Izraeli drónok

Így talán már érthető, hogy miért várunk ki. És hogy miért versenyeztetünk ki nem mondva két gyártót két különböző országból.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Izrael az MTCR irányelveket követi, ezért csökkentett képességű "exportrendszereket" fejlesztett ki és értékesít. A legjobb példa erre az Israel Aerospace Industries (IAI) Heron TP-XP, 450 kg hasznos terheléssel, ami kevesebb, mint fele az izraeli légierő által használt Heron TP hasznos terhelésének.
Mondjuk azért Izrael is tett néha kivételt mert pl. a Németek a teljes értékű Heron TP-t kapták, nem az export változatot.

Amúgy nekünk szerintem - kezdetnek legalábbis bizonyosan - bőven elég lenne a kisebb Heron Mk.Ii is.
 
De a németek nem kértek/kaptak hozzá fegyvert.
Értem én hogy a német politika eléggé drón ellenes, de azért talán mégis...;)
Paris_Air_Show_2007-Nimrod-UAV-825x510.jpg

https://digit.site36.net/2016/08/24...h-israeli-missiles-and-use-german-encryption/

Amúgy az izreiliek is nagyon szégyenlősek.
A neten nem igen találni képeket felfegyverzett izraeli drónokról...
 
A Bundeswehr felfegyverzett drónt akart, de a parlament nem engedélyezte.
Még 2018-ban is azon vitatkoztak hogy mi legyen és hogy legyen.
2020-ban döntöttek arról hogy nem lehet rajta fegyver. De még a mostani választás előtt is vitatkoztak róla.
A német politika valamiért egészen megosztott drón kérdésben.
  • egyrészt: egyrészt zöld utat adtak az Eurodron fejlwsztésnek,
  • másrészt kikötötték hogy azt nem (sem) lehet fegyverekkel ellátni (legalábbis azt a 21 darabot ami No. kap majd...)

U.ez a kettősség van a Heron TP drónokkal is.
Agyrém...:confused:
 
Elbit-Systems-Skylark-3-Hybrid-WP.jpg


Elbit Systems to showcase hybrid propulsion small tactical UAS at Singapore Airshow 2022

Elbit Systems will present the Skylark 3 Hybrid Small Tactical Unmanned Aerial Systems (STUAS) for the first time at the Singapore Airshow 2022 (stand C-N65 in the Israeli Pavilion). The Skylark 3 Hybrid is equipped with a hybrid propulsion system, both an electric and an internal combustion engine, tripling endurance and offering up to 18 hours of operations, with no change to size or weight, significantly increasing mission effectiveness and cost efficiency.

The Skylark 3 Hybrid uses its combustion engine to fly rapidly to the Area Of Interest (AOI) and switches to the electrical engine while operating above the AOI. The twin engine architecture of the new Skylark enables one to back up the other, providing greater reliability and safety. The significantly higher endurance of the Skylark 3 Hybrid provides forces with greater capacity to hover above AOI and requires fewer platforms to execute the same mission.

Skylark 3 Hybrid is based on the Skylark family of STUAS that have been ordered by 27 countries, to date. Skylark 3 Hybrid has a 4.7m wingspan, a maximum takeoff weight of 50kg, service ceiling of 12,000ft and a range of 120km. It features dual payload capacity with a “plug and play” interface for a quick replacement of sensors in the field. The Skylark 3 Hybrid is capable of integrating a range of payloads including high-resolution Electro-Optical gimbaled payload, ELINT, COMINT, laser designators and others. It is deployed and operated by a crew of two, launched via a pneumatic launcher and can be mounted on a vehicle or vessel. Two Skylark 3 Hybrid STUAS can be assigned to the same mission simultaneously managed by a shared Ground Control Station.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1