illetve csövet raktak a láncfűrész kipufogójára és azt egy vödör vízbe vezettékMagasabban. És az oka az volt hogy csonkításnak minősült, nem illegális kivágásnak. Más a bûntetèsi tétele….
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
illetve csövet raktak a láncfűrész kipufogójára és azt egy vödör vízbe vezettékMagasabban. És az oka az volt hogy csonkításnak minősült, nem illegális kivágásnak. Más a bûntetèsi tétele….
Tudtommal minden szerződést teljesítettek az oroszok, de nyugodtan megcáfolhatsz ha másképp tudod.Már megint hülyének nézed a nagyérdeműt.
Nem lesz ez így jó bokikám.
Elárulod nekem, hogy miért kellett leállítani egyáltalán a gázszállítást?
Miért kellett egyáltalán az oroszországi tárolókat hip-hop maximumra tölteni?
Annak az Oroszországnak , amelyik annyi szénhidrogént termel folyamatosan, amennyi elég nemcsak a saját igényinek ellátására, de az EU és részben Kína ellátására is. Nyilván az volt a legfontosabb, hogy a rekord piaci ár mellett éppen tartalékba rakják a teljes EU szállítás mennyiségét.
Nem lett vona ésszerűbb nekik, ha nem a legdrágább gázzal töltik a tározót?
Nem lett volna elegendő mondjuk 15-20%-kkal csökkenteni az EU felé tartó szállítást? Ha már mindenképpen tározgatni akarnak.
De teljesen értelmetlen tározni is, mivel ha valamilyen oknál fogva elfogyna a saját készletük, akkor elég lett volna AKKOR megállítani az exportot. Úgyis annyit termelnek, hogy a fülükön jön ki.
Még egy kérdés:
Tényleg azt akarod beetetni az itteniekkel, hogy Putyin UTASÍTÁSÁRA a Gazprom vezére azt mondja, hogy "szerinte az úgy nem faja"? És majd inkább jól tározgatni kell a rekordárú gázt?
Ennyire nem tiszteled az öreget?
Nem lesz ez így jó! Mit fognak mondani a szemináriumon?
Is Meg építenek/építettek akkora gázvezeték kapacitást Kína felé ami a jelenlegi gázexportjuk felével egyenlő lesz, ráadásul a rövidebb útvonalon Mongólián keresztül.Atomenergia?
A világon bárhol úgy működik, hogy személyszállítás esetén felelőssége van a légitársaságnak vagy charter esetén az üzemeltetőnek. OK, leszállsz egy reptéren. A fogadó országnak még a tranzitba sem kell kiengednie egy embert sem. Az alap, hogy amennyiben van egy refugee -zó/flüchlingéző utas, akkor az adott légitársaság vagy charter üzemeltető egyetlen gépe sem jöhet be többet az ország légterébe. Ez bizony csak ott nem működik így ahol kifejezetten akarják, hogy ilyenek jöjjenek.
Aztán minek várjanak napokat vagy akármennyit. Meg miért egyszerűbb utólag vakarózni. Amennyiben nem tetszik a banán, akkor mehet vissza ugyanazzal a géppel. Ha kell akkor addig nem száll fel. A költség meg az Ő baja. Aztán problémázik, akkor többet nem kell jönnie soha többet. Könyörgöm a saját légteredben még azt is megmondhatod, hogy az adott repülő merre meg hova mehet kifelé külföldi cél felé. Ilyenformán az, hogy valakik folyamatosan rámolnak be illegálokat az nonszensz - hacsak ...
Ezek a területek kőkeményen le vannak fedve nemzetközi jogszabályokkal - és nemigazán az embercsempészeket védik. A tengeri dolgok dettó. Az, hogy nyugaton magas ívben tojnak ezekre az nem azt jelenti, hogy ezek nem léteznének vagy adott esetben pl. Fehéroroszország ez alapján ne tudná megoldani a dolgait, ha akarná ...
Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.
Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.
Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.
A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.
Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.
És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.
Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.
Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.
Nem engednek fel a repülőre, ha nincsenek rendben a papírjaid. Ha nincs vízumod, és olyan útleveled van, amihez kellene, akkor nem szállhatsz fel a gépre. Ezért nem érkeznek a migránsok közvetlenül Németországba.Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.
Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.
Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.
A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.
Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.
És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.
Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.
Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.
1956 más volt. Mindenkinek volt papírja és hónapokig vizsgálták át őket mire tovább engedték. Még a 80-as években is ez volt. Ezt konkrétan egy kimenekült szájából hallottam, hogy mit műveltek vele az osztrákok.illegális bevándorlóknak táborokat szoktak építeni, (pl. 1956-ban Ausztriában, onnan mentek tovább nyugatra)
Most is. Nem kellett lehajolni... plusz ő nem vágta ki a fát.... Csak megmetszette...Régen a cigányok is 60-80 centire a földtől vágták ki a fákat, mert az nem hallatszott úgy messzire.
Traiskirchen.....1956 más volt. Mindenkinek volt papírja és hónapokig vizsgálták át őket mire tovább engedték. Még a 80-as években is ez volt. Ezt konkrétan egy kimenekült szájából hallottam, hogy mit műveltek vele az osztrákok.
Rohadt diktatúra Fehéroroszország, hogy odaengedik a sajtót.A helyszínről jelentjük: a lengyel sajtó hozzáférést kér a határmenti válsághoz
Több migránscsoport próbált áttörni Fehéroroszországból Lengyelországba. A migránsokat kamu üzenetek egy folyosó megnyitásával kecsegtetik. A sajtó csak a fehérorosz oldalon fér hozzá a határmenti területekhez.hvg.hu
Nem véletlenül írtam. A fater is ilyen táborban volt, egy hónap után ment tovább Franciaországba. Illegálisan lépte át a határt, A papírjaival meg nem sokat ért.1956 más volt. Mindenkinek volt papírja és hónapokig vizsgálták át őket mire tovább engedték. Még a 80-as években is ez volt. Ezt konkrétan egy kimenekült szájából hallottam, hogy mit műveltek vele az osztrákok.
Nem engednek fel a repülőre, ha nincsenek rendben a papírjaid. Ha nincs vízumod, és olyan útleveled van, amihez kellene, akkor nem szállhatsz fel a gépre. Ezért nem érkeznek a migránsok közvetlenül Németországba.
A feleségemet a spanyoloknál azért nem akarták felengedni a gépre, mert a jegyén rövidítve volt a neve. Nem egyezett az útlevélen szereplő névvel.
Nem azért ! Ha a tuskó jelentős magasságú maradt kb 70-80cm vagy magasabb akkor nem valósult meg a tőelvállasztás azaz a fa még akár életbe is maradhatott így nem valósult meg az illegális fakivágás csak "gallyazás" . Okosak voltak azok az SZDSZ-es ügyvédek ezt megfejelte Kuncze tetű a megélhetési bűnözés legalizálásával és már nem is lehetett büntetni a hiperpigmentált ó indiai lakosságot !Régen a cigányok is 60-80 centire a földtől vágták ki a fákat, mert az nem hallatszott úgy messzire.
Ahhahahaha.Gondolom mindenki utazott már repülővel és tudja, hogy ha gép leszáll, akkor az utasok is leszállnak. A hatóság zord röntgen tekintete nem hatol át a gép falán, hogy megállapítsa ki az illegális bevándorló és ki nem az, hanem az utasok besétálnak a terminálba és ott elkezdik vizsgálgatni a papírjaikat. Ez eltart némi ideig, lévén egy géppel jön 150-200 utas és ha mind problémás, akkor nem végeznek velük fejenként 1-2 perc alatt.
Ráadásul ha az illetőnél van elég pénz és benyögi az egyik vízummentes beutazási célt és van legalább egy útlevele, akkor az adott pillanatban és helyzetben nem is illegális az érkezése. De tegyük fel, hogy nincs útlevele se! Viszont annyit azért megtanítottak neki, hogy azt hajtogassa, hogy menekült, tehát menekültügyi eljárást kellene lefolytatni, ami azért mégsem megy percek alatt.
Közben pedig a Charter gépet megtankolják a visszaútra és eleresztik. Nem tartják fel sok órán keresztül, hogy hátha vissza kellene küldeni rajta utasokat. A hatóság a gép fehérorosz légtérben való repkedéséről tud rendelkezni, de másról nem. Bármilyen meglepőnek hangzik is, de arra nincs joga a hatóságnak, hogy kötelezze a gépet utasok visszaszállítására. Különösen úgy nem, ha a gép eleve nem is a kiindulási reptérre szeretne visszamenni és eleve nem oda szól a visszaútra való útvonalengedélye. Különösen úgy nem, hogy a visszautat nem a fehérorosz hatóság fizeti és a fehéroroszok nem állnak szerződéses viszonyban a légitársasággal erre a célra. Különösen úgy nem, hogy a légitársaság nem szeretne a visszaszállításnak magukat önként alávetni erőteljesen húzódozó, őrjöngő bandát szállítani.
Vagy hogy gondoltad? Percek alatt lefolytatják az idegrendészeti eljárást? Kiutasítják a delikvenseket? Statáriális kényszerintézkedéssel idegenrendészeti őrizetbe veszik azokat. Majd megbilincselve feltuszkolják az addig erővel visszatartott gépre, ahol egyenként a székhez kötözik/bilincselik mindegyiket és beadnak nekik egy altató/nyugtató koktélt? Ezután jó légikalóz módjára a gép személyzetének fejéhez pisztolyt tartanak és közlik velük, hogy tök mindegy, hogy erre nincs szerződés, nincs kifizetve, hogy eleve nem is a kiindulási reptérre szerettek volna visszamenni és oda nincs előre megkért útvonalengedélyük és leszállási engedélyük, de visszaviszik a hordát és punktum.
Ez azért nem egészen így működik. Ha ezt így megtennék abból még sokkal nagyobb balhé lenne.
A légitársaságnak nem kötelessége a kiindulási reptéren vizsgálni az utasok célországba való beutazási jogosultságát. Ez a fehérorosz határőrség feladata és joga. Ennek megfelelően formálisan nem is tehető felelőssé azért, hogy illegális bevándorlókat szállított és nem is kötelezhető semmire.
Persze ettől még erőből megtehetné a hatóság, hogy az első ilyen után figyelmezteti a légitársaságot, a második után pedig nem ad ki többet útvonalengedélyt és leszállási engedély számára. De a már leszállított hordával akkor is kezdeni kell valamit. A következő gép pedig majd egy másik neve nincs magán légitársaság égisze alatt fog érkezni. Lehet kezdeni elölről a figyelmeztetést és nem hivatalos kitiltást.
És itt nem gépek százairól és utasok tízezreiről beszélünk légitársaságonként, hanem mindösszesen néhány ezer migránsról, akiket a balhé kedvéért küldtek oda. Egy bérelt géppel elvisznek 150-200-at. Mindössze pár tucatjáratról van szó. Eleve több kiindulási reptérről, több légitársasággal reptetve.
Persze a fehéroroszokon számon lehetne kérni, hogy ezzel együtt a már nyakukra hozott hordát miért szállítják a lengyel határra és miért nem táboroztatják, miért nem fogadják be ők, vagy miért nem próbálnak módot találni a visszaszállításra. De ugye mindenki emlékszik, hogy amíg nálunk nem volt kerítés, addig mi sem a szerbekhez dobtuk vissza az illegális bevándorlókat, hanem átbuszoztattuk az osztrák határra? Leszálltak a híres röptető tábornál, ahonnan azonnal átsétáltak az osztrákokhoz. Pedig nekünk nem repülővel kellett volna visszaszállítani őket, hanem csak visszanyomni a szerb oldalra a határon. Pedig minket nem akartak megpuccsolni előtte az osztrákok, hogy legyen kellően nyomós okunk rájuk tolni a problémát. Egyszerűen csak ez volt a legegyszerűbb, mivel a horda eleve arra akart menni.
Sokan ajánlgatják a lengyeleknek is, hogy miért nem buszoztatják át ők is a németekhez a migránsokat. Hát a fehéroroszok sem csinálnak mást, csak tovább dobják a problémát a lengyeleknek. A fehéroroszoknak még csak olyan megfontolást sem kell figyelembe venni, mint nekünk, vagy a lengyeleknek, hogy ha az adott illegális bevándorlók nálunk, vagy Lengyelországban lépnek be az EU-ba, akkor az osztrákok, németek, hollandok, svédek kiválogatják a használható 10-20%-ot, a maradék 80-90%-ot pedig a belépési országba visszaküldhetik (a dublini egyezményre hivatkozva), még elosztási kvótázás nélkül is. A fehéroroszokra ilyen visszafogadási kötelezettség nem vonatkozik, ha Lengyelország felé megszabadulnak a problémától, hiszen nem EU tagok.
Okuk meg bőségesen van rá, hogy a lengyelek orra alá borsot törjenek.
Ezt a bulit az szervezi, aki ürügyként akarja felhasználni. Márpedig a következmények a fehéroroszok és oroszok számára véletlenül sem kedvezőek. Nem ők a haszonélvezői a balhénak.