Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Állítólag van neki.Az az kínai tyípe 093B 16 vls cellával rendelkezik?
Az az kínai tyípe 093B 16 vls cellával rendelkezik?
Erösdve fejlesztenek.Be kell hozniuk a lemaradást.Ezzel a tervezettel hogy állnak?Lehte róla tudni valamit?A kínai haditengerészetnek jelenleg 9 vagy 10 SSN (nukleáris meghajtású vadásztengeralattjáró) egysége van, ezekből három még az 1960-as években tervezett Type 091 (Han) osztályú egység, amelyek már reménytelenül elavultak (ehhez képest egyébként az ötödik Type 091 még 1991-ben lett csak átadva). Utódja a Type 093 (Shang) osztály, ez egy nagyságrenddel modernebb, de még mindig csak az 1970-es évek legelejének amerikai tengeralattjáróihoz mérhető (Tresher-osztály). Hogy öles lépésekkel fejlődnek a kínaiak, azt jellemzi, hogy a Type 093 család három alcsaládra bomlik:
Az első alváltozatból kettő készült (407 és 408), 2002-ben illetve 2003-ban bocsátották vízre őket, de csak 2006-2007-ben kerültek hadrendbe, ez alapján feltehetően sok probléma volt velük.
A Type 093A alváltozatból egyetlen példány épült (414), ezt 2012-ben bocsátották vízre és 2015-ben került hadrendbe. Az egyetlen látványosabb különbség a Virginia-osztályhoz hasonló ívelt átmenet a hajótest és a torony között.
A harmadik alváltozat a Type 093B, eddig 3 példányt figyeltek meg belőle (414, 415 és 416). A korábbi altípusok nagy hátránya volt, hogy nem rendelkeztek vontatott szonárral (amit pedig nyugaton már az 1960-as évek végén bírtak, és a szovjetek is megoldották az 1970-es évek végére). A Type 092A SSNB rakéta-hordozó tengeralattjárón már megfigyelték a szovjet Delta III. osztálynál használt megoldást, feltehetően ez került a Type 093B osztályba is. Az első időkben egyébként az új altípusról kikerült képeken csak a torony mögötti púp volt feltünő, amit sokan függőleges rakétaindító tubusoknak könyveltek el. Ez azért valószínütlen, mert a tengeralattjárók hossza nem változott, márpedig egy ilyen beépítésnél ez azt jelentette volna, hogy a tubusok valaminek a helyére kerültek. A megoldást egy 2018 januári fotó hozta el, amely az egyik Type 093B egységet felszíni menetben kapta el, hátulról:
Jól látható, hogy a felső oldalkormány tetején ott van a vontatott szonár kivezetése, és az 'úszó' háza, de feltehetően a kábeldobot és a kábelt mozgató mechanikát nem tudták elhelyezni a meglévő helyeken, míg a szovjet megoldást, a csepp alakú házat a felső kormány tetején nem vállalták be valamiért.
A megoldás annyira hasonlít a Delta III. féle megoldásra, hogy szinte biztos, hogy annak tökéletes másolatáról van szó, ennél a megoldásnál a szonár maga 90-270 méter hosszú lehet, amit 500-700 méteres műanyag kábel húz. A kábel maga pozitív felhajtóerejű, tehát igyekezne a felszín felé, de kábel végén lévő úszó súlya és kialakítása az, ami nagyjából a tengeralattjáró mélységében ússzon a szonár maga. A megoldás előnye, hogy így elkerüli a hajócsavart, így nem fenyegeti az a veszély, hogy a hajócsavarra tekeredjen.