lövészek számát.
02-47.jpg
Az orosz gépek általános problémája a mérethez képes kicsi terhelhetőség.A Mi17 harctéren komoly ellenféllelszemben ccsak egy jó nagy célpont.Rohamdesszant feladatokra alkalmatlan.Nincs vele egyébként egyedül,a CH47 ugyanugy van ezzel.A kinaiak átveszik az ami struktúrát,és a Z-20 lesz a harctéri rohamdesszant szállitó,és az AC313 a szállitó heli,amig nem fejlesztenek nálla jobbat.Vagyis a közepes szállitk nem kapnak kzvetlen harci feladatot,komoly ellenféllel szemben.Hiányos felszereltségű ellenfél esetén még csak-csak bevethető harci zónában is,de ahol gá már jelenvan,semmi keresnivalja egy átlagos közepes helinek.
 
Az orosz gépek általános problémája a mérethez képes kicsi terhelhetőség.A Mi17 harctéren komoly ellenféllelszemben ccsak egy jó nagy célpont.Rohamdesszant feladatokra alkalmatlan.Nincs vele egyébként egyedül,a CH47 ugyanugy van ezzel.A kinaiak átveszik az ami struktúrát,és a Z-20 lesz a harctéri rohamdesszant szállitó,és az AC313 a szállitó heli,amig nem fejlesztenek nálla jobbat.Vagyis a közepes szállitk nem kapnak kzvetlen harci feladatot,komoly ellenféllel szemben.Hiányos felszereltségű ellenfél esetén még csak-csak bevethető harci zónában is,de ahol gá már jelenvan,semmi keresnivalja egy átlagos közepes helinek.

Dehogynem használnák őket.Mond az valamit,hogy összfegyvernemi harcászat?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ha az a sárga szar bent van szerintem nem is szállíthat embert.De ez csak valószínű abból kiindulva,hogy ember és rakonyány a személyi felszerelésen és fegyverzeten kívül nem málházható egyszerre.
Megint csak biztonsági rendszabály.
Csak arra nem emlékszem pontosan,hogy ez vonatkozik e erre a tartályra.
A kutató-mentő készültség bizonyosan felülírja ezt a szabályt. (ha nem is mindegyik gépnél)
http://airbase.blog.hu/2012/11/02/mentesre_keszen
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Dehogynem használnák őket.Mond az valamit,hogy összfegyvernemi harcászat?
Igen.És a harctéri használat alatt azt értem,hogy közvetlen az ellenséges csapatok tüzében tevékenykedik.Ez a rohamdesszant feladatkör.Hogy úgy mondajam hasonlatként,a rohamdesszant gépek APC/IFV feladatkrt,mig a közepes szállitok inkább a katonai tehrautó,max korlátozottan APC feladatkört töltenek be.És az APC feladatkör betöltéséhez nagyonerős fedezetet igényelnek.
 
Igen.És a harctéri használat alatt azt értem,hogy közvetlen az ellenséges csapatok tüzében tevékenykedik.Ez a rohamdesszant feladatkör.Hogy úgy mondajam hasonlatként,a rohamdesszant gépek APC/IFV feladatkrt,mig a közepes szállitok inkább a katonai tehrautó,max korlátozottan APC feladatkört töltenek be.És az APC feladatkör betöltéséhez nagyonerős fedezetet igényelnek.

Oda nem visznek helikoptert ahol nincs meg a fölény BH-sem!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nemtalálom.Hol van pontosan?

Kantin, Magyarország, és az volt a kérdésem, hogy a seregben ma is jellenző-e a kiemelő (felfelé húzó) hatás, mint régen? Konkrétan a hátrányos helyzetűekkel és a cigányokkal kapcsolatosan. Biztos megtalálod a 636. oldalon a vitaindítót, aztán már érkezett ezekre több ilyen olyan reagálás...
 
Lehet egy másik gond is. Rengetegszer belső üzemanyagtartállyal látom repülni, ami lényegében megfelezi a szállítható lövészek számát.
02-47.jpg
Azért láthatod sokszor így a gépet, mert a kutató-mentő szolgálatot (Szolnok és Pápa) mindig így adják és repülik a gépek. Ha eltűnik egy gép, megszakad vele a kapcsolat és keresni kell, akkor fontos hogy minél tovább a levegőben maradva minél nagyobb területet tudjanak átfésülni helikopterrel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hát ez egy érdekes kérdés.A közepes kategoria harctéri feladatokra,rohamdesszant célra nagy.A Mi171 sem egy rohamdesszant helikopter,és az inpozáns fegyverzete korszerű csaatlégvédelem esetén teljessen hasznavehetetlen.Akkora heliflottát kiépiteni,hogy légimozgékony csapatok meghaladják a légiroham század szintjét meg a magyar lehetőségeket meghaladja.


Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.

Nem erről van szó. A gyakorlatok során a pilóták szinte soha nem repültek a teljes felszállótömeg közelébe, nem emelgetnek gyakran nagy terhet stb. Tehát valójában ruitin sem volt ahhoz, hogy a dudi által álmodott "hering" mennyiségben tömjék meg...

Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Nos, szerintem a szállítóhelikopter feladata az, hogy katonákat és eszközöket/felszerelést vigyen A-ból B-be jóval gyorsabban, mint bármi egyéb módon lehetséges, illetve olyan helyekre, amit más járművel megközelíteni nehéz, vagy lehetetlen. És a nagyobb tehertér-teherbírás=több katona és több eszköz egy fordulóval, vagyis rövidebb idő alatt és/vagy kevesebb gép használatával lehet megoldani a feladatot. Ha fel is lehet fegyverezni, az ugyan pluszpont, de nem ez az elsődleges funkciója.
Amúgy az én elképzelésem a magyar heliflottát illetően az, hogy kell egy nagyobb, lehetőleg rámpás szállítótípus, meg egy kisebb általános célú, vagyis két típus lenne összesen. Az utóbbi lehetne pl. a H145M, vagy valami hasonló méretű-teljesítményű (kéthajtóműves!) típus, amihez lennének irányított 70 mm körüli rakéták (APKWS-kategória), meg komolyabb ATGM-ek is. Dedikált harci típus kapcsán molnival értek egyet, vagyis hogy túl drága lenne nekünk, inkább a Gripenekhez vegyünk több precíziós bombát, levegő-föld rakétát.



Ha így is van-volt, ez nem a gép hibája (mint ahogy nem a MiG-ek, Gripenek hibája, hogy a pilóták repórája annyi volt, amennyi pl.) és nem jelenti azt sem, hogy nem jönne jól a kapacitása, ha tényleg kitörne itt valami csetepaté.
A szállitóhelikoter feladata pontossan ez.De emiatt egy szállitógép nagyobb,rosszabbul manőverezik,vagyis nem való a közvetlen harcövezetbe.Kell egy mozgékony,harci sérúléseket is viszonylag jol tűrő,és ütőképes fegyverzetű és kellően teherbiró tipus.Mivel a dedikált csataheli szerintem is drága nekünk,be kell tudnia tölteni ezt a szerepkört is.Ehez a H145M kicsi,gyenge,csekély teherbirásu,polgári szabványú tipus.Szerintam legfeljebb a felderitő-páncélvadász-könnyűtámogató szerepkörre alkalmas.Kell közé és a szállitó közé egy tipus,ami képes betölteni a harctéri szállitó,roham-desszant szerepkört,és elég tüzerős meg mozgékony,hogy pótolja a dedikált csatahelit.Ebben a kategóriában 2tipus van.A Mi35M és az AH60.
 
A németek feloldották a Tigerekre elrendelt repülési tilalmat és négy gépet kiküldenek Maliba.
http://www.janes.com/article/75264/germany-sends-fourth-tiger-helicopter-to-mali
http://www.spiegel.de/politik/deuts...-triebwerksklappen-vor-absturz-a-1172779.html
Szerintük a nyári baleset oka az lehetett - bár egyértelmű bizonyíték nincs - hogy repülés közben leszakadt az egyik hajtómű burkoló lemeze.
Ezt arra alapozzák hogy a lemezt több kilóméterre találták meg a baleset helyszínétől.
image-1192820-860_poster_16x9-xhkt-1192820.jpg

Arra gondolhatnak hogy a leszakadt lemez felrepülhetett a rotor lapátok közé és részben ez okozhatta hogy azok leszakadtak.
Gyanúsított továbbá a robotpilóta is. Az arra vonatkozó korlátozás érvényben marad (nem szabad használni turbulens időben)
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
 
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, amit én láttam a saját szememmel:

Elmúlt 5 éven belül történt valahol német nyelvterületen belül, tanulmányúton a saját adott területén világ vezető cégnél.
Kis prezentációs bemutatkozás/saját top minőségű termékcsalád reklámozása etc. után tervezésért felelős részen keresztül elindultunk a VIP étteremrész felé.
Jó sok üvegfalú iroda nyílt a folyosóról ahol vezetett az utunk, egyszer csak azt vettem észre, hogy egy szakállas kreol fickó öltönyben zokniban tűri befelé a piros mintás szőnyeget a fűtőtest mellé az iroda sarkában, és térdel lefelé...

Kollégámmal összenéztünk miután elhaladtunk az iroda előtt, egy szót sem kellett szólni, a házigazdánk is meglátta ezt, aki még egy jóravaló német német, kicsit elkomorodott a tekintete, aztán széttárt kézzel mondta, hogy ez van, meg valahol ez elvárás. Később bejártuk az üzemet is, ahol a gyártás folyt, ott is akadt újnémet azért, nem is kevés.

Az van, hogy a német iparban már nem ugyan azok az arcok dolgoznak ugyan azzal a precizitással, megbízhatósággal, mint tették azt mondjuk 40 évvel ezelőtt.
 
Megvan a Maliban történt baleset kivizsgálás végső eredmémye.
Szomorú de mint kiderült az Airbus Helicopters karbantartó csapata a hunyó. :(
Karbantartás során a mechanikus szerelők rosszul szerelték vissza és szabályozták be a rotor vezérlését.
Emiatt jelentkeztek repülés során olyan G erők hogy végül a rotor és a gép repülés közben darabokra hullott..
Hú, ez kurwa ciki. Épp tőlük veszünk helikoptert?