Most komolyan kérdezed? Miért ne lenne jó új ismereteket szerezni, jobban megérteni a világot?



Komolyan bizony,mi a jelentősége,hogy 40 fényévnyire látnak valamit,ami lehet, hogy?
A saját házunk táját kellene rendbe tenni először.
Kilóg a zrityónk a gatyából,mire gyúrunk fénysebesség közeli csillaghajóra?
Mikor megkaptam a pedálos moszkvicsomat,én is lauda gépét akartam következő lépcsőnek.
Nem kaptam meg.
Okkal....![]()
Komolyan bizony,mi a jelentősége,hogy 40 fényévnyire látnak valamit,ami lehet, hogy?
A saját házunk táját kellene rendbe tenni először.
Kilóg a zrityónk a gatyából,mire gyúrunk fénysebesség közeli csillaghajóra?
Mikor megkaptam a pedálos moszkvicsomat,én is lauda gépét akartam következő lépcsőnek.
Nem kaptam meg.
Okkal....![]()
 Na jó, mi földhözragadtak talán nem látjuk még... 
 De a próbálkozásban mégis mi a rossz?Hmm...
Te Joe! Nem értem én ezt... Pl. számonkéred az LHC létjogosultságát:
https://forum.htka.hu/threads/ufo.490/page-29#post-291124
Persze, ott az indoklásom.
Aztán meg ilyenekkel jössz, kissé önelégültnek tűnően:
https://forum.htka.hu/threads/ufo.490/page-30#post-291966
Persze, mert ugye,hogy megmondtam.
Amikor az ilyesmiket pont a LHC-hez hasonló ördögi pénzlehúzó szerkezetekkel próbálják megismerni...
Ez nekem eléggé inkoherensnek tűnik.Na jó, mi földhözragadtak talán nem látjuk még...
De a próbálkozásban mégis mi a rossz?
 ,páran talán hallottatok róla,Albert Einstein,gondolom a tudományra hivatkozók felületesen,de ismerik az életútját,jelenéktelenségem csak úgy hallotta valahol 2 feles között....

Egy kis retro. A Buran első és egyben utolsó leszállása:

A régi és elvault technika, fél évszázados alapokkal, úgy tűnik jó még valamire. Komoly hogy túlélte a sok nála korszerűbb rendszert, és bár nagy az ellentét, a NASA-nak is pont jó ez, még kemény valutáért is.A NASA nem bízik benne, hogy a magán személyszállító űrhajók (Crew Dragon, CST100) elkészülnek időben, ezért amellett, hogy lefoglalta a felszabadult Szojuz helyeket (az oroszok arra hivatkozva, hogy nem tudnak elég melót adni 3 űrhajósnak az ISS-en, ezentúl csak kettőt küldenek-> idén két hely felszabadul), amelyekre NASA/ESA/Japán/stb. űrhajósokat fognak ültetni- így az amerikai szegmensben immár négy űrhajós lesz állandó jelleggel-, lekötött 2018-2019-re is helyeket, összesen ötöt, 373,5 millió dollár értékben.
Kíváncsi vagyok, hogy Trump a nagy hazafias felbuzdulásában tesz-e valamit, hogy a magáncégek kissé belehúzzanak, és ne kelljen az oroszoknak kicsengetni az összeget. Amellett nem vagyok biztos benne, hogyha a fenti összeget a Spacex és a Boeing kapná, elég lenne-e a megfelelő sebességnöveléshez...
Forrás: https://spaceflightnow.com/2017/03/01/nasa-buys-up-to-five-more-seats-on-future-soyuz-missions/

Igen, az gyaníthatóan a 9 nő 1 hónap alatt szül meg egy gyereket esete lenne.A NASA nem bízik benne, hogy a magán személyszállító űrhajók (Crew Dragon, CST100) elkészülnek időben, ezért amellett, hogy lefoglalta a felszabadult Szojuz helyeket (az oroszok arra hivatkozva, hogy nem tudnak elég melót adni 3 űrhajósnak az ISS-en, ezentúl csak kettőt küldenek-> idén két hely felszabadul), amelyekre NASA/ESA/Japán/stb. űrhajósokat fognak ültetni- így az amerikai szegmensben immár négy űrhajós lesz állandó jelleggel-, lekötött 2018-2019-re is helyeket, összesen ötöt, 373,5 millió dollár értékben.
Kíváncsi vagyok, hogy Trump a nagy hazafias felbuzdulásában tesz-e valamit, hogy a magáncégek kissé belehúzzanak, és ne kelljen az oroszoknak kicsengetni az összeget. Amellett nem vagyok biztos benne, hogyha a fenti összeget a Spacex és a Boeing kapná, elég lenne-e a megfelelő sebességnöveléshez...
Forrás: https://spaceflightnow.com/2017/03/01/nasa-buys-up-to-five-more-seats-on-future-soyuz-missions/
Tudtommal a magánoknak saját dokkja van az amerikai oldalon. Bár gondolom az is be lehet csövezve ilyen célokra, oktalanság lenne, ha nem tették volna meg.Nem szabad elfelejteni, hogy az ISS-nek szüksége van rendszeres pályakorrekcióra. Azaz meg kell emelni, a Földtől távolabbi pályára eljuttatni. Tudtommal, ezt az orosz rendszerek végzik el.
"Az űrállomás körülbelül 360 km magasságban, alacsony Föld körüli pályán kering. Emiatt folyamatosan érintkezik a légkör legfelső rétegével, ami lefékezi az űrállomást. A fékezés hatására az űrállomás veszít a magasságából és a Föld fele süllyed. Ezt a süllyedést állandóan korrigálni kell, amit jelenleg vagy a a Zvezda modul két főhajtóművével, vagy az űrállomáshoz kapcsolt teherszállító űrhajók [az orosz Progressz_X] hajtóművével oldják meg. A pályakorrekció lényege, hogy az űrállomást a haladási irányába felgyorsítják, így eltávolodik a felszíntől."
http://vcse.hu/a-nemzetkozi-urallomas/
Persze azt sem tartom kizártnak, hogy nem orosz eszköz visz fel üzemanyagot az orosz Zvezda modul működtetéséhez.
Ennek nem néztem utána, majd talán Ti.![]()
Hát, ha ez az egyedüli platform, akkor jó ez is. Elavultnak nem nevezném, mert fejlesztették az idők folyamán. És a Progresszhez vagy a szondás platformokhoz képest ez valóban kiérlelt termék. Az űrállomás modul is szépen muzsikál. Csak szondát ne akarj velük küldetni más égitestekre, mert úgy jársz mint az ESA (nem, mintha ott nem lenne egy komoly "hopsz"-faktor, lasd Shrapnell-űrszonda).A régi és elvault technika, fél évszázados alapokkal, úgy tűnik jó még valamire. Komoly hogy túlélte a sok nála korszerűbb rendszert, és bár nagy az ellentét, a NASA-nak is pont jó ez, még kemény valutáért is.
Tudtommal a magánoknak saját dokkja van az amerikai oldalon. Bár gondolom az is be lehet csövezve ilyen célokra, oktalanság lenne, ha nem tették volna meg.



]
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..