Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Egy ez év januári elemzés az Tigerek leváltását célzó Land 4503 ARH Replacement Program három pályázójáról...
https://www.rusi.org.au/resources/D...Paper - LAND 4503 ARH Replacement Program.pdf

- ARH Tiger Upgrade
- Boeing AH-64E Apache Guardian
- Bell AH-1Z Viper

Szintén azoknak akik nem akarják végigolvasni az anyagot néhány kiemelés ami rávilágít ki is lesz a nyertes...
  • Although ARH Tiger has seen difficulties with regards to radio communication system obsolescence, the three contenders are expected to put forward a solution that provides sufficient modern aircraft secure voice and data communications capabilities. Consideration should be made as to which systems offered have sustainable through life support and perhaps commonality throughout the ADF inventory;
  • The standard NATO TDL for interoperability is Link 16. The Apache has a proven Link 16 TDL with the Viasat STT. The Viper has a planned Link 16 upgrade due for service release in 2022. ARH Tiger has already had an upgrade to its TDL capability with an Elbit Systems Australia developed “interim TDL”. It has been rumoured that the Tiger Mk.3 upgrade may offer a Link 16 option, but it is yet to be confirmed.
  • All three aircraft have the minimum navigation suite to achieve an IFR certification and Military Type Certificate. Both US aircraft have fully integrated MSOc145 compliant M-Code ready EGI’s (currently SAASM), which not only gives them a certification advantage with regards to navigation and ATCRBS (Mode S, ADS-B and Mode 5), but it also future proofs their upgrade capability to the next generation protected GPS technology. The ARH’s EGI has provided difficulties for the ARH’s Mode 5 upgrade program and is planned to be upgraded as part of the Tiger Mk.3 upgrade. The integration of an upgraded EGI for the ARH Tiger should be considered as a significant risk for the following reasons: o History of integration issues with the ARH avionics suite o Access to US protected (M-Code) technology for integration on European designed aircraft can be difficult (there were major political and logistics issues originally getting SAASM chipsets installed in European EGI’s)
    aa.jpg
    bb.jpg
  • cc.jpg

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nyilván a francia tiszt nem mondott neki semmi rosszat a helikopterről, ha már az egész látogatást az Airbus szervezte azért, hogy befolyásolják az ausztrál köztudatot. Az Airbus célja hogy ne vonják ki az ausztrálok a típust és vegyenek mellé még H145M-et is mert együtt még hatékonyabbak lesznek. Ezáltal az Airbusnak meg még több bevétele legyen a fenntartásukból.

Van még gyártás alatt új Tiger helikopter valakinek vagy már csak a korszerűsítések mennek?
Eggyel fentebb ott van @Masztiff hozzászólásában ott az ausztrál Steve Jobson dandártábornok véleménye a Tiger-ről.:rolleyes:
Nincs már új gyártás. A H145M-eket azért kellett a csomagba beletenni, mert a kiírásban annyival több helikoptert kértek az új ausztrál tenderen. Viszont az ausztrál verziót már régen nem gyártják. (4 gépüket Franciaországban gyártották, a többi 18-at Ausztráilában)
Persze újra lehetne indítani a gyártást, ha nagyon kellene.
Pláne, ha - a tervek szerint - a MARK III szintre hozzák az összes eddig legyártott gépet. Ezzel egységesíteni is akarják az összes legyártott verziót. Ugye a különböző országok eltérő verziókat rendeltek. Ezzel a későbbi logisztikai támogatást is megkönnyítik. Az egységes alkatrészek értelem szerűen sokkal olcsóbbak is lesznek, mivel nagyobb darabszámban gyárthatók. Többek között ez is az egyik érv amellett, hogy maradjanak a Tigernél az ausztrálok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
Eggyel fentebb ott van @Masztiff hozzászólásában ott az ausztrál Steve Jobson dandártábornok véleménye a Tiger-ről.:rolleyes:
Nincs már új gyártás. A H145M-eket azért kellett a csomagba beletenni, mert a kiírásban annyival több helikoptert kértek az új ausztrál tenderen. Viszont az ausztrál verziót már régen nem gyártják. (4 gépüket Franciaországban gyártották, a többi 18-at Ausztráilában)
Persze újra lehetne indítani a gyártást, ha nagyon kellene.
Pláne, ha - a tervek szerint - a MARK III szintre hozzák az összes eddig legyártott gépet. Ezzel egységesíteni is akarják az összes legyártott verziót. Ugye a különböző országok eltérő verziókat rendeltek. Ezzel a későbbi logisztikai támogatást is megkönnyítik. Az egységes alkatrészek értelem szerűen sokkal olcsóbbak is lesznek, mivel nagyobb darabszámban gyárthatók. Többek között ez is az egyik érv amellett, hogy maradjanak a Tigernél az ausztrálok.

Rudi táblázatában ott van hogy mennyibe kerül repült óránként...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Egy ez év januári elemzés az Tigerek leváltását célzó Land 4503 ARH Replacement Program három pályázójáról...
https://www.rusi.org.au/resources/Documents/NAT/2020_01_31 RUSIDSS-A Capability Paper - LAND 4503 ARH Replacement Program.pdf

- ARH Tiger Upgrade
- Boeing AH-64E Apache Guardian
- Bell AH-1Z Viper

Szintén azoknak akik nem akarják végigolvasni az anyagot néhány kiemelés ami rávilágít ki is lesz a nyertes...

  • Although ARH Tiger has seen difficulties with regards to radio communication system obsolescence, the three contenders are expected to put forward a solution that provides sufficient modern aircraft secure voice and data communications capabilities. Consideration should be made as to which systems offered have sustainable through life support and perhaps commonality throughout the ADF inventory;
  • The standard NATO TDL for interoperability is Link 16. The Apache has a proven Link 16 TDL with the Viasat STT. The Viper has a planned Link 16 upgrade due for service release in 2022. ARH Tiger has already had an upgrade to its TDL capability with an Elbit Systems Australia developed “interim TDL”. It has been rumoured that the Tiger Mk.3 upgrade may offer a Link 16 option, but it is yet to be confirmed.
  • All three aircraft have the minimum navigation suite to achieve an IFR certification and Military Type Certificate. Both US aircraft have fully integrated MSOc145 compliant M-Code ready EGI’s (currently SAASM), which not only gives them a certification advantage with regards to navigation and ATCRBS (Mode S, ADS-B and Mode 5), but it also future proofs their upgrade capability to the next generation protected GPS technology. The ARH’s EGI has provided difficulties for the ARH’s Mode 5 upgrade program and is planned to be upgraded as part of the Tiger Mk.3 upgrade. The integration of an upgraded EGI for the ARH Tiger should be considered as a significant risk for the following reasons: o History of integration issues with the ARH avionics suite o Access to US protected (M-Code) technology for integration on European designed aircraft can be difficult (there were major political and logistics issues originally getting SAASM chipsets installed in European EGI’s)
    aa.jpg
    bb.jpg
  • cc.jpg
:rolleyes:
Jó, hogy kiemelted a pénzügyi részt!
Mert ugye a Tigereket már nem kell megvenni! ;)
Ez a RUSI tanulmány különben egészen vicces. Bár inkább részrehajló. Ugye az angolok beszállítói az Apache-nak!!! ;)
Az Apache-okra 35,5M USD-t ad meg, miközben ez bőven nem annyi már!
Az angoloknak 58,4M USD áron számolták fel őket 2016-ban.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Masztiff

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Rudi táblázatában ott van hogy mennyibe kerül repült óránként...
A Airbus nem a mostani konfigurációval pályázik a tenderen, hanem már a MARK III-mal. A RUSI tanulmány durván manipulatív.
Fentebb leírtam, hogy miért. (pénzügyileg drágábbnak tünteti fel a tulajdonképpen olcsóbb programot)
Hozzátenném, hogy a Vipernél a nem létező tulajdonságokat due 2022-es megjegyzéssel már feltünteti, a Tiger esetén meg az új rádió esetén csak az került bele hogy issue, meg hogy ordered.
rudi-ról meg már tudhatnád, hogy ahol lehet az Airbus-t fúrja. Van ilyen, nem veszi be a gyomra. :)
Én nem azt mondom, hogy jobb gép a Tiger, mint az Guardian. Csak ne tessék felülni a propagandának.
Alapvetően nem indul jól a Tiger a tenderen, mivel már a kiírást nyilvánvalóan ellene paraméterezték. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a döntés. Mondjuk most a vírus miatt szerintem halasztani fognak...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
o_O
A fenti szövegből ezt hogy hoztad ki?
Ez csak arról szól, hogy 2 Tiger, 2 hetes sivatagi üzemeltetéséhez, karbantartáshoz 5 ember kellet, és annyi anyag, amit az 5 emberrel a szállítóhelikopterükből kipakoltak a kitelepüléskor.
Ott van benne. Gaóból kirakták őket a sivatagba.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ott van benne. Gaóból kirakták őket a sivatagba.
És azt írták, hogy hogy nem ment velük senki?
Nyilvánvaló, hogy egy előretolt bázist hoztak létre ahonnan 2 helikopter elláthatta a támogató feladatokat. Mivel nagy területen folyik Maliban a hadművelet, így nagy területet is kell lefedni. Ezt ne úgy képzeld el, hogy a homokdűnék mellé 4 kutyasátrat letámasztanak a 2 pilótának és az 5 szerelőnek, oszt had szóljon...
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
A Airbus nem a mostani konfigurációval pályázik a tenderen, hanem már a MARK III-mal. A RUSI tanulmány durván manipulatív.
Fentebb leírtam, hogy miért. (pénzügyileg drágábbnak tünteti fel a tulajdonképpen olcsóbb programot)
Hozzátenném, hogy a Vipernél a nem létező tulajdonságokat due 2022-es megjegyzéssel már feltünteti, a Tiger esetén meg az új rádió esetén csak az került bele hogy issue, meg hogy ordered.
rudi-ról meg már tudhatnád, hogy ahol lehet az Airbus-t fúrja. Van ilyen, nem veszi be a gyomra. :)
Én nem azt mondom, hogy jobb gép a Tiger, mint az Guardian. Csak ne tessék felülni a propagandának.
Alapvetően nem indul jól a Tiger a tenderen, mivel már a kiírást nyilvánvalóan ellene paraméterezték. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a döntés. Mondjuk most a vírus miatt szerintem halasztani fognak...
Meg még (ugyanonnan, ahonnan idéztem):
"Both the AH-64E and the AH-1Z are proven and available now, but it is possible both platforms will no longer be in production by the planned 2025 Tiger replacement timeframe unless additional US or international orders are received."
 
M

molnibalage

Guest
Egy ez év januári elemzés az Tigerek leváltását célzó Land 4503 ARH Replacement Program három pályázójáról...
https://www.rusi.org.au/resources/Documents/NAT/2020_01_31 RUSIDSS-A Capability Paper - LAND 4503 ARH Replacement Program.pdf

- ARH Tiger Upgrade
- Boeing AH-64E Apache Guardian
- Bell AH-1Z Viper

Szintén azoknak akik nem akarják végigolvasni az anyagot néhány kiemelés ami rávilágít ki is lesz a nyertes...

  • Although ARH Tiger has seen difficulties with regards to radio communication system obsolescence, the three contenders are expected to put forward a solution that provides sufficient modern aircraft secure voice and data communications capabilities. Consideration should be made as to which systems offered have sustainable through life support and perhaps commonality throughout the ADF inventory;
  • The standard NATO TDL for interoperability is Link 16. The Apache has a proven Link 16 TDL with the Viasat STT. The Viper has a planned Link 16 upgrade due for service release in 2022. ARH Tiger has already had an upgrade to its TDL capability with an Elbit Systems Australia developed “interim TDL”. It has been rumoured that the Tiger Mk.3 upgrade may offer a Link 16 option, but it is yet to be confirmed.
  • All three aircraft have the minimum navigation suite to achieve an IFR certification and Military Type Certificate. Both US aircraft have fully integrated MSOc145 compliant M-Code ready EGI’s (currently SAASM), which not only gives them a certification advantage with regards to navigation and ATCRBS (Mode S, ADS-B and Mode 5), but it also future proofs their upgrade capability to the next generation protected GPS technology. The ARH’s EGI has provided difficulties for the ARH’s Mode 5 upgrade program and is planned to be upgraded as part of the Tiger Mk.3 upgrade. The integration of an upgraded EGI for the ARH Tiger should be considered as a significant risk for the following reasons: o History of integration issues with the ARH avionics suite o Access to US protected (M-Code) technology for integration on European designed aircraft can be difficult (there were major political and logistics issues originally getting SAASM chipsets installed in European EGI’s)
    aa.jpg
    bb.jpg
  • cc.jpg
Ha jól értem, akkor azt akarod mutatni, hogy drágán szart...
 
K

kamm

Guest
értjük, értjük.
Ami már az övék, azt meg kell venni!
Na lapozzunk!

Ez kb elarul mindent, hogyan is jatszik Amerika:

"Access to US protected (M-Code) technology for integration on European designed aircraft can be difficult (there were major political and logistics issues originally getting SAASM chipsets installed in European EGI’s)"
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Biztos? Nem csak par darabert nem eri meg hekkelni?

A masik, hogy ha jol remlik, a Tiger eredetileg anti-tank role, ami az elmult 20+ evben hatterbe szorult, de az uj hideghaboruval Europaban megint kritikus lesz... erre ketlem, hogy lesz penz, de szerintem tuti, hogy ha berendelnenk 2026 korul mondjuk ebbol is egy 16-18 darabot, tuti, hogy legyartanak - ez kb olyasmi arban lenne, mint a sokkal oregebb 1Z Viper, mondjuk $30-40M korul, nem?

Az ausztralokkal elboltohatnank, de azokkal nem valami olyaasmi volt, hogy lejart egyszeruen a frame elettartama...?
Biztos.
A Tigerek váltására az új ausztrál tenderre bejelentkezett az Airbus is. Mégpedig úgy, hogy úgy váltja le a Tigereket, hogy maradnak, de MKIII-ra fejleszti őket.
A kiírásnál gondosan ügyeltek rá az Ausztrál Védelmi Minisztériumban, hogy több gép kelljen, hogy az Airbus már ne tudjon indulni, pont a leállított gyártás miatt. :rolleyes:
És erre adtak volna az Airbusnál olyan megoldást, hogy a felújított, upgrade-elt Tigerek mellé a hiányzó darabokat H145M-mel pótolják.
A gépekben különben fajlagosan kevés óra van, mert az elején technikai problémáik voltak, és az alkatrészellátás elég problémás volt a világ másik végére, ráadásul mivel minden rendszeresítő eltérő verziókat rendelt egy csomó alkatrész egymással sem volt kompatibilis. Közben megoldották a technikai problémákat, és helyi készleteket raktároznak "down under". Csak már olyan rossz a sajtója a gépnek, - annak ellenére, hogy a katonák véleménye már megváltozott -, hogy nagyon nehéz lesz elérni, hogy ne cseréljék le őket amerikai gépekre.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
A Tiger a túlélésért küzd az ausztrál ARH tenderen...

Nem jött be az Airbus "Tigris mellé H145M" terve, az ausztrálokat nem érdekli.

"The idea of an H145M top-up, however, failed to pique the interest of Australia’s DoD. With that avenue shut off, Airbus will focus instead on somehow obtaining seven additional Tigers."

A Tigris imázsát tovább rontja az MRH90-gyel való kapcsolata, amelyet az Airbus is támogat...

"Further tarnishing the Tiger’s image is its association with the MRH90, which is also supported by Airbus and had a similarly troubled service entry."