<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Type 056 2.1
Van róla infod, hogy hány hajo van építés alatt, és. meddig tart ez a típus építése (hány hónap) ?
Ez az amit nem nagyon tudok kiszámolni csak saccolni, mivel nincs csinnadratta mikor az első acéllapot elvágják, csak akkor mikor átveszi a flotta. De vegyük azt, hogy két év alatt átadnak kb 10 hajót, ezt négy hajógyárra elosztva valami olyasmi jön ki, hogy egy hajógyár évente 1,25 darab hajót gyárt le.
Az orosz hajóval való hasonlat kicsi sántít mivel az kb. duplája az előbbinek. Wiki szerint a Type 056 tömege teljesen feltöltve 1440 tonna, míg a Steregushchy 2200 tonna, tehát több a meló vele.
Ha a gártókapacitással való számolgatásban segít valamit, akkor még érdemes megnézni a Type 054/Type 054A fregatt gyártási ütemét. Ez 4053 tonna és nagyon hasonló a Admiral Grigorovich/Talwlar osztályhoz.
Ebből dúrván tíz év alatt gyártottak/gyártanak huszat (még mindíg folyik a gyártás, tehát valszeg lesz 2 db Type 054 és 20 db Type 54A). Évente átadnak átlag 2 darabot. Aztán ha minden igaz jön majd a Type 054B.
Az osszehasonlítás csak képletes volt, arra kartam rámutatni , hogy a kínaiaknak milyen gyorsan megy az építés , az oroszoknak meg lassan.. A projekt 20380-at a kínaiak legyártanák 1-1,5 év alatt , szerintem.....
A Navyrecognition oldalán 10 hajóról írnak, ezek közül az 581, 586 és 587-ről még nem jelent meg kép. Valószínű, hogy idén szolgálatba állnak majd ezek is.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Type 056 2.1
Az 583-as tegnapi hadrenbe állása:
http://www.militaryparitet.com/perevodnie/data/ic_perevodnie/4650/
A nagy kérdés, hogy van e rajta TAS, vagy sem? Csak egy apró indíték van. A hajó hátúlján középen van egy nagy fekete lyuk, ezen a köteleket vezetik ki mikor kikötnek. E fölött ballra van egy kissebb szögletes nyílás.
A Hong Kongnak átadott hajók elkezdték tengeri gyakorlataikat.
http://china-defense.blogspot.ro/2013/07/photos-of-day-first-patrol-of-hong-kong.html
http://youtu.be/Kf_G4LnkRjo