Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Ahogy mindenhol az van, akik komolyan veszik a határvédelmet...

Nincs itt semmi ördögien bonyolult, vagy feloldhatatlan dolog. Aki nem engedéllyel jön be, figyelmeztetés után ha nem közreműködő, az pontosan úgy kéne hogy járjon.

Előbb vagy utóbb amerre megy a világ, én azt látom hogy vagy letérdelünk, vagy visszatérünk a működő módszerekhez, köztes megoldás nincs, nem lehet úgy nemzeni hogy szűz maradjon közben az ember!
Erós vagy mint a könnygáz, tesó...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Elég volt belőlük! A német hadsereg szabadulna az Eurocopter Tiger harci helikoptereitől.

A német hadsereg Tiger harci helikoptereinek csaknem 90 százaléka alkalmatlan a szolgálatra
http://www.aerotech.hu/m-newsdetail.php?tdate=2021-11-03&ttitle=Eurocopter_Tiger_2021-11-03
Azért az Aerotech-ről is elmond néhány dolgot, hogy hivatkoznak egy több mint egy éves BILD cikkre(ez olyannyira bulvár, hogy arra szavak nincsenek, mint nálunk kb. a sztori magazin), meg a mostani belinkelt cikket is elolvasván azt lehet látni, hogy "nem megerősített források alapján", meg "állítólag".

Majd ha valami hivatalos szerv nyilatkozik, vagy kivonták őket és AH-64E lesz helyette, azt elhiszem. A Tiger biztosan nem problémamentes konstrukció, de azért az Ausztráloknál is azt a kálváriát végigrágva nekem az jött le, hogy költeni kéne rá, meg alkatrészt beszerezni, és akkor mindjárt jobb a hadrafoghatóság, meg nem is kell sírni hogy sokáig tart míg a világ túloldaláról megjön a javított/utángyártott alkatrész!

A németek remélem ha lesznek akkora barmok hogy az olcsójánoskodásuk miatt valóban szar hadrafoghatóságú saját EF-et, Tigert leváltják amerikai csodákra, mondjuk F-35/AH-64E kombóra, rájönnek majd hogy azt is pénzbe kerül majd üzemeltetni, mert ha nem azok is pont úgy fognak a földön megrohadni, mint bármi saját!
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 728
38 912
113
Azért az Aerotech-ről is elmond néhány dolgot, hogy hivatkoznak egy több mint egy éves BILD cikkre(ez olyannyira bulvár, hogy arra szavak nincsenek, mint nálunk kb. a sztori magazin), meg a mostani belinkelt cikket is elolvasván azt lehet látni, hogy "nem megerősített források alapján", meg "állítólag".

Majd ha valami hivatalos szerv nyilatkozik, vagy kivonták őket és AH-64E lesz helyette, azt elhiszem. A Tiger biztosan nem problémamentes konstrukció, de azért az Ausztráloknál is azt a kálváriát végigrágva nekem az jött le, hogy költeni kéne rá, meg alkatrészt beszerezni, és akkor mindjárt jobb a hadrafoghatóság, meg nem is kell sírni hogy sokáig tart míg a világ túloldaláról megjön a javított/utángyártott alkatrész!

A németek remélem ha lesznek akkora barmok hogy az olcsójánoskodásuk miatt valóban szar hadrafoghatóságú saját EF-et, Tigert leváltják amerikai csodákra, mondjuk F-35/AH-64E kombóra, rájönnek majd hogy azt is pénzbe kerül majd üzemeltetni, mert ha nem azok is pont úgy fognak a földön megrohadni, mint bármi saját!
A Boeing meg az amcsik nagyban tolják a propagandát, néhány fizetett cikk arról, milyen kaka a tiger, pár lefizetett szagértő megaszondja a tutit, hogy rátukmálják a germánokra a saját szutykukat a milliárdokért kifejlesztett és legyártott Tiger helyett, amit az idióták hagytak lerohadni mer min spóroltak volna ha nem a seregen.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
A Boeing meg az amcsik nagyban tolják a propagandát, néhány fizetett cikk arról, milyen kaka a tiger, pár lefizetett szagértő megaszondja a tutit, hogy rátukmálják a germánokra a saját szutykukat a milliárdokért kifejlesztett és legyártott Tiger helyett, amit az idióták hagytak lerohadni mer min spóroltak volna ha nem a seregen.
Pontosan ugyan ezt látom mögötte én is. Ahogy kurva nagy hangon ment pár éve hogy mekkora fostalicska az EF - kéne helyette F-35-öt vegyenek a németek, illetve a kiöregedő Tornadok helyére meg jöhetnének az F-18E-k, s jelenleg úgy tűnik ezekből sem lett aztán hivatalosan SEMMI, nem több a nagy része az ilyen híreknek, mint nedves amerikai álom, s valóban ahogy írod, néhány fizetett cikk, meg álszakértés...

Olvasgattam tovább a témában, és valóban találni lesújtó hadrafoghatósági százalékokat hivatalos jelentésekben, csak hát ha kontextusba tesszük, hogy Ausztrália a világ túloldala, és basztak saját komoly alkatrészbázis jó ideig kialakítani, a németek csak simán MINDENEN spóroltak, a franciák meg sivatagos körülmények közt szétrepülik a gépeket s az apró por nem tesz jót a konstrukció hajtóművének, de ez úgy általában véve minden helikopterre igaz!, akkor én nem látom annyira sötéten ezt a projectet. Ha valaki csúcs kompozit radarral és EO/IR vonalon is alacsony észlelhetőségű harci helikoptert akar, és azt sivatagban repteti Afganisztánban, Maliban, etc. az számoljon vele hogy kurva drága lesz!


Már mindenki elfelejtette mikor az USA pont azért sírt, mert Irak felett a 30 évre tervezett UH-60 ÉS! AH-64-ek a por miatt kukázódtak SOKKAL-SOKKAL hamarabb mint a tervezett élettartamuk?!

Én nem...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 137
23 989
113
A Tiger biztosan nem problémamentes konstrukció, de azért az Ausztráloknál is azt a kálváriát végigrágva nekem az jött le, hogy költeni kéne rá, meg alkatrészt beszerezni, és akkor mindjárt jobb a hadrafoghatóság, meg nem is kell sírni hogy sokáig tart míg a világ túloldaláról megjön a javított/utángyártott alkatrész!
Valaki egyszer már tárgyilagosan összeszedhetné, hogy mi is a Tiger alapvető gondja (nem AH64 hasonlitásra vagyok kiváncsi), mert ugye az AIRBUS helikopterek üzembentartásávál szerte a világon jellemzően nincs gond, sőt...mégis "úgy tűnik" (!), mint ha a támogatás részéről véreztetnék ki a dolgot. Lehetséges, hogy a nagy kooperáció hátulütőjeként bizonyos beszállitó cégek alkatrészei elérhetetlenek vagy elszálltak árban, vagy ennyire kidolgozatlan volt a tipushoz az üzembentartási rendszer?!
Szerintem ez nagyon fontos kérdés amiről beszélni kellene, tekintve, hogy hosszú távon magyarország az új Tiger harciheli-projektben érdekelt most már hivatalosan is...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Valaki egyszer már tárgyilagosan összeszedhetné, hogy mi is a Tiger alapvető gondja (nem AH64 hasonlitásra vagyok kiváncsi), mert ugye az AIRBUS helikopterek üzembentartásávál szerte a világon jellemzően nincs gond, sőt...mégis "úgy tűnik" (!), mint ha a támogatás részéről véreztetnék ki a dolgot. Lehetséges, hogy a nagy kooperáció hátulütőjeként bizonyos beszállitó cégek alkatrészei elérhetetlenek vagy elszálltak árban, vagy ennyire kidolgozatlan volt a tipushoz az üzembentartási rendszer?!
Szerintem ez nagyon fontos kérdés amiről beszélni kellene, tekintve, hogy hosszú távon magyarország az új Tiger harciheli-projektben érdekelt most már hivatalosan is...
Maguk a pilóták lázadtak fel végül Ausztráliában, megtagadták, hogy egyáltalán beüljenek a gépbe, mert féltették az életüket:
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Valaki egyszer már tárgyilagosan összeszedhetné, hogy mi is a Tiger alapvető gondja (nem AH64 hasonlitásra vagyok kiváncsi), mert ugye az AIRBUS helikopterek üzembentartásávál szerte a világon jellemzően nincs gond, sőt...mégis "úgy tűnik" (!), mint ha a támogatás részéről véreztetnék ki a dolgot. Lehetséges, hogy a nagy kooperáció hátulütőjeként bizonyos beszállitó cégek alkatrészei elérhetetlenek vagy elszálltak árban, vagy ennyire kidolgozatlan volt a tipushoz az üzembentartási rendszer?!
Szerintem ez nagyon fontos kérdés amiről beszélni kellene, tekintve, hogy hosszú távon magyarország az új Tiger harciheli-projektben érdekelt most már hivatalosan is...
Sokat olvasgattam a témában, ami számomra elérhető adat hozzáférhető volt, és lényegként lecsapódott: Drága az üzemeltetés, alacsony a hadrafoghatóság. A németeknél az volt, és van hogy MINDEN fontosabb mint erre költeni. Lehet hogy én látom rosszul, majd kijavítanak ha nem, de az EF is nagyon szar hadrafoghatósági százalékokkal pont azért siklik náluk félre mint a TIGER, nem költenek rá!

Az ausztrálok messze vannak, ők is filléreskednek, még saját tartalékot sem képeztek alkatrészekből, aztán csodálkoznak hogy ha valami elromlik, sokáig áll az adott gép a földön, mert mire megjön az alkatrész hajón az adott esetben több hét... Elkezdtek legalább alap alkatrészekből bespájzolni, rögtön jobb lett a hadrafoghatóság. Ott játszik erősen az is, hogy a politikum távolodni akar a Franciáktól/EU-tól, és nyitni még jobban az USA-felé, Kína ellen. Az AUKUS pont erről szól, meg hogy kibaszták az amcsik javára az ettől SOKKAL nagyobb tengó bizniszből a franciákat.

A franciák meg köszönik szépen, alapvetően tök jól elvannak, éppen szervezik az MK.2 upgrade után az MK.3 továbbfejlesztést, amikor alacsonyra leesett náluk is a hadrafoghatóság, sokat repültek homokos - sivatagos terepen. Ez meg ezzel jár. Nem csak a Tigernél, minden helikoptert megesz idő előtt a finom por.

Ez a Tiger nagyon csúnyán le van húzva szerintem, rossz a megítélése. Az OK hogy vannak gyermekbetegségei biztosan, drágítja az üzemeltetést a rengeteg kompozit-kevlár etc, de hát ennek azért ott van az az elvitathatatlan előnye is, hogy jóval kisebb a hő/radar képe mint egy átlagos harci helinek, szemmel is nehezebb detektálni mert kicsi, HA költenek rá s működik megbízhatóan, még mindig egy csúcs modern harci-helikopternek tartom.

A franciák HAD verzióját gond nélkül meg lehet feleltetni bármivel párban, pláne ha sikerül nekik majd keresztülverni az MK.3 upgradet!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Maguk a pilóták lázadtak fel végül Ausztráliában, megtagadták, hogy egyáltalán beüljenek a gépbe, mert féltették az életüket:
Végül?
A cikk lassan 10 éves!
Ezt megint telibe találtad.
@formosa1 meg rábukott - szokása szerint! :)
Bravó!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Maguk a pilóták lázadtak fel végül Ausztráliában, megtagadták, hogy egyáltalán beüljenek a gépbe, mert féltették az életüket:
Ez 2012-es cikk. Rengeteg bajuk volt az ausztráloknak a Tigerekkel, aztán vettek alkatrészeket/szépen üzemeltették őket ahogy kell, és hirtelen jobb lett a hadrafoghatóság. Olyat is lehet olvasni mostanában, hogy a cseréjüket már nem is a Tigert használók, meg a szakma akarja leginkább, hanem a kormányzat, védelmi minisztérium.

Az Apache-sem fog ingyé' vagy olcsójános üzemmódban megbízhatóan és nagy hadrafoghatósággal repülni náluk, de majd rájönnek!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Végül?
A cikk lassan 10 éves!
Ezt megint telibe találtad.
@formosa1 meg rábukott - szokása szerint! :)
Bravó!
Így van... S pont ezért a válaszomban leírtam, hogy mi történt azóta az Ausztrál vonalon...

A Tigert leginkább az USA-ból látnák amúgy szívesen a földbe állva, ahogy az EF-et is. Sajnos nagyon jól csinálják, több frontról és hangosan.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Ez 2012-es cikk. Rengeteg bajuk volt az ausztráloknak a Tigerekkel, aztán vettek alkatrészeket/szépen üzemeltették őket ahogy kell, és hirtelen jobb lett a hadrafoghatóság. Olyat is lehet olvasni mostanában, hogy a cseréjüket már nem is a Tigert használók, meg a szakma akarja leginkább, hanem a kormányzat, védelmi minisztérium.

Az Apache-sem fog ingyé' vagy olcsójános üzemmódban megbízhatóan és nagy hadrafoghatósággal repülni náluk, de majd rájönnek!
Speciel éppenhogy nem az üzemeltetés forrásai voltak a problémák. Nem a pénz égett a pilótafülkékben, hanem a félkész helikopter selejtes Airbus alkatrészei!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Speciel éppenhogy nem az üzemeltetés forrásai voltak a problémák. Nem a pénz égett a pilótafülkékben, hanem a félkész helikopter selejtes Airbus alkatrészei!
Azt tudod amúgy hogy a 2012-es cikkben nem épp bejáratosak voltak azok a helikopterek? Figyelj már, eleve Brisbane-ben lettek összeszerelve, és 2004-óta kapták a gépeiket. Simán lehet hogy egy akkor 8 éves SAJÁT ausztrál összeszerelésű és bizonyítottan gyengén/sehogy nem karbantartott fülke füstöléssel érintett gépről íródott 10 éves cikket tettél be most, 2021-ben...

Na ilyenekről beszélek többek közt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Igen. Ilyen stációi voltak a folyamatnak, ami elvezetett az Apache-hez az ausztráloknál. Ez volt a legdurvább amúgy, nem véletlen ezt linkeltem!
Remélem majd rácsodálkoznak hogy az AH-64E sem lesz 8 évesen jobban hadrafogható, ha nem költenek rá, s ha nem halmoznak fel alkatrészeket ahhoz sem, bár közelebb van mint a franciák, az USA-ból is IDŐ lesz míg megjön a beépítendő cucc, s akkor azok is a földön fognak vesztegelni, rontva a százalékokat.

A franciáknak megfelel, pedig ŐK aztán tényleg használják a gépeiket mindenhol, jellemzően nem ideális körülmények közt!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 137
23 989
113
Maguk a pilóták lázadtak fel végül Ausztráliában, megtagadták, hogy egyáltalán beüljenek a gépbe, mert féltették az életüket:
Igen, de az már valaminek a következménye...
A franciák HAD verzióját gond nélkül meg lehet feleltetni bármivel párban, pláne ha sikerül nekik majd keresztülverni az MK.3 upgradet!
spanish-army-receives-final-tiger-had-attack-helicopter-2.jpg


1584100628_TigerHADInfographic.jpg.a147a643452a7fd6e75d8c0fdaa80ff3.jpg

ÁTtanulmányozom majd...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 117
49 994
113
Igen, de az már valaminek a következménye...

spanish-army-receives-final-tiger-had-attack-helicopter-2.jpg


1584100628_TigerHADInfographic.jpg.a147a643452a7fd6e75d8c0fdaa80ff3.jpg

ÁTtanulmányozom majd...
Nézd, ez nyilván egy marketing bullshit, a legolcsóbban üzemeltethetőséget én nem tudom elhinni, lehet hogy pont az a baj hogy a németek/ausztrálok elhitték :D !

Egy tény! A HAD verzió fejlett EWS rendszerrel, RWR-el, MAWS-al, csaliszórókkal rendelkezik úgy, hogy közel 80%-a full kompozit műanyag. Alapkoncepció volt a gép kialakításánál hogy nehezen észlelhető legyen, ebbe nem csak az tartozik bele hogy nagyon kicsi - így nappal is nehezebb jóval szemmel kiszúrni mint pl. egy nagyobb méretű helit - de az is hogy a sok műanyag miatt jóval kevésbé látják a radarok, és csökkentett a hőképe is!

A gép agilis, könnyen manőverezhető. Egy nagy szögben mozgatható(előny pl. a fixen/kis szögben kitéríthető/majdnem hogy rögzített Ka-50/52 vel szemben) és pontos 30mm-es gépágyúja van, ami a gyakorlatban a mai COIN környezetben szakállas buzikra/közel a saját csapatokhoz/ a minimális járulékos veszteségre való törekvés miatt a leginkább használt fegyverzete a Mali/Libia/Afgán tapasztalatok alapján.

A Mistral a helikopterre feltehető egyik legpotensebb helikopterelhárító rakéta, én többre tartom mint az ilyen kategóriában legelterjedtebb Stingert, már csak azért is mert nagyobb a hatótávolsága...

A gépre ha klasszik páncéltörés a feladat, mehet a Hellfire 2, meg a SPIKE-is.

Kihagytam valamit, Klárika?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Igen. Ilyen stációi voltak a folyamatnak, ami elvezetett az Apache-hez az ausztráloknál. Ez volt a legdurvább amúgy, nem véletlen ezt linkeltem!
Nem, drága barátom.
Te itt nagyon csúnyán lukra futottál. Aztán most magyarázod. :oops:
Ha nem így lenne, akkor nem írtad volna, hogy "végül".
Korábban betettem ebbe a topicba az ausztrál légierő dandártábornokával készült riportot, amiben elismeri a Tiger képességeit, és azt is, hogy végül sikerült megoldani a hadrafoghatósági problémákat. Elsősorban a fő gond a folyamatos alkatrészhiány volt. Mert annak ellenére, hogy végül hazai gyártású kiemelt program lett, nem rendeltek elegendő pótalkatrészt raktárra. Másrészt egy csomó olyan alkatrész is volt, amelyeket saját maguknak integráltak, és máshol sem voltak elérhetők.
Ha a németek nem szállnak be az MkIII-ba, aminek pont az egységesítés az egyik fő célkitűzése, akkor várhatóan bebukják az összes többi EU-s közös programot is.
Na, ezért kell elkerülni a FCAS-t is, és ha érdeklődünk Next Gen. vadászgépek iránt, akkor csak a Tempest irányába elmozdulni.
Az meg különösen vicces, hogy úgy hozzák hírbe a németeket az Apacheval, hogy jelenleg semmi értelme nincs egy olyan helikopterbe beszállni.
Ha lenne saját üzemeltetési tapasztalat. Vagy lennének korszerűsítésre alkalmas Apache-aik, akkor érteném a Guardianba való beleugrást, azonban azokra a feladatokra, amikre nekik kell elegendő lehet a hazai gyártású H145M, illetve a drón kombo is. Ugyebár a Spike-ok drónra való integrációja folyik.
Mi több tavaly óta lebegtetnek egy igen komoly 50-60db-os H145M-es kontingens megrendelését is.
Ráadásul a Tiger MkIII fejlesztési költségei nem őket terheli. PESCO program van rá. Szóval nekik csak annyit kell csinálni, hogy megnézik a kész végeredményt.
Az is kemény, hogy az eddigi gépvesztéseknek mind emberi okai voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti