Vízi közlekedés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

Rákeresve az olvasható, hogy a fotón látható M/V Stewart J. Cort volt a Nagy Tavak első 1000 láb hosszú teherhajója. A hajó orr és tat részét az Ingalls Shipbuilding építette Mississippi-ben. Az ezekből összerakott ideiglenes hajó 185 láb hosszú volt és ez hajózott be a Nagy Tavakra, ahol az Erie Marine hajógyárban kettévágták, majd összeillesztették a helyben megépített középső résszel. Az így elkészült, immáron teljes hosszúságó hajó 1972-ben állt szolgálatba a Bethlehem Steel Corporation számára. Vasércet szállítanak vele.

A fotón megörökített kikötőbe érkezése szezonzáró számára, a Nagy Tavakon ilyentájt kezdődik meg a téli leállás, mely jellemzőn március 3-4. hetéig tart. Részben a jegesedés miatt és mert a Felső-tavat az alsóbbakkal összekapcsoló Soo zsilipeket is ezen intervallumban helyezi éves karbantartás alá a United States Army Corps of Engineers.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
Az egyik leghíresebb szellemhajó
Ha lesz időd, vesd már össze, hogy a videóban elhangzottak és a az alábbi blogbejegyzés eltér-e számottevően. Köszi előre is. :)

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and gafzhu

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 794
113
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
A robbanásos témát Tiboru levezeti a blogjában.

Egyébként meg ez volt a tettes:

20200723flojarsea30-fishing-boat-mythological-creature2.jpg
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Alapvetően inkább sport téma, de úgy gondoltam itt jobb helyen lesz. A földkerülő vitorlás verseny, a The Ocean Race 1. etapján, a résztveveő csapatok által készített drónfelvételekből egy összeállítás.


Január 15-én startolt a verseny, melynek első szakasza amolyan rövid bemelegítés: Alicante - > Zöld-foki Köztársaság. Ezen a videón nem látszik, de azért' Gibraltár felé menet, majd már kint az Atlantin is kapták egy ideig a durva időt. Pár nap szünet után szerdán indult a 2., Fokvárosig tartó szakasz.


A 2022/2023-as verseny az első, hogy 2 hajóosztályban zajlk a verseny: a korábbi Volvo Ocean 65-ök mellett IMOCA 60 besorolású hajók is indultak. Utóbbiakkal zajlik a Vendée Globe is, csak ott szólóban, itt meg teljes legénységgel.

A videón mindkét hajóosztály szerepel. A teljesen nyitott tattal bírók a Volvo Ocean 65-ösök. Ezek kottára egyeznek. Az IMOCA 60-as osztály hajói tágabb szabályok alapján épülnek, nem teljesen egyformák.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 298
113
Kvótanő! :p
A lakósság kb fele nő! Az üveg plafon megakadályozza őket, hogy mélytengeri halászhajó kapitànyok lehessenek!
#fisherpersongap! :mad:


(nehogykomolyanvedd) :)