Iiiiiiiiiiistenem, de várom már, hogy repüljön a heli.
Már repül.
Értem amúgy, légkörileg is fog remélhetően a Marson.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Iiiiiiiiiiistenem, de várom már, hogy repüljön a heli.
https://arstechnica.com/information...nternet-is-threatening-ship-and-plane-safety/
A műholdas netezés biztonsági dilemmái, érdekes.
Sajnos a felét sem értem...
Iiiiiiiiiiistenem, de várom már, hogy repüljön a heli.
Már repül.
Értem amúgy, légkörileg is fog remélhetően a Marson.
Alapvetően az a fő gond, hogy sok üzleti kritikus illetve veszélyes üzemhez kapcsolódó infót is olyan protokollokon küldenek, ami nincs titkosítva. A műhold rádióadásához mindenki hozzáfér megfelelő rádióval, antennával, tudja azt demodulálni, mint egy fancy színt wifi. Ezért lenne fontos az alkalmazás protokollok szintjén is a titkosítás, de sok legacy rendszerben ez nincs. Ahol pedig van, ott a kulcs-csere során szivárog némi információ a felkeresett oldalt illetően.
Megnéztem a linkelt tanulmányt is, elvileg lehet pár forgalom eltérítéses támadást csinálni, de nem volt teljesen tiszta számomra, hol tud beékelődni. (Úgy értetem, hogy a szetelit downlink, de földi uplinkes kapcsolatnál tudott olyan éppen szabad ip címen hitelesítés nélkül belépni a hálózatra mint egy "vevő", amit rosszul védenek, és onnantól a szokásos lan-on belüli eltérítési módszerek egy része működött. Ez nem biztos, hogy teljesen jól értettem, elég vázlatos volt a diasor.)
Beszélgetés Rogozinnal
Az már Muszklié.8-10 évmúlva embert küldhetnek a Marsra de nagyon drága lesz
Miért nem lehet újragyártani a Saturn V F1 rakétahajtóművet
Itt beszélgettünk róla.Miért nem lehet újragyártani a Saturn V F1 rakétahajtóművet
A legnagyobb problémának a megfelelően képzett (középosztályt képző) technikusok hiányában látom. aki a mérnők elképzelését anyagba formáljaMiért nem lehet újragyártani a Saturn V F1 rakétahajtóművet
A legnagyobb problémának a megfelelően képzett (középosztályt képző) technikusok hiányában látom. aki a mérnők elképzelését anyagba formálja
A NASA 2022 Augusztusban tervezi indítani az elsô felderítő űrszondáját a Psyche kisbolygó felderítésére. Az űrszonda gyártása elkezdôdött...
https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?feature=7694
A Psyche a Mars és a Jupiter közötti kisbolygó övben kering, 226 km az átmerője és nagyrészt nikkel és vas az anyaga.
A bolygó értéke.a.mai árakon számolva 700 kvintillió (tíz a harmincadikon) USD.
Csak nikkelbôl kb 100 milliárd tonnát tartalmaz.
Nikkelre pedig.nagy szükség van.
Egy tipikus Tesla akumulátorai 350 kg nikkelt tartalmaznak. Évi 100 millió elektromos autó gyártása 35 millió tonna nikkelt igényelnéne (jelenleg az éves nikkel "fogyasztás" 2.5 millió tonna).
Ehhez képest a fòld teljes ismert nikkel tartaléka 89 millió tonna...
Az biztos hogy ez a nikkel nem egyhamar fog eljutni a földre de ha az autózásban nagy léptékben át akarunk állni olajról villany meghajtásra, akkor szükség lesz a Psyche nikkel készletére (meg még Lítiumra is valahonnan..)