Ez a Tiger egy papírhelikopter. Nem arról van szó, hogy a Mi-28-as repülő nehézpáncélzat az üdvözítő, de ezt a német-francia gépet civil típusokon edződött szobatudósok és jóléti luxusmérnökök alkották meg, akik szemre levették az AH-64-est, de gépet csak a Gazelle-t, meg a BO-105-öst láttak csak terepszínben.
Azon túl, hogy túlmérnökölt és patikamérlegen kiszámolt "műszakilag szép számok" mentént megtervezett finom kis szerkezetről beszélünk, valahogy nem él meg a konstrukció az igénytelen csapatrepülés tábori sáros-bakancsos világában.
Ami egy dolog, de sokat javítana a helyzeten, ha mindezek tetejébe legalább ne volna kisszériás valami a flotta. Ami eleve kétféle alváltozatra oszlik.
Legalább lennének csereszabatos elemei. Legalább ne lehetne egy Szláviával lekapni az égről.
Egy harci helikopter a feladatköréből adódóan magára vonzza az ellenséges tüzet. Ha nem is páncélozzuk az egészet, azért nem árt legalább okosan megépítve biztosítani a sikeresen túlélhető kényszerleszállást, ha már elmenekülni nem is tudunk.
A Tiger annyira vékonyka kabinfallal rendelkezik, hogy egy távolabbi, hajtóművek környéki robbanás repeszei is halálosak lehetnek a személyzet számára. És a hajtóművek is túl közel vannak egymáshoz.
Azon túl, hogy túlmérnökölt és patikamérlegen kiszámolt "műszakilag szép számok" mentént megtervezett finom kis szerkezetről beszélünk, valahogy nem él meg a konstrukció az igénytelen csapatrepülés tábori sáros-bakancsos világában.
Ami egy dolog, de sokat javítana a helyzeten, ha mindezek tetejébe legalább ne volna kisszériás valami a flotta. Ami eleve kétféle alváltozatra oszlik.
Legalább lennének csereszabatos elemei. Legalább ne lehetne egy Szláviával lekapni az égről.
Egy harci helikopter a feladatköréből adódóan magára vonzza az ellenséges tüzet. Ha nem is páncélozzuk az egészet, azért nem árt legalább okosan megépítve biztosítani a sikeresen túlélhető kényszerleszállást, ha már elmenekülni nem is tudunk.
A Tiger annyira vékonyka kabinfallal rendelkezik, hogy egy távolabbi, hajtóművek környéki robbanás repeszei is halálosak lehetnek a személyzet számára. És a hajtóművek is túl közel vannak egymáshoz.