Á, szóval ott bújkálnak a ködgránát vetők!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A világ egyik legveszélyesebb fegyvere.
A hydro-s futóműve nekem kicsit bolonyult harctéren, elhúzódó konfliktusban. Az is igaz viszont, hogy cserébe vszínűleg több (súly-)tartalék van benn, mint a csak cserélhetően modernizálható/fejleszthető torziós-rugós megoldásnál! Ezeknél ráadásul a teknő teherviselő képessége is korlát lesz egy --túl-tolt-- szintnél!
Amiben az oroszok ezzel a típussal szemben szemben lemaradtak: MOTOR!
A japók 18l, a modernebb (48t-s) változatnál 22l-es motort írnak az 1.200(+) LE-re !!!
Összehasonlításképpen:
Type 10: 22.000 ccm/1.200LE --Tömeg: ismeretlen, 1.000 kg körülire becsülhető
Leopard 2A7Hu: 48.000 ccm/1.500LE --Tömeg: 2.000(+) kg
T-72(legjobb): 38.800 ccm/820LE. --Tömeg: 1.000 kg
Ez az oroszok T-sorozatának kb. 39 liter hengerűrtartalmú motorjához képest --látatlanban-- is jobb, még akkor is ha "csak" hasonló --1.000 kg körüli-- súlyú és nem könnyebb, mert szinte biztosan acél-blokkos motor, amiknél el lehet érni a az Alu-s Dieselekhez képest a működést jóval nagyobb tartalékokkal és jóval nagyobb megbízhatósággal!
.
Elvileg a Japánok adnának el fegyvert, mert már nem köti őket az ezt tiltó törvény.
Ami baj az a páncélzat.
Ez valódi probléma. De nem azért, mert a japánok ne tudnának tervezni. Az infrastruktúrához és logisztikához igazították a harckocsi tömegét, és ezzel együtt a páncélvédettségből is lejjebb kellett adni. A Type 90-es Kyū-maru adekvát páncélvédettséggel bír, a saját lövedékét, a JM-33-ast simán elviseli, azonban csak a hidak 60 %-át veheti igénybe, ami nagy probléma védekező műveleteknél. Addig a Type 10-es Hitomaru a hidak 85 %-án is átmehet, cserébe a páncélzat nem olyan ellenálló.
Oké-és akkor nézük már meg azt,hogy melyik modern 70tonnás tank tud harcolni a japán hegyvidéken.....Mondjuk a maiak ellen...
A Type-10-es átütése 548 mm KE.
Tételezzük fel, hogy a Type-10-es páncélzata kb. 600 mm KE.
Ez talán elég a 3BM60 ellen a fő elemeken. (600 mm KE)
A kínai DTC-10-es 680 mm KE-t tud. Ez a potenciális ellenfél.
És ezek fent nem nagy számok!
Az izraeli M322-es már a 90's években 650 mm KE körül tudott.
A DM53-as 730 mm KE.
Az M829A3 700 mm KE.
Ezek a lövedékek simán átmehetnek rajta. A kínai is.
Persze pontos adatt nincs, és jobb, mint a Type-90 esetén, de alapvetően a Type-10-es páncélvédelme a 90's években számított volna megfelelőnek.
Ma már ezen a szinten régen túl járnak a tankok. Ez egy közepes tank, a védelme is ennek megfelelő.
Nem tragikus, de nem a legjobb.
A kínai VT-4-es 800 mm KE-t teknőn és tornyon is a thaiföldi adatok szerint. Csak az 52 tonna. De abszolút mai színvonal.
A T-84-re tornyon 1100 mm KE-t számoltak, a teknőre 900 mm KE-t a Thaiföldiek. Valós teszten a 3BM42-est meg a francia OFL F1-et is röhögve kivédte. Utóbbi 560 mm KE-t tud. Meg se sérült a főpáncél a teszten, az ERA széttörte.
Amit a 44 tonnás Type10 követett,mert a japán viszonyok közé még a Type90 is nehéznek bizonyult.....
No,itt vagy tévedésben,hogy ez egy békeidős probléma.A hk-k mozgatása háborúban igen komoly probléma.Főleg,ha negy a hadműveleti terület.Ilyenkor ameddig csak lehet,szállitják a tankokat.Egyrészt a hk saját lábán lassú,másrészt meg a menet eszi a hk értékes lánctalp és motor üzemidejét.Azért erről inkább a Japán wiki-t olvasd el például. A Type-90 nem önmagában nehéz, hanem a pótkocsis szerelvénnyel ami béke időben cipeli. Az csak a hidak kb. felén mehet át.
Ha a saját lábán meg a tank akkor nem nagyon vannak ilyen gondjai.
Elég darabosan fordít:
"A főbb nemzeti autópályákon országszerte 17 920 híd áthaladási aránya 10% a 44-es típus (kb. 84 tonna), 90% a 50-es típus (kb. 65 tonna) és körülbelül 62% a tengerentúli fő harckocsik (kb. 65-40 tonna)"
A 44 és az 50-es típus az maga a szállító szerelvény. Vagyis kamionos szállításnál van gond.
A 65 tonnás tankok is saját lábon átmennek a hidak 62%-án, ami 17920 híd esetén egyáltalán nem rossz arány.
A Type-90-el az a baj, hogy a szerelvény súlya a 84 tonnába esik, a régebbi tankok és a Type-10-es meg ez alá. Konkrétan a régebbi tankok Type-73-as szállító trélere is elviszi, kötényezés meg kiegészítők nélkül. Ez:
Ez 60 tonna alatti teljes gördülő tömeget jelent. És ezzel több hídon mehetnek át.
Magyarán ez egy békeidős, pénzspórolós súlyhatár.
Nem azt jelenti, hogy háborúban a Type-90 vagy a Kínai VT-4 nem tud átmenni önerőből egy csomó hídon!
No,itt vagy tévedésben,hogy ez egy békeidős probléma.A hk-k mozgatása háborúban igen komoly probléma.Főleg,ha negy a hadműveleti terület.Ilyenkor ameddig csak lehet,szállitják a tankokat.Egyrészt a hk saját lábán lassú,másrészt meg a menet eszi a hk értékes lánctalp és motor üzemidejét.
Másrészt a japán hegyvidéken a terepen még a Type90 súlya is problémát okozott.
Ez nem csak békeidős probléma.Azt vágod, hogy Japán akkora, mint Németország, csak kicsit hosszúkásabb?
Ráadásul a tankok nem mennek rajta oda vissza keresztül csak békeidőben, hadgyakorlaton.
Pl. A Type-90 esek állomás helye Hokkaido. Kisebb, mint Magyarország!
Háborúban lábon mennek azok a tankok hidd el.
E mellet te meg a békeidős logisztika gondjait nézed le. A régi típusokkal való súlykompatibilitás azt jelenti, hogy egy csomó pénz megspórolnak, és csomó mindent nem kell újra kitalálniuk.
Komplett harckocsi típusok mennek úgy nyugdíjba , hogy nem látnak háborút. Nem mindegy békében, hogyan lehet őket üzemeltetni.
Viszont ez alapján kitalálni, hogy Japánban egy Type-90 súlyú kínai tank ne tudna harcolni, szerintem elég nagy butaság!
A Type-90 súlya nekik nem katonai probléma, hanem békeidős logisztikai, ha valamiért ide-oda cipelik. Ennyi.
Pontosan jól tudják nekik miért jó a Type-10, én meg leírtam, hogy nekünk miért nem lenne a legjobb.
Ellenben mondjuk Olaszországgal és Svájccal.
Háborúban is mozgatni kell a tankokat,még nekünk is.Mert az állóvédelemben is mozognak a hk-k.
Japán esetén a partvidék védelmére kell mozgatni a haderőt.
Hegyekben a kinaiak a jóval könnyebb Type15 könnyű hk-t használják,