Űrkutatás

https://www.npr.org/2020/04/24/8434...ary-satellite-found-by-amateur-radio-operator

Zombi-műholdat talált egy rádióamatőr

Amúgy ezek a netszolgáltató, sokezres műholdrajok nem tesznek majd keresztbe a magasabb pályán dolgozó műholdaknak is?
Ki tudja, de nekem erős fenntartásaim vannak.
https://sg.hu/forum/uzenet/1115979912/8934

Nem tudok szebben fogalmazni. Üzleti és szórakozás céllal pont ugyanúgy szétkúrja az emberiség a LEO pályát is, ahogy a Földet idelent, aztán lehet töprengeni, hogy hogyan csinálja majd azt vissza...
 
Ki tudja, de nekem erős fenntartásaim vannak.
https://sg.hu/forum/uzenet/1115979912/8934

Nem tudok szebben fogalmazni. Üzleti és szórakozás céllal pont ugyanúgy szétkúrja az emberiség a LEO pályát is, ahogy a Földet idelent, aztán lehet töprengeni, hogy hogyan csinálja majd azt vissza...
Az újabb műholdak már úgy kerülnek fel, hogy a végük is meg van tervezve. A LEO-n lévőket mielőtt végleg kifogyna az üzemanyag belőlük elégetik a légkörben. A GTO műholdakat meg egy direkt erre kijelölt "graveyard" pályára állítják, hogy ne legyen gond.
Ezektől függetlenül már pont az Esa fejleszt egy hálóval műholdat befogó projektet.
Továbbá mivel sok műhold működőképes csak az üzemanyag fogy ki belőlük van egy futó projekt az ujratöltésükre is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
ISS-ről fotózva:
QpAEgEya8AQ.jpg

WkK3Nk3E-2Y.jpg

onR9pjpDExk.jpg
 
Az újabb műholdak már úgy kerülnek fel, hogy a végük is meg van tervezve. A LEO-n lévőket mielőtt végleg kifogyna az üzemanyag belőlük elégetik a légkörben. A GTO műholdakat meg egy direkt erre kijelölt "graveyard" pályára állítják, hogy ne legyen gond.
Ezektől függetlenül már pont az Esa fejleszt egy hálóval műholdat befogó projektet.
Továbbá mivel sok műhold működőképes csak az üzemanyag fogy ki belőlük van egy futó projekt az ujratöltésükre is.
Ez elméletnek szép, csak óccó műholdak meghibásodási rátájára kíváncsi leszek. Ha komm.vesztés vagy más hiba van, akkor Newton kezében vannak a dolgok és nem az irányítóközpontéban...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez elméletnek szép, csak óccó műholdak meghibásodási rátájára kíváncsi leszek. Ha komm.vesztés vagy más hiba van, akkor Newton kezében vannak a dolgok és nem az irányítóközpontéban...
Kellene egy műholdvadász-vállalat. Jó pénzért űrtakarítást vállalunk. Sajnos, a takarító-szatellitáink egy része szintén űrszemétként végzi, de a profit!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Ez elméletnek szép, csak óccó műholdak meghibásodási rátájára kíváncsi leszek. Ha komm.vesztés vagy más hiba van, akkor Newton kezében vannak a dolgok és nem az irányítóközpontéban...
Nem létezik olyan, hogy olcsó műhold!
A meghibásodók java még pályára állás előtt kibukik, azokkal nincs is gond.
Az ESA projekt ugyan még kidolgozás alatt.
https://www.esa.int/Safety_Security/Clean_Space/How_to_catch_a_satellite

De a NASA viszont már teszteli az ujratöltést, szóval elméletnél ezek már jóval előrébb járnak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Nem létezik olyan, hogy olcsó műhold!
A meghibásodók java még pályára állás előtt kibukik, azokkal nincs is gond.
Az ESA projekt ugyan még kidolgozás alatt.
https://www.esa.int/Safety_Security/Clean_Space/How_to_catch_a_satellite

De a NASA viszont már teszteli az ujratöltést, szóval elméletnél ezek már jóval előrébb járnak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
  • Nem fogsz több szám műholdak újratankolni...
  • Ha szerinted egy több ezres darabszámban készülő 5 éves élettartamú műholdat olyan alaposan tesztelnek, mint egy 100-1000 milliósat, akkor azt hiszem nem egy világban élünk. A korábbi drága komm műholdak az F1 autók szintjén voltak. Ezek most a tömegautó szinten lesznek...
 
Ezek kis átjátszó műholdak már tényleg nem rocket science... :)

Nézegettem, hogy ki-mi ad engedélyt bármit is fellőni, és úgy látom, hogy országonként a földi kommunikációért felelős intézmények, és az ITU jóváhagyása kell hozzá -- meg egy csomó rizsa a közjóról.
 
  • Nem fogsz több szám műholdak újratankolni...
  • Ha szerinted egy több ezres darabszámban készülő 5 éves élettartamú műholdat olyan alaposan tesztelnek, mint egy 100-1000 milliósat, akkor azt hiszem nem egy világban élünk. A korábbi drága komm műholdak az F1 autók szintjén voltak. Ezek most a tömegautó szinten lesznek...
A nagyobb darabszámban készűlő műholdaknak még megbízhatóbbak is lehetnek az átlagnál pont a kiforrotságuk és a bevált konstrukció végett.
Ugyan olcsóbb lett a műholdak pályára állítása az elmúlt évtizedben, de még mindíg igen drágák ahhoz, hogy egy néhány teszten spóroljanak, tehát emiatt nem aggódnék.
Újratölteni pedig nyilván csak a nagyon drága kommunikációs műholdakat eri majd meg, de ez is egy opcio.
 
Ezt alá is tudod támasztani valamivel vagy csak hasrautés szerüen érvelsz?
Ez erős becslés volt, de nem volt meghatározva az sem, hogy melyik korszakról van szó.

10 és 11. oldal.
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20190002705.pdf

Ez sajnos asszem csak az indításra vonatkozik, nem magára a műhold hibára? Mert, ha ez maga a műhold meghibásodási arány, akkor ezt azt jelenti, hogy több száz halott hold lesz fent igen hamar....
0WI9O9u.png
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez erős becslés volt, de nem volt meghatározva az sem, hogy melyik korszakról van szó.

10 és 11. oldal.
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20190002705.pdf

Ez sajnos asszem csak az indításra vonatkozik, nem magára a műhold hibára? Mert, ha ez maga a műhold meghibásodási arány, akkor ezt azt jelenti, hogy több száz halott hold lesz fent igen hamar....
0WI9O9u.png
A jelenben élünk, azt gondolnám az a mérvadó.
A grafikonod Launch Vehicle Failure, tehát a indító jármű meghibásodása vonatkozik.
De ahogy fentebb irtam már, a valóban meghibásodó műhodak döntő többsége még a végleges pályára állítás elött kibukik.
Az űrtechnikában évtizedekre terveznek, ez alól csak a nagyon alacson pályára állított műholdak kivételek, de azok maguktól elégnek idővel a légkörben.
Csak GTOn illetve Geoszinkron pályán van relatív nagy sűrűség, a "fix" pozició miatt, de azok évtizedekik működő holdak.
 
A jelenben élünk, azt gondolnám az a mérvadó.
A grafikonod Launch Vehicle Failure, tehát a indító jármű meghibásodása vonatkozik.
De ahogy fentebb irtam már, a valóban meghibásodó műhodak döntő többsége még a végleges pályára állítás elött kibukik.
Az űrtechnikában évtizedekre terveznek, ez alól csak a nagyon alacson pályára állított műholdak kivételek, de azok maguktól elégnek idővel a légkörben.
Csak GTOn illetve Geoszinkron pályán van relatív nagy sűrűség, a "fix" pozició miatt, de azok évtizedekik működő holdak.
Utána a listában viszont műhold meghibásodás van...
 
Utána a listában viszont műhold meghibásodás van...
Valóban.
És csak a 500kg alatti "small" műholdakra vonatkozik. Csak annyit ír, hogy mission faild, vagyis nem vagyunk előrébb, hogy a ténylegessen a műhold hibásodott meg vagy nem érte el a megfelelő pályát, illetve az sem derül ki, hogy ezek mekkora magasságon voltak, mert mint már jeleztem a LEO-n lévő műholdak idővel maguktól elégnek a légkörben még ha százasával is döglenek be. Az ISS-t is időről időre feljebb kell tornászni mert már rég lepottyant volna pedig az átlag 400km en van.
Szóval aggodalmad ugyan nem alaptalan de nagyon eltúlzott.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Valóban.
És csak a 500kg alatti "small" műholdakra vonatkozik. Csak annyit ír, hogy mission faild, vagyis nem vagyunk előrébb, hogy a ténylegessen a műhold hibásodott meg vagy nem érte el a megfelelő pályát, illetve az sem derül ki, hogy ezek mekkora magasságon voltak, mert mint már jeleztem a LEO-n lévő műholdak idővel maguktól elégnek a légkörben még ha százasával is döglenek be. Az ISS-t is időről időre feljebb kell tornászni mert már rég lepottyant volna pedig az átlag 400km en van.
Szóval aggodalmad ugyan nem alaptalan de nagyon eltúlzott.
Majd az élet vagy igazolja vagy nem. A baj az, hogy ha elkezdenek ütközni és teleszemetelni a LEO-t, akkor egy időre a "én megmondtam" duma lesz és kb. semmit sem lehet tenni azon kívül, hogy IJ és várni kell a tisztulásra...