https://www.rt.com/news/459010-iss-...edium=aplication_firefox&utm_campaign=firefox
Az oroszok panaszkodnak az alkohol miatt
Az oroszok panaszkodnak az alkohol miatt


Szerintem a napelem alkalmazhatóságának vannak korlátai a Naptól való távolság függvényében. Viszont vannak „nukleárlis” megoldások űrbéli áramtermelésre, ha jól tudom (gondolok itt pl. a Voyagerekben használt megoldásra).Lenne egy kérdésem!
Hogyan tervezik a hosszútávú űrutazáshoz kellő hatótáv biztosítását?Teszem azt egy 10 éves úthoz elegendő hajtóanyag marha sok,annyit nyilvánvakóan nem tud elvinni egy űrhajó.Számomra az elektromos áram elég logikusnak tűnik(napelemekkel folyamatosan lehetne áramot termelni) csak azt nem tudom,hogy áramból lehet e meghajtást előidézni mert ugye az űr az egy elég híg dolog így az nem működik,hogy árammal légcsavarokat hajtok meg ami majd húzza vagy tolja az űrhajót.
Az olyan hosszú utak alkalmával mint amolyan a Voyager II volt, tudtommal a külömböző bolygók gravitációs erejét is felhasználták a továbbhaladáshoz.

Az az izraeli izé is többször belendítette magát mielőtt a Holdig ért volna.Igen a bolygók gravitációs erejét kiaknázó parittya manőverek kb. mindennaposak, még egy marsi missziónál is.![]()
A Marson túl a napelem alkalmazhatósága 0. A távolság négyzetével csökken az azokból kinyerhető kraft. Már a Jupiter távolságában levő szondák üzemeltetéséhez sincs elég erő. Emberi léptékű felhasználására a Földön alig alkalmasak nemhogy a Marson vagy azon túl.Lenne egy kérdésem!
Hogyan tervezik a hosszútávú űrutazáshoz kellő hatótáv biztosítását?Teszem azt egy 10 éves úthoz elegendő hajtóanyag marha sok,annyit nyilvánvakóan nem tud elvinni egy űrhajó.Számomra az elektromos áram elég logikusnak tűnik(napelemekkel folyamatosan lehetne áramot termelni) csak azt nem tudom,hogy áramból lehet e meghajtást előidézni mert ugye az űr az egy elég híg dolog így az nem működik,hogy árammal légcsavarokat hajtok meg ami majd húzza vagy tolja az űrhajót.
A Marson túl a napelem alkalmazhatósága 0. A távolság négyzetével csökken az azokból kinyerhető kraft. Már a Jupiter távolságában levő szondák üzemeltetéséhez sincs elég erő. Emberi léptékű felhasználására a Földön alig alkalmasak nemhogy a Marson vagy azon túl.
Jelenleg az RTG-n kívül semmiféle gyakorlatban is bevált hosszútávú áramtermelési mód nincs. A bibi az, hogy "reasonable power density of 0.54 watts per gram". Ez röhejesen kevés bármiféle emberi misszióhoz és ez is csökken.
Persze Musk-ot itt sem zavarta össze pillanatnyira sem a valóság. A CGI és a gyök2 plebs számára elég egy CGI és borul le. A képen látható napelem mennyiséggel kb. teafőzőt lehetne üzemeltetni úgy kb.
![]()
Gondolom, áramot termelnek és ion hajtóművet hajtanak meg, ami kb egy A4-es papírlap súlyával ér fel.Az RTG az a Radioistope Thermoelectric Generator rövidítése?Ha igen akkor hogyan is lesz az áramból meghajtás az űrben?
Az RTG az a Radioistope Thermoelectric Generator rövidítése?Ha igen akkor hogyan is lesz az áramból meghajtás az űrben?

A Marson túl a napelem alkalmazhatósága 0. A távolság négyzetével csökken az azokból kinyerhető kraft. Már a Jupiter távolságában levő szondák üzemeltetéséhez sincs elég erő. Emberi léptékű felhasználására a Földön alig alkalmasak nemhogy a Marson vagy azon túl.
Jelenleg az RTG-n kívül semmiféle gyakorlatban is bevált hosszútávú áramtermelési mód nincs. A bibi az, hogy "reasonable power density of 0.54 watts per gram". Ez röhejesen kevés bármiféle emberi misszióhoz és ez is csökken.
Persze Musk-ot itt sem zavarta össze pillanatnyira sem a valóság. A CGI és a gyök2 plebs számára elég egy CGI és borul le. A képen látható napelem mennyiséggel kb. teafőzőt lehetne üzemeltetni úgy kb.
![]()
Lenne egy kérdésem!
Hogyan tervezik a hosszútávú űrutazáshoz kellő hatótáv biztosítását?Teszem azt egy 10 éves úthoz elegendő hajtóanyag marha sok,annyit nyilvánvakóan nem tud elvinni egy űrhajó.Számomra az elektromos áram elég logikusnak tűnik(napelemekkel folyamatosan lehetne áramot termelni) csak azt nem tudom,hogy áramból lehet e meghajtást előidézni mert ugye az űr az egy elég híg dolog így az nem működik,hogy árammal légcsavarokat hajtok meg ami majd húzza vagy tolja az űrhajót.
Olyan hajtás ami csak áramot használ, de hajtóanyagot nem, még nincs.
Sajnos mindkettővel az a baj, hogy csak igen korlátozottan használhatóak és csak szondáknál emberes küldetéseknél nem alternatíva. A napvitorla csak Naprendszerből kifelé utazásnál jó és amennyire tudom annak hatékonysága kb. Mars-Jupiter táján már zéróhoz tart. Ezért akarnak olyan járművet, ami lézerrel tolná meg valamiféle szerkezetet.Olyan módszer viszont se hajtóanyagot, sem elektromos energiát nem kér, kettő is van.
-Az egyik a gravitációs hintamanőver amit előttem már többen is írtak. Bevált, működő megoldás.
-A másik a napvitorla, ami a nap sugárzását használja meghajtásra. Ez fejlesztés alatt van, egy-két demonstrátor repült eddig.
Igen a bolygók gravitációs erejét kiaknázó parittya manőverek kb. mindennaposak, még egy marsi missziónál is.![]()
Maradjunk a parittyánál. Slingshot maneuver.Tudtommal hintamanővernek hívják. És igen, még a marsi utakra is felhasználják pl. a Hold gravitációs erejét.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..