Zhuhai International Aviation & Aerospace Exhibition / China Airshow (Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Azért egy lopakodó (csökkentett észlelhetőségű) gépnek illene füstmentes hajtóművel rendelkeznie.
Vagy rosszul látom ?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azért egy lopakodó (csökkentett észlelhetőségű) gépnek illene füstmentes hajtóművel rendelkeznie.
Vagy rosszul látom ?

A lopakodás szempontjából szerintem édesmindegy a füstölés, főleg hogy a NATO/USA légierők már több mint húsz éve az éjszakai légi tevékenységre fektetik a fő hangsúlyt, nappal meg ha látod a füstöt, akkor már úgyis látod a gépet is. A hajtóműtechnológia és üzemeltetés szempontjából viszont tényleg "illendő" lenne a jobb porlasztást és tökéletesebb égést jelző füstmentes működés.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 547
113
Az álcázófüst, mint a hk-nál. :) Egyébként viccet félretéve kérdezem , nem zavar be egyes rakétatípusoknál ha a közelébe érnek?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Air Show China 2014 Military Aircraft conceptual cockpit
https://www.youtube.com/watch?v=HN9hdcIVzxs
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?cid=1101&MainCatID=11&id=20141116000013

A JY-26 radar már látta az f-22-est Dél Korea felett legalább is sikeresen észlelte nagy távolságból.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 204
113
Mint kiderult nem csak nyugatrol lopja a katonai technologiákaz Kína. A kína CX-1 (Brahmos) hajoellens rakéta megépítését az indiai Brahmos technológia ellopásával sikerult megvalśítania. (Feltorték az indiai számítógépeket ahol a Brahmos titkait orizték).
 

Capslock

Member
2010. december 30.
580
2
18
Mint kiderult nem csak nyugatrol lopja a katonai technologiákaz Kína. A kína CX-1 (Brahmos) hajoellens rakéta megépítését az indiai Brahmos technológia ellopásával sikerult megvalśítania. (Feltorték az indiai számítógépeket ahol a Brahmos titkait orizték).

Sose fogom megérteni, hogy hadiipari csúcstechnológiát miért kell sima világhálóról elérhető-feltörhető gépeken tárolni.

Amit viszont őszinte mosollyal várok, az a pillanat, amikor Kínától fog valaki ellopni egy általuk fejlesztett technológiát, mármint ha valaha képesek lesznek valamit önerőből kidolgozni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon fel lesznek háborodva, mert önérzet meg büszkeség az ugye van arrafelé bőven, pedig ahogy a mondás tartja, tolvajtól lopni nem bűn. :)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
" az a pillanat, amikor Kínától fog valaki ellopni egy általuk fejlesztett technológiát,"


Ugyan minek? hisz molni szerint a kínai gépek a f-16 block 30 szintjén vannak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Mintha kicsit félvállról vennétek a másolás problémáját. Másolni is tudni kell. Gyakorlatilag olyan tehnológiai szintet kell képviselj, mit az akitől másolsz. A másolással "csak" a fejlesztési költségeket és időt spórolod meg, de nem a gyártási tehnológia meglétét. A szovjet hírszerzés egy rakás nyugati fejlesztést szerzett meg, még kész példányokat is, viszont az iparuk képtelen volt mit kezdeni velük.
Adjak egy példát: próbáljatok meg lemásolni egy golóstollat és gyártsátok le otthon a garázsban, vagy egy csavarhúzót. Lehetettlen.

http://www.foreignpolicy.com/articles/2014/02/06/its_official_china_is_becoming_a_new_innovation_powerhouse
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
"Mintha kicsit félvállról vennétek a másolás problémáját."

Megy a like
 

Capslock

Member
2010. december 30.
580
2
18
Mintha kicsit félvállról vennétek a másolás problémáját. Másolni is tudni kell. Gyakorlatilag olyan tehnológiai szintet kell képviselj, mit az akitől másolsz. A másolással "csak" a fejlesztési költségeket és időt spórolod meg, de nem a gyártási tehnológia meglétét. A szovjet hírszerzés egy rakás nyugati fejlesztést szerzett meg, még kész példányokat is, viszont az iparuk képtelen volt mit kezdeni velük.

Azért a helyzet ma egész más, mint a szinte hermetikusan zárt szovjet időkben. Fontos különbségek:
- ma a polgári számítástechnika és elektronika gyakorlatilag utolérte, sőt akár lehagyta a katonait
- ma minden polgári számítástechnika, elektronika Kínában készül, de ugyanez igaz a gépiparra, járműgyártásra, stb is. A tudás és technológia jelentős részét a hülye Nyugat házhoz vitte. Airbusok gyártása helyben? Műszaki aranybánya az is.
- ma szorgosan jegyzetelő kínai diákokkal vannak tele az amerikai egyetemek.
- ma már van internet és hackerek, nem James Bondnak kell akciózni egy-egy homályos fotóért.

Ne tételezzük már fel, hogy a kínai ipar a 90-es évek elején még a Mig-21PF szintjén állt, 20 év múlva már lopakodókat gyártanak. Ennyire okosabbak? Vagy pofátlanul lopnak? Azt gondolom, hogy a műszaki középkorból való önerős kitörés rögös útját India mutatja, pl a Tejas programmal, pedig ők is kapnak külföldi segítséget. Igaz ők legálisan.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
3tb_141118105558wyid512293.jpg

3tb_141118105721eg8s512293.jpg

3tb_1411181057584neu512293.jpg

3tb_1411181058100c3k512293.jpg

3tb_141118105823l9dl512293.jpg

3tb_141118105833jjp7512293.jpg

3tb_141118105842kv4k512293.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 141
113
Kína és Oroszország megállapodott az RD-93 közös modernizálásáról: http://en.itar-tass.com/economy/760229
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
http://fotografersha.livejournal.com/600590.html

http://fotografersha.livejournal.com/600862.html

http://fotografersha.livejournal.com/600354.html

(Utolsó képen Votincevnek (Szu-34, Szu-47, Szu-27KUB...) be van kötve a keze)

http://fotografersha.livejournal.com/601545.html

és végül egy indulás Kubinkából Kínába sorozat:

http://fotografersha.livejournal.com/597269.html
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Z-20 promó videó, van benne minden: Shanghai, Tiltitott Város, Lhásza Potala palotával stb.
http://youtu.be/cYSA6ipn4lw