Értem én, de lassan 10 éve épül, és még nem repült. A Starship meg 8 éve, miközben 3 éve átesett egy komplett áttervezésen, és technológiai váltáson.
Az SLS hány hajtóműtípust is használ? A SpaceX egész filozófiája a modularitásra épül. Tessék megnézni, hogy a Merlin hajtóműből mit hoztak ki. A Falcon Heavy mi, ha nem moduláris. A 2 azonos gyorsító rakéta megegyezik az első fokozattal. Ami ráadásul a Falcon 9 első fokozata.
De csak gondoljunk bele, hogy a Starship maga ugyan azzal a technológiával készül, mint a gyorsító/első fokozata. Ez ugye nem elmondható az SLS-ről.
A gyűrűkről meg annyit, hogy szerintem semmiféle gondot nem jelentene, ha későbbiekben valaha előfordulna az, hogy a Starship 1-1 gyűrűjét összecserélnék a Booster gyűrűivel.
Én biztos vagyok benne, hogy ugyan az a gyártó rendszer fogja gyártani a Starship és a Super Heavy gyűrűit. Egyfélét kell csak csinálni. Had ne részletezzem, hogy mennyit olcsósít és gyorsít a gyártáson! Az egyszerű forma miatt moduláris lesz a hővédő pajzs is (ugye ez pl a STS-nél mekkora gond volt?).
Közben eszembe jutott egy jó példa a mindennapi életből a modularitásra. PC azaz személyi számítógép.
Nem attól lessz modulos, hogy minél több egyforma egységes alkatrészbőlépül, hanem, hogy a modulok (részegységek) cserélhetőek.
Próbálj meg kicserélni egy beheggesztett gyűrűt a Starshipen...
Szóval szigorúan véve az SLS boosterei méginkább tekinthetőek modulárisnak, mert ott csavarokkal oldák meg az összekapcsolást!
