Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://hu.wikipedia.org/wiki/10-es_típusú_harckocsi
Hm hm. Hisszük is, meg nem is.
Az még a régi JM33 APFSDS páncéltörő képessége 2 km távolságra.Az 550mm az biztos marhaság.
Az még a régi JM33 APFSDS páncéltörő képessége 2 km távolságra.
Az újra erre a távolságra 1000mm találtam, de nem tudom, menyire hiteles.
En block marhaságnak tünik. Ezek feltalálták a sebességváltót, csak jó bonyolultan. Ha ennek a cuccnak bármi előnye lenne, ez lenne a kamionokban. Ott ugyanis tényleg centre megy a fillérbaszás.
En block marhaságnak tünik. Ezek feltalálták a sebességváltót, csak jó bonyolultan. Ha ennek a cuccnak bármi előnye lenne, ez lenne a kamionokban. Ott ugyanis tényleg centre megy a fillérbaszás.
Nekem is a dízel-elektromos lett volna a következő kérdésem. A fokozatmentes szíjtárcsásat robogónál nagyobb cuccban még nem hallottam.Simán lehet marhaság,de ott is kapitalizmus van,a politikusok ott sem nehezebben "meggyőzhetőek",mint bárhol máshol,a nagyiparosok által,szóval így adta ki annyi gésa,meg szaké után mz/x államtitkárnak,miniszternek,azt csókolom,a melós meg szorgalmasan fizeti az adót,amiből 4x árú váltót tesznek a tankba.
Na bumm.
Egyébként jó cucc ez a variátor,már a 40' szovjet kombájnokban is volt,igaz ott még kurblival,egy spirál segítségével vitték le a hajtást a fülkéből a szerszámhoz,aminek fokozatmentesen kellett a fordulatszámát változtatni,azonos motor fordulatszám mellett.
Pl a motolla a kombájn vágóasztalán,a cséplő dob fordulatszáma,de maga a kombájn erőátviteléban is volt ilyen variátor,a jó,öreg szk 5-ösben már volt ilyen,ahol sűrűbb volt a gabona,lejjebb tekerte a pilóta a sebességet,ahol ritkább,ott feljebb.
A nyugati gépeken 70'-től már hidraulika mozgatta a szíjtárcsa oldalait egymáshoz képest.nem spirál,de mindig az volt minden gép leg gyengébb része,mármint az erőátvitelben,még a vatta új Claas kombájn is leégette az ékszíjjat másodpercek alatt,ha megerőltette a pilóta,a tehetségesebbek,leégették a szíjtárcsa csapágyait is,mozgató mechanizmusát is percek alatt,mert az acéltárcsán megcsúszó gumi szíjj pillanatok alatt át tüzesítette az egész egységet,de úgy,hogy belilult az acéltárcsa,meg kilágyult a bordás tengely,amin csúszkáltak a tárcsák,szóval akkoriban elég sz@r volt az egész.
Mondjuk azóta eltelt pár évtized,finomították a technológiát,mostanra már olajban futnak ezek a szíjjak,használják személyautókban is,szóval bármi lehet.
A hidrosztatikus hajtás is elég sok korlát,meg sok felesleges hidraulika rendszer,szivattyúval,hidrómotorral,elektromágneses vezérlő szelepekkel,azok szoftveres részével,tartállyal,szűrőkkel,egy mbt mozgatásához kell 2-300L olaj minimum,ennek kb 1/3-át felveszi a rendszer,a többi a tartályban,amit hűteni is kell,meg még van egy hagyományos sebesség váltója is....
Amennyi plussz helyet ez elfoglal,oda simán befért volna egy 300 pacival erősebb motor,hagyományos váltóval,azt zene.
Illetve kérdezem tisztelettel,hogy hol marad az összes MBT-ből a klasszikus,dízel mozdonyoknál alkalmazott elektromos motoros hajtás,no abban van nyomaték minden fordulaton,lóf@sz helyet foglal egy generátor,meg egy villanymotor a hagyományos erőátvitelhez képest,nem kellenek hűtők,csövek,keringető szivattyúk,tartályok,a motor hűtővize hűtheti a generátort,már a 90's közepe óta a BMW-kben átfolyik a generátoron a hűtővíz(pl),1-1 kuplung,meg 1-1 fék kell a láncokhoz,kanyarodáshoz,de ez maradhat már meglévő is,ha nincs egybeépítve régi erőátvitellel,azt csókolom.
Off:a direkt szíjas hajtásról nemrég kezdtek áttérni a gyártók a bányászatba,annak a darálóin a hidrostatikus hajtásra,majd az utóbbi 6-8 évben pánikszerűen minden gyártó villanymotoros hajtással oldja meg,pedig ott is van pár ezer NM forgatónyomaték,de a villanymotorok a legjobb hatásfokúak,jól szabályozhatóak,széles fordulatszám tartományban használhatóak,és mindkét irányba forgathatók(!!),nem mellesleg rohamosan fejlődik ez a technológia,az szgk ipar el villanyautósítása miatt.
Még egy mondat,a legújabb daráló,ami full elektromos hajtású,és annyit tud mint a mienk,ami 20-on éves technológia,45 tonna helyett 33 tonna,320 lóerő helyett 250,csak minimális hidraulika van benne a meneteléshez,a lánctalpakon való arrébb menéshez,és annak a szivattyúját is csak akkor hajtja egy villanymotor,amikor menetel,vagyis az üzem kb 2%-ban,simán 8-14 litert hagy meg a régihez képest,ami a mi konkrét esetünkben,az utóbbi 15 évben,jó 100 000L gázolajat jelent,khmmm....
De akár azt is jelenti,hogy az adott MBT-be 30%-al kisebb dízel motor is elég lenne,amitől ugyanazzal a üzemanyag tartállyal min 30%-ot nőne a hatótávja.
A piros spéci NERA alapú páncélt jelöl, a sárga sima előtétpáncél és tárolórekesz. Tehát az oldalpáncél minimális. Azt lehet tudni hogy a torony oldalán lévő fülek mi célt szolgálnak?
Japó gyakorlatokon lehet látni, hogy szeretik gyakoroltatni az álcaháló/növényzet alkalmazását is. Szerintem ennek az egyszerű rögzítésére szolgálnak.Tehát az oldalpáncél minimális. Azt lehet tudni hogy a torony oldalán lévő fülek mi célt szolgálnak?
Van eszük.Nem elég,hogy kicsi,de még jol leálcázzák is.Automatikus célfelismerő algoritmusok vakarózhatnak.Japó gyakorlatokon lehet látni, hogy szeretik gyakoroltatni az álcaháló/növényzet alkalmazását is. Szerintem ennek az egyszerű rögzítésére szolgálnak.