Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 049
113
A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.
csatak off vagy .....már a metrokocsihoz is értesz...M3-l gondolom QAM-s voltál...... :D :D :D :D
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 601
113
A videó alapján valóban felmerül a kérdés, hogy mibe halt bele a parancsnok. Katapultálásra úgy néz ki volt lehetősége és módja, maradni már semmi oka sem. Valami magyarázat kell rá.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 050
113
Azért álljunk meg egy szóra. Először azt mondták, hogy egy indított rakétától állt le a hajtómű. Utána azt kommunikálták, hogy a bázisára visszatérő gép zuhant le. De akkor, hogyan indított rakétát, ha már visszatérőben volt a bázisra. Ez annyira nem kerek így számomra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
A videó alapján valóban felmerül a kérdés, hogy mibe halt bele a parancsnok. Katapultálásra úgy néz ki volt lehetősége és módja, maradni már semmi oka sem. Valami magyarázat kell rá.
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 601
113
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.

Az egyáltalán ismert, hogy hol találták meg a parancsok holttestét? Mármint hogy biztosan a gépben?
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
594
2 531
93
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
302
1 831
93
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.

Egy igen hosszú gépről van szó, 42,46m a teljes hossz, és ehhez képest igen gyorsan forog, ezért igen jelentős centrifugális erő lép fel.
Így szemre, azt becsülöm, simán lehet 25m a távolság a forgástengely és a kabin között, ebben az esetben nekem közel 7 G terhelés jön ki. Ez nyilván csak egy pontatlan becslés, de a lényeg, hogy centrifugává alakult a gép.

Szerintem valószínű, hogy emiatt nem sikerült elhagyni a gépet végül.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 619
8 909
113
A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.

Nagyon jó, hogy ennyire képben vagy, hogy "a legtöbb orosz katonai gép hulladék a jelen formájában". Az M3-as metró hasonlatod meg olyan, hogy inkább hagyjuk. Én metróztam Moszkvában. Eléggé tisztában vagyok vele, hogy mire képes az orosz metrógyártás, mert tapasztaltam. Az M3-as metró marhára nem a csúcsteljesítmény a részükről. Fényévekkel jobb metrókocsikat tudnak gyártani minden szempontból. Viszont ez nem változtat azon a tényen, hogy annak aki szart rendel tőlük, annak szart gyártanak. Ezerszer ki lett ez már tárgyalva. Azért lett a dologból felújítás, mert arra adott az EU támogatást. Ha vadonatúj típusokat vett volna a BKV az oroszoktól, akkor arra egy fillért nem kapnak. Ez döntött az egészben. A "Moszkva" típusú szerelvények elérhetőek lettek volna, amelyekkel nem egyszer közös fotón bukkantak fel a budapestre felújítás alatt lévő szerelvények, mert egy közös csarnokban zajlott a munka. Arról nem ők tehetnek, hogy a magyar fél nem a világszínvonalat választotta, hanem a 90-es évek elejét.
De vissza a Tupoljevre. Tegyük fel, hogy nem működött a katapultülés. És abból szerinted azt érzi az összes orosz pilóta, hogy alattuk is felmondják a szolgálatot az ülések. Ezt azért nem hiszem. A nyugati légierőkben is volt példa katapult nem működésre/hibás működésre, mégsem lett belőle lázadás.
Részben igazad van. A Tu-22M3 típusnál én konkrétan hiányoltam az M3M változatra történő modernizálásnál, hogy miért nem tették a múzeumba a régi, még a Tupoljev által tervezett katapultüléseket, és cserélték le egy Zvazda K-36 típusváltozatra?! Gyakorlatilag az egész légierő azt használja, a Tu-22-eseket leszámítva. A K-36 számtalanszor bizonyította, hogy mennyire hatékony.