Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a visszabillentés során hány G érte volna a hajó elejében, a tervezett utasokat, illetve, hogy ez mekkora megterhelést fog nekik jelenteni. Mert elég gyorsan kivitelezettnek tűnt ez a művelet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A régi Atlas első fokozatánál állandó vastagságú, extra kemény edzett 301 rozsdamentes acél gyűrűket használtak. A tartályokat egyenként körülbelül 10 gyűrűre osztották.
Itt pont a Starship gyártástechnologiájáról megy a beszélgetés és ennek kapcsán az Atlasz is szóba kerül. >> https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=49166.20
De visszakanyarodva kicsit a téma indító rakéta építés modularitáshoz, talán a Szovjet Universal Rocket koncepció állt eddig a legközelebb hozzá, ha jobban belegondolok.
Ugye az Oroszok terve az volt, hogy egységes üzemanyag, és oxidálós tank szegmenseket gyártanak majd amiket a összekapcsolva, különböző méretű és képességű rakétát tudnak majd építeni.
Aztán ebből se lett semmi az egy Protont leszámítva.
Ez is az NSF-ről van:
Ahogy fentről lefele haladunk, egyre vastagabb a falvastagság (skin thickness).
A probléma "csak" annyi volt, hogy az UR széria sem azonos modulokból épült fel, az UR-500 (alias Proton) mellett elkészült az UR-100 és az UR-200 is, utóbbi nem állt hadrendbe, helyette az R-36 jött. Ezekben ami közös volt igazából, hogy UDMH/N2O4 hajtóanyagpárost használó hajtóműre épültek, illetve azonos gyártástechnológiát használtak volna. De semmi más. Még a hajtóművek is eltértek, az átmérő is, stb.
Amire te gondolsz, az az RD-270 hajtómű köré épült modulszerű megoldás, amely kényszerűségből jött. Mivel a gyártás Moszkvában volt, az indítóállás meg Bajkonurban (Tyuratamban), így a vasúti szállítás meghatározta a maximális méreteket. Ezért 4.15 méter átmérőjű modulszerű elgondolást jött, amelynek az alján egy RD-270 hajtómű lett volna. Ez az UR-700 kapcsán indult, de aztán félbehagyták, az 1960-as évek végén újraindult a program az N1 problémái láttán, de aztán nem futott ki sehova. Az UR-900 esetén ugyanezeket az RD-270 alapú modulokat használták volna az első fokozatban, csak 15db-ot összeépítve belőle.
UR-700:
UR-900:
A TEB rövidítésű vegyi anyagot használnak a hajtómű beindításához, ez színezi zöldre a hajtómű lángját. Ez látható minden Falcon 9 indításnál is:
Feltehetően ott már több sebből vérzett a dolog (két hajtóművel kezdte meg az ereszkedést, aztán már csak egy működött), és tippre a maradék TEB-et befecskendezte a rendszer a hajtóműbe.
A Raptor indításához nem TEB-et használnak.
Nálad a pont!
Ennél közelebb a modularitáshoz rakéta aligha került.
Volt még egy Német OTRAG próbálkozás, ha jól tévedek ahol is csőrakétákat terveztek az egyszerűség jegyében, és ezeket a cső modulokat kapcsolták volna őssze. Valahol Afrikában ért véget a történet.
http://www.astronautix.com/o/otrag.html
Szerintem nem tévedsz, több Raptor teszten is látszik a zöld fény.Tudom, hogy szikragyújtás volt az elképezésél, de mintha a korai változatoknál TEB lett volna.
Vagy tévedek?
Igen, a hajó pont a leszállóterület közepére érkezett, függőlegesen, ha a hajtómű egy másodperccel korábban indul be megáll. A trietilborán zöld lángja gyanúsan hosszú ideig égett, valószínűleg nem sikerült újraindítani a makacskodó Raptort.
A Raptor indításához nem TEB-et használnak.
Tudom, hogy szikragyújtás volt az elképezésél, de mintha a korai változatoknál TEB lett volna.
Vagy tévedek?
Szerintem nem tévedsz, több Raptor teszten is látszik a zöld fény.
Talán a indítópados startnál használják majd a szikragyújtást, hogy spóroljanak a TEB-el az újraindításokhoz.
Szerintem nem tévedsz, több Raptor teszten is látszik a zöld fény.
Talán a indítópados startnál használják majd a szikragyújtást, hogy spóroljanak a TEB-el az újraindításokhoz.
A teszt sikeresen el lett végezve, csak az eredménye lett negatív.Azt árulja el valaki,hogyha a hiperootimista Musk 30%-ra becsülte a sikert akkor minek hajtották végre a tesztet?
Mondtam már, hogy hagyd a francba az RT-t?SpaceX Starship prototype EXPLODES on attempted landing
https://www.rt.com/usa/509189-spacex-starship-explosion-landing/
Leteszteltek a szetrobbanast. Az sem utolso szempont mostmar tudjak hogy viseli a szerkezet egyebkent komolyra forditva igen hasznos volt a kesobbi biztonsagi rendszabalyok kidolgozasanal!!!Azt árulja el valaki,hogyha a hiperootimista Musk 30%-ra becsülte a sikert akkor minek hajtották végre a tesztet?
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a visszabillentés során hány G érte volna a hajó elejében, a tervezett utasokat, illetve, hogy ez mekkora megterhelést fog nekik jelenteni. Mert elég gyorsan kivitelezettnek tűnt ez a művelet.
A teljes sikert tippelte 30%-ra. Ehhez képest én olyan 90%-os sikernek könyvelném el a éjszakai produkciót.Azt árulja el valaki,hogyha a hiperootimista Musk 30%-ra becsülte a sikert akkor minek hajtották végre a tesztet?
Azt árulja el valaki,hogyha a hiperootimista Musk 30%-ra becsülte a sikert akkor minek hajtották végre a tesztet?
Melyiké?A teszt sikeresen el lett végezve, csak az eredménye lett negatív.
Ha végignézted a tesztet, akkor magad is láthattad, hogy egy csomó olyan dolgot leteszteltek, amit eddig még nem. És mivel a kudarc csak az utolsó pár pillanatban történt, ezért egész addig kb. minden klappolt, magyarul sok sikert elkönyvelhetnek.
Csak gondolj bele, mennyi olyan telemetrikus adathoz jutottak, ami eddig nem állt nekik rendelkezésre. (pl. a Raptorok működése a ritkább légkörben, a fordulási manőverek, kormányzási paraméterek, reakciók)
Ez egy sikeres teszt volt, mert rengeteg adatuk lett, és a cél ez volt, az adatgyűjtés. Ha az indítás utáni 2. másodpercben robbant volna fel, akkor nyilván nem lett volna sikeres, de így ez egy nagy siker, és a tanulási folyamat része.
Földhözragadtabb megközelítéssel ez kb. olyan volt, mikor a gyermeked elsőnek lábra áll, és 36 másodpercig nem tottyan seggre. Ugye te sem mondanád kudarcnak!?
Persze hogy draga !askulonben hogy lehetne penzt egetni? Egetes nelkul hogy lehet eszrevetlenul lenyulni...De ez így egy rohadt nagy pénznylő.Sok adat?A semmihez képest valóban sok ez kétségtelen,de ahoz képest is sok amennyi akkor lett volna ha nem robban fel?