Vízi közlekedés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 134
9 712
113

Rákeresve az olvasható, hogy a fotón látható M/V Stewart J. Cort volt a Nagy Tavak első 1000 láb hosszú teherhajója. A hajó orr és tat részét az Ingalls Shipbuilding építette Mississippi-ben. Az ezekből összerakott ideiglenes hajó 185 láb hosszú volt és ez hajózott be a Nagy Tavakra, ahol az Erie Marine hajógyárban kettévágták, majd összeillesztették a helyben megépített középső résszel. Az így elkészült, immáron teljes hosszúságó hajó 1972-ben állt szolgálatba a Bethlehem Steel Corporation számára. Vasércet szállítanak vele.

A fotón megörökített kikötőbe érkezése szezonzáró számára, a Nagy Tavakon ilyentájt kezdődik meg a téli leállás, mely jellemzőn március 3-4. hetéig tart. Részben a jegesedés miatt és mert a Felső-tavat az alsóbbakkal összekapcsoló Soo zsilipeket is ezen intervallumban helyezi éves karbantartás alá a United States Army Corps of Engineers.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 946
26 853
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: yrkon

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 966
113
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 966
113
Az egyik leghíresebb szellemhajó
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha lesz időd, vesd már össze, hogy a videóban elhangzottak és a az alábbi blogbejegyzés eltér-e számottevően. Köszi előre is. :)

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 966
113
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 946
26 853
113
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and gafzhu

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 966
113
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
A robbanásos témát Tiboru levezeti a blogjában.

Egyébként meg ez volt a tettes:

20200723flojarsea30-fishing-boat-mythological-creature2.jpg
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 134
9 712
113
Alapvetően inkább sport téma, de úgy gondoltam itt jobb helyen lesz. A földkerülő vitorlás verseny, a The Ocean Race 1. etapján, a résztveveő csapatok által készített drónfelvételekből egy összeállítás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Január 15-én startolt a verseny, melynek első szakasza amolyan rövid bemelegítés: Alicante - > Zöld-foki Köztársaság. Ezen a videón nem látszik, de azért' Gibraltár felé menet, majd már kint az Atlantin is kapták egy ideig a durva időt. Pár nap szünet után szerdán indult a 2., Fokvárosig tartó szakasz.


A 2022/2023-as verseny az első, hogy 2 hajóosztályban zajlk a verseny: a korábbi Volvo Ocean 65-ök mellett IMOCA 60 besorolású hajók is indultak. Utóbbiakkal zajlik a Vendée Globe is, csak ott szólóban, itt meg teljes legénységgel.

A videón mindkét hajóosztály szerepel. A teljesen nyitott tattal bírók a Volvo Ocean 65-ösök. Ezek kottára egyeznek. Az IMOCA 60-as osztály hajói tágabb szabályok alapján épülnek, nem teljesen egyformák.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 953
62 032
113
Kvótanő! :p
A lakósság kb fele nő! Az üveg plafon megakadályozza őket, hogy mélytengeri halászhajó kapitànyok lehessenek!
#fisherpersongap! :mad:


(nehogykomolyanvedd) :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 946
26 853
113
ahh, a mindig barátságos és otthonos Atlanti
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby