Type 10 MBT (Japán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
En block marhaságnak tünik. Ezek feltalálták a sebességváltót, csak jó bonyolultan. Ha ennek a cuccnak bármi előnye lenne, ez lenne a kamionokban. Ott ugyanis tényleg centre megy a fillérbaszás.

Minden a megvalósításon múlik. Az elvek lehetnek szépek, ha nem sikerül jól megcsinálni (lsd. francia autóipar), és lehet egy nyakatekertnek tűnő megoldás is jó, ha alaposan megtervezik (lsd. Toyota HSD).
Egy kamionban az élettartam elvárás kb. 1,5millió km. Egy hk-ban nem tudom mennyi, de ez a hajtómű nem megy el hiba nélkül 1.5m km-t az biztos! Vagyis alkalmatlan a kamionban. Irtam is, hogy a hidrostatikus hajtás veszteséges, tehát ez a hajtás nem a takarékosságról szól, hanem a "kis" motor nyomatéki képességének max. kihasználásáról. Hiába alacsonyabb a tonnára jutó teljesítménye a 10-esnek (27kW/t), mint a 90-esnek (30kW/t), mégis mozgékonyabb, a "kicsi".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 522
113
En block marhaságnak tünik. Ezek feltalálták a sebességváltót, csak jó bonyolultan. Ha ennek a cuccnak bármi előnye lenne, ez lenne a kamionokban. Ott ugyanis tényleg centre megy a fillérbaszás.



Simán lehet marhaság,de ott is kapitalizmus van,a politikusok ott sem nehezebben "meggyőzhetőek",mint bárhol máshol,a nagyiparosok által,szóval így adta ki annyi gésa,meg szaké után mz/x államtitkárnak,miniszternek,azt csókolom,a melós meg szorgalmasan fizeti az adót,amiből 4x árú váltót tesznek a tankba.
Na bumm.
Egyébként jó cucc ez a variátor,már a 40' szovjet kombájnokban is volt,igaz ott még kurblival,egy spirál segítségével vitték le a hajtást a fülkéből a szerszámhoz,aminek fokozatmentesen kellett a fordulatszámát változtatni,azonos motor fordulatszám mellett.
Pl a motolla a kombájn vágóasztalán,a cséplő dob fordulatszáma,de maga a kombájn erőátviteléban is volt ilyen variátor,a jó,öreg szk 5-ösben már volt ilyen,ahol sűrűbb volt a gabona,lejjebb tekerte a pilóta a sebességet,ahol ritkább,ott feljebb.
A nyugati gépeken 70'-től már hidraulika mozgatta a szíjtárcsa oldalait egymáshoz képest.nem spirál,de mindig az volt minden gép leg gyengébb része,mármint az erőátvitelben,még a vatta új Claas kombájn is leégette az ékszíjjat másodpercek alatt,ha megerőltette a pilóta,a tehetségesebbek,leégették a szíjtárcsa csapágyait is,mozgató mechanizmusát is percek alatt,mert az acéltárcsán megcsúszó gumi szíjj pillanatok alatt át tüzesítette az egész egységet,de úgy,hogy belilult az acéltárcsa,meg kilágyult a bordás tengely,amin csúszkáltak a tárcsák,szóval akkoriban elég sz@r volt az egész.
Mondjuk azóta eltelt pár évtized,finomították a technológiát,mostanra már olajban futnak ezek a szíjjak,használják személyautókban is,szóval bármi lehet.
A hidrosztatikus hajtás is elég sok korlát,meg sok felesleges hidraulika rendszer,szivattyúval,hidrómotorral,elektromágneses vezérlő szelepekkel,azok szoftveres részével,tartállyal,szűrőkkel,egy mbt mozgatásához kell 2-300L olaj minimum,ennek kb 1/3-át felveszi a rendszer,a többi a tartályban,amit hűteni is kell,meg még van egy hagyományos sebesség váltója is....:D:rolleyes:
Amennyi plussz helyet ez elfoglal,oda simán befért volna egy 300 pacival erősebb motor,hagyományos váltóval,azt zene.
Illetve kérdezem tisztelettel,hogy hol marad az összes MBT-ből a klasszikus,dízel mozdonyoknál alkalmazott elektromos motoros hajtás,no abban van nyomaték minden fordulaton,lóf@sz helyet foglal egy generátor,meg egy villanymotor a hagyományos erőátvitelhez képest,nem kellenek hűtők,csövek,keringető szivattyúk,tartályok,a motor hűtővize hűtheti a generátort,már a 90's közepe óta a BMW-kben átfolyik a generátoron a hűtővíz(pl),1-1 kuplung,meg 1-1 fék kell a láncokhoz,kanyarodáshoz,de ez maradhat már meglévő is,ha nincs egybeépítve régi erőátvitellel,azt csókolom.
Off:a direkt szíjas hajtásról nemrég kezdtek áttérni a gyártók a bányászatba,annak a darálóin a hidrostatikus hajtásra,majd az utóbbi 6-8 évben pánikszerűen minden gyártó villanymotoros hajtással oldja meg,pedig ott is van pár ezer NM forgatónyomaték,de a villanymotorok a legjobb hatásfokúak,jól szabályozhatóak,széles fordulatszám tartományban használhatóak,és mindkét irányba forgathatók(!!),nem mellesleg rohamosan fejlődik ez a technológia,az szgk ipar el villanyautósítása miatt.
Még egy mondat,a legújabb daráló,ami full elektromos hajtású,és annyit tud mint a mienk,ami 20-on éves technológia,45 tonna helyett 33 tonna,320 lóerő helyett 250,csak minimális hidraulika van benne a meneteléshez,a lánctalpakon való arrébb menéshez,és annak a szivattyúját is csak akkor hajtja egy villanymotor,amikor menetel,vagyis az üzem kb 2%-ban,simán 8-14 litert hagy meg a régihez képest,ami a mi konkrét esetünkben,az utóbbi 15 évben,jó 100 000L gázolajat jelent,khmmm....
De akár azt is jelenti,hogy az adott MBT-be 30%-al kisebb dízel motor is elég lenne,amitől ugyanazzal a üzemanyag tartállyal min 30%-ot nőne a hatótávja.
:)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Simán lehet marhaság,de ott is kapitalizmus van,a politikusok ott sem nehezebben "meggyőzhetőek",mint bárhol máshol,a nagyiparosok által,szóval így adta ki annyi gésa,meg szaké után mz/x államtitkárnak,miniszternek,azt csókolom,a melós meg szorgalmasan fizeti az adót,amiből 4x árú váltót tesznek a tankba.
Na bumm.
Egyébként jó cucc ez a variátor,már a 40' szovjet kombájnokban is volt,igaz ott még kurblival,egy spirál segítségével vitték le a hajtást a fülkéből a szerszámhoz,aminek fokozatmentesen kellett a fordulatszámát változtatni,azonos motor fordulatszám mellett.
Pl a motolla a kombájn vágóasztalán,a cséplő dob fordulatszáma,de maga a kombájn erőátviteléban is volt ilyen variátor,a jó,öreg szk 5-ösben már volt ilyen,ahol sűrűbb volt a gabona,lejjebb tekerte a pilóta a sebességet,ahol ritkább,ott feljebb.
A nyugati gépeken 70'-től már hidraulika mozgatta a szíjtárcsa oldalait egymáshoz képest.nem spirál,de mindig az volt minden gép leg gyengébb része,mármint az erőátvitelben,még a vatta új Claas kombájn is leégette az ékszíjjat másodpercek alatt,ha megerőltette a pilóta,a tehetségesebbek,leégették a szíjtárcsa csapágyait is,mozgató mechanizmusát is percek alatt,mert az acéltárcsán megcsúszó gumi szíjj pillanatok alatt át tüzesítette az egész egységet,de úgy,hogy belilult az acéltárcsa,meg kilágyult a bordás tengely,amin csúszkáltak a tárcsák,szóval akkoriban elég sz@r volt az egész.
Mondjuk azóta eltelt pár évtized,finomították a technológiát,mostanra már olajban futnak ezek a szíjjak,használják személyautókban is,szóval bármi lehet.
A hidrosztatikus hajtás is elég sok korlát,meg sok felesleges hidraulika rendszer,szivattyúval,hidrómotorral,elektromágneses vezérlő szelepekkel,azok szoftveres részével,tartállyal,szűrőkkel,egy mbt mozgatásához kell 2-300L olaj minimum,ennek kb 1/3-át felveszi a rendszer,a többi a tartályban,amit hűteni is kell,meg még van egy hagyományos sebesség váltója is....:D:rolleyes:
Amennyi plussz helyet ez elfoglal,oda simán befért volna egy 300 pacival erősebb motor,hagyományos váltóval,azt zene.
Illetve kérdezem tisztelettel,hogy hol marad az összes MBT-ből a klasszikus,dízel mozdonyoknál alkalmazott elektromos motoros hajtás,no abban van nyomaték minden fordulaton,lóf@sz helyet foglal egy generátor,meg egy villanymotor a hagyományos erőátvitelhez képest,nem kellenek hűtők,csövek,keringető szivattyúk,tartályok,a motor hűtővize hűtheti a generátort,már a 90's közepe óta a BMW-kben átfolyik a generátoron a hűtővíz(pl),1-1 kuplung,meg 1-1 fék kell a láncokhoz,kanyarodáshoz,de ez maradhat már meglévő is,ha nincs egybeépítve régi erőátvitellel,azt csókolom.
Off:a direkt szíjas hajtásról nemrég kezdtek áttérni a gyártók a bányászatba,annak a darálóin a hidrostatikus hajtásra,majd az utóbbi 6-8 évben pánikszerűen minden gyártó villanymotoros hajtással oldja meg,pedig ott is van pár ezer NM forgatónyomaték,de a villanymotorok a legjobb hatásfokúak,jól szabályozhatóak,széles fordulatszám tartományban használhatóak,és mindkét irányba forgathatók(!!),nem mellesleg rohamosan fejlődik ez a technológia,az szgk ipar el villanyautósítása miatt.
Még egy mondat,a legújabb daráló,ami full elektromos hajtású,és annyit tud mint a mienk,ami 20-on éves technológia,45 tonna helyett 33 tonna,320 lóerő helyett 250,csak minimális hidraulika van benne a meneteléshez,a lánctalpakon való arrébb menéshez,és annak a szivattyúját is csak akkor hajtja egy villanymotor,amikor menetel,vagyis az üzem kb 2%-ban,simán 8-14 litert hagy meg a régihez képest,ami a mi konkrét esetünkben,az utóbbi 15 évben,jó 100 000L gázolajat jelent,khmmm....
De akár azt is jelenti,hogy az adott MBT-be 30%-al kisebb dízel motor is elég lenne,amitől ugyanazzal a üzemanyag tartállyal min 30%-ot nőne a hatótávja.
:)
Nekem is a dízel-elektromos lett volna a következő kérdésem. A fokozatmentes szíjtárcsásat robogónál nagyobb cuccban még nem hallottam.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 555
113
EmOjcqJUYAA7_jQ
 
R

Ruby de Puteaux

Guest
A piros spéci NERA alapú páncélt jelöl, a sárga sima előtétpáncél és tárolórekesz. Tehát az oldalpáncél minimális. Azt lehet tudni hogy a torony oldalán lévő fülek mi célt szolgálnak?

Találtam egy leírást a Type 90-Type 10 harckocsik tömeg adatairól.

Type 90

Main gun: 3,095 kg
Ammunition: 938 kg
Auto-loader: 1,228 kg
Machine guns and its ammunitions: 491 kg
Gun and turret drive, FCS, and sights: 953 kg
Basket and others: 432 kg
Engines: 6,321 kg
Fuels: 1,452 kg
Suspension, final transmissions, and tracks: 11,462 kg
Others: 1,347 kg
Vehicle hull: 10,254 kg
Hull special armor: 1,249 kg
Turret: 7,320 kg
Turret special armor: 1,381 kg
Stealth equipment: 0 kg
Others: 2,363 kg
Total: 50,295 kg



Type 10

Main gun: 2,650 kg
Ammunition: 830 kg
Auto-loader: 950 kg
Machine guns and its ammunitions: 490 kg
Gun and turret drive, FCS, and sights: 950 kg
Basket and others: 420 kg
Engines: 4,200 kg
Fuels: 1,320 kg
Suspension, final transmissions, and tracks: 10,050 kg
Others: 1,310 kg
Vehicle hull: 8,970 kg
Hull special armor: 2,680 kg
Turret: 5,460 kg
Turret special armor: 1,940 kg
Stealth equipment: 160 kg
Others: 2,280 kg
Total: 44,416 kg