Vadászgép típusváltás Ukrajnában

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 256
113
Az jó kérdés, hogy hogy csinálják, de még mindig repül az ukrán légierő nap mint nap - valamiért az orosz nem igazán támadják reptereiket vagy csak nagyon nem hatékonyan...

Szóval nem megoldhatatlan szerintem hogy széttelepítve 2-3 reptérre F-16-ost üzemeltessenek erős saját légvédelem mellett.
Lengyeleknél meg lehet oldani a nagyobb javításokat, de Románia, Bulgária és Szlovákia is F-16 üzemeltető lesz hosszabb távon.

Ha már nyugati típust kell választani, akkor az ukránoknak tényleg az F-16 a legjobb megoldás. Használt, lekonzervált gépből annyi van az amcsiknak mint a szemét...

Hollandok ajánlgatták is az AM és BM gépeiket...
Az F-6-nál még a futópályát és a gurulótakat is porszívozzák nehogy törmelék kerüljön a beömlőnyilásba. Az amcsi vadászbombázók nagy hatósugárral arra készültek, hogy az amcsi pilóta kimászik az ágyből megeszi a baconos rántottát, és a palacsintát, közben előkészítik a repcsijét, néha légkondis hangárban, de az biztos, hogy mélyen a hátországban, majd felszállnak, talán egy-két légitankolás után, bombáznak (talán légiharc is), majd visszarepülők, ismét talán 1-2 utántöltéssel a bázisra, ahol debriefing után, ismét kajál, pihen stb.. Nos ez ukrán reptéren nem lehetséges. Ne felejtsük el, hogy az orosz légierő légifölényben van, és vannak még mindig komoly mennyiségű L-F távoli fegyverzete, mégha különösképpen a hagyományos fegyverzete nem is kellően pontos, de ha ukrajnában 1-2 repteret veszenk célba és nem 60-120 raktéval az egész országban sok célpontot, akkor lerombolható a reptér infrastruktúra.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 226
43 383
113
Hollandia felmondta a fennmaradó F-16-osok Draken International-nek való eladásáról szóló megállapodást, így igen, könnyen kitalálható, hová kerülnek valójában.

"Draken International, which trains pilots, expected to receive 40 Dutch F-16 fighters.
The Netherlands’ first 12 fighter jets have already been sold in 2022. Nevertheless, the option for another 28 fighters was not implemented.
In 2021, the Dutch Ministry of Defense reported that these 28 fighters had to be decommissioned by May 2024.
"

Szóval holland részről 28 átadható gépről van szó, amiket 2024-ben terveztek kivonni a rendszerből, tehát nekik már tényleg nem kellenek.
F-16AM/BM gépekről van szó, amik kb. F-16C/D Block 50/52 szintet jelent, ami kb. 2000-es évek színvonalának felelnek meg.

A hidegháborús technikához képest komoly előrelépés lenne az ukránoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Szóval holland részről 28 átadható gépről van szó, amiket 2024-ben terveztek kivonni a rendszerből, tehát nekik már tényleg nem kellenek.
F-16AM/BM gépekről van szó, amik kb. F-16C/D Block 50/52 szintet jelent, ami kb. 2000-es évek színvonalának felelnek meg.

A hidegháborús technikához képest komoly előrelépés lenne az ukránoknak.
Ezek az ex-holland gépek hozzák a mi Gripenjeink mostani szintjét vagy még jobbak is a képességeik?
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 219
6 134
113
F16ra is integralhato a Meteor.Shadow is rákerült a Su24re.....
Nem akarok hülyeséget írninde az F16 MLU APG66V2 radar maximális hatósugara 90 km körül van vadászgép méretű célpont ellen nem tudná kihasználni a meteor maximális hatósugarát.De akár felhúzható F16V konfigra is de ez az Ukránoknak első körben átadott gépeknél nem opció.Gripen c nek beépített EW rendszere van F16 MLU/C külön konténerben hordozhatja.ALE-50-es vontatható csaliról viszont nem találtam infót hogy integrálták-e a gripenekhez.Csapásmérőként meg jóval nagyobb a hatósugara,teherbírása az F16-nak mint a gripennek
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Nem akarok hülyeséget írninde az F16 MLU APG66V2 radar maximális hatósugara 90 km körül van vadászgép méretű célpont ellen nem tudná kihasználni a meteor maximális hatósugarát.De akár felhúzható F16V konfigra is de ez az Ukránoknak első körben átadott gépeknél nem opció.Gripen c nek beépített EW rendszere van F16 MLU/C külön konténerben hordozhatja.ALE-50-es vontatható csaliról viszont nem találtam infót hogy integrálták-e a gripenekhez.Csapásmérőként meg jóval nagyobb a hatósugara,teherbírása az F16-nak mint a gripennek
MLU proginak is tobb fokozata van,utana kene nezni,hogy a hollandoke pontosan melyik.
Gripen radarja kb ugyan azt tudja,ment a modernizalt APG66.Ami azt illeti,V4 szinten meg AESA antennas valtozata is van,bar tudtommal azt mar senki nem rendelte meg.
Gripennek nincs vontatott csalija,szthiszem a holland MLU megkapta.
Skandinav MLUk kaptak beepitett aktiv zavarot,holland nem.De beepitett onvedelmi rendszere attol meg van.Van besugarxasjelzo es csali/szecska/faklya szoroja.Fuggesztett EW kontebet meg joval nagyobb teljesitmenzu,mint a Gripen beepitett rendszere.Has alatti fuggesztot lenyegeben amugy is csak EW kontener hordozasra szoktak hadznalni
V szintre modernizalast kizartnak tartom,tul sokaig tartana,meg draga,es szerintem nem is adnak azt a technologiat mar oda- ne keruljenek esetleg muszka kezbe.Merthogy azert par gepet az oroszok bizton le fognak lőni,roncsokat meg atvizsgalni.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 685
14 984
113
Merthogy azert par gepet az oroszok bizton le fognak lőni,roncsokat meg atvizsgalni.
Ezért nem szabad veluk az ukránoknak orosz teruletet támadni - azaz berepulni oda, ahol ha a oroszok leszedik, konyen jutnak hozzá.

-------------------------------




Belgiumban, Dániában, Hollandiában és Norvégiában 60+ F-16AM/BM Block 20 MLU (AM = együléses, BM = kétüléses) van tárolva, és további 132 van szolgálatban, melyeket F-35A vadászgépekre cserélnek.

Az F-16A/B Block 10/15 az F-16 régebbi verziói. Ebből összesen 524 darabot épített a belgiumi SABCA és a hollandiai Fokker 1978 és 1992 között.

Ezek közül 344-et modernizáltak 1998-tól a Block 20 MLU szabványra (Mid Life Update).
A mornizáció során egy új és sokkal továbbfejlesztett moduláris küldetésszámítógéppel (MMC), két többfunkciós kijelzővel (MFD), egy széles látószögű Head Up kijelzővel (WAC HUD), továbbfejlesztett oldalsó kar-vezérlővel és gázkarral bővült – mindkettő több funkcióval és jobb ergonómiával. Emellett egy központi elektronikus hadviselés-kezelő rendszer (EWMS), egy GPS-vevő, egy digitális tereprendszer (DTS), egy Link 16 Joint Tactical Information Distribution System (JTIDS) is helyet kapott benne.

A modernizációba egy speciális azonosítási barát vagy ellenség rendszert (AIFF) is hozzáadott, amely magában foglalja a felső lekérdező törzsre szerelt antennát (FMA)... más néven: a négy „madárszeletelőt” közvetlenül a pilótafülke előtt szerelték fel.

A legfontosabb fejlesztés az AN/APG-66 radar fejlesztése volt: az új kombinált jel- és adatfeldolgozó 7-szer nagyobb sebességgel és 20-szoros memóriával a régebbi rendszerhez képest.

A radar új verziója az AN/APG-66(V)2A nevet kapta, főbb jellemzői a következők:

• nyomon követés pásztázás közben mód akár 10 célponthoz
• 25%-os növekedés az észlelési és követési tartományban
• 6-on-6 AIM-120 AMRAAM képesség (6x AIM-120 irányítható egyidejűleg a célokra)
• továbbfejlesztett Doppler-nyalábélesítés mód (DBS)
• továbbfejlesztett elektronikus ellenintézkedések
• 400%-os felbontásnövekedés talajtérkép módban

Mindezek a fejlesztések egy teljesen új rakétakészletet, célzódobozokat és irányított bombákat nyitottak meg az F-16 számára. Az évek során több új fegyver került be a különféle szoftverfrissítésekbe, és a Block 20 MLU vadászgépek már hordozhatják:

Levegő-levegő rakéták:
• AIM-9X Sidewinder és IRIS-T infravörös homing
• AIM-120 AMRAAM aktív radar-homing Beyond-Visual Range (BVR) (AIM-120D-ig)

Levegő-föld rakéták:
• AGM-88 HARM sugárzás elleni védelem
• AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW) (valójában egy siklóbomba)
• AGM-158 Joint Air-Surface Standoff Missile (JASSM) (400-1000 km hatótávolságú cirkálórakéta)

GPS irányított bombák:
• GBU-31/32/38 Közvetlen támadó lőszer (JDAM)
• GBU-39 kis átmérőjű bomba

Lézervezérelt bombák:
• Paveway II & III
• GBU-54 Laser JDAM (LJDAM)
Célzási berendezések:
• AN/AAQ-28 Litening
• AN/AAQ-33 Sniper ATP

Elektronikus ellenintézkedések:
• AN/ALQ-131 ECM
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 734
113
Ezért nem szabad veluk az ukránoknak orosz teruletet támadni - azaz berepulni oda, ahol ha a oroszok leszedik, konyen jutnak hozzá.
Nem is kellene nekik, ha kapnak megfelelő hatótávú fegyverzetet. Mondjuk onnantól még jobban felértékelődik majd az R-37. Azzal az oroszok mélyen hazai légtérben is veszélyesek rájuk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Ezért nem szabad veluk az ukránoknak orosz teruletet támadni - azaz berepulni oda, ahol ha a oroszok leszedik, konyen jutnak hozzá.

-------------------------------




Belgiumban, Dániában, Hollandiában és Norvégiában 60+ F-16AM/BM Block 20 MLU (AM = együléses, BM = kétüléses) van tárolva, és további 132 van szolgálatban, melyeket F-35A vadászgépekre cserélnek.

Az F-16A/B Block 10/15 az F-16 régebbi verziói. Ebből összesen 524 darabot épített a belgiumi SABCA és a hollandiai Fokker 1978 és 1992 között.

Ezek közül 344-et modernizáltak 1998-tól a Block 20 MLU szabványra (Mid Life Update).
A mornizáció során egy új és sokkal továbbfejlesztett moduláris küldetésszámítógéppel (MMC), két többfunkciós kijelzővel (MFD), egy széles látószögű Head Up kijelzővel (WAC HUD), továbbfejlesztett oldalsó kar-vezérlővel és gázkarral bővült – mindkettő több funkcióval és jobb ergonómiával. Emellett egy központi elektronikus hadviselés-kezelő rendszer (EWMS), egy GPS-vevő, egy digitális tereprendszer (DTS), egy Link 16 Joint Tactical Information Distribution System (JTIDS) is helyet kapott benne.

A modernizációba egy speciális azonosítási barát vagy ellenség rendszert (AIFF) is hozzáadott, amely magában foglalja a felső lekérdező törzsre szerelt antennát (FMA)... más néven: a négy „madárszeletelőt” közvetlenül a pilótafülke előtt szerelték fel.

A legfontosabb fejlesztés az AN/APG-66 radar fejlesztése volt: az új kombinált jel- és adatfeldolgozó 7-szer nagyobb sebességgel és 20-szoros memóriával a régebbi rendszerhez képest.

A radar új verziója az AN/APG-66(V)2A nevet kapta, főbb jellemzői a következők:

• nyomon követés pásztázás közben mód akár 10 célponthoz
• 25%-os növekedés az észlelési és követési tartományban
• 6-on-6 AIM-120 AMRAAM képesség (6x AIM-120 irányítható egyidejűleg a célokra)
• továbbfejlesztett Doppler-nyalábélesítés mód (DBS)
• továbbfejlesztett elektronikus ellenintézkedések
• 400%-os felbontásnövekedés talajtérkép módban

Mindezek a fejlesztések egy teljesen új rakétakészletet, célzódobozokat és irányított bombákat nyitottak meg az F-16 számára. Az évek során több új fegyver került be a különféle szoftverfrissítésekbe, és a Block 20 MLU vadászgépek már hordozhatják:

Levegő-levegő rakéták:
• AIM-9X Sidewinder és IRIS-T infravörös homing
• AIM-120 AMRAAM aktív radar-homing Beyond-Visual Range (BVR) (AIM-120D-ig)

Levegő-föld rakéták:
• AGM-88 HARM sugárzás elleni védelem
• AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW) (valójában egy siklóbomba)
• AGM-158 Joint Air-Surface Standoff Missile (JASSM) (400-1000 km hatótávolságú cirkálórakéta)

GPS irányított bombák:
• GBU-31/32/38 Közvetlen támadó lőszer (JDAM)
• GBU-39 kis átmérőjű bomba

Lézervezérelt bombák:
• Paveway II & III
• GBU-54 Laser JDAM (LJDAM)
Célzási berendezések:
• AN/AAQ-28 Litening
• AN/AAQ-33 Sniper ATP

Elektronikus ellenintézkedések:
• AN/ALQ-131 ECM
Az MLU program azota is tart,es nem is volt eleve teljesen azonos a szint már 98 ban sem.pl a skandinav gepek kaptak beepitett aktiv zavarot,a holland gepek nem.Tubb tadar software frisittes is volt,ami magaban is novelte a radar teljesitmenyet ( kb mint Gripennel az MS20).De hardver oldalon os lehetett modernizalni azota pluszban a radart,aki megrendelte.MLU most mar az M6 valtozatnal tart,ha valaki megrendeli.Szpval nem egyformak sz MLU gepek se.Ko mennyit koltott ra,98 ota
Integralni meg lehet hozza akarmi NATO szabványú fegyverzetet,a Meteort is.Penz és szandek kerdese.
Hogy a holland gepekre mennyit raktak 98 óta,fogalmam sincs.Csak gondolom,hogy minumum software upgrade biztos volt az elmult 20+ evben.
ALQ131 is eleg rugalmas valami,folyamatosan fejlesztették.Fene tudja,ukranoknak melyik valtozatat adhatjak át.
Harc hevebe meg nem lehet garantalni,jogy nem fog egy gep se orosz kezen levo terulet fole keveredni.Es az orosz legvedelem azert egyaltalan nem rossz.Pottyant mar le F16 muszka rakétátol.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 219
6 134
113
MLU proginak is tobb fokozata van,utana kene nezni,hogy a hollandoke pontosan melyik.
Gripen radarja kb ugyan azt tudja,ment a modernizalt APG66.Ami azt illeti,V4 szinten meg AESA antennas valtozata is van,bar tudtommal azt mar senki nem rendelte meg.
Gripennek nincs vontatott csalija,szthiszem a holland MLU megkapta.
Skandinav MLUk kaptak beepitett aktiv zavarot,holland nem.De beepitett onvedelmi rendszere attol meg van.Van besugarxasjelzo es csali/szecska/faklya szoroja.Fuggesztett EW kontebet meg joval nagyobb teljesitmenzu,mint a Gripen beepitett rendszere.Has alatti fuggesztot lenyegeben amugy is csak EW kontener hordozasra szoktak hadznalni
V szintre modernizalast kizartnak tartom,tul sokaig tartana,meg draga,es szerintem nem is adnak azt a technologiat mar oda- ne keruljenek esetleg muszka kezbe.Merthogy azert par gepet az oroszok bizton le fognak lőni,roncsokat meg atvizsgalni.
Azért hogy biztosa le fogják lőni őket arra nem "vennék"be mérget ahogy még mindig van üzemképes Su24/Su27/su25-ösük pedig ezekből vagy nem kaptak vagy csak minimális mennyiségben és amennyi lelőttet jelentettek az Oroszok már vagy 2- szer meg lettek semmisítve(Hasonlóan "irreális" az Ukránok álltal jelentett 300 lelőtt Orosz gép).Ha "csak" nagy hatósugarú fegyverzetet integrállják a "sorm shadowot" esetleg kapn AGM 158 JAASSM cirkáló rakétakat akkor elég nehéz lessz ezeket "elkapni" az indítás előtt.Vagy ha JDAM-ot hajítanak ha le is lőnek belőle akkor is frontvonal mögött lessz a "roncs".Nem hinném hogy frontvonal mögött közvetlenül támadnák velük az Oroszokat ha igen akkor is real-time felderítési adatokat fognal kapni hogy kihasználják az Orosz légvédmen levő "réseket".Legegyszerűbben úgy tudják ezeket kiiktatni az Orosz harcászati légierő bevállva a veszteségeket nagy számú csapást hajt végre az Ukrán repterek ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Azért hogy biztosa le fogják lőni őket arra nem "vennék"be mérget ahogy még mindig van üzemképes Su24/Su27/su25-ösük pedig ezekből vagy nem kaptak vagy csak minimális mennyiségben és amennyi lelőttet jelentettek az Oroszok már vagy 2- szer meg lettek semmisítve(Hasonlóan "irreális" az Ukránok álltal jelentett 300 lelőtt Orosz gép).Ha "csak" nagy hatósugarú fegyverzetet integrállják a "sorm shadowot" esetleg kapn AGM 158 JAASSM cirkáló rakétakat akkor elég nehéz lessz ezeket "elkapni" az indítás előtt.Vagy ha JDAM-ot hajítanak ha le is lőnek belőle akkor is frontvonal mögött lessz a "roncs".Nem hinném hogy frontvonal mögött közvetlenül támadnák velük az Oroszokat ha igen akkor is real-time felderítési adatokat fognal kapni hogy kihasználják az Orosz légvédmen levő "réseket".Legegyszerűbben úgy tudják ezeket kiiktatni az Orosz harcászati légierő bevállva a veszteségeket nagy számú csapást hajt végre az Ukrán repterek ellen.
A reptereket vedik,melysegi celok,es valoszinuleg valtogatni is fogjak oket az ukranok
Meg nem tudni,milyen fegyverzetet kapnak hozza az ukranok De a siklobombak messzire csak nagy magassagbol indithatok.R37,S400 HMZ meg azert nem kicsi.Eppen ezert nem zarnam ki a frontvonal kozelebe melyrepulesbe valo behatolast,majd ugrasbol valo fegyveralkalmazast.
Egy helikopteres deszantakciot meg lehet skar 100 km melysegben is csinalni.Kockazatos,de hát a háború mindig az.
Majd meglassuk,meg ott sincsenek a gepek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 219
6 134
113
A reptereket vedik,melysegi celok,es valoszinuleg valtogatni is fogjak oket az ukranok
Meg nem tudni,milyen fegyverzetet kapnak hozza az ukranok De a siklobombak messzire csak nagy magassagbol indithatok.R37,S400 HMZ meg azert nem kicsi.Eppen ezert nem zarnam ki a frontvonal kozelebe melyrepulesbe valo behatolast,majd ugrasbol valo fegyveralkalmazast.
Egy helikopteres deszantakciot meg lehet skar 100 km melysegben is csinalni.Kockazatos,de hát a háború mindig az.
Majd meglassuk,meg ott sincsenek a gepek.
Itt jó kérdes mekkora pl az S400 HMZ-je mélyrepülésben repülő célpontok ellen.Nem ismerem konkrét adatai a rendszernek de 100 km-nél radarhorizont alatt repülő célpontnál nem nagyon lehet több(400 km nagy magasságban repülő célpontokra igaz).Es valószinűleg az R37 hatósugara drasztikusan csökken alacsony magasságban sűrű légtérben repülő célpontoknál hasonlóan a többi légiharc rakétához.És az elmúlt hét eseményei bizonyítják(friss hír fekete tenger felett is "elkaptak" Patriottal egyet az Ukránok de ez más forrásból nincs megerősítve). hogy már a frontvonal "mögött"50 km re sincsennek biztosnságban az Orosz légierő gépei.S400-ból meg kérdéses hogy annyira a frontvonal közelébe viszik őket hogy "elkaphassák" a mélyrepülésben" siklóbombát ugrásból "hajító"gépeket.Véleményem szerint ami van S400-asuk azokra nagy szükségük van a fontosabb objektumok védelmére az Oroszoknak.Természetesen a Su35-ösök is berepülhetnek alacsony magasságban az Ukrán frontvonal fölé "elkapni" a leendő Ukrán F16-osokat de ebben az esetben az R37 hatósugara alacsony magasságban "sűrű"légtérben indítva nem feltétlenül nagyobb mint az amraamé.A hasonló kialakítású már kivont AIM54 phoenixnek semmivel se volt nagyobb a HMZ-je ilyen körülmények között mint az amraamnak miközben nagy magasságban kb 2-2.5 szerese volt attól függően melyik amraam variánsal van összehasonlítva.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 592
34 348
113
Itt jó kérdes mekkora pl az S400 HMZ-je mélyrepülésben repülő célpontok ellen.Nem ismerem konkrét adatai a rendszernek de 100 km-nél radarhorizont alatt repülő célpontnál nem nagyon lehet több(400 km nagy magasságban repülő célpontokra igaz).Es valószinűleg az R37 hatósugara drasztikusan csökken alacsony magasságban sűrű légtérben repülő célpontoknál hasonlóan a többi légiharc rakétához.És az elmúlt hét eseményei bizonyítják(friss hír fekete tenger felett is "elkaptak" Patriottal egyet az Ukránok de ez más forrásból nincs megerősítve). hogy már a frontvonal "mögött"50 km re sincsennek biztosnságban az Orosz légierő gépei.S400-ból meg kérdéses hogy annyira a frontvonal közelébe viszik őket hogy "elkaphassák" a mélyrepülésben" siklóbombát ugrásból "hajító"gépeket.Véleményem szerint ami van S400-asuk azokra nagy szükségük van a fontosabb objektumok védelmére az Oroszoknak.Természetesen a Su35-ösök is berepülhetnek alacsony magasságban az Ukrán frontvonal fölé "elkapni" a leendő Ukrán F16-osokat de ebben az esetben az R37 hatósugara alacsony magasságban "sűrű"légtérben indítva nem feltétlenül nagyobb mint az amraamé.A hasonló kialakítású már kivont AIM54 phoenixnek semmivel se volt nagyobb a HMZ-je ilyen körülmények között mint az amraamnak miközben nagy magasságban kb 2-2.5 szerese volt attól függően melyik amraam variánsal van összehasonlítva.
Frontvonal fedezése elvileg az S300V variánsok dolga,meg a Buké.Csapatok közvetlen védelme meg a kisebbeké.És a modernebb S300 változatok HMZje is elég terjedelmes.
R37 esetében a támadási profil a kérdéses.Ha elég jó a földhátteres felderitő képessége,akkor elvileg támadhat ballisztikus pályán alacsonyan lévő célokat is,magsan járöröző gépről.Repülőgépfedélzeti inditás egyébként is kitolja a horizontot.Szóval papiron képes rá,gyakorlatban meg majd kiderül.Eddigi alkalmazásokrol még nincs biztos infóm (legalábbis nekem,lehet,van már értékelhető elemzés valahol a neten)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 219
6 134
113
Frontvonal fedezése elvileg az S300V variánsok dolga,meg a Buké.Csapatok közvetlen védelme meg a kisebbeké.És a modernebb S300 változatok HMZje is elég terjedelmes.
R37 esetében a támadási profil a kérdéses.Ha elég jó a földhátteres felderitő képessége,akkor elvileg támadhat ballisztikus pályán alacsonyan lévő célokat is,magsan járöröző gépről.Repülőgépfedélzeti inditás egyébként is kitolja a horizontot.Szóval papiron képes rá,gyakorlatban meg majd kiderül.Eddigi alkalmazásokrol még nincs biztos infóm (legalábbis nekem,lehet,van már értékelhető elemzés valahol a neten)
Valaki biztos van aki ezt pontosabban le tudná vezetni hogy pl az S300-nak milyen repülési profilnál mekkora a HMZ-je.Patriot PAC-2 is csak nagy magassagú célpontoknál rendelkezik a maximális 160 km hatósugárral.R37-hez hasonló kialakítású AIM54-hez olvastam réstletesebb összehasonlítást az AIM-120-al.Természetesen igaz hogy nagy magasságban indítva alacsonyabban repülő célpontoknál is nagyobb lehet a HMZ viszont ebben az esetben "elérhetővé" válik a nagy hatótávú még a frontvonal mögött 50 km-re telepített nagy hatótávú komplexumoknak.És ugyanez igaz az Ukrán gépekre is ha nag magassagban közelítik meg a frontot.
 
W

Wilson

Guest
Josep Borrell, az EU főképviselője reméli, hogy hamarosan megkezdődik az F-16-os vadászgépek Ukrajnába történő átszállítása.


Ezt még az EU külügyminiszteri tanácsa brüsszeli ülésének kezdete előtt nyilatkozta – írja az European Pravda.

Borrell üdvözölte a modern vadászgépek Ukrajnába való átadásáról szóló döntést, hozzátéve, hogy az ország védelmi erőinek szüksége van rájuk.

„A pilótaképzés már elkezdődött, és remélem, hamarosan Ukrajnát is elláthatjuk ezzel a fegyverrel (F-16. – a szerk.)” – hangsúlyozta.

Ugyanakkor nem erősítették meg azokat az európai országokat, amelyeknek ukrán pilótákat kellett volna kiképezniük az F-16-on, hogy a kiképzés megkezdődött.

 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby
Status
Not open for further replies.