Orbitális átviteli rendszer hibrid rakétamotorral, amelyet a Delta V fejlesztett ki a holdmisszióban való használatra.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Évi 2 milliárd dollárnyi költségvetésből?Na, ahogy a bagoly mondaná: a Putyinista USA ügynök árulók szabotálják itt is a SzU 2.0 megépítését, ami elkerülhetelen!
Kiváncsi leszek, hogy a Roszkozmosz fel tud-e pörögni a szükséges fordulatszámra, mert nagyon beindult minden téren a konkurencia!
A leírás szerint magyar idő szerint 19:17-kor lesz a start, de a visszaszámlálás szerint ~25 perccel később:
A Hidrogèn betöltès közben keletkezett szivárgás a gyorsleoldó betápon, amit nem tudták gyorsan megoldani. A korábbi hajtómű tesztek szerint minden ok, a rakéta indulásra kész.05:18 PM - Today's launch attempt has been scrubbed due to technical issues.
Következő próba holnap 20:17 magyar idő szerint.
The next available launch opportunity for the #Artemis I flight test is Monday, Sept. 5.
Alig pár napja, hogy fejtegettem a Raptor meg úgy a Starship problémáit, erre megint elpukkant egy;Indulásnak akkor kezdjük azzal, Starship=/=Hold komp. Nyilván lesz jópár közös metszete a dolognak, de fundamentálisan különbözik a kettő. A Starship egy ujrafelhasználható és légkörbe visszatérő függölegesen leszállni képes hajó. Addig a Hold változat csak a Hold és annak pálya közötti emberes szállításra tervezik. Nincs légköri leszállás, nincs emberes indítás-visszatérés, más a hővèdelem, pl. nincs hőpajzs.
A jelenlegi fejlesztési ütemből persze nehéz megitèlni, hogy képesek lesznek-e 25-26-ra elkészülni, de akad pár intő előjel.
A Musk vizionálta ütemtervek jellzően túlzottan optimisták.
Ez alól a Starship eddigi fejlesztési lépcsői sem voltak kivételek.
A Raptor hajtóművekkel még mindig vannak alapvető problémák, persze lehet a rapid fejlesztési tempó miatt pukkanak el szinte hetente a tesztpadon, vagy mennek tönkre már beépítve egy statikus teszten, de az bizonyos, hogy még sok munka van velük. A pár hopp tesztet leszámítva ami jobbára a navigálás, leszállásról szólt, nincs velük érdemi tapasztalat.
A legutolsó alkalommal, alig pár napja épp az indító padon álló egyhajtóműves statikus teszt alatt ette meg a vezérlés a hajtóművet;
A Falcon9 erősségét a Merlin relatív egyszerűsége adja, amivel koncepció szintjén megy szembe a Raptor a komplex kétkörös-betáp rendszerével.
Bár úgy tűnhet, hogy a Booster, csak egy felskálázott F9. A mèret és az alkalmazott kriogén üzemanyag, valamint az új elkapó leszálló torony miatt azonban még nagyon kezdetleges állapotban van.
És akkor még ott az új kipróbálatlan hővédő pajzs, hogy az élet fentartó rendszerek hosszútávú valamint ilyen nagyméretű üzemeltetéséről nem is beszéltünk.
Az egészet a Navy új Ford hordozójához annak fejlesztéséhez tudnám hasonlítani. Koncepció szinten remek ötlet, de túl sok radikálisan új technológiát akar alkalmazni egyszerre.
Könnyen lehet, hogy a a NASA ha kap némi extra forrást beszáll a sokkal előre haladottabb állapotban lévő és talán egyszerűbb BlueOrigine koncepciójába is.
Ettől függetlenül, őszintén drukkolok a SpaceX-nek, minden jel szerint ez a koncepció a jövő, és már az nagy dolog lenne, ha az első orbitális repülés - visszatérés sikerülne 3-4 éven belül, (nem prototipus szinten) az emberes utazás meg mondjuk az évtized vége előtt.
45 mp-et bírt csak?Alig pár napja, hogy fejtegettem a Raptor meg úgy a Starship problémáit, erre megint elpukkant egy;
A teljesség igénye nélkül, az idén efáradt raptorok;
Úgy tűnik, bár nem tudni pontosan az okokat, (már annyi ilyen van én is csak felületesen követem).45 mp-et bírt csak?
Inkább itt és most a tesztpadon pukkanjon, mint valahol fenn, útközben....Alig pár napja, hogy fejtegettem a Raptor meg úgy a Starship problémáit, erre megint elpukkant egy;
A teljesség igénye nélkül, az idén efáradt raptorok;
Ez már kezd egy picit égő lenni.SLS start elhalasztva a következő indítási ciklusba, vagy még későbbre...
https://blogs.nasa.gov/artemis/
Ez már kezd egy picit égő lenni.