Kb., de ez akár 15 km is lehet.
Ez az indítási pont és a torpedó célponttal való találkozási távolsága közötti pont közötti távolság. Normális helyzetben ilyenkor akár hajó, akár tengó vagy, azonnal hátatfordítasz a torpedónak, és menekülsz előle... Ami miatt az adott távolság nőni fog. Ha csak 20 csomóval is távolodik, egy perc alatt a célpont akkor is 600 métert tehet meg. 30 csomónál már 900 métert...
Nem értem a logikai kapcsolatot. Miért pont az Mk.48 nullázta le őket?
Az Mk.48 nagyon fejlett torpedó volt, lehetett passzív és aktív módban indítani, huzalnélküli és huzalvezérléssel, sőt, már a Mod.2 változattól (ha jól emlékszem) mód volt arra, hogy ezeket kombinálják, vagyis megtehették azt, hogy ha passzív módban elvesztette a célpontot a torpedó, akkor aktív módba kapcsoljon, vagy például huzalvezérléssel indították, de ha valamiért huzalt kell vágni, a torpedó mehet tovább önirányító módban.
Nézd úgy, hogy a tengeralattjáró-hadviselésben az Mk.48 volt az AIM-120...
Ha dedikált a csali indító cső - azok nem kisebbek? - akkor az hogyan csökkenti az indítható igazi torpedót?
Teve van egypupú
Van olyan csali, amit csak kidobsz, és zavar (pl. buborékokat generál, és elmaradva a tengó mögött "leárnyékolja" a tengót a passzív szonár elől, illetve egy "falat" képez az aktív szonár számára). Az aktív csali olyan, mint egy torpedó, amely pont olyan zajt generál, mint az őt indító tengó. Úgy is szokták használni, hogy megy a tengó X sebességgel, majd indít egy csalit, és közben ő leállítja a hajócsavarját - a csali meg megy tovább. Az őt követő ellenarc pedig azt látja, hogy a célpont tengó azonos sebességgel és iránnyal halad tovább...
A legtöbb esetben sima vetőcsőből indítják az aktív csalikat, de az Akula-osztályon, illetve a Borej-osztálynál az orron van összesen hat cső, amik direkt aktív csalik számára vannak használva. Nem lehet őket a tengeren újratölteni, csak kikötőben, de lényegében ezzel tehermentesítették a sima torpedóvetőcsöveket a csalik részéről..
A Borej-osztály metszete, az első három Borej ugye Akula II. / III. orrot kapott, de a későbbi Borej-II. osztálynál is megmaradtak a csalivető csövek
A K-295 jelzésű Akula építés közben, látható a 2x3 csali-vetőcső. Minden vetőcsőben 2-2 csali van egymás mögött, így egy Akula / Borej 12 aktív csalival bír
Soha nem értettem, hogy miért nincs ilyen redszer. A '70-es évek óta radarral képesek lelőni egy rakétával egy másik rakéta méretű célt. A torpedóknál mi a nehéz abban, hogy egy torpedó eltaláljon egy másikat...? Zajos és arról is visszaverődik a zaj aktív szonárral. Telitalálat nem is kell. Akkor mit a nehézség? Mert erről nem mesélt nekem még senki én meg nem kutattam utána soha...
Elvi szinten semmi, gyakorlatilag úgy tudom volt is olyan taktika, mely szerint huzalvezérlésű torpedóval véded magad úgy, hogy elé vezérled a torpedót, és amikor közel van egymáshoz a kettő, aktíválod a sajátod robbanótöltetét. A szovjet / orosz oldalon az RBU vetők is használhatóak ilyen célból, illetve később megjelent dedikáltan egy olyan rendszer, ami kvázi vizibombákkal szórja meg a beérkező torpedó előre kiszámolt útját. Ez olcsóbb, mint egy önvezető torpedó, lássuk be.
Bevallom amúgy nem tudom, miért nem foglalkoztak vele előtte. Nekem úgy tűnik, hogy a passzív védelmi rendszerekben megbíztak...