U-2 Dragon Lady (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
27 663
51 561
113
49677131576_e06ab1615c_b.jpg


49689556458_dcb7810c58_b.jpg


"MOLA 01" U-2S returning to RAF Fairford on March 16th
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 050
62 833
113
Az első részt végighallgattam, de kb. semmi érdekeset nem mondott. Kb. arra emlékszem, hogy Neil Armstrong fiával egy óvodába járt...
A másodikhoz emiatt nincs erőm, de hátha valaki hall valamit és, ha érdekes, akkor megosztja.


 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 050
62 833
113
És durva, hogy mennyire semennyi pálya nem kell neki felszálláshoz mikor ennyire könnyű.
Ez minden gépre igaz. Ma a legerősebb hajtóműves A320 15% keróval lehet, hogy lenyomna egy F-86-ost felszállás utáni gyorsulás és emelkedésben egy jó darabon...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 145
2 815
113
Ez minden gépre igaz. Ma a legerősebb hajtóműves A320 15% keróval lehet, hogy lenyomna egy F-86-ost felszállás utáni gyorsulás és emelkedésben egy jó darabon...

Erősen valószínű, igazából ezt kiszámítani sem lenne nagy feladat, csak kellenének hozzá az F-86 adatai.

Itt az U-2 esetében az adja az igazán rövid pályahosszt, hogy jet létére nevetségesen kicsi a felszállási sebessége a nagyon kicsi felületi terhelése miatt.
Mindez párosul az igen komoly tolóerő-tömeg aránnyal, azaz még jól is gyorsul.
Az utazó magasságán ugye 5-6%-a csak a levegő sűrűsége, mint itt lenn, ennek megfelelően, a hajtómű tolóereje is brutális itt lent a fentihez képest.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 685
4 599
113