Ukrán haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Nem mondom, válogatott egy személyzet. 8 fő? Egyen cipő, sisak, honnan szalajtották ezeket.
bmt_72_l5.jpg
BMT-72 "Heavy IFV", a golyófejűek a deszant. Ezeréves gyári kép, úgy fogdozhatták össze a munkásokat a maskirovkához. :)

http://www.military-today.com/tanks/bmt_72.htm
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
"Az ukrán csapatoknak nagy szükségük van a ZiM által gyártott modern hazai T-72-es harckocsikra".

630-360-1564669447-143.jpg


Az ukrán fegyveres erőknek nagy szükségük van a Malisev gyár által gyártott modern hazai T-72-es harckocsikra, de a tervezőknek tudniuk kell, hogy az új tankokat a NATO-tagállamok üzemeiben gyártott lövedékekhez kell-e igazítani.
Ezt az álláspontot a harkivi Morozov gépipari tervezőiroda vezetője fejtette ki. Morozov Volodimir Zhadan, július 16-án az Odesszában megrendezésre kerülő kétnapos fórumon "Hatékony ipar a védelmi képességekért" címmel.

"A hazai gyártású modern páncélozott járművek előnyösen hasonlítanak külföldi társaikhoz. A legújabb harckocsik tervezői megbízható páncélzattal rendelkező, gyorsan mozgó, számítógépes tűzvezető rendszerrel felszerelt harcjárműveket tudnak tervezni, és a legénység parancsnokai a rakétafegyverek és a nagy pontosságú célmegjelöléshez szükséges lézeres célzás irányítására is rendelkeznek csatornával.. Ugyanakkor a tervezők szembesültek egy problémával: milyen lövedékekhez tervezzék a tüzérségi fegyvereket - olyanokhoz, amelyeket már korábban gyártottak, vagy a NATO-tagállamok gyártóüzemeinek lövedékeihez igazították" - mondta Zhadan.

Szerinte ez ugyanolyan fontos, mint a hazai páncélozott járművek modern, erős motorokkal való felszerelése. Amikor azonban feladatokat adnak a tervezőknek, tudniuk kell, hogy Ukrajna tagja lesz-e az Észak-atlanti Szövetségnek?

A fórumot a NATO, a German Marshall Fund Fekete-tengeri Alapítványa és az ukrajnai Hans Seidel Alapítvány, valamint az Odesszai Regionális Államigazgatás és az Odesszai Politechnikai Állami Egyetem támogatja.


NATO tagsàgo_Oo_Oo_Oo_O

A T-72-nek nem sima csövű a lövege? Próbáltam összerakni magamban a képet, de az angol harckocsiágyúkról és a puskákról tudom, hogy huzagoltak szoktak lenni. Biztos van más kivétel is. (Amúgy nemsokára be akarják mutatni az Oplot új verzióját. Minek fejlesztenének 120 milis T-72-t. Azt hittem, felesleges pénzük csak a lengyeleknek van hadseregre. Én értelmét nem látom, hogy miért kezdene most bele valaki egy 10 éves kutatásba, hogy mire befejezi, már vége is a háborúnak, de ráadásul 2030-ban már eladhatatlan lesz egy T-72-es, ha csak nem alakítják teljesen át és a Berlin-Párizs tengelyt beelőzve megcsinálhatnák akár az első 130 milis hk-t T-72 néven! LMzeket azonnal zavarnám hozzájuk két platónyi gombbal.)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Két cikk az Ukrán Légierőről. Amikből továbbra sem fogjuk megtudni, hogy pontosan mi is ott a helyzet.


Hamarosan végső tesztelésre bocsátják a MIG-29-eseik újabb modernizációs csomagját. (De egyébként minek? Voltak nem is olyan régen hírek arról, hogy cserélni akarják őket nyugati típusra, értelme nincs bele ölni a pénzt valami olyanba, amit 10 éven belül ki akarok dobni az ablakon.) Ha a hadsereg elfogadja a javaslatot, akkor ez a típus már irányított bombákat is tud majd szállítani. (Vagyis eddig a vak véletlen volt, ha valamit eltaláltak? Kizárólag buta bombákra mostanában nem sok hadsereg támaszkodik.)


Ez alapján a cikk alapján a háborús helyzet ellenére se 100%-os az állomány feltöltöttsége. A pilóták tömegesen szerelnek le és arra panaszkodnak, hogy más területen szolgáló hasonló beosztásúak seregen belül is többet keresnek, mint ők. Munkaidejük nagy részét a papírmunka teszi ki. És a képzésről is nagyon rossz véleményük volt. Állításuk szerint a hibrid háborúban megszerzett tapasztalatok nem mennek át az új pilóták képzésébe, a régi szarokat oktatják a padban. A külföldi tanfolyamok és a külföldi pilótákkal közös repülések pedig megmaradnak egy nyaralás emlékének, odahaza nem elemzik és semmi módosítást nem hajtanak végre az eljárásokban és oktatásban.


Légvédelmi rakéták terén sokkal bizakodóbbak. De ott is érdekes, hogy a saját gyártású Kraz ki lett ütve hordozó platformként és helyette a Tátra lesz importálva. Én azt látom, hogy gőzerővel vásárolnak külföldről is, miközben a végére egyik fegyvernemben sem látszik felzárkózás a nagy riválishoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and gacsat
W

Wilson

Guest
Az Ukrspetsexport által a Malyshev gyárnak megrendelt Oplot tank csak augusztusban készül el


Az Ukrspetsexport által a Malyshev Plant State Enterprise-tól megrendelt Oplot tank három héten belül elkészül.

Ezt Vasyl Krylas, az állami vállalat főigazgatója jelentette be egy tájékoztatón.

1626713270-8022.jpeg


"A torony már összeszerelés alatt áll, minden fő egység készen áll. Holnap a testre fogunk áttérni. Már le van festve, van kalibrálási munka, és össze lesz szerelve. Két-három hét múlva szerintem készen lesz a harckocsi" - mondta Krylas.

1626713271-5914.jpeg


"Az Oplot lesz az, amellyet elviszünk azokba az országokba, ahová meghívást kapunk, hogy bemutathassuk harcesztközünket, annak taktikai és technikai képességeit" - jegyezte meg az igazgató.

1626713270-4779.jpeg


A harckocsi ára 3,5 millió dollár. "Ez azért van, mert az összes beszállító , és szinte önköltségi áron szállította az alkatrészeket" - magyarázta Krylas.

Jevgenyij Anfalov, az állami tulajdonú Ukroboronprom konszern páncélozott járművekkel foglalkozó részlegének vezetője hozzátette, hogy ha a bemutató járműre vevő akad, a harckocsit nem kevesebb, mint 5 millió dollárért fogják eladni.

Hogy az Oplot részt vesz-e a fővárosi függetlenség napi felvonuláson, azt egyelőre sem a konszern, sem a gyár nem tudja.

"A döntés a védelmi minisztériumon múlik" - jegyezte meg Anfalov.

1626713269-7522.jpeg


Amint arról az Ukrinform beszámolt, a harckocsi gyártása február végén kezdődött.

1626713271-3135.jpeg


"A Malyshev gyár egy állami tulajdonú vállalat, amely nehéz és könnyű páncélozott járművek gyártására és modernizálására szakosodott. A vállalat 2020-ban 112,4 millió hrivnya veszteséggel zárta a évet (2019-ben 420 millió hrivnya volt), és az elmúlt kilenc évben felhalmozódott összes szállítói tartozás január 1-jén 1,8 milliárd hrivnyát tett ki. Az Ukroboronprom szerint a vállalat 2021 júniusa óta dolgozik az új szerződéseken, és az üzem várhatóan egy évtized óta először nyereséggel zárja az évet.

1626713271-4700.jpeg

1626713270-1716.jpeg
1626713270-2852.jpeg

1626713270-2201.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fishbed

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 825
39 296
113
Az Ukrspetsexport által a Malyshev gyárnak megrendelt Oplot tank csak augusztusban készül el


Az Ukrspetsexport által a Malyshev Plant State Enterprise-tól megrendelt Oplot tank három héten belül elkészül.

Ezt Vasyl Krylas, az állami vállalat főigazgatója jelentette be egy tájékoztatón.

1626713270-8022.jpeg


"A torony már összeszerelés alatt áll, minden fő egység készen áll. Holnap a testre fogunk áttérni. Már le van festve, van kalibrálási munka, és össze lesz szerelve. Két-három hét múlva szerintem készen lesz a harckocsi" - mondta Krylas.

1626713271-5914.jpeg


"Az Oplot lesz az, amellyet elviszünk azokba az országokba, ahová meghívást kapunk, hogy bemutathassuk harcesztközünket, annak taktikai és technikai képességeit" - jegyezte meg az igazgató.

1626713270-4779.jpeg


A harckocsi ára 3,5 millió dollár. "Ez azért van, mert az összes beszállító , és szinte önköltségi áron szállította az alkatrészeket" - magyarázta Krylas.

Jevgenyij Anfalov, az állami tulajdonú Ukroboronprom konszern páncélozott járművekkel foglalkozó részlegének vezetője hozzátette, hogy ha a bemutató járműre vevő akad, a harckocsit nem kevesebb, mint 5 millió dollárért fogják eladni.

Hogy az Oplot részt vesz-e a fővárosi függetlenség napi felvonuláson, azt egyelőre sem a konszern, sem a gyár nem tudja.

"A döntés a védelmi minisztériumon múlik" - jegyezte meg Anfalov.

1626713269-7522.jpeg


Amint arról az Ukrinform beszámolt, a harckocsi gyártása február végén kezdődött.

1626713271-3135.jpeg


"A Malyshev gyár egy állami tulajdonú vállalat, amely nehéz és könnyű páncélozott járművek gyártására és modernizálására szakosodott. A vállalat 2020-ban 112,4 millió hrivnya veszteséggel zárta a évet (2019-ben 420 millió hrivnya volt), és az elmúlt kilenc évben felhalmozódott összes szállítói tartozás január 1-jén 1,8 milliárd hrivnyát tett ki. Az Ukroboronprom szerint a vállalat 2021 júniusa óta dolgozik az új szerződéseken, és az üzem várhatóan egy évtized óta először nyereséggel zárja az évet.

1626713271-4700.jpeg

1626713270-1716.jpeg
1626713270-2852.jpeg

1626713270-2201.jpeg
Gyönyőrűen megoldották a sorozatgyártását ennek az egyetlen tanknak.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 444
36 485
113
Ez kérem igazi kézműves termék :).Aki megrendeli ezt a tankot biztos lehet benne,hogy mindegyik példány teljesen egyedi lesz és nem lesz másik ugyanolyan példány belőle a világon ami minden bizonnyal biztosan növelni fogja ezen tankok gyüjtői értékét:)


Azért nem ez az első, és nem egy darab van belőle, állítólag a thaioknak leszállították végül a 49 db-os megrendelést. Ukrajnának meg 5 db van belőle szolgálatban.
 
W

Wilson

Guest

Akkor ez az Oplot-M vagy egy még újabb variáns?
Nem tudok hivatalos elnevezésről (de ettől még persze simàn lehet).Annyit tudok, hogy az ukránok számos ponton javítottak az Oploton a "Thai" verzióhoz képest, de, hogy ez pontosan milyen konkrét változtatásokat jelent arról nekem nincs informàcióm.

Kriss korábbi hozzászólásában azt hiszem ugyanebben a topikba április magasságában linkelt egy cikket amiben van erről információ.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Hogy az Oplot részt vesz-e a fővárosi függetlenség napi felvonuláson, azt egyelőre sem a konszern, sem a gyár nem tudja.

"A döntés a védelmi minisztériumon múlik" - jegyezte meg Anfalov.

Már rengeteget cikkeztek erről. Hogy kicsit jobban értsétek, Ukrajna fennállásának kerek 30. évfordulójáról van szó. Iszonyú blama volt, amikor első hírek megjelentek, hogy mégsem lesz ott, rengeteg olyan eszköz vesz majd rész a parádén, amiből gyorsan összedobáltak egy-két darabot (például az új légvédelmi komplexum is egy üteg lesz, még az is lehet, hogy az összes indító nem lesz legyártva, csak fél ütegnyi), de jövőév közepe előtt nem is tervezik a tömeggyártás elindítását.
Ha az én személyes véleményemet kérdezitek, akkor is ki fogják vinni, ha a műszerek fele hiányzik belőle. Csak megmutassák az ukrán népnek, hogy képesek voltak "a kor színvonalának megfelelő" tankot gyártani.

Úgy tudom, hogy a hivatalos elnevezése OplotM2, én ezen a néven olvastam róla cikkeket. Ami úgy nagyjából kiderült róla, hogy nem tudnak dízel motort gyártani, ezért kellett belefogni a régi OplotM áttervezésébe és gázturbinát kapott. Arról mély kuss van, hogy vajon ez jelent-e több pacit, az egészről szükség megoldásként beszéltek. A másik dolog, ami tudható róla, hogy rendelkezni fog APS-sel, de ez egy nagyon régi verzió főleg RPG-7 ellen, és hivatalos adatkén olyan 80%-os esély van az elhárításra.

Már nagyon várom, hogy vajon mik lesznek a fő paraméterek. Mivel Ukrajna jelenleg nem rendelkezik lőszer gyárral (csak rakétát tud előállítani), ezért nekem az a gyanúm, hogy nem 125-ös lövege lesz, hanem 120-as, hogy NATO országokból importálhasson ellátmányt. (De ez csak az én tippem, a gázturbina és az APS kivételével mélyen hallgatnak arról, hogy bármi előrelépés lenne bármilyen paraméterben. És az 5 milliós ára is árulkodhat dolgokról.)

Az Oplot korábbi verzióit maguk az ukránok sem tartják egy siker történetnek. Azokból összesen két országról tudok, akiknek exportáltak. Az egyik a fentebb említett Vietnám, akiknek leszállítottak egy zászlóaljnyi mennyiséget, de később annak a hadseregnek a szükséges mennyiségét Kínától lett beszerezve 100 feletti darabszámban, nem volt utánrendelés az "első próbadarabok után". A másik Egyiptomnak ment, de ugyan az a történet, az első kisebb tétel után aszem Oroszországtól lett megvásárolva több száz T-90-es.

Az OplotM2 elsődleges célja a hadseregüket felfegyverezni, hiszen a hivatalosan több ezer harckocsiból szinte semmi sem használható, miközben a stratégia mindig is a nagy számú tüzérségre és tankra épült. Másodlagos céljuk a megint remélt export sikerekkel a gyár megmentése a csődtől. (Nekem van egy olyan tippem, hogy megpróbálják rávenni a románokat majd, hogy a T-85 váltótípusának a most nagyon jó pozíciókkal rendelkező Abrams helyett ezt a típust válasszák... De megpróbálni meg megcsinálni két külön szó.)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 161
113
Már rengeteget cikkeztek erről. Hogy kicsit jobban értsétek, Ukrajna fennállásának kerek 30. évfordulójáról van szó. Iszonyú blama volt, amikor első hírek megjelentek, hogy mégsem lesz ott, rengeteg olyan eszköz vesz majd rész a parádén, amiből gyorsan összedobáltak egy-két darabot (például az új légvédelmi komplexum is egy üteg lesz, még az is lehet, hogy az összes indító nem lesz legyártva, csak fél ütegnyi), de jövőév közepe előtt nem is tervezik a tömeggyártás elindítását.
Ha az én személyes véleményemet kérdezitek, akkor is ki fogják vinni, ha a műszerek fele hiányzik belőle. Csak megmutassák az ukrán népnek, hogy képesek voltak "a kor színvonalának megfelelő" tankot gyártani.

Úgy tudom, hogy a hivatalos elnevezése OplotM2, én ezen a néven olvastam róla cikkeket. Ami úgy nagyjából kiderült róla, hogy nem tudnak dízel motort gyártani, ezért kellett belefogni a régi OplotM áttervezésébe és gázturbinát kapott. Arról mély kuss van, hogy vajon ez jelent-e több pacit, az egészről szükség megoldásként beszéltek. A másik dolog, ami tudható róla, hogy rendelkezni fog APS-sel, de ez egy nagyon régi verzió főleg RPG-7 ellen, és hivatalos adatkén olyan 80%-os esély van az elhárításra.

Már nagyon várom, hogy vajon mik lesznek a fő paraméterek. Mivel Ukrajna jelenleg nem rendelkezik lőszer gyárral (csak rakétát tud előállítani), ezért nekem az a gyanúm, hogy nem 125-ös lövege lesz, hanem 120-as, hogy NATO országokból importálhasson ellátmányt. (De ez csak az én tippem, a gázturbina és az APS kivételével mélyen hallgatnak arról, hogy bármi előrelépés lenne bármilyen paraméterben. És az 5 milliós ára is árulkodhat dolgokról.)

Az Oplot korábbi verzióit maguk az ukránok sem tartják egy siker történetnek. Azokból összesen két országról tudok, akiknek exportáltak. Az egyik a fentebb említett Vietnám, akiknek leszállítottak egy zászlóaljnyi mennyiséget, de később annak a hadseregnek a szükséges mennyiségét Kínától lett beszerezve 100 feletti darabszámban, nem volt utánrendelés az "első próbadarabok után". A másik Egyiptomnak ment, de ugyan az a történet, az első kisebb tétel után aszem Oroszországtól lett megvásárolva több száz T-90-es.

Az OplotM2 elsődleges célja a hadseregüket felfegyverezni, hiszen a hivatalosan több ezer harckocsiból szinte semmi sem használható, miközben a stratégia mindig is a nagy számú tüzérségre és tankra épült. Másodlagos céljuk a megint remélt export sikerekkel a gyár megmentése a csődtől. (Nekem van egy olyan tippem, hogy megpróbálják rávenni a románokat majd, hogy a T-85 váltótípusának a most nagyon jó pozíciókkal rendelkező Abrams helyett ezt a típust válasszák... De megpróbálni meg megcsinálni két külön szó.)
A románoknak jó lesz, turbinával még jobb, ha lehetne, akkor Ábra ;) hám árban.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Két újabb cikk, ezúttal Ukrajna páncélos erőinek helyzetéről és lehetséges jövőjéről.


Itt a tank gyár vezetője arról panaszkodik, hogy nincs elég hegesztője ahhoz, hogy a szerződésben vállalt ütemben készüljenek a tankok. De semmi baj, nem kell semmit módosítani, mert más cégektől segítséget kértek, hogy bedolgozzanak nekik.
Maga a cikk, bármennyire is igyekszik a portál mindig kedvező képet festeni a saját helyzetükről, azért megjegyezi, hogy egy férfi esetében nem kedvező jel, ha egy év alatt már a harmadik mentséget találta ugyan arra a problémára. Először azt állította, hogy Tél Tábornok hiúsította meg a tank felvonulásra való elkészültét, mert a szokatlanul hideg téli időben szakmailag nem volt vállalható a tornyok öntése. (Az, hogy öntik, az is felvet kérdéseket, de halkan megjegyzem, hogy Magyarországon kötelező érvényű előírás, hogy a műhely hőmérséklete nem eshet 18 fok alá... amit a gyakorlatban vagy betartanak, vagy nem.) Nem sokkal ezután azzal állt elő ugyan ez a vezetés, hogy a pénz késése miatt nem tudják tartani az ütemtervet. Ez most a harmadik, hogy nem volt elég szakember, de megoldották. (Az kémelhárítás szempontjából egy kedvező, ha egy hadiüzemben egy szolgálatokkal kapcsolatban nem álló, hadiparon kívüli pár tucat cég munkási nézegetik a dokumentációkat, hogy mit is kellene csinálniuk az nap. A cikk szerzője is megemlíti ezt.)


Itt pedig egy ukrán szagértőre hivatkozva vázolják fel, hogy körülbelül mik is lehetnek a problémák. Röviden összefoglalva a hadseregnek széles lehetőségei vannak a panaszaik elmondására, csak épp nem a gyártóknak, akik inkább tűnnek önjárónak a fejlesztésekben, mint sem a hadvezetés által támasztott igények mentén fejlesztenének.

Összességében vannak kétségeim, hogy mikorra fognak elkészülni az új, modernizált hadseregükkel. És az mennyire lesz hatékony eszközökkel felszerelve...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 444
36 485
113
Már nagyon várom, hogy vajon mik lesznek a fő paraméterek. Mivel Ukrajna jelenleg nem rendelkezik lőszer gyárral (csak rakétát tud előállítani), ezért nekem az a gyanúm, hogy nem 125-ös lövege lesz, hanem 120-as, hogy NATO országokból importálhasson ellátmányt. (De ez csak az én tippem, a gázturbina és az APS kivételével mélyen hallgatnak arról, hogy bármi előrelépés lenne bármilyen paraméterben. És az 5 milliós ára is árulkodhat dolgokról.)

Meglehet, már a törököknek el akarták adni a T-84-120 Yatagan néven 120 mm-es löveggel.

Az Oplot korábbi verzióit maguk az ukránok sem tartják egy siker történetnek. Azokból összesen két országról tudok, akiknek exportáltak. Az egyik a fentebb említett Vietnám, akiknek leszállítottak egy zászlóaljnyi mennyiséget, de később annak a hadseregnek a szükséges mennyiségét Kínától lett beszerezve 100 feletti darabszámban, nem volt utánrendelés az "első próbadarabok után". A másik Egyiptomnak ment, de ugyan az a történet, az első kisebb tétel után aszem Oroszországtól lett megvásárolva több száz T-90-es.

Thaiföld. Vietnám érdekes lenne, ha kínait venne. :)

Az érdekes, ha nem tudnak dízelmotort gyártani, hiszen az 5TD-t, 6TD-t is ők gyártották.

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 444
36 485
113
Biztos vagy benne, hogy ezek képesek kielégíteni egy tank energia igényeit? Megvan bennük az 1000 paci?

Ez elvileg 1500 lóerős motor:

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ez elvileg 1500 lóerős motor:


A cikk a hibrid háború után keletkezett. Viszont... Ha megnézed a gyártó honlapjára mutató linket, ott csak legendás utalás szintjén jelez 1500LE-t, de a többi típus variánssal ellentétben nincs megadva paraméter, abszolút hiányzik a táblázatból.
Nem vonom kétségbe, hogy volt ilyen 1500 LE-s dízel motorjuk tervben, és tudok róla, hogy az ukrán T-80 vonalnak egyébként pont ez volt az egyik "védjegye". De az, hogy ma nem ajánlják megvásárlásra a gyártó oldalán, az sokat sejtet talán arról, hogy ma ez nem kapható meg.
Egyébként a gyártó honlapján a lánctalpat is feltünteti annak ellenére, hogy az utóbbi időben a BMP felújításoknál azt is külföldről vásárolta több alkalommal.

Nehéz megmondani, hogy egyáltalán mi igaz és mi nem a névleges képességeiből. Régen gyártott dízel motorokat. Én talán fél éve sincs, hogy olvastam, hogy az M2 változat pont azért tér át a gázturbinára, mert a dízel gyártásuk ma már nem létezik. Közel egy hónap a parádé, ha ott nem vesz részt, akkor is hamarosan be fogják mutatni az új tankot. Az eddigi ismereteim alapján nem lesz dízel, mert ez a képességük már elvesztett.

Próbálom visszakeresni a forrást, de nem ígérem biztosra, mert ukrán nyelven elég macerás.
 
Status
Not open for further replies.