Tudja esetleg innen valaki/meg lehet nézni valahol, hogy jelenleg mennyi "hajó" van fennt az ISS-nél? Van az ISSinLive app, ott van élő (?) Videó, mintha egy Cygnus napelem lógna be a képbe, és két Szojuz, egyik a mentő ugye.
Igen, a Cygnust még április 22-én dokkolták be, miutan jó hónapos késéssel felvitte az Atlas V.
![]()
http://www.investor.hu/news/20170412-brexit-nagy-britannia-galileo-ur.html
Ebben a cikkben azt írják, hogy a Brexit miatt az ESA is megszakíthatja az együttműködését az angol cégekkel, Luthero cikkében pedig az ESA közösen fejleszti a Sabre hajtőművet az angolokkal. Most akkor szakítanak, vagy nem?
Nehezen hinném, az ESA és EU tagsága között vannak eltérések. Pl Kanada. Szóval Brexit után is maradhatnak, ha fizetik a tagsági díjat.http://www.investor.hu/news/20170412-brexit-nagy-britannia-galileo-ur.html
Ebben a cikkben azt írják, hogy a Brexit miatt az ESA is megszakíthatja az együttműködését az angol cégekkel, Luthero cikkében pedig az ESA közösen fejleszti a Sabre hajtőművet az angolokkal. Most akkor szakítanak, vagy nem?

Érdekes, hogy az X-37et gyártó Boeing miért nem ennek a felnagyított, 6 emberre méretezett C változatával indult az ISS kiszolgáló tenderen. Helyette inkább kifejlesztették az uncsi kuglóf CST-100at (Starliner). Pedig az X-37B most 2 évig tudott pályán maradni, ami elég durva szavatossági időt jelent az űrsikló 17 napos maximumához képest.
Ebben nincs humán erőforrás, így könnyebb a rendszer életben tartása. Ettől függetlenül nem kis technikai tudás lehet beleépítve.Érdekes, hogy az X-37et gyártó Boeing miért nem ennek a felnagyított, 6 emberre méretezett C változatával indult az ISS kiszolgáló tenderen. Helyette inkább kifejlesztették az uncsi kuglóf CST-100at (Starliner). Pedig az X-37B most 2 évig tudott pályán maradni, ami elég durva szavatossági időt jelent az űrsikló 17 napos maximumához képest.
Ha már sikló, a Sierra Nevada repülő papucsa (Dream Chaser) túl van az első alacsony sebességű dobási teszten.
![]()
(hogyan lehet twittert beágyazni?)
Ééés: megvolt a Falcon Heavy mag-egység első statikus hajtóműtesztje. E mellé meg két oldalra a két hagyományos F-9, ami visszatérhet.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..