Űrkutatás

Space-X crew Dragon kilövés megszakító (launch abort) teszt. Elvileg ez rántja el jó magasba a személyzetet, ha a rakéta meseszép tűzgolyóvá válna a kilövés során.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Dragont ugyebár úgy tervezik, hogy más égitesten is le- és felszállni tudjon, ezért van egybeépítve ezzel a cuccal. Elméletileg a leszálláshoz is ezt használná mint a Soyuz, de egyszerre gondolom csak egyféle dolgot akartak tesztelni. Itt van galamb perspektívából ugyanez:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Eléggé hasonló a Blue Origin megoldásához, csak ott volt della egy már 4x használt rakéta tetejéről indítani:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez meg az állami Orion tesztje:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudja esetleg innen valaki/meg lehet nézni valahol, hogy jelenleg mennyi "hajó" van fennt az ISS-nél? Van az ISSinLive app, ott van élő (?) Videó, mintha egy Cygnus napelem lógna be a képbe, és két Szojuz, egyik a mentő ugye.
Igen, a Cygnust még április 22-én dokkolták be, miutan jó hónapos késéssel felvitte az Atlas V.

Screenshot_2017-05-01-02-01-41.png
 
Május elsejei esemény. Olyan mint A kőszívű ember fiai, kurva lassan indul, 11.55-nél felpörögnek az események.14.20-tól minden pillanat látványos. Párhuzamos megy a külső kamerakép és az első fokozatra szerelt kamerák képe ( ez utóbbiak mintha késnének kicsit). Szerintem látványos, látványos siker. egyébként szerintem arra is bizonyíték, hogy a tohonya pénzpazarló állami cég (NASA) mennyivel bénább, mint egy profitorientált vállalkozás (Space X)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
http://www.investor.hu/news/20170412-brexit-nagy-britannia-galileo-ur.html

Ebben a cikkben azt írják, hogy a Brexit miatt az ESA is megszakíthatja az együttműködését az angol cégekkel, Luthero cikkében pedig az ESA közösen fejleszti a Sabre hajtőművet az angolokkal. Most akkor szakítanak, vagy nem?
Nehezen hinném, az ESA és EU tagsága között vannak eltérések. Pl Kanada. Szóval Brexit után is maradhatnak, ha fizetik a tagsági díjat.
 
Azért a Brexittől nem kell sokat várni,kb annyi lesz,hogy GB leveti a kötelezettségei nagy részét,de megtartja a neki tetsző jogokat,lehetőségeket. Csilliárdos cégek,bankok,autógyárak vannak keresztbe-hosszába anglia,és a kontinens között,amelyek fő részvényesei igen kevéssé tolerálják a nem megfelelő negyedéves jelentéseket,amitől csengeni fognak az angliai politikusok telefonjai,hogy mégis mit,és hogyan lenne jó lepapírozni,ill. a kontinensen lévő gigacégek fő részvényesei is megcsörgetik az embereiket,a megfelelő kormányokban/kormányzati intézményekben.
A politikában nincsenek csodák. :D
 
Mi is volt annak a hitelnek a neve amit az usa adott anglianak a marshal terv előtt a kolcsonberleti torveny/szerzodes utan és 50 évig nem kellett törleszteni az angoloknak? Tudjatok amirol melyen szeretnek halgatni vagy csak eltorpul a tobbi dontes mellett amit az akkori mar biztos győztesek hoztak
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes, hogy az X-37et gyártó Boeing miért nem ennek a felnagyított, 6 emberre méretezett C változatával indult az ISS kiszolgáló tenderen. Helyette inkább kifejlesztették az uncsi kuglóf CST-100at (Starliner). Pedig az X-37B most 2 évig tudott pályán maradni, ami elég durva szavatossági időt jelent az űrsikló 17 napos maximumához képest.
Ha már sikló, a Sierra Nevada repülő papucsa (Dream Chaser) túl van az első alacsony sebességű dobási teszten.
861704463362535425

(hogyan lehet twittert beágyazni?)
Ééés: megvolt a Falcon Heavy mag-egység első statikus hajtóműtesztje. E mellé meg két oldalra a két hagyományos F-9, ami visszatérhet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes, hogy az X-37et gyártó Boeing miért nem ennek a felnagyított, 6 emberre méretezett C változatával indult az ISS kiszolgáló tenderen. Helyette inkább kifejlesztették az uncsi kuglóf CST-100at (Starliner). Pedig az X-37B most 2 évig tudott pályán maradni, ami elég durva szavatossági időt jelent az űrsikló 17 napos maximumához képest.
Ha már sikló, a Sierra Nevada repülő papucsa (Dream Chaser) túl van az első alacsony sebességű dobási teszten.
861704463362535425

(hogyan lehet twittert beágyazni?)
Ééés: megvolt a Falcon Heavy mag-egység első statikus hajtóműtesztje. E mellé meg két oldalra a két hagyományos F-9, ami visszatérhet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ebben nincs humán erőforrás, így könnyebb a rendszer életben tartása. Ettől függetlenül nem kis technikai tudás lehet beleépítve.
Talán Asimov írta, hogy a Világegyetem legmocskosabb élőlénye a "sápatag". :D

Egy kis pletyka:

"Rumours The US Military Is Testing an EM Drive on The X-37B Space Plane Just Won't Die"

http://www.sciencealert.com/rumours...on-board-the-x-37b-space-plane-just-won-t-die
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
http://index.hu/tudomany/2017/05/12/kicsit_kalapalgatnak_az_urallomason_a_ketszazadik_ursetan/
"Magyar idő szerint nem sokkal délután három óra előtt megkezdődött a NASA legújabb élő közvetítése a Nemzetközi Űrállomásról. A közvetítés apropója, hogy Peggy Whitson és Jack Fischer, az amerikai űrhivatal két űrhajósának 6 és fél órásra tervezett űrsétát írtak elő, mivel pár dolgot meg kell javítani az ISS csak kívülről elérhető részein. A Facebook-ra is becsatornázott közvetítést élőben alább lehet látni:..."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mégsem lesz ember az első Orion-Space Launch System küldetésen (2017. május 12):
"After weighing the data and assessing all implications, the agency will continue pursuing the original plan for the first launch, as a rigorous flight test of the integrated systems without crew."
Egyszerűen azért, mert már túl macerás lenne berendezni emberek számára az eszközt: "it would be difficult to accommodate changes needed to add crew at this point in mission planning"
Emellett még szeretnének egy újabb tesztet a hőpajzson és a mentő rendszereken.
Az első küldetést is el kellett tolniuk 2019-re, mert az ESA még dolgozik a szervíz-modulon, illetve a februári tornádó nem tett jót a Michoud Assembly Facility (Louisiana) létesítménynek. Illetve a rakéta gyártása körül is vannak még intenzív fejvakarásra okot adó technológiai újdonágok (" first time production issues related to the core stage that is at the leading edge of new manufacturing").
A gyártósor egy része már a második, emberes küldetés eszközeit gyártja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Space-X éjfél után geostac pályához vezető útra állította az Inmarsat-5 műholdat. Eredetileg ezt már Falcon Heavyvel kellett volna végrehajtani, szóval mindent ki kellett préselni a F-9 full full megatrust változatából is. Ennek következtében nem hozták vissza az első fokozatot, a leválasztás eleve magasabban (70-90km) történt a megszokottnál. A mikrofonnál Hörcsögbácsi:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Következő misszió június 1, ISS kiszolgálás lesz (előzőnél Kevin volt, most Hörcsögbácsi, így nő a valószínűsége a Szőke Mérnöknéninek). Amúgy ja, frankón átaludtam az egészet (borfeszt...).