Type 212 osztály (Németország) / U212 Todaro

Kadétok 2 hetes vizsgáztatása az U-31 fedélzetén (érthetően elég kemény, ha itt buknak, vége, nincs lehetőség javítani). Sok érdekes belső felvétel, egy részük persze ki van takarva.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
1.tétel:Hajózz be egy tetszőleges angol kikötőbe.
2.tétel:Torpedózd meg a Bözsit,kizárólag szimultán mert most haverok vagytok.
3.tétel:mészárolj a keleti part mentén békés kereskedelmi hajókat(ezt is szimulálva persze).
 
Kadétok 2 hetes vizsgáztatása az U-31 fedélzetén (érthetően elég kemény, ha itt buknak, vége, nincs lehetőség javítani). Sok érdekes belső felvétel, egy részük persze ki van takarva.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi lehet az a vizeletminta a periszkóp oldalán? És mik ezek az angol feliratok?
 
Interesting image of a german submarine Type212 SSk. Attached to the Propeller hub seems to be a propeller boss vortex diffuser. These devices are typically fitted to increase efficiency and lower proppeller noise.
DyL52wLXcAAvuxQ.jpg


DyL52wNX0AIgBvF.jpg
 
Interesting image of a german submarine Type212 SSk. Attached to the Propeller hub seems to be a propeller boss vortex diffuser. These devices are typically fitted to increase efficiency and lower proppeller noise.
DyL52wLXcAAvuxQ.jpg


DyL52wNX0AIgBvF.jpg
Szerintem, ha működne, nem engedték volna lefényképezni.
 
A német U-36-os tengeralattjáró tengerfenéknek ütközött kedden, miután elhagyta a norvég
Haakonsvern kikötőjét. Jelenleg búvárok ellenőrzik a kár mértékét. A Bundesmarine számára ez nagyon rossz hír, mivel ez a hajó több mint egy éves javítás után tért vissza a haditengerészet kötelékébe.
 
A német U-36-os tengeralattjáró tengerfenéknek ütközött kedden, miután elhagyta a norvég
Haakonsvern kikötőjét. Jelenleg búvárok ellenőrzik a kár mértékét. A Bundesmarine számára ez nagyon rossz hír, mivel ez a hajó több mint egy éves javítás után tért vissza a haditengerészet kötelékébe.

Van lejjebb a németeknek?De most úgy őszintén...
 
A német U-36-os tengeralattjáró tengerfenéknek ütközött kedden, miután elhagyta a norvég
Haakonsvern kikötőjét. Jelenleg búvárok ellenőrzik a kár mértékét. A Bundesmarine számára ez nagyon rossz hír, mivel ez a hajó több mint egy éves javítás után tért vissza a haditengerészet kötelékébe.
Szerencsére kisebb a baj, mint elsőnek írták. Az egyik X kormánylapát ütődött sziklának.
 
Olaszország további négy Type-212 tengót vásárol, darabját cirka 588 millió euróért. A Type-212A-nál modernebb változatok Lítium-Ion akkumulátorokat kapnak (az első ilyen európában, ugyebár a japánok voltak az elsők a világon), illetve egy sor rendszert (pl. elektronikai hadviselés, antenna- és periszkóp-mozgató rendszerek, mentőrendszerek) a korábbi német gyártmányok helyett olasz gyártmányúak lesznek.

A tengeralattjárók kapcsán csak egy kép: az egyik olyasz Type-212A, a Salvatore Todaro 8000 yardra megközelítette a USS Theodore Roosevelt repülőgép-hordozót észrevétlenül egy 2008-as hadgyakorlaton:

 
Olaszország további négy Type-212 tengót vásárol, darabját cirka 588 millió euróért. A Type-212A-nál modernebb változatok Lítium-Ion akkumulátorokat kapnak (az első ilyen európában, ugyebár a japánok voltak az elsők a világon), illetve egy sor rendszert (pl. elektronikai hadviselés, antenna- és periszkóp-mozgató rendszerek, mentőrendszerek) a korábbi német gyártmányok helyett olasz gyártmányúak lesznek.

A tengeralattjárók kapcsán csak egy kép: az egyik olyasz Type-212A, a Salvatore Todaro 8000 yardra megközelítette a USS Theodore Roosevelt repülőgép-hordozót észrevétlenül egy 2008-as hadgyakorlaton:



Az a 8000 yard nem veletlen 8000 !!! Ez az a tavolsag ahonnan egy tengo cca 80% os eselyel tud torpedot inditani. A legtobb ersetben ennel messzibrol nem is latjaka celt. Illetve ha igen akkor az is oket.
 
Az a 8000 yard nem veletlen 8000 !!! Ez az a tavolsag ahonnan egy tengo cca 80% os eselyel tud torpedot inditani. A legtobb ersetben ennel messzibrol nem is latjaka celt. Illetve ha igen akkor az is oket.

Ennyi idő kell ahhoz,hogy eredményesen lehessen ellentevékenységet folytatni?
Gondolom nem a 8000 yard a lényeg(miután pusztán manőverezéssel esély nincs kitérni egy mai torpedó elől),hanem az,hogy az ellentevékenységhez minimum szükséges idő alatt egy mai torpedó kb 8000 yardot tesz meg.
 
Ha a tengonak kell vadasznia a celra es nem csak varni ra mert az keresi ot akkor bizony sokkal sokkal nehezebb dolga van . Ahoz hogy eredmenyes tuzelesi pozicioba keruljon ahoz cca ez a tavolsag az idealis. Meg egy DE tengo is tud lenni konyu celpont ha neki kell vadasznia es igy hangosan gyorsan mennie.
 
Ha a tengonak kell vadasznia a celra es nem csak varni ra mert az keresi ot akkor bizony sokkal sokkal nehezebb dolga van . Ahoz hogy eredmenyes tuzelesi pozicioba keruljon ahoz cca ez a tavolsag az idealis. Meg egy DE tengo is tud lenni konyu celpont ha neki kell vadasznia es igy hangosan gyorsan mennie.

A torpedót is úgy kell elképzelni mint egy légvédelmi rakétát?Indítom és egy számolt találkozási pont felé megy?Én azt olvastam,hogy ezek inkább hasonlítanak félig autonóm drónokra akik képesek kihasználni a tengerfeneket,gyorsítani ha kell vagy ha elvesztik a célpontot akkor képesek megkeresni.Ha ez utóbbi igaz akkor nekem az a logikus,hogy egy torpedót ne a hatótávolsága széléről indítsak hanem minél közelebbről,hogy ki lehessen használni a benne rejlő képességeket.
 
Az a 8000 yard nem veletlen 8000 !!! Ez az a tavolsag ahonnan egy tengo cca 80% os eselyel tud torpedot inditani. A legtobb ersetben ennel messzibrol nem is latjaka celt. Illetve ha igen akkor az is oket.

Azért HPASP szonáros hsz.-sorozata után szerintem egyértelmű, hogy nem ennyire egyszerű a helyzet. ;)

De az tény, hogy 8000 yard az olyan kis távolság, hogy innen már ha elindít egy DE tengó hat darab torpedót, akkor a célpont esélyesen csúnya véget ér...

A DE tengó (még ha AIP is) nem tud úgy "vadászni", ahogy azt a laikus gondolja, hiszen egyszerűen nem tud "versenyezni" egy felszíni hajóval, pláne nem egy atommeghajtású hordozóval.
Ha megfigyeljük a képet, látható, hogy a cél 'előtt' van, tehát feltehetően sikerült olyan helyzetbe manővereznie, hogy a hordozó viszonylag közel haladt el hozzá. Tippre a Roosevelt egy biztonsági cellában rohangált fel-alá a repülőgépek indításához és fogadásához, amit a kísérőflottája biztosított. A Todaro pedig addig lopakodott és figyelt, amíg valahogy nem tudott a repülőgép-hordozó által használt cellában olyan helyre kerülni, hogy egyfelől a kísérőhajók nem vették észre, másfelől a Roosevelt viszonylag közel haladt el hozzá.
 
Azért HPASP szonáros hsz.-sorozata után szerintem egyértelmű, hogy nem ennyire egyszerű a helyzet. ;)

De az tény, hogy 8000 yard az olyan kis távolság, hogy innen már ha elindít egy DE tengó hat darab torpedót, akkor a célpont esélyesen csúnya véget ér...

A DE tengó (még ha AIP is) nem tud úgy "vadászni", ahogy azt a laikus gondolja, hiszen egyszerűen nem tud "versenyezni" egy felszíni hajóval, pláne nem egy atommeghajtású hordozóval.
Ha megfigyeljük a képet, látható, hogy a cél 'előtt' van, tehát feltehetően sikerült olyan helyzetbe manővereznie, hogy a hordozó viszonylag közel haladt el hozzá. Tippre a Roosevelt egy biztonsági cellában rohangált fel-alá a repülőgépek indításához és fogadásához, amit a kísérőflottája biztosított. A Todaro pedig addig lopakodott és figyelt, amíg valahogy nem tudott a repülőgép-hordozó által használt cellában olyan helyre kerülni, hogy egyfelől a kísérőhajók nem vették észre, másfelől a Roosevelt viszonylag közel haladt el hozzá.


A gyakorlatok mar csak ilyenek. Meg ha nagy is az a "teglalap" az akkor is csak egy fi terulet. Haboruban mar nem ennyire fair play az ellenseg.
 
Azért HPASP szonáros hsz.-sorozata után szerintem egyértelmű, hogy nem ennyire egyszerű a helyzet. ;)

De az tény, hogy 8000 yard az olyan kis távolság, hogy innen már ha elindít egy DE tengó hat darab torpedót, akkor a célpont esélyesen csúnya véget ér...

A DE tengó (még ha AIP is) nem tud úgy "vadászni", ahogy azt a laikus gondolja, hiszen egyszerűen nem tud "versenyezni" egy felszíni hajóval, pláne nem egy atommeghajtású hordozóval.
Ha megfigyeljük a képet, látható, hogy a cél 'előtt' van, tehát feltehetően sikerült olyan helyzetbe manővereznie, hogy a hordozó viszonylag közel haladt el hozzá. Tippre a Roosevelt egy biztonsági cellában rohangált fel-alá a repülőgépek indításához és fogadásához, amit a kísérőflottája biztosított. A Todaro pedig addig lopakodott és figyelt, amíg valahogy nem tudott a repülőgép-hordozó által használt cellában olyan helyre kerülni, hogy egyfelől a kísérőhajók nem vették észre, másfelől a Roosevelt viszonylag közel haladt el hozzá.

A fent említett sorozat kapcsán az is kederült,hogy a felszíni egységeknél nem nagyon törekednek a csendességre mert értelmetlen,más módszerekkel próbálják zavarni az azonosítást.Így szonárral elég nagy távolságról hallhatóak egy tengeralattjáróval összegasonlítva.
 
A torpedót is úgy kell elképzelni mint egy légvédelmi rakétát?Indítom és egy számolt találkozási pont felé megy?Én azt olvastam,hogy ezek inkább hasonlítanak félig autonóm drónokra akik képesek kihasználni a tengerfeneket,gyorsítani ha kell vagy ha elvesztik a célpontot akkor képesek megkeresni.Ha ez utóbbi igaz akkor nekem az a logikus,hogy egy torpedót ne a hatótávolsága széléről indítsak hanem minél közelebbről,hogy ki lehessen használni a benne rejlő képességeket.

Nem, először is a legtöbb komolyabb torpedó legalábbis részben drótvezérlésű, így az indító jármű (legalábbis az út első szakaszában) képes irányítani a torpedót úgy, hogy az a megfelelő helyre kerüljön ahhoz, hogy után akár már önirányítással (akár passzív szonárral, akár aktív szonárral) rá tudja vezetni magát.

Ha a torpedó már önirányításos fázisban van, és elveszti a célt, akkor az előre beprogramozottan kezd el viselkedni, általában cikk-cakkban megy vagy spirális keresésbe kezd, hátha ráakad a célra.

Ebből fakadóan a taktika összetett lehet. Cirka 20 éve már léteztek 30-40-50km hatótávolságú nehéz torpedók, ott már simán opció az is, hogy a tengó (akár a tengerfenéken feküdve, ha sekély a víz (értsd: 300 méternél sekélyebb)) több tíz kilométerre van a kinézett találkozási ponttól, és a torpedót előre küldi.

Persze, az ideális az, hogy minél közelebbről indíthassa a torpedót, mert így kevesebb ideje van a célpontnak reagálni, mikor a torpedó támadási sebességre gyorsít. Ezért tényező a 8000 yard (ami kb. 4 tengeri mérföld, vagyis 7,2 km), mert ez viszonylag kis távolság, ilyen közelről indított torpedó esetén a célpontnak még akkor sincs sok esélye, ha egyből elfordul a torpedótól és teljes sebességre gyorsít...
 
A fent említett sorozat kapcsán az is kederült,hogy a felszíni egységeknél nem nagyon törekednek a csendességre mert értelmetlen,más módszerekkel próbálják zavarni az azonosítást.Így szonárral elég nagy távolságról hallhatóak egy tengeralattjáróval összegasonlítva.


Ez igy van! De a felszinieknek van ket hatalmas elonyuk a tengovalszemben. Az egyiket aktiv szonarnak hivjak. Mivel eleve zajosak oket az aktiv szonar nem fogja elarulni de cserebe sokkal nagyobb detektalasi tavolsagot ad. A masik elonyt pedig ugy hivjak hogy helikopter. Plusz meg ott van az ujgeneracios katonai navradarok amelyeknek mar van dedikalt periszkokereso uzemmodjuk algoritmusuk.