Nagyon komoly aerodinamikája volt ennek a gépnek, de jellemző módon, extrém sok munka volt egy-egy szívócsatornával kiszolgálni 3-3 hajtóművet egy ilyen, a szívócsatornájára amúgy is kényes, nagysebességű gépnél. Mindezt azért, mert az USA-nak nem voltak akkora nagy teljesítményű sugárhajtóműveik, mint a szovjeteknek.
Azaz, hogy mégis volt, mi több, pont a Valkyre hajtóművéből fejlsztették ki mind a mai napig a világ legerősebb utánégetős hajtóműveként számon tartott GE-4-esét.
Viszont az a projekt az SST elkaszálásával elhalt, miközben érdekes mód, a Valkyre-hez soha nem merült fel az SR-71-esek P&W J58-asát igénybe venni.
Helyette a GE YJ93-asaiból használtak hatot.
Érdekesség, hogy az YJ93-as tulajdonképpen nem volt más, mint az amúgy igen jól sikerült GE J79-esének a felskálázott variációja, míg a GE-4 pedig az YJ93-asok méretnövelt, de fokozatszámban csökkentett verziója.
Akkoriban a GE még ilyen sajátos módon fejlesztett különféle sugárhajtóműveket.