Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
2006 January 27. The last of 60 Ukrainian Tu-22M3 bombers and 423 Kh-22 missiles were destroyed in Poltava as part of the agreement "On the Elimination of Strategic Nuclear Weapons."

GE539-QX0AAkCYx


 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 033
14 037
113
Tu-22M2
165717656011959672.png

Bombák oldása Tu-22M3 repülőgépekről
RIAN_5971935.HR.ru.jpg

0_969f3_730aba5b_orig.jpg

%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%A2-22%D0%9C3-2021-1.jpg


Ezen a képen
%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%A2-22%D0%9C3-2021-1.jpg


... a hasa alatt az kis sötét szürke "fióka" milyen (tipus-)névre hallgat?

Nekem a rep-gép méretből adja magát a "Tőrözés"(Kinzsal/Kindzsal, melyik a helyes ?) képesség "rámodernizálása"(Bocsi).

Bár nincs meg a MiG-31 közel 3M-es sebessége, de én "faragnám" a lehetőséget erre is?
Erről nincs hír esetleg?

.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 401
36 374
113
Ezen a képen
%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%A2-22%D0%9C3-2021-1.jpg


... a hasa alatt az kis sötét szürke "fióka" milyen (tipus-)névre hallgat?

Nekem a rep-gép méretből adja magát a "Tőrözés"(Kinzsal/Kindzsal, melyik a helyes ?) képesség "rámodernizálása"(Bocsi).

Bár nincs meg a MiG-31 közel 3M-es sebessége, de én "faragnám" a lehetőséget erre is?
Erről nincs hír esetleg?

.

Az a bombatérbe süllyesztve hordozott rakéta a H-22 (esetleg H-32). Bár vannak olyan képek is, ahol csak fel van akasztva a törzs alá simán.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 702
28 738
113
Amikor megjelentek az első fotók a Tu-22M3M repülőgépről, akkor csodálkoztunk azon a kitüremkedésen az orrkúpja felett. A Tu-22M2 még rendelkezett légi utántöltési képességgel, amit az M3 változatnál megszüntettek a korlátozás miatt. Az M3M-nél viszont visszahozták ezt a képességet, magyarán visszaállították az állapotot.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 429
84 321
113
Amikor megjelentek az első fotók a Tu-22M3M repülőgépről, akkor csodálkoztunk azon a kitüremkedésen az orrkúpja felett. A Tu-22M2 még rendelkezett légi utántöltési képességgel, amit az M3 változatnál megszüntettek a korlátozás miatt. Az M3M-nél viszont visszahozták ezt a képességet, magyarán visszaállították az állapotot.
Mondjuk ez kb azt jelentette a gyakorlatban, hogy visszaszerelték a leszerelt csonkot (lehet, hogy próbával együtt akár néhány órát is igénybe vett a dolog).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
A rendszert sem építették ki hozzá?
Szerintem a helye biztos megvan. Ismerve az oroszokat, csak a kétoldalú nemzetközi megállapodás kedvéért nem fogják fáradságos munkával áttervezni a konstrukciót olyanra, ami többé sosem fogja tudni azt, amire nekik amúgy szükségük van.

Mondjuk úgy, hogy az M3-asokat enélkül gyártották le, de megvan a helye a rendszernek, amivel az M2 még rendelkezett és azt vissza is tudják szerelni.

De akkor mire ez a nagy tökölés, miért nincs már mindegyikre installálva és miért kellenek új tesztek? - kérdezhetnénk jogosan.

A helyzet az, hogy az M2-nek még merev, előrenyúló, fix töltőcsonkja volt, addig a rövid ideig, amíg le nem szedték az összesről.

000-Backfire-B-2S.jpg

40-1.jpg


Az M3-asnál módosult az orrszekció, itt a kép alsó felén látni, hogy maga a csonk tartókerete se került fel:

1248966.jpg


Viszont sanszos, hogy a folytatásnak megmaradt a gépen a helye.
Ugyanakkor az M3M-nél nem a korábbi megoldáshoz térnek vissza, hanem valami hasonlóhoz, mint a Tu-160-ason is van, tehát ez már behúzható lesz:

main-qimg-9d0acb34c1e06e0d3020bd44274dce88-lq
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 429
84 321
113
Szerintem a helye biztos megvan. Ismerve az oroszokat, csak a kétoldalú nemzetközi megállapodás kedvéért nem fogják fáradságos munkával áttervezni a konstrukciót olyanra, ami többé sosem fogja tudni azt, amire nekik amúgy szükségük van.

Mondjuk úgy, hogy az M3-asokat enélkül gyártották le, de megvan a helye a rendszernek, amivel az M2 még rendelkezett és azt vissza is tudják szerelni.

De akkor mire ez a nagy tökölés, miért nincs már mindegyikre installálva és miért kellenek új tesztek? - kérdezhetnénk jogosan.

A helyzet az, hogy az M2-nek még merev, előrenyúló, fix töltőcsonkja volt, addig a rövid ideig, amíg le nem szedték az összesről.

000-Backfire-B-2S.jpg

40-1.jpg


Az M3-asnál módosult az orrszekció, itt a kép alsó felén látni, hogy maga a csonk tartókerete se került fel:

1248966.jpg


Viszont sanszos, hogy a folytatásnak megmaradt a gépen a helye.
Ugyanakkor az M3M-nél nem a korábbi megoldáshoz térnek vissza, hanem valami hasonlóhoz, mint a Tu-160-ason is van, tehát ez már behúzható lesz:

main-qimg-9d0acb34c1e06e0d3020bd44274dce88-lq
Akkor úgy gondolod te is ahogy én, hogy kb csak be kell rakni a csöveket a lemez alá, mert a hely az meg van nekik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Akkor úgy gondolod te is ahogy én, hogy kb csak be kell rakni a csöveket a lemez alá, mert a hely az meg van nekik.
A csöveket és a csőmozgató mechanizmust, amit valószínű a 160-asból vesznek majd át.
Talán annyi trükk lehet a dologban, hogy annó az M2-eseket és M3-asokat nem a Tu-160-as behúzható rendszerének fogadására tervezték, hanem a merev rendszer visszaállítását tarthatták meg talonban.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 702
28 738
113
A Tu-22M2 orrkúpja a merev töltőcsonkkal a Tu-22 Blinder elődjét örökölte meg. Érdekesség, hogy nagyon sokáig a Tu-22M gépek Tu-26 jelöléssel futottak. A Tu-22 Blinder képes volt a FAB-9000 bomba hordozására.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 491
3 931
113
Akkora siklókészlet kellene rá, mint egy kisebb biznet szárnyai.

Ez hülyeség... almát körtével hasonlítasz.
Ha nagyon repülős példát akarsz, akkor már inkább F-104 (18m2-es szárny), de az MTOW-ja annak is 13+ tonna... és fel kell tudnia szállni elfogadható sebességen.
Tippem szerint még lehet a 10 m2-es szárny is sok lenne egy FAB-9000-re.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 033
14 037
113
Ez hülyeség... almát körtével hasonlítasz.
Ha nagyon repülős példát akarsz, akkor már inkább F-104 (18m2-es szárny), de az MTOW-ja annak is 13+ tonna... és fel kell tudnia szállni elfogadható sebességen.
Tippem szerint még lehet a 10 m2-es szárny is sok lenne egy FAB-9000-re.

Egy ekkora súlyú bombával és annak a függesztővel --és valószínűleg póttartályokkal-- becsült utazója 7-800km/h körül lehet oldáskor, amiből 3-400 körüli siklósebessége marad a bombának. Mindkettő viszonylag nagy tűréssel, főleg a bomba teljes siklópályályát tekintve.
Ekkora "csomagnak" emlékeim szerint a nagyobb távok eléréséhez mindig adnak valami póthatjtást, mert olyan túl nagy siklószáma ennek a méret-kategóriának szerintem nincs.

.