Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

"Csehország, Szlovákia, Magyarország, az USA, Ausztrália és Katar mellett érdekes ipari együttműködési lehetőség kínálkozik Olaszországban."

Plusz nem régen Maróth Gáspárunk nyilatkozta le azt, hogy a közeljövőben egy masszív technológiai belépés fog létre jönni olasz részről a Lynxbe. Nem tudom, hogy nálad ezek a mondatok hogy jöttek át, én pont úgy értelmezem, hogy egy levegővétellel elmondták egyben a Terminátor által berakott cikkben, hogy Magyarországtól, Szlovákián át Katarig. Ezt így egyben! Kívülről el lehet mondani, hogy erős a rómaiak hadipara és nincs szükségük másra, de nekem úgy tűnik, hogy az RM és a magyar kormány is több, mint jó esélyt ad magának, hogy megszerzik maguknak a projektben a Csizma tenderét.

Nyilván ez az egyik véglet, amit ők csinálnak. A másik véglet meg, amit Negan szokott nagyon sokszor, hogy még meg sem született valami, amit magyar sikernek nevezünk, már temeti. Közép-Európában ez is teljesen legális álláspont, mert itt nagyon gyorsan rosszra fordulnak a dolgok.

Az RM értékesítési igazgatója nyilatkozta az egyik cseh interjúban, hogy persze, hogy optimista, mert ha nem lenne az, akkor nem is harcolna.
Ha érdekel az olasz szál a történetben, nézz be az AICS nevű olasz IFV tender topikba is.
 
"Csehország, Szlovákia, Magyarország, az USA, Ausztrália és Katar mellett érdekes ipari együttműködési lehetőség kínálkozik Olaszországban."

Plusz nem régen Maróth Gáspárunk nyilatkozta le azt, hogy a közeljövőben egy masszív technológiai belépés fog létre jönni olasz részről a Lynxbe. Nem tudom, hogy nálad ezek a mondatok hogy jöttek át, én pont úgy értelmezem, hogy egy levegővétellel elmondták egyben a Terminátor által berakott cikkben, hogy Magyarországtól, Szlovákián át Katarig. Ezt így egyben! Kívülről el lehet mondani, hogy erős a rómaiak hadipara és nincs szükségük másra, de nekem úgy tűnik, hogy az RM és a magyar kormány is több, mint jó esélyt ad magának, hogy megszerzik maguknak a projektben a Csizma tenderét.

Nyilván ez az egyik véglet, amit ők csinálnak. A másik véglet meg, amit Negan szokott nagyon sokszor, hogy még meg sem született valami, amit magyar sikernek nevezünk, már temeti. Közép-Európában ez is teljesen legális álláspont, mert itt nagyon gyorsan rosszra fordulnak a dolgok.

Az RM értékesítési igazgatója nyilatkozta az egyik cseh interjúban, hogy persze, hogy optimista, mert ha nem lenne az, akkor nem is harcolna.
Te ezekre értetted, hogy "szinte biztos befutó"...? :D

Én meg már azt hittem, valamit olvastál konkrétan... never mind. :cool:
 
Egy hónappal ezelott pont a Lynx ellen szovetkeztek az olasz hadiipar nagyjai:
https://www.vogon.today/startmag/le...l-for-the-new-army-combat-vehicle/2021/09/30/

Az az újság neve, hogy Vogon Today?

Ezeknek hiszek, mert szerintem az ilyen alakoknál mindig akad egy törülköző.

Te ezekre értetted, hogy "szinte biztos befutó"...? :D

Én meg már azt hittem, valamit olvastál konkrétan... never mind. :cool:


Magyarországon nyert, Ausztráliában a legjobb kettőben, Csehországban és Szlovákiában a legjobb háromban. Mondd csak! Egy még soha ki nem írt olasz pályázat kapcsán mikor kaptál legutoljára ennél biztosabbat? Te is piacra dolgozol. Vagy nem?
 
Az az újság neve, hogy Vogon Today?

Ezeknek hiszek, mert szerintem az ilyen alakoknál mindig akad egy törülköző.




Magyarországon nyert, Ausztráliában a legjobb kettőben, Csehországban és Szlovákiában a legjobb háromban. Mondd csak! Egy még soha ki nem írt olasz pályázat kapcsán mikor kaptál legutoljára ennél biztosabbat? Te is piacra dolgozol. Vagy nem?
Az olaszoknak kiterjedt hadiiparuk van. A megbízást szinte biztos, hogy az Iveco/Leonardo (lánykori nevén OTO Melara) duó fogja kapni. A RM célja legfeljebb az lehet, hogy az olasz cégek a Lynx-et gyártsák, de én erre sem fogadnék nagy tétben. Ez abban az esetben lehet, ha a 2 olasz cég nem akar milliárdokat befektetni a saját fejlesztésbe és gyorsan meg kell kezdeni a gyártást. De ugye arról van szó, hogy majd 2025 után lesz aktuális a Dardo cseréje.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Pogány
Az olaszoknak kiterjedt hadiiparuk van. A megbízást szinte biztos, hogy az Iveco/Leonardo (lánykori nevén OTO Melara) duó fogja kapni. A RM célja legfeljebb az lehet, hogy az olasz cégek a Lynx-et gyártsák, de én erre sem fogadnék nagy tétben. Ez abban az esetben lehet, ha a 2 olasz cég nem akar milliárdokat befektetni a saját fejlesztésbe és gyorsan meg kell kezdeni a gyártást. De ugye arról van szó, hogy majd 2025 után lesz aktuális a Dardo cseréje.
Ettől még 3 év alatt nem gondolom, hogy concept artról bevethető járművet tudnának fejleszteni. Még akkor sem, ha a tornyot nem az alapokról kellene kezdeni. A Dardo-n 10 évet mókoltak.
 
Az olaszoknak kiterjedt hadiiparuk van. A megbízást szinte biztos, hogy az Iveco/Leonardo (lánykori nevén OTO Melara) duó fogja kapni. A RM célja legfeljebb az lehet, hogy az olasz cégek a Lynx-et gyártsák

De ez nekünk miért fáj?
Nem erről beszélünk, hogy ki fogja gyártani. Szerintem erről kb. semmit nem tudunk, de senki más sem. Olaszországban nem olyan régen sikerült túlesni egy nehéz időszakon és kormányt váltottak. Ebből az örömteli hírből néhány dolog következik. 2025-ig lesz a Vogon Boszorkányok és Jósnők Tudományos Akadémiája szerint csak 4 új kormányuk, nem 6.
Nem tudom, mennyire kell magyarázni, hogy ez mit jelent. Van egy keret, amiben játszani kell. Ha a New York Times megírja valamelyik gépet biztos befutónak is ugyan úgy kezelem, mint ha Maróth Gáspár jelenti ki. Ettől még a Rajnai Acél nem úgy áll hozzá, hogy semmi keresnivalójuk az országban. És el lehet mondani még párszor, hogy de pedig tényleg semmi tér nincs számukra ott, de ettől még gyanúsan nem az lesz a tenderre a német elképzelés.
Remélem sikerült megérteni, mert a cseh haderőfejlesztésnél sokkal melegebb van ott és sokkal kevesebb köze a két seregnek egymáshoz. Szerintem ez a téma kezd kicsit túl sok lenni ebben a topicban. És a saját topicjában meg akit érdekel, az nyugodtan várhatja, hogy mit fognak megszülni a helyi cégek.
 
De ez nekünk miért fáj?
Nem erről beszélünk, hogy ki fogja gyártani. Szerintem erről kb. semmit nem tudunk, de senki más sem. Olaszországban nem olyan régen sikerült túlesni egy nehéz időszakon és kormányt váltottak. Ebből az örömteli hírből néhány dolog következik. 2025-ig lesz a Vogon Boszorkányok és Jósnők Tudományos Akadémiája szerint csak 4 új kormányuk, nem 6.
Nem tudom, mennyire kell magyarázni, hogy ez mit jelent. Van egy keret, amiben játszani kell. Ha a New York Times megírja valamelyik gépet biztos befutónak is ugyan úgy kezelem, mint ha Maróth Gáspár jelenti ki. Ettől még a Rajnai Acél nem úgy áll hozzá, hogy semmi keresnivalójuk az országban. És el lehet mondani még párszor, hogy de pedig tényleg semmi tér nincs számukra ott, de ettől még gyanúsan nem az lesz a tenderre a német elképzelés.
Remélem sikerült megérteni, mert a cseh haderőfejlesztésnél sokkal melegebb van ott és sokkal kevesebb köze a két seregnek egymáshoz. Szerintem ez a téma kezd kicsit túl sok lenni ebben a topicban. És a saját topicjában meg akit érdekel, az nyugodtan várhatja, hogy mit fognak megszülni a helyi cégek.
Gondolkoztam, hogy válaszoljak-e a kommentedre, mert ez még a szokásosnál is értelmetlenebbre sikeredett. Ki beszélt arról, hogy ez fájna valakinek? Csak arra világítottam rá, hogy Olaszország és köztünk azért lényeges különbségek vannak: az olaszoknál van saját hadiipar.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány
Gondolkoztam, hogy válaszoljak-e a kommentedre, mert ez még a szokásosnál is értelmetlenebbre sikeredett. Ki beszélt arról, hogy ez fájna valakinek? Csak arra világítottam rá, hogy Olaszország és köztünk azért lényeges különbségek vannak: az olaszoknál van saját hadiipar.

És ez továbbra sem mond ellen semminek. Valamiért óriási szerepet tulajdonítotok annak, hogy "de hát mi nem". A sorban szinte nincs két egyforma ország. Ennyi erővel miért nem arról beszélünk, hogy Olaszországban nem fog nyerni a Lynx... mert az USA hadipara összehasonlíthatatlan velük? Vagy mert Katar Arab-öböl, Olaszország meg mediterrán? Szlovákiában is teljesen más a tender menete, mint Csehországban vagy a nem nyilvános pályázat Magyarországon.

Szerintem a probléma ott kezdődik, hogy te sem tudsz értelmes érvet. Egy cikkben egy hosszú sorban szerepelnek országok, amiket a szerző össze akart kötni, te meg velem vitatkozol azon, hogy van kettő közöttük, ami egy teljesen más dologban különbözik. Hát gratulálok!
 
Szárnyat kapot a híresztelés :cool: :

A hírek szerint Csehország több tucat F-35-ös vadászgép megvásárlására készül. Babiš és Metnar tagadják​

https://www.e15.cz/domaci/cesko-se-...cek-f-35-babis-s-metnarem-to-popiraji-1385024

Csehország aktívan igyekszik akár 40 fejlett, ötödik generációs F-35-ös vadászgépet vásárolni az Egyesült Államoktól – mondta Janes szakmai szervernek egy meg nem nevezett amerikai forrás. Elmondása szerint a gépek 14 JAS-39-es Gripen vadászgépet váltanának, amelyek bérleti szerződése a cseh hadseregnek 2027-ben jár le.


---
Ja, és még egy tegnapi cikk:

Tankok a hadsereg számára. Egymilliárdos uzlet várja az új védelmi minisztert​

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a...ho-sefa-obrany-ceka-miliardovy-obchod-1385000
 
Jól értem, hogy ezek után egyszerűen rá fognak bökni a győztesre? :)
 
Csak hogy most a F-35-hiszti ne fedje el ezt az információt :oops: :

Csak hogy mennyire atgondolt errefele minden. De lehet a megsporolt penzbol lesz tank es/vagy F-35. :p:D

Nem lesznek új IFV-k. A cseh hadsereg történetének legnagyobb vásárlása véget ért


A védelmi minisztérium nem folytatja a történelmileg legnagyobb, 210 darab gyalogsági harcjármű beszerzését 52 milliárd koronáért. Ennek oka, hogy a három fegyverkezési vállalat egyike sem felelt meg a minisztérium minden követelményének.

„A 15 tagú bizottság következtetése egyértelmű és egybehangzó – a beadott válaszok/dokumentumok alapján mindhárom ajánlattevő ajánlata nem értékelhető, mert egyik sem felel meg az ajánlatkérő minden követelményének” – mondta Jan Pejšek védelmi szóvivő pénteken.

Elmondása szerint a szakértői bizottság a napokban fejezte be az ajánlatok elbírálását, amelyet a minisztérium szeptember 1-jén vett át. A lehetséges beszállítók a BAE Systems (Svédország) a CV90-nel, a GDELS (Spanyolország) az ASCOD-dal és a Rheinmetall Landsysteme (Németország) a Lynx-szel.

"A feltárt hiányosságok például a kínált járművek műszaki jellemzőire vonatkozó adatok hiányára vagy pontatlanságára, vagy a cseh védelmi iparral való együttműködésre vonatkozó hiányos információkra vonatkoznak" - mondta a szóvivő.

Hozzátette: a bizottság ezért nem fogja tovább értékelni és különösen nem értékeli a beszállítók meglévő ajánlatait, amelyekről pénteken levélben tájékoztatták a cégeket.

Azt is elmondta a Právonak, hogy nem biztos, hogy ez lesz a teljes szerződés vége, állítólag ez attól függ, hogyan reagál a következő kormány a IFV megvásárlására.
 
Nem csodálnám, ha a pályazók (RM, GDELS, BAE) küldenének egy néhány millió eurós számlát a cseh védelmi minisztáriumnak a 3-4 éves hülyítésért. Ezek után nem fogják komolyan venni a hadiipari cégek a cseheket. Borzalmasan rossz döntést hoztak, a szárazföldi erők szerintem legfontosabb technikai eszközei a modern többfeladatú páncélozott szállítójárművek, ezt a Pandurral nem fogják tudni teljes mértékben pótolni.
 
Csak hogy most a F-35-hiszti ne fedje el ezt az információt :oops: :


Nem lesznek új IFV-k. A cseh hadsereg történetének legnagyobb vásárlása véget ért


A védelmi minisztérium nem folytatja a történelmileg legnagyobb, 210 darab gyalogsági harcjármű beszerzését 52 milliárd koronáért. Ennek oka, hogy a három fegyverkezési vállalat egyike sem felelt meg a minisztérium minden követelményének.

„A 15 tagú bizottság következtetése egyértelmű és egybehangzó – a beadott válaszok/dokumentumok alapján mindhárom ajánlattevő ajánlata nem értékelhető, mert egyik sem felel meg az ajánlatkérő minden követelményének” – mondta Jan Pejšek védelmi szóvivő pénteken.

Elmondása szerint a szakértői bizottság a napokban fejezte be az ajánlatok elbírálását, amelyet a minisztérium szeptember 1-jén vett át. A lehetséges beszállítók a BAE Systems (Svédország) a CV90-nel, a GDELS (Spanyolország) az ASCOD-dal és a Rheinmetall Landsysteme (Németország) a Lynx-szel.

"A feltárt hiányosságok például a kínált járművek műszaki jellemzőire vonatkozó adatok hiányára vagy pontatlanságára, vagy a cseh védelmi iparral való együttműködésre vonatkozó hiányos információkra vonatkoznak" - mondta a szóvivő.

Hozzátette: a bizottság ezért nem fogja tovább értékelni és különösen nem értékeli a beszállítók meglévő ajánlatait, amelyekről pénteken levélben tájékoztatták a cégeket.

Azt is elmondta a Právonak, hogy nem biztos, hogy ez lesz a teljes szerződés vége, állítólag ez attól függ, hogyan reagál a következő kormány a IFV megvásárlására.
Istennek hála, hogy mi "diktatúrában" élünk. Maradjon is így sokáig!
 
Csak hogy most a F-35-hiszti ne fedje el ezt az információt :oops: :


Nem lesznek új IFV-k. A cseh hadsereg történetének legnagyobb vásárlása véget ért


A védelmi minisztérium nem folytatja a történelmileg legnagyobb, 210 darab gyalogsági harcjármű beszerzését 52 milliárd koronáért. Ennek oka, hogy a három fegyverkezési vállalat egyike sem felelt meg a minisztérium minden követelményének.

„A 15 tagú bizottság következtetése egyértelmű és egybehangzó – a beadott válaszok/dokumentumok alapján mindhárom ajánlattevő ajánlata nem értékelhető, mert egyik sem felel meg az ajánlatkérő minden követelményének” – mondta Jan Pejšek védelmi szóvivő pénteken.

Elmondása szerint a szakértői bizottság a napokban fejezte be az ajánlatok elbírálását, amelyet a minisztérium szeptember 1-jén vett át. A lehetséges beszállítók a BAE Systems (Svédország) a CV90-nel, a GDELS (Spanyolország) az ASCOD-dal és a Rheinmetall Landsysteme (Németország) a Lynx-szel.

"A feltárt hiányosságok például a kínált járművek műszaki jellemzőire vonatkozó adatok hiányára vagy pontatlanságára, vagy a cseh védelmi iparral való együttműködésre vonatkozó hiányos információkra vonatkoznak" - mondta a szóvivő.

Hozzátette: a bizottság ezért nem fogja tovább értékelni és különösen nem értékeli a beszállítók meglévő ajánlatait, amelyekről pénteken levélben tájékoztatták a cégeket.

Azt is elmondta a Právonak, hogy nem biztos, hogy ez lesz a teljes szerződés vége, állítólag ez attól függ, hogyan reagál a következő kormány a IFV megvásárlására.


Mondjuk az lenne az ultra komikus ha ezek után rá döbennének hogy a már meglévő bmp-ék viszont megfelelőek ezért azokat újítják fel :D :D :D
 
Csak hogy most a F-35-hiszti ne fedje el ezt az információt :oops: :


Nem lesznek új IFV-k. A cseh hadsereg történetének legnagyobb vásárlása véget ért


A védelmi minisztérium nem folytatja a történelmileg legnagyobb, 210 darab gyalogsági harcjármű beszerzését 52 milliárd koronáért. Ennek oka, hogy a három fegyverkezési vállalat egyike sem felelt meg a minisztérium minden követelményének.

„A 15 tagú bizottság következtetése egyértelmű és egybehangzó – a beadott válaszok/dokumentumok alapján mindhárom ajánlattevő ajánlata nem értékelhető, mert egyik sem felel meg az ajánlatkérő minden követelményének” – mondta Jan Pejšek védelmi szóvivő pénteken.

Elmondása szerint a szakértői bizottság a napokban fejezte be az ajánlatok elbírálását, amelyet a minisztérium szeptember 1-jén vett át. A lehetséges beszállítók a BAE Systems (Svédország) a CV90-nel, a GDELS (Spanyolország) az ASCOD-dal és a Rheinmetall Landsysteme (Németország) a Lynx-szel.

"A feltárt hiányosságok például a kínált járművek műszaki jellemzőire vonatkozó adatok hiányára vagy pontatlanságára, vagy a cseh védelmi iparral való együttműködésre vonatkozó hiányos információkra vonatkoznak" - mondta a szóvivő.

Hozzátette: a bizottság ezért nem fogja tovább értékelni és különösen nem értékeli a beszállítók meglévő ajánlatait, amelyekről pénteken levélben tájékoztatták a cégeket.

Azt is elmondta a Právonak, hogy nem biztos, hogy ez lesz a teljes szerződés vége, állítólag ez attól függ, hogyan reagál a következő kormány a IFV megvásárlására.
amúgy nagyon lipcsi hír oldal lehet , top kommentek hírhez hogy "helyes ! pénz kidobás ! sereg se kéne!"
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány