Ukrán haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Már rengeteget cikkeztek erről. Hogy kicsit jobban értsétek, Ukrajna fennállásának kerek 30. évfordulójáról van szó. Iszonyú blama volt, amikor első hírek megjelentek, hogy mégsem lesz ott, rengeteg olyan eszköz vesz majd rész a parádén, amiből gyorsan összedobáltak egy-két darabot (például az új légvédelmi komplexum is egy üteg lesz, még az is lehet, hogy az összes indító nem lesz legyártva, csak fél ütegnyi), de jövőév közepe előtt nem is tervezik a tömeggyártás elindítását.
Ha az én személyes véleményemet kérdezitek, akkor is ki fogják vinni, ha a műszerek fele hiányzik belőle. Csak megmutassák az ukrán népnek, hogy képesek voltak "a kor színvonalának megfelelő" tankot gyártani.

Úgy tudom, hogy a hivatalos elnevezése OplotM2, én ezen a néven olvastam róla cikkeket. Ami úgy nagyjából kiderült róla, hogy nem tudnak dízel motort gyártani, ezért kellett belefogni a régi OplotM áttervezésébe és gázturbinát kapott. Arról mély kuss van, hogy vajon ez jelent-e több pacit, az egészről szükség megoldásként beszéltek. A másik dolog, ami tudható róla, hogy rendelkezni fog APS-sel, de ez egy nagyon régi verzió főleg RPG-7 ellen, és hivatalos adatkén olyan 80%-os esély van az elhárításra.

Már nagyon várom, hogy vajon mik lesznek a fő paraméterek. Mivel Ukrajna jelenleg nem rendelkezik lőszer gyárral (csak rakétát tud előállítani), ezért nekem az a gyanúm, hogy nem 125-ös lövege lesz, hanem 120-as, hogy NATO országokból importálhasson ellátmányt. (De ez csak az én tippem, a gázturbina és az APS kivételével mélyen hallgatnak arról, hogy bármi előrelépés lenne bármilyen paraméterben. És az 5 milliós ára is árulkodhat dolgokról.)

Az Oplot korábbi verzióit maguk az ukránok sem tartják egy siker történetnek. Azokból összesen két országról tudok, akiknek exportáltak. Az egyik a fentebb említett Vietnám, akiknek leszállítottak egy zászlóaljnyi mennyiséget, de később annak a hadseregnek a szükséges mennyiségét Kínától lett beszerezve 100 feletti darabszámban, nem volt utánrendelés az "első próbadarabok után". A másik Egyiptomnak ment, de ugyan az a történet, az első kisebb tétel után aszem Oroszországtól lett megvásárolva több száz T-90-es.

Az OplotM2 elsődleges célja a hadseregüket felfegyverezni, hiszen a hivatalosan több ezer harckocsiból szinte semmi sem használható, miközben a stratégia mindig is a nagy számú tüzérségre és tankra épült. Másodlagos céljuk a megint remélt export sikerekkel a gyár megmentése a csődtől. (Nekem van egy olyan tippem, hogy megpróbálják rávenni a románokat majd, hogy a T-85 váltótípusának a most nagyon jó pozíciókkal rendelkező Abrams helyett ezt a típust válasszák... De megpróbálni meg megcsinálni két külön szó.)
Thaiföld vásárolt BM Oplot-ot, nem Vietnám. Ők az egyedüli üzemeltetők az ukránokon kívül. Ukránoknak a 2000-es évek elején gyártott T-84 Oplot-ból van/volt 10 db, ami elég messze van attól a BM Oplot-tól, amire mindenki gondol mikor az Oplot nevet hallja. Utóbbiból, ha ténylegesen van is nekik (és itt nem csak parádén felvonulásra gondolok), csak egy maréknyi lehet.
És 150 körüli T-80UD-t modernizáltak elvileg T-84U szintre eddig.

Zaslon hardkill APS-el ajánlgatták az BM Oplot-ot. Ennek a török verzióját, Pulat néven éles körülmények között is alkalmazza már a török hadsereg. Meg persze ott a Shtora, illetve az ukrán koppintása a Varta.

Egyiptom sose vett T-84-et. Az egyiptomiak és kínaiak a T-80U-kat az oroszoktól vásárolták (már ha helyesek a források és volt vásárlás), amit ugye Omsk gyártott.

Gázturbinás változat meg biztos nem készül belőle mostanában, egész egyszerűen azért, mert honnan szereznének bele gázturbinát? Nem találni harckocsiba valót minden bokorban... Oroszoktól nem kapnak, nem kell magyaráznom mért. Az Abrams gázturbinája meg aligha férne be. Nekiállni sajátot fejleszteni meg hát enyhén szólva se kis feladat, rengeteg pénzbe is kerülne és nem mostanában lenne belőle bármi. Hol olvastad?

Minek nekik egy új változat, mikor még a BM Oplot-ot se tudják megvenni/gyártani nagyobb mennyiségben...
 
W

Wilson

Guest
A Malyshev Plant egyedül nem lesz képes összeszerelni egy század átalakított T-64BM2-t a hegesztők hiánya miatt.

A Harkivi Tankgyár és a Malisev gyár által közösen fejlesztett tizenkét korszerűsített T-64-es 1000 lóerős motorral rendelkezik majd. Ezt Vasyl Krylas, a Malyshev Plant SE vezérigazgatója mondta hétfőn egy tájékoztatón.

630-360-1618932343-629.jpg


"Amit a Malyshev üzem csinál. Megváltoztatjuk a motort, korábban 750 lóerős motor volt, most 1000 lóerőt adunk neki. Mert egy időben, amikor tervezték, ami a 60-as években volt, ez az erőforrás megfelelt a céloknak, de most, amikor a harckocsit "túlterhelik" (technikailag - a szerk.), hiányzik belőle az erő. Amit mi teszünk, az egy második életet lehel ebbe a gépbe" - mondta Krylas.

1626755318-891.jpg


Elmondása szerint három harckocsi testet és a motorokat is, már átadták, a negyediket július 20-án kell átadni, majd szinte azonnal - további három harckocsi testet kell átadniuk. Jevgenyij Anfalov, az Ukroboronprom állami konszern páncélozott járművekkel foglalkozó részlegének vezetője hozzátette, hogy a vállalat a tervek szerint július végéig nyolc, augusztus első dekádjáig további kettő, augusztus második dekádjáig pedig további kettő készletet gyárt le.

1626755319-178.jpg


A megrendelés teljesítése érdekében a Turboatom gyár megmunkáló szakembereit és hegesztőit vonták be, mivel ilyen szakemberekből hiány van. "Nagyon szoros a menetrendünk.

1626755319-275.jpg


A szövetséges és a Concern vállalatok is részt vettek ebben, és partnereinkhez - a Turboatomhoz - is fordultunk, ők segítettek nekünk" - mondta Krylas. Az ukrán védelmi minisztérium 12 korszerűsített T-64-es harckocsit rendelt a Kedr program keretében.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nem tudok hivatalos elnevezésről (de ettől még persze simàn lehet)

A névről sikerült időközben találni megerősítő forrást.


Vietnámot valóban rosszul írtam, igen, Thaiföld vásárolt és utána nem folytatta, hanem kínai hk-t rendelt. Viszont ez a cikk is az érdeklődők közül egyetlent emel ki, Egyiptom. Ettől függetlenül az Egyiptomi blamáról és a dízel motor elhagyásáról cikkeket még nem sikerült előtúrni. Ez a cikk visszakeresése is borzasztó sok időmbe tellett.

"Éppen ezért jelenleg zajlanak a különféle típusú motorok, a célzórendszerek és a fedélzeti elektronikai alkatrészek tesztjei, valamint a tesztpáncélok lövése."

Ha a gázturbináról sikerül visszakeresnem a cikket, ahol olvastam, akkor azt is berakom ide. Attól függetlenül, hogy még a hivatalos bejelentéseknek sem lehet keleti szomszédunknál hinni. Ebben a lengyel cikkben például konkrétan hivatkozzák a gyár vezetőjét, aki arról beszél, mennyire büszke lesz, mikor a felvonuláson látja. Azóta olvashattuk az újságokat, hogy ez a konkrétnak tűnő információ is mennyire gyenge lábakon áll.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 922
113
A Malyshev Plant egyedül nem lesz képes összeszerelni egy század átalakított T-64BM2-t a hegesztők hiánya miatt.

A Harkivi Tankgyár és a Malisev gyár által közösen fejlesztett tizenkét korszerűsített T-64-es 1000 lóerős motorral rendelkezik majd. Ezt Vasyl Krylas, a Malyshev Plant SE vezérigazgatója mondta hétfőn egy tájékoztatón.

630-360-1618932343-629.jpg


"Amit a Malyshev üzem csinál. Megváltoztatjuk a motort, korábban 750 lóerős motor volt, most 1000 lóerőt adunk neki. Mert egy időben, amikor tervezték, ami a 60-as években volt, ez az erőforrás megfelelt a céloknak, de most, amikor a harckocsit "túlterhelik" (technikailag - a szerk.), hiányzik belőle az erő. Amit mi teszünk, az egy második életet lehel ebbe a gépbe" - mondta Krylas.

1626755318-891.jpg


Elmondása szerint három harckocsi testet és a motorokat is, már átadták, a negyediket július 20-án kell átadni, majd szinte azonnal - további három harckocsi testet kell átadniuk. Jevgenyij Anfalov, az Ukroboronprom állami konszern páncélozott járművekkel foglalkozó részlegének vezetője hozzátette, hogy a vállalat a tervek szerint július végéig nyolc, augusztus első dekádjáig további kettő, augusztus második dekádjáig pedig további kettő készletet gyárt le.

1626755319-178.jpg


A megrendelés teljesítése érdekében a Turboatom gyár megmunkáló szakembereit és hegesztőit vonták be, mivel ilyen szakemberekből hiány van. "Nagyon szoros a menetrendünk.

1626755319-275.jpg


A szövetséges és a Concern vállalatok is részt vettek ebben, és partnereinkhez - a Turboatomhoz - is fordultunk, ők segítettek nekünk" - mondta Krylas. Az ukrán védelmi minisztérium 12 korszerűsített T-64-es harckocsit rendelt a Kedr program keretében.

Hát nem tudom, vettem részt régebben Part 145 workshop auditban - ha ilyen körülményeket tapasztaltunk volna, ment volna egy sor finding és rohadt volna rá a lakat.
Egy 21. századi főleg protó műhely, már elnézést... de ez egy szégyen. Igénytelen.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Hát nem tudom, vettem részt régebben Part 145 workshop auditban - ha ilyen körülményeket tapasztaltunk volna, ment volna egy sor finding és rohadt volna rá a lakat.
Egy 21. századi főleg protó műhely, már elnézést... de ez egy szégyen. Igénytelen.

A protó műhely azért erős túlzás rá. Konkrétan inkább bezárás előtti, ha valami jelzőt akasztani akarnék rá. Már 30 éve nem tudja megoldani a problémáit, a SzU felbomlásával több ezre darabszámokkal Európa legnagyobb páncélos járműparkjának a karbantartási feladatát örökölte meg. Nem lebecsülendő technikai és technológiai háttérrel, ha csak az APS-re gondolunk, amit ő "ingyen megkapott" és a vén kontinens is csak most kezd ilyesmi iránt érdeklődni.
Ehhez képest az olcsóság reklámjával sem tudott a cég érdemi export tevékenységet produkálni. Amikor volt egy kicsi, akkor sem volt képes tartani a határidőket. Egy 10 milliós Magyarországnak néha túl nagynak érzem az évi 100 db járművet, a Lynx ára ráadásul duplája az ő hk-juknak. Viszont egy 40 milliós Ukrajnának meglepően kevésnek tűnik az évi 2-3 darab, amit abban a pár külföldi megrendelésben produkáltak.

Itt semmi magasztosat nem kell belelátni, amihez képest szégyen lenne, hogy most 30 év semmit nem gyártás után előjött a munkaerő hiánya. Ukrajnában épült annak idején a Kuznyecov anyahajó Ukrajna területén. A hajógyár csődbe ment és a szárazdokk, amiben készült is "beszántásra" került, a háborútól függetlenül. Ez is ugyan úgy fogja végezni, szerintem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 497
113
A protó műhely azért erős túlzás rá. Konkrétan inkább bezárás előtti, ha valami jelzőt akasztani akarnék rá. Már 30 éve nem tudja megoldani a problémáit, a SzU felbomlásával több ezre darabszámokkal Európa legnagyobb páncélos járműparkjának a karbantartási feladatát örökölte meg. Nem lebecsülendő technikai és technológiai háttérrel, ha csak az APS-re gondolunk, amit ő "ingyen megkapott" és a vén kontinens is csak most kezd ilyesmi iránt érdeklődni.
Ehhez képest az olcsóság reklámjával sem tudott a cég érdemi export tevékenységet produkálni. Amikor volt egy kicsi, akkor sem volt képes tartani a határidőket. Egy 10 milliós Magyarországnak néha túl nagynak érzem az évi 100 db járművet, a Lynx ára ráadásul duplája az ő hk-juknak. Viszont egy 40 milliós Ukrajnának meglepően kevésnek tűnik az évi 2-3 darab, amit abban a pár külföldi megrendelésben produkáltak.

Itt semmi magasztosat nem kell belelátni, amihez képest szégyen lenne, hogy most 30 év semmit nem gyártás után előjött a munkaerő hiánya. Ukrajnában épült annak idején a Kuznyecov anyahajó Ukrajna területén. A hajógyár csődbe ment és a szárazdokk, amiben készült is "beszántásra" került, a háborútól függetlenül. Ez is ugyan úgy fogja végezni, szerintem.
Abban a korrupciós környezetben amiben Ukrajna van senki nem akar semmikyen módon mint vásárló vagy befektető megjelenni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Oké! Ha nem Ukrajnáról lenne szó, akkor még furcsa is lenne, itt jön a tegnap beszélt témával kapcsolatban egy most a kezembe került újságcikk, ami újabb két verziót ad a gyár motorgyártásával kapcsolatban.


1, Azt állítja, hogy jövő hónapban bemutatásra fog sor kerülni az a motor, amit tárgyaltunk itt. Ezek alapján koránt sem veszett el a dízel gyártásának a képessége. És versenyezni fog, mert akar a török K2 másolatba való szállításért. Ami kihúzhatja a gödörből a gyárat.

2, Ugyan ez a cikk azt állítja, hogy az előző hónapban a gyár azt állította, hogy letárgyalt szerződése van arról, hogy ő fogja gyártani a török harckocsiba a motort.

Ami a gyár alapvető hibájára rámutat. Kicsit úgy érzem az országa sajtója türelmét is kikezdi, hogy kétszer ugyan arról nem szokásuk beszélni. Egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatok nem éves szinten, hanem egymást követő hónapokban. (Ahogy az új tankról is lassan már mindent állítottak, szóval ott is törölni vagyok kénytelen minden tudásomat és majd amikor kész lesz a proto, akkor megtudjuk, hogy mi van az 5,5 millió dolcsiba és mi nincs benne.)

Tényleg bocsi, hogy csak kétségeket tudok hozni, de a harckocsigyár vezetése leginkább ezt teszi lehetővé!
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
Oké! Ha nem Ukrajnáról lenne szó, akkor még furcsa is lenne, itt jön a tegnap beszélt témával kapcsolatban egy most a kezembe került újságcikk, ami újabb két verziót ad a gyár motorgyártásával kapcsolatban.


1, Azt állítja, hogy jövő hónapban bemutatásra fog sor kerülni az a motor, amit tárgyaltunk itt. Ezek alapján koránt sem veszett el a dízel gyártásának a képessége. És versenyezni fog, mert akar a török K2 másolatba való szállításért. Ami kihúzhatja a gödörből a gyárat.

2, Ugyan ez a cikk azt állítja, hogy az előző hónapban a gyár azt állította, hogy letárgyalt szerződése van arról, hogy ő fogja gyártani a török harckocsiba a motort.

Ami a gyár alapvető hibájára rámutat. Kicsit úgy érzem az országa sajtója türelmét is kikezdi, hogy kétszer ugyan arról nem szokásuk beszélni. Egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatok nem éves szinten, hanem egymást követő hónapokban. (Ahogy az új tankról is lassan már mindent állítottak, szóval ott is törölni vagyok kénytelen minden tudásomat és majd amikor kész lesz a proto, akkor megtudjuk, hogy mi van az 5,5 millió dolcsiba és mi nincs benne.)

Tényleg bocsi, hogy csak kétségeket tudok hozni, de a harckocsigyár vezetése leginkább ezt teszi lehetővé!

Van egy oka annak, hogy a törökök maguk gyártják a "török K2 másolatba" a motorjait és megrendelik a koreaiaktól, az ukránok motorjai nem is alkalmasak a haubicákra, hogyan fogjátok befogadni őket tankokba
 
W

Wilson

Guest
Ide is berakom....

Egy újabb érdekes hír az ukrán fegyveres erőkről...

Egy T-64-es harckocsi lőtt egy falura a Mikolajivi területen a Kozák Mace-2021 gyakorlaton.

original.jpg


A gránátok a falu közelében és egy ház területén robbantak fel. Áldozatokról nem érkezett jelentés. A mikolajivi területi ügyészség büntetőeljárást indított egy falu véletlenszerű lövöldözése miatt, amelyet a katonaság a gyakorlótérről intézett a Cossac Mace-2021 hadgyakorlat során.

Erről július 22-én, csütörtökön számolt be az ügyészség sajtószolgálata. Megjegyezzük, hogy az incidens egy nappal korábban történt, a gyakorlat utolsó részében a Shyrokyi Lan területén. "Lőgyakorlatok során, amelyeket az Ivan Mazepa hetmanról elnevezett 54. önálló gépesített dandár katonái hajtottak végre mozgásban lévő T-64-es harckocsikból, lövedékeket észleltek, amelyek egy település közelében és egy magánház területén robbantak fel" - áll a közleményben.

Az incidens következtében senki sem sérült meg. Büntetőeljárás indult a gyakorlatok során a katonai szolgálattal szembeni gondatlan magatartás ténye miatt (a büntető törvénykönyv 425. cikkének (3) bekezdése). A sajtószolgálat hangsúlyozta, hogy vizsgálatot folytatnak, amelynek során azonosítják az elkövetőket, és büntetőeljárást indítanak ellenük.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A gyakorlatok során használt lőszereknél nem szokott lenni valami mechanizmus, ami bizonyos idő után azonnal felrobbantja a levegőben és nem hagyja a lőtérről kimenni? Mintha egy magyar cikk során nyilatkozott volna az egyik honvéd valami ilyen kötelező dologról. (Az persze másik történet, hogy egy ukrán megrendelés során basznak-e megvenni az ilyen lőszert vagy csak harctérit kérnek és legalább lesz mit elpufogtatni, ha élesedik újból a helyzet Dombaszban.)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 104
113
A névről sikerült időközben találni megerősítő forrást.


Vietnámot valóban rosszul írtam, igen, Thaiföld vásárolt és utána nem folytatta, hanem kínai hk-t rendelt. Viszont ez a cikk is az érdeklődők közül egyetlent emel ki, Egyiptom. Ettől függetlenül az Egyiptomi blamáról és a dízel motor elhagyásáról cikkeket még nem sikerült előtúrni. Ez a cikk visszakeresése is borzasztó sok időmbe tellett.

"Éppen ezért jelenleg zajlanak a különféle típusú motorok, a célzórendszerek és a fedélzeti elektronikai alkatrészek tesztjei, valamint a tesztpáncélok lövése."

Ha a gázturbináról sikerül visszakeresnem a cikket, ahol olvastam, akkor azt is berakom ide. Attól függetlenül, hogy még a hivatalos bejelentéseknek sem lehet keleti szomszédunknál hinni. Ebben a lengyel cikkben például konkrétan hivatkozzák a gyár vezetőjét, aki arról beszél, mennyire büszke lesz, mikor a felvonuláson látja. Azóta olvashattuk az újságokat, hogy ez a konkrétnak tűnő információ is mennyire gyenge lábakon áll.
Eléggé elfáradtam, hogy ne vegyem észre egyből és másnak kelljen. A vietek T-54m, T-90 ghépekkel bírnak és T-72b1ms-sel szemezgetnek.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 828
113
Hát nem tudom, vettem részt régebben Part 145 workshop auditban - ha ilyen körülményeket tapasztaltunk volna, ment volna egy sor finding és rohadt volna rá a lakat.
Egy 21. századi főleg protó műhely, már elnézést... de ez egy szégyen. Igénytelen.

Így a fotót elnézve, talán még a Currus is különb lehet. Micsoda kupleráj. Összehasonlítás képpen, ez itt a KMW, épp a mi egyik harckocsink felújítása, egy munkaállomáson.

 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
W

Wilson

Guest
Ma 6.30-kor az orosz erők lőtték az 58. gépesített dandár 13. zászlóaljának parancsnokságát Donyeck közelében.

220568106-2064146187076141-738007534320203288-n.jpg


Források szerint legalább 25 darab 122-152 mm kaliberű lövedéket lőttek ki ukrán állásokra, a lövések az orosz önjáró tüzérségtől érkeztek közvetlenül a Donyeck melletti Lozovoje faluból.
A lövések következtében 1 katona közepesen megsebesült (állapota stabil), 3 katona könnyebben megsebesült és 3 katona légnyomásos sérulést szenvedett a közeli robbanásoktól.
A lövéseket egy orosz drónról korrigálták.

Egy telitalálat következtében egy ZIL-131-es teherautó megsemmisült a fedezékben, további négy, szintén a fedezékben rejtőző teherautó könnyebben megsérült a repeszektől, a sérült felszereléseket a helyszínen javítják.

A térségben lévő csapataink viszonozták a tüzet az azonosított ellenséges állásokra és pozíciókba. A Lozovojéban lévő orosz állásokra azonban nem lőttek, hogy ne találjanak el polgári házakat.
Az ukrán erők harci képessége az ellenséggel szemben jelenleg jelentősen korlátozott, mivel a harcoló egységek számára a 120 mm-es aknavető lövedékek szállítását leállították. Az ukrán védelmi minisztérium teljesen elmulasztotta a 120 mm-es aknavető lövedékek szállítását a hadseregnek. Ez jelentősen csökkenti a tűz viszonzásának képességét a frontvonalakon. A védelmi minisztérium a légvédelmi rakétarendszerek javítására irányuló programja is kudarcot vallott.

Ugyanakkor az orosz parancsnokság fokozza a harci műveletek mértékét, és megkezdte az AFU parancsnoki állásainak ágyúzását.
Így július 13-án az ellenség lőtte az 57. dandár 17. zászlóaljának parancsnoki állását, ekkor 1 ukrán katona meghalt, 1 katona pedig később a kórházban halt bele a lövésekben szerzett sérüléseibe.
Úgy tűnik, hogy más ukrán zászlóaljak és dandárok parancsnoki állásai, amelyek az orosz tüzérség hatósugarában vannak, lehetnek a következő célpontok.

2020. július 27-én Volodimir Zelenszkij legfőbb főparancsnok bejelentette a donbásszi tűzszünetet, és egyik vívmányaként beszélt róla, amely egy évvel később kudarccal végződött. Ahogy figyelmeztettek.
Most Zelenszkij köteles azonnal összehívni a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács ülését, hogy meghallgasson egy jelentést a hadsereg donbásszi problémáiról, a védelmi minisztérium problémáiról. Az elnök szégyene, hogy a frontra megy egy újabb fotózásra, és nem oldja meg a hadsereg elemi problémáit.

Jurij Butusov
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Az ukrán védelmi minisztérium teljesen elmulasztotta a 120 mm-es aknavető lövedékek szállítását a hadseregnek. Ez jelentősen csökkenti a tűz viszonzásának képességét a frontvonalakon.

Minksz megállapodás nem tartalmazott egy olyan kitételt, hogy egy biztonsági sávból visszavonják a 120 feletti fegyvereket?

1, Nyilván a katonát nem fogja boldogítani akkor, amikor szarrá lett lőve. A skulók fronton megléte nem jelenti azt, hogy lőnének vele, de stratégiai szemmel más, mint ha a kormány elkezdte volna átnyálazni, hogy min tud költséget csökkenteni az új vasak beszerzéséhez. És olyan remek, jó döntéseket szoktak hozni!

2, Ukrajnában sokkal több az új -külföldi tőkés- lőszergyár bejelentése a távoli jövőben megépítve, mint amennyi nagy kaliberű lőszer összesen van az országban a jelek szerint. Belföldről nem tudja megrendelni, mert nincs honnan. Külföldön meg robbantottak már fel cseh és bolgár lőszergyárat azért, mert onnan vett.
 
W

Wilson

Guest
"A LHARZ-nál az állami védelmi megrendelés a teljes volumen és kapacitás mindössze 20%-át teszi ki."

A Lvivi Állami Légijármű Javítóüzem "LHARZ" mindig is a "MiG" típusú repülőgépek javításának vezető vállalata volt.

wgkf7kx2-I20-GFJx-JYa4-Ne-SMKJl1-QYL2bx-YUU8n-UBRk-UCG20-M9-BYm0-Cn-WRr-L4dd-X4-IYKv6-PXAa-Ok-H-x-IKf-Yq-Wwj-M6-Zp0-OWHv-Ds8-D.jpg


A gyárat méltán tartják az egyik legjobbnak a "MiG" harci repülőgépek javításának és modernizálásának területén. Napjainkban a Lvivi Állami Repülőgépjavító Művek a szovjet MiG-29-es vadászgépek MiG-29MU1 szintre történő modernizálását végzi, és a MiG-29MU2 szintre történő korszerűsítést tervezi bevezetni.

A fejlesztés második változata a vadászgépet többcélú repülőgéppé teszi, amely levegő-föld rakéták indítására is képes.

A Security Talks csapata beszélgetett Dmytro Matrunchykkal, a Lvivi Állami Repülőgépjavító Művek (LARP) igazgatójával, és többet tudott meg a repülőgép-korszerűsítési munkálatok tartalmáról és a vállalat általános kilátásairól.

wgkf7kx2-I20-GFJx-JYa4-Ne-SMKJl1-QYL2bx-YUU8n-UBRk-UCG20-M9-BYm0-Cn-WRr-L4dd-X4-IYKv6-PXAa-Ok-H-x-IKf-Yq-Wwj-M6-Zp0-OWHv-Ds8-D.jpg



Megjegyzés: A lutszki "Motor" állami repülőgép-javító üzem egykori igazgatójának, Mykola Matrunchyknak a fia.


-Dmytro Mykolaovych, hogyan működik most a vállalat a munkaterhelés szempontjából, milyen a vállalat részvétele az állami védelmi megrendelésben (mondhatjuk százalékban), teljesülnek-e az exportszerződések?

Sajnos a mai napig a vállalat kapacitásának a 80%-ig van terhelve. A 2021-re szóló államvédelmi megrendelés már teljesült, a korszerűsített gépet még júniusban adták át. Reméljük, hogy a Honvédelmi Minisztérium vezetése, a légierő vezetése az állami védelmi megrendelés kiigazításakor még további repülőgép-korszerűsítéseket is be fog építeni. Hála Istennek, van munkánk külföldi ügyfelekkel, és a mai körülmények között ez nagyon sokat segít nekünk a munka biztosításában. Jelenleg az állami védelmi megrendelés a teljes munkaterhelésnek és finanszírozásnak csak 20 százalékát teszi ki.

Világosak-e a védelmi minisztérium iránymutatásai a következő három évre szóló állami védelmi megrendelésre vonatkozóan? Általánosságban elmondható, hogy a vállalkozás mint végrehajtó elégedett-e a Fegyveres Erők harci repülőgépflottájának modernizálási ütemével? Hány repülőgépet tudna a vállalkozás egyszerre modernizálni?

Nos, ha a vállalkozás helyzetét vesszük figyelembe, akkor az államvédelmi rend tekintetében bizonyára sok kívánnivalót hagy maga után. A mennyiségről nem mondok semmit, mert ez minősített információ, de azt elmondom, hogy a vállalkozás kapacitása jelentősen meghaladja a jelenlegi megrendeléseket. De javulást remélünk és azt, hogy az államnak lesznek eszközei és kapacitása arra, hogy munkával lássa el a vállalkozásokat, és hogy a légierőnek olyan mennyiségű repülőgépet biztosítson, amilyen mennyiségre ma szüksége van.

Jól értem, hogy van tervük az elkövetkező évekre?

Vannak tervek, és vannak igények. De a finanszírozás a mai napig nem megfelelő. Vagyis az AFU légiereje biztosítja az igényeiket, de a finanszírozás realitásai egészen mások.

Vannak-e programok a befektetett eszközök felújítására, új berendezések beszerzésére? Történik-e valamilyen munka a vállalkozás kompetenciájának bővítése, új típusú szolgáltatások kifejlesztésére az ügyfelek számára?

wgkf7kx2-I20-GFJx-JYa4-Ne-SMKJl1-QYL2bx-YUU8n-UBRk-UCG20-M9-BYm0-Cn-WRr-L4dd-X4-IYKv6-PXAa-Ok-H-x-IKf-Yq-W-Iua-G2d8z-Vj02k-B.jpg


A vállalatnál jóváhagyott stratégiai fejlesztési terv van érvényben, amellyel összhangban a berendezések korszerűsítése is folyik, és terveket készítünk az ügyfeleinknek nyújtható szolgáltatások körére vonatkozóan. Nagy reményeket fűzünk felszerelésünk újrafegyverzésének finanszírozásához a Biztonsági Központ, egy állami vállalat segítségével, ismét az állami védelmi rend eljárásának keretében. Az összeg igen jelentős, és tavaly év vége óta várunk a finanszírozás megnyitására. És nagyon nagy reményeket fűzünk ehhez a programhoz.


Meg tudná mondani, hogy a MiG-29-es repülőgép milyen módon változik (erősödik), miután átesik az üzemben végzett korszerűsítésen? Milyen tulajdonságokra tesz szert?

A mai napig a vállalkozás a repülőgépek sorozatos korszerűsítését végzi - az első változat szerint. Ezenkívül a korszerűsítés második opciója szerinti prototípus állami tesztjei a befejezéshez közelednek, azaz már megkezdődtek. Biztosan állíthatom, hogy a modernizáció csak az ukrán vállalkozások javára történik. A sorozatos korszerűsítésben az ukrán gyártók/vállalatok 6 társvállalkozója vesz részt. A második változat során ez a nómenklatúra már több mint 10 társvállalkozásra bővült. A korszerűsítés során a célmegjelölési képességek bővültek. Nem fogok belemenni a számadatokba, mert ez bizalmas információ. De a navigációs rendszer képességei is bővültek, ez fejlettebb GPS képességet jelent. Aztán ott vannak a hajtóművek és a repülőgép paramétereit ellenőrző, korszerűsített rendszerek. Valamint számos más rendszer.

Elvileg mi a különbség egy korszerűsített és egy nem korszerűsített jármű között?

Az első verzió esetében ez a továbbfejlesztett célmegjelölési képességek, a továbbfejlesztett navigációs rendszer képességeit, a továbbfejlesztett repülőgép-paraméter-szabályozó rendszerek és a hajtómű-paraméter-szabályozó rendszereket jelent. És számos más rendszert. A második opció a repülőgép multifunkcionalitásának kiterjesztését irányozza elő, vagyis elvileg a MiG-29-es vadászgépet ténylegesen vadászbombázóvá alakítottuk át. Vagyis vállalkozásunk és Ukrajna ipari vállalkozásainak szakemberei elvégezték a repülőgép korszerűsítési munkálatait, ami lehetővé tette, hogy ezt a repülőgépet földi célok ellen is használhassák.

Mikorra várható, hogy a MiG-29-et az AFU a MiG-29MU2 szintjére fejleszti? Milyen más vállalatok veszik ki a legjelentősebb részt a MiG-29-es, különösen a MiG-29MU2 változat korszerűsítésében?

Jelenleg a prototípus MU2 szintű állami tesztjei zajlanak, amelyek a tervek szerint idén befejeződnek - és a tesztek eredményei alapján reméljük, hogy a MiG-29-es repülőgépet az Ukrán Fegyveres Erők légiereje is átveszi a modernizáció második változataként. És miközben a korszerűsítés folyamatban van, több mint 10 ukrán ipari vállalkozás vesz részt ebben a munkában.



wgkf7kx2-I20-GFJx-JYa4-Ne-SMKJl1-QYL2bx-YUU8n-UBRk-UCG20-M9-BYm0-Cn-WRr-L4dd-X4-IYKv6-PXAa-Ok-H-x-IKf-Yq-W-NQv-Gd-2-Bwi-Cs-Mx.jpg


Mondhatjuk-e, hogy a MiG-29 modernizációjának bizonyos technológiái az exportszerződéseknek köszönhetően alakultak ki?

Szeretném elmondani, hogy a vállalkozás a 2000-es évek eleje óta dolgozik a repülőgépek korszerűsítésén. Sajnos a finanszírozás nem állt rendelkezésre. Tehát bizonyos mértékig talán igen. Egy külföldi ügyfél, akit nem terhelt annyira a modernizációra vonatkozó jogi keret, és aki akkoriban bizonyos mértékig rendelkezett pénzeszközökkel, lehetővé tette számunkra, hogy a modernizációban látott fejlesztéseket végrehajtsuk.

A MiG-29-es "megerősítésének" milyen más elemeit lehetne megvalósítani? Hogyan értékelné például az R-73-as rövid hatótávolságú rakéta, az "Omut" ("Radionics") REB-rendszer, az új "levegő-levegő" rakéta, az "Agat" és mások integrálásának kilátásait (és célszerűségét)?

Számos lehetőség, fejlesztés és terület van a korszerűsítésre. Általánosságban elmondható, hogy órákig beszélhetünk a repülőgép képességeinek bővítéséről. A legfontosabb, hogy legyen pénzünk ezeknek a képességeknek a bővítésére.

Hogyan értékeli a vállalat exportkilátásait a következő 1-3 évben?

Látod, mind az export, mind az államvédelmi rend mind eszköz, és a lényeg az, hogy mindez nekünk dolgozik. A mai napig sok lehetőség van. Nem akarom megnevezni őket, mert megvannak a saját korlátaik. Csak annyit szeretnék mondani, hogy már körvonalazódik egy lehetőség. A megvalósításról csak akkor beszélhetünk, ha ténylegesen megkötniük a megállapodást. Akkor ez egy pontos perspektíva lesz, és akkor elmondhatom, hogy 9 hónap múlva ez a gép külföldi vásárlókhoz kerül. És most nem szeretném részletezni ezt a kilátást. Emellett a vállalkozás munkát, kilátásokat és kapacitásbővítést keres. Ezen túlmenően nagy erőkkel keresünk egy befektetőt, aki a nagy polgári repülőgépek karbantartására és festésére szolgáló hangárt építene. A vállalat földrajzi elhelyezkedése kedvező. Először is, Lvivben van. Másodszor, közös kifutópályája van a Danylo Halytsky Lviv nemzetközi repülőtérrel. A mai napig elkészült egy üzleti terv. Folyamatosan dolgozunk a szolgáltatások nómenklatúrájának bővítésén fő ügyfelünk, Ukrajna fegyveres erőinek légiereje számára. Egy kiemelt területekről van szó.


Security Talks
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113

Milyen jó, hogy az SzBU mindig résen van és megakadályozza a lopásokat és szabotálásokat! Csupán az elmúlt pár év hírei alapján az ukrán hadsereg a gépparkjának a felét nem tudta volna beindítani, ha a srácok szeme nem lenne a pályán.
(A Magyar Néphadseregből is rengeteg történetet meséltek kajalopástól, törülközőn át rengeteg mindenig. De azért ott légvédelmi rakéták például nem szerepeltek a történetekbe. :) )
 
K

kamm

Guest

Milyen jó, hogy az SzBU mindig résen van és megakadályozza a lopásokat és szabotálásokat! Csupán az elmúlt pár év hírei alapján az ukrán hadsereg a gépparkjának a felét nem tudta volna beindítani, ha a srácok szeme nem lenne a pályán.
(A Magyar Néphadseregből is rengeteg történetet meséltek kajalopástól, törülközőn át rengeteg mindenig. De azért ott légvédelmi rakéták például nem szerepeltek a történetekbe. :) )
Az az egész weboldal hajmeresztő, mint valami újjáéledt sztalini-avos oldal... szukseg van elharitasi akciókra, de miota listazzak tetelesen ki a vadakat, amikor meg csak letartóztatták? Kb mintha a Szaba Nepben a kulakokrol meg a reakciosokrol irnanak...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Az az egész weboldal hajmeresztő, mint valami újjáéledt sztalini-avos oldal... szukseg van elharitasi akciókra, de miota listazzak tetelesen ki a vadakat, amikor meg csak letartóztatták? Kb mintha a Szaba Nepben a kulakokrol meg a reakciosokrol irnanak...

Szín tiszta propaganda, ebben egyetértünk. De érdekes azért figyelemmel kísérni, hogy egy háborúban álló ország mire fekteti a fő hangsúlyt, amikor saját lakosságának valami képet akar lefesteni a valóságról.
A fegyvercsempészek lefülelése tömeges hír. És maga a jelenség valóban létezik, ti amerikaiak voltatok aszem, akik a közelmúltban ellenőriztétek az Ukrajnának átadott halált nem okozó katonai felszerelések felhasználását. A fele nem volt meg, mert eladták. Pár éven belül a háborús fronton. Az egy másik dolog, hogy amikor erről Ukrajnában újságcikk születik, akkor többnyire azért lép akcióba a hatóság, hogy ezzel egy riválisnak kedvezzen.
A másik tömegesen olvasható újságcikk, amit nagyon szeretnek eladni a népnek, az a félelmetes lehetőségek a hazai fegyvergyártók exportja. Miközben a legtöbb csődben van. Némelyik épp csődeljárás alatt. Vicces egy olyan országtól, aminek épp szétlőtték az oroszok a hadseregét és újra kellene fegyverezni.
A vezetés így akarja láttatni a dolgokat. "Azért nem jut Szásának ma még egyenruha a fronton, otthonról hozott göncökbe meg oda nem szállított lőszerekkel harcol(na), mert hatalmas a kereslet a csúcstechnológiás fegyvereinkre a világpiacon. Kicsit rendbe szedjük az anyagi dolgainkat és a hadiipar termeléséből fogjuk finanszírozni a haza megvédését."

Röhejes! Ők az egész Oo. elleni háborút úgy fogják fel, hogy végre meg van mentve a gazdaság. A Nyugat perkálni fog, mert számára az a fontos, hogy valaki elvérezzen az értékesebb életek helyett. Ehelyett ahogy te fogalmaztál már nagyon sokszor, csak lélegeztetőgépen van. Nincs óriási megrendelés a háborúban bizonyított ukrán fegyverekre. Az egész össze fog omlani, számunkra egyedüli fontossága, hogy ne ránk dőljön!
 
W

Wilson

Guest
R-27ER1 rakéták behozatala Kazahsztánból Ukrajnába

2020 decemberében - 2021 januárjában Az "Artem" állami részvénytársaság 3 darab, az SJSAC "Artem" által gyártott, 2602893580354, 2602893580358 és 2602893580360 számú Р-27ЭР1 típusú irányított rakétát importált.


Ár - 2,706146 millió dollár.


Exportőr - Kazarnauliexport (Kazspetseksport).

http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-systems/air-to-air-missile/r-27er1/
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Status
Not open for further replies.