Igen. Ilyen stációi voltak a folyamatnak, ami elvezetett az Apache-hez az ausztráloknál. Ez volt a legdurvább amúgy, nem véletlen ezt linkeltem!
Nem, drága barátom.
Te itt nagyon csúnyán lukra futottál. Aztán most magyarázod.
Ha nem így lenne, akkor nem írtad volna, hogy "végül".
Korábban betettem ebbe a topicba az ausztrál légierő dandártábornokával készült riportot, amiben elismeri a Tiger képességeit, és azt is, hogy végül sikerült megoldani a hadrafoghatósági problémákat. Elsősorban a fő gond a folyamatos alkatrészhiány volt. Mert annak ellenére, hogy végül hazai gyártású kiemelt program lett, nem rendeltek elegendő pótalkatrészt raktárra. Másrészt egy csomó olyan alkatrész is volt, amelyeket saját maguknak integráltak, és máshol sem voltak elérhetők.
Ha a németek nem szállnak be az MkIII-ba, aminek pont az egységesítés az egyik fő célkitűzése, akkor várhatóan bebukják az összes többi EU-s közös programot is.
Na, ezért kell elkerülni a FCAS-t is, és ha érdeklődünk Next Gen. vadászgépek iránt, akkor csak a Tempest irányába elmozdulni.
Az meg különösen vicces, hogy úgy hozzák hírbe a németeket az Apacheval, hogy jelenleg semmi értelme nincs egy olyan helikopterbe beszállni.
Ha lenne saját üzemeltetési tapasztalat. Vagy lennének korszerűsítésre alkalmas Apache-aik, akkor érteném a Guardianba való beleugrást, azonban azokra a feladatokra, amikre nekik kell elegendő lehet a hazai gyártású H145M, illetve a drón kombo is. Ugyebár a Spike-ok drónra való integrációja folyik.
Mi több tavaly óta lebegtetnek egy igen komoly 50-60db-os H145M-es kontingens megrendelését is.
Ráadásul a Tiger MkIII fejlesztési költségei nem őket terheli. PESCO program van rá. Szóval nekik csak annyit kell csinálni, hogy megnézik a kész végeredményt.
Az is kemény, hogy az eddigi gépvesztéseknek mind emberi okai voltak.