Nem adtam fel. Használtam azt az oldalt, amit linkeltél, élőszóban is kaptam némi infót, a többit meg a hajtóműves tapasztalatok alapján valószínűsítem...
A Type 10-nek egy hidromechanikus CVT váltója van, ami valójában nem is igazi CVT (bár nagyon közel van hozzá. A CVT-nek ugyanis elvileg egy adott tartományban bármely sebességnél bármely motorfordulatszám tartozhatna. A Type 10 váltója nem tudja ezt, de ezt később). Tehát a váltó két részre oszlik. A behajtó fordulatszám egy fogaskerékről két elemet hajt meg (remélem sikerült az ábrámat linkelni):
http://www.mediafire.com/file/0mjsxhnwbe8cl2t/type10.bmp/file
Egy 3 fokozatú mechanikus sebességváltót (a rajzon lefelé), amelyben a fokozatkapcsolások minden valószínűség szerint soklemezes kuplungokkal történnek hidraulikus zárással/nyitással. (csak gondolom, de szinte minden automata váltó ezt alkalmazza).
A másik irányban (a rajzon felfelé) egy hidrostatikus hajtás kap meghajtást. Ebben van egy fokozatmentesen változtatható szállítású axiáldugattyús szivattyú (ilyen van a gépkocsi klímákban is, ott kompresszorként.) Mi támolygó tárcsásnak szoktuk nevezni. A tárcsa tengelyhez képesti billentési szöge határozza meg a fordulatonkénti szállítást. Valahogy így működik:
Ha a tárcsa billentését növelik, nő a szállított mennyiség, ha a tárcsa merőleges a tengelyvonalra, akkor nincs szállítás, ellenkező irányú billentés megfordítja a szállítás (szívó/nyomó oldal cserél) irányát.
Az így szállított olajat egy azonos kialakítású, de nem változtatható tárcsabillenésű hidromotort hajt meg. Valahogy így:
Ez az erőátvitel elég nagy veszteséggel jár, de fokozatmentesen szabályozható a szivattyú támolygótárcsa billentési szögével.
Az erőfolyamok aztán a váltó végén találkoznak egy bolygóműben. A bolygóműben a napkereket a 3 fokozatú mechanikus váltó hajtja.Ennek fordulatszámát az határozza meg, hogy pillanatnyilag melyik fokozatban van a váltó és mennyi a motor fordulatszáma. A hidraulikus erőátvitel a bolygómű gyűrűkerekét forgatja tetszőleges (motorfordulatszámtól független) fordulatszámmal. Ha a hidraulikus hajtás azonos forgásértelmű a gyűrűkeréken, mint a mechanikus hajtásé, akkor a két fordulatszám összeadódik. Ha ellentétes, akkor a hidrohajtás fordulatszáma csökkenti a kihajtás fordulatszámát. Természetesen a hidrohajtás akár álló helyzetben is tarthatja a gyűrűkereket, így harckocsi egy 3 fokozatú váltóval gazdálkodhat (pl, hidraulikai hibánál). A bolygómű kihajtását a bolygókerék tartó biztosítja (kb. ez látszik az alábbi videon 2.30tól.
(az animáción a középső kis kerék a napkerék, amit a 3 fokozatú váltó hajt meg, a külső, nagy átmérőjű kereket, gyűrűkereket hajtja meg a hidrohajtás. A bolygókeréktartó piros, 3 ágú szerkezete hajtja a harckocsit.)
Így összességében kb ez az értelmes motorfordulat-járműsebesség diagram:
http://www.mediafire.com/file/hybsxw26vx085ry/type10_2.bmp/file
Ebből látszik a mechanikus váltó diagram része (kék vonal), amit kiegészít, és amivel játszhat a vezérlés, a hidrohajtás rész, így alakul ki végülis a piros vonal, ami azt mutatja, hogy "szinte" sebességtől függetlenül állandó fordulatszámon (pl. max nyomatékon) tartható a diesel-motor.
Miután az összes említés kiemeli, hogy a tank előre/hátra ugyanolyan gyorsan tud haladni (nem látom taktikai értelmét, de biztos van) ezért azt gondolom, hogy a behajtás előtt még van egy irányváltó egység ami előre/hátra ugyanazt az áttételt adja, csak forgásirányt vált, így a váltó mindkét irányban hajt. (ez azért előnyösebb mint a váltó után elhelyezett irányváltó-ami szintén elképzelhető-mert így az irányváltó egység még nem a váltó által megnövelt nyomatékkal van terhelve, hanem "csak" a motor mintegy 4000-5000Nm-vel )