Ausztrál nukleáris tengeralattjáró program

Igy van, ezért nem is fog Kína támadni 2030 tajvanra.Majd mikor h20 j20 j35 x58 valkyrie koppintassal lesznek tele. Már több jh7 hajó elleni gépük van mint japannak f15.Olyan fölénnyel támadnak majd egyszer hogy az ne érje meg senkinek sem beavatkozni
Kina egyetlen szerencseje, hogy az amerikaiak atomot dobtak a japanokra es a megszallas alatt teljesen atmostak az agyukat pacifizmussal... ha ez nem lett volna, reges-regen Japan lenne a keleti nagyhatalom, sokkal-sokkal fejlettebb kultura volt, kulonosen technologiailag leptek le mindenkit mar a 70-es evekre.

En kifejezetten tamogattam az Abe Shinzo-fele ujrafegyverzest, kar, hogy otthagyta a politikat (vmi egeszen kutya gyomorfekelye van), mert neki megvolt a politikai es tortenelmi sulya hozza (apja Abe Shintaro volt, valamelyik nagyapja meg Kina japan gazdasagi kormanyzoja volt anno. :P)
Ettol fuggetlenul ma mar az amerikaiak is belatjak - szokas szerint jo keson -, hogy baromsag volt totalisan kiherelni a japanokat, mert hibatlan ellensuly lettek volna Kina ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: vata
Ettol fuggetlenul ma mar az amerikaiak is belatjak - szokas szerint jo keson -, hogy baromsag volt totalisan kiherelni a japanokat, mert hibatlan ellensuly lettek volna Kina ellen.
Még nagyobb hiba volt bevenni Kínát a WTO-ba és hagyni, hogy fejükre nőjjön!
20 éve nyúlják amit csak lehet, de pár évvel ezelőttig le se szarta senki, amíg nem kezdtek kard csörtetni, területi igényeket bejelenteni...
 
2021-t írunk nem 1941-t:).Nem kell nekik 25 csomóval "száguldozni" a víz alatt.
Ja. Ahoz hogy egy tengeralattjárójuk kínai vizeken legyen, négynek kell úton lenni, tehát tizet kell fenntartani. Ha kétszer olyan gyorsan mennek, akkor csak kettőnek. Így csak hatot.
A tranzitokon bizony száguldanak.
 
Ja. Ahoz hogy egy tengeralattjárójuk kínai vizeken legyen, négynek kell úton lenni, tehát tizet kell fenntartani. Ha kétszer olyan gyorsan mennek, akkor csak kettőnek. Így csak hatot.
A tranzitokon bizony száguldanak.
Értelemszerűen nem a hadműveleti területen értettem a száguldást de szerinted melyik tengeralattjárót nehezebb nehezebb felderíteni, egy atom tengót amely képes hónapokig a víz alatt maradni az általa megválasztott tetszőleges mélységben vagy egy dízel elektromost amelynek időnként a felszínre kell emelkednie de minimum snorkeleznie kell?
 
Értelemszerűen nem a hadműveleti területen értettem a száguldást de szerinted melyik tengeralattjárót nehezebb nehezebb felderíteni, egy atom tengót amely képes hónapokig a víz alatt maradni az általa megválasztott tetszőleges mélységben vagy egy dízel elektromost amelynek időnként a felszínre kell emelkednie de minimum snorkeleznie kell?
Tök mindegy, mert akusztikusan fogják felderíteni.
 
Tök mindegy, mert akusztikusan fogják felderíteni.
Dehogy mindegy, pl egy Virginia osztályú amerikai atomtengó a víz alatt kb 105-110 db hang kibocsájtással képes haladni (értelemszerűen nem 25 csomós sebességgel) az óceán és tengerek háttérzaja 90-95 db mint láthatod nagyon kicsi a különbség így aztán egy ilyen tengeralatjárót nem egyszerű akusztikusan felderíteni ..
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Dehogy mindegy, pl egy Virginia osztályú amerikai atomtengó a víz alatt kb 105-110 db hang kibocsájtással képes haladni (értelemszerűen nem 25 csomós sebességgel) az óceán és tengerek háttérzaja 90-95 db mint láthatod nagyon kicsi a különbség így aztán egy ilyen tengeralatjárót nem egyszerű akusztikusan felderíteni ..
Nem érted. A tranziton maximális sebességgel kell haladni. Úgy is haladnak, és hallja is mindenki. Aztán a hadműveleti zónában próbálnak eltünni.
 
Tony Abbot közben felvetette hogy ausztrália akár használt nukleáris meghajtású tengókat is vehetne vagy bérelhetne (amerikai vagy brit forrásból), amíg az AUKUS keretében megvalósul a 8 tervezett ausszie nukleáris meghajtású tengó esete.

Érdekes koncepció, és aligha magától találta ki, egy politikus ritkán csinál olyat :)

A bérlet / lizing / vásárlás mindenképpen jó ötlet, ha ki akarják építeni a saját képességet, hiszen kezdetnek például szükség lesz saját nukleáris reaktor-mérnökképzésre, és az üzemeltetési tapasztalatokat is össze kellene gyűjteni. Erre egy régebbi 688(i) vagy Trafalgar-osztályú tengó is megfelel, adott esetben.

A másik oldalról nézve viszont továbbra is érdekes kérdés, hogy mi szüksége az ausztráloknak erre a képességre...
 
Nem érted. A tranziton maximális sebességgel kell haladni. Úgy is haladnak, és hallja is mindenki. Aztán a hadműveleti zónában próbálnak eltünni.
Szerintem abban tévedsz, hogy mindenki hallja őket...

"A zajkibocsátással (megközelítõleg) hat-
ványosan növekvõ akusztikai felderítési tá-
volságának fontos következményei vannak.
Gyakorlati szempontból nincs nagy jelentõ-
sége annak, hogy egy tengeralattjáró se-
kély vízben 0,1 (mint a jelenleg legkorsze-
rûbb amerikai Seawolf és Virginia hajóosz-
tály) vagy 0,4 (a továbbfejlesztett Akula), il-
letve hogy a nyílt óceánon 0,6 (Seawolf, Vir-
ginia) vagy 3 (továbbfejlesztett Akula) kilométer
egyiket sem lehet követni, amikor elhagyja a kikötõjét,
és a véletlen találkozást leszámítva – egyiket sem
lehet megtalálni a tengeren. Ezzel szem-
ben egy olyan tengeralattjáró, amely sekély
vízben 30, a nyílt óceánon 100 kilométerrõl
érzékelhetõ, a felfedezés kockázata nélkül
követhetõ egy nála csendesebb tenger-
alattjáró által, és még ha nyoma is vész, a
másik tengeralattjáró nagy valószínûség-
gel újra megtalálhatja jóval azelõtt, hogy
torpedói hatótávolságánál közelebb kerül-
hetne az oltalmazott hadihajóhoz."

Screenshot-2021-11-05-at-21-55-57-NB11-10-bel-qxd-dobos-gabor-az-atom-tengeralattjarokrol-kina-uj.png


 
Dehogy mindegy, pl egy Virginia osztályú amerikai atomtengó a víz alatt kb 105-110 db hang kibocsájtással képes haladni (értelemszerűen nem 25 csomós sebességgel) az óceán és tengerek háttérzaja 90-95 db mint láthatod nagyon kicsi a különbség így aztán egy ilyen tengeralatjárót nem egyszerű akusztikusan felderíteni ..
Igen - ez a lényeg!
A (élvonalbeli) tengeralattjárók lassan elérik a passzív módszerekkel történő felderítés határát. Az amerikaiak már azzal számolnak, hogy rövidesen vissza kell térni a pingeléshez, ha tudni akarják mi folyik körülöttük. Mondjuk a kínaiak vagy 15-20 év lemaradásban vannak egyelőre "hangerő" terén de az amerikaiakat már lassan lehetetlen lesz felderíteni aktív szonár nélkül.

Ha Tajvan körül be indulna a tengeralattjáró háború a következő 8-10 évben, azt nem valószínű, hogy népi Kína nyerné meg...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Nagy Csaba
Igen - ez a lényeg!
A (élvonalbeli) tengeralattjárók lassan elérik a passzív módszerekkel történő felderítés határát. Az amerikaiak már azzal számolnak, hogy rövidesen vissza kell térni a pingeléshez, ha tudni akarják mi folyik körülöttük. Mondjuk a kínaiak vagy 15-20 év lemaradásban vannak egyelőre "hangerő" terén de az amerikaiakat már lassan lehetetlen lesz felderíteni aktív szonár nélkül.

Ha Tajvan körül be indulna a tengeralattjáró háború a következő 8-10 évben, azt nem valószínű, hogy népi Kína nyerné meg...
Oszt honnan tudod , hogy a kínaiak le vannak maradva 20 évvel? Megsúgta az Admiral Dong Jun?
 
Igen lopakodó üzem módban, de az esetek többségében így közlekednek.
Fontosabb, hogy ne tudják hogy ott vagy, mint hogy menekülnöd, rohannod kelljen.

Itt jön képbe az, hogy mi a lopakodó sebesség (ahol nem keletkezik kavitáció sem a hajótest, sem a hajócsavar / propulzor által).
Amennyire lehet tudni, a propulzoros tengóknál ez a sebesség akár 10-12 csomó is lehet. Ami azért már messze nem olyan kis sebesség.

Egy tengeralattjáró normál körülmények között pedig amúgy sem megy gyorsabban, mert az elsődleges mindig az alacsony zajszint. A sebességre max. harci területre való fel- és levonuláskor (ha nem baj, hogy tudják, hogy ott van, pl. CBG-t kísérő tengó) illetve harci helyzetben, torpedók vagy vizibombák előli meneküléskor van szükség.

Azt azért hozzátenném, hogy egy brit beszámoló szerint amikor egy Virginia vs. Astute osztály gyakorolt egymás ellen, akkor az amerikai tisztek igencsak meglepődtek, mennyire potens az Astute osztály Sonar 2076-os rendszere.
 
First Details Of Australia’s New AUKUS Submarine ...

AUKUS-Submarine-Go-Forward-Apr22-770x410.jpg.webp


Az első tengeralattjárót, a HMAS Vengeful-t várhatóan 2050 előtt bocsátják vízre. Az első sorozat fennmaradó három hajója, a HMAS Victoria, a HMAS Vexatious és a HMAS Vampirious várhatóan a 2050-es években kerül vízre. Őket követi majd a Batch-II, esetleg továbbfejlesztett képességekkel.

A négy Batch-II hajó a HMAS Vainglorious, HMAS Vaporous, HMAS Vanquished és HMAS Vegemite lesz.

Az utolsó sorozatot a HMAS Very, a HMSAS Visible, a HMAS Vendetta és a HMAS Abbot alkotja majd.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
First Details Of Australia’s New AUKUS Submarine ...

AUKUS-Submarine-Go-Forward-Apr22-770x410.jpg.webp


Az első tengeralattjárót, a HMAS Vengeful-t várhatóan 2050 előtt bocsátják vízre. Az első sorozat fennmaradó három hajója, a HMAS Victoria, a HMAS Vexatious és a HMAS Vampirious várhatóan a 2050-es években kerül vízre. Őket követi majd a Batch-II, esetleg továbbfejlesztett képességekkel.

A négy Batch-II hajó a HMAS Vainglorious, HMAS Vaporous, HMAS Vanquished és HMAS Vegemite lesz.

Az utolsó sorozatot a HMAS Very, a HMSAS Visible, a HMAS Vendetta és a HMAS Abbot alkotja majd.
Kifogytak a V-betűvel kezdődő nevekből?