[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Ez most egy viszonylag jobb rész volt, szerintem érdemes meghallgatni. Csak a műsorvezetőt cseréljék már le...
Nem csak a műsorvezetővel voltak gondok...
Nagy László 06:00-nál:...a több tonnás légijármű 400 km/h sebességgel száll le, száll föl.." :D jó lesz az valahol 200-250 km/h nak is de OK, fogadjuk el nyelvbotlásnak...:)

26:00 nál azt mondja a Portugál gépek más konfigurációjúak lesznek....mit érthet ez alatt? Önvédelmi rendszer?

Továbbá ha jól értem akkor az üzemeltetési klts.ek voltak a döntő szempont a tipus kiválasztásnál. Ez csak azért lehet gond közép és hosszabb távon, mert ha a KC-390 megreked a jelenlegi huszon... darabos gyártási db.számnál akkor az üzemeltetés felettéb drága és körülményes lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A műsorban az is elhangzott, hogy KC-390-esek otthona Kecskemét lesz, nem Szolnok. (...ahogy az An-26osok esetében volt.)
 
"Gidrán szállítására nem alkalmas."
" Első körben 8 hajózó és 26 repülő műszaki kerül kiképzésre részben Brazíliában, részben Portugáliában."

Én úgy számoltam, hogy fegyvertorony nélkül elvileg befér, de akkor kiveszem a Wiki-cikkből...
Ezért lenne jó néhány kisebb NMS, hogy missziókba legyen valami védetebb járgányunk ami légiszállítható...
Van 1 olyan érzésem, hogy a jó öreg BTReink maradnak még 1darabig...
 
A "taker verzió" annyit jelent hogy veszel e hozzá Cobham konténert meg póttrtályt.
A a függesztési pontok a szárnyakon, meg a csövezések akkor is ott lesznek beépítve a gépben ha a tanker funkció épp nem érdekel téged.
A múltkor sajnos a román haderő fejlesztési topikban ingerülten válaszoltam egy kérdésedre,(teljesen normálisan kérdeztél nem volt semmi bántó benne, én értelmeztem félre)
úgyhogy elnézést kérek.
 
A "taker verzió" annyit jelent hogy veszel e hozzá Cobham konténert meg póttrtályt.
A a függesztési pontok a szárnyakon, meg a csövezések akkor is ott lesznek beépítve a gépben ha a tanker funkció épp nem érdekel téged.
Nem egészen.
A C-390 nyilvánvalóan a teljes utántöltési rendszer nélkül került volna forgalomba, ha a Boeing nem lépett volna vissza. Annak a verziónak pont az volt a lényege, hogy olcsósítva, kizárólag az USA igényeire szabják azt a verziót. De előtte, és azóta is mindenhol KC-390-et használnak.
Különben a portugálok is KC-t rendeltek, és szerintem nem ez lesz az eltérés.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: borisz and formosa1
26:00 nál azt mondja a Portugál gépek más konfigurációjúak lesznek....mit érthet ez alatt? Önvédelmi rendszer?

Szerintem egy 3 héttel ezelőtti hírben van a megfejtés...

2021. november 11.
A gyár hivatalos oldaláról:
https://embraer.com/global/en/news?...on-of-the-first-kc-390-millennium-for-hungary
Megerősitik, hogy a magyar gépek lesznek az elsők, melyekhez egészségügyi modul (Intensive Care Unit) is lesz, légiutántölthetőek és legiutántöltéssel (AAR) üzemanyagot is tudnak átadni más gépeknek. Tehát fullosak és kiemelik, hogy teljesen NATO kompatibilisek.
2024-ben lesz átadva az első gép.
 
Last edited:
Azt lehet tudni hogy miért nem Szolnok?
Mert a merevszárnyú gépek Kecskeméten vannak? Épp azt keresem, hogy mikor települtek át az AN-26-osok Szolnokról Kecskemétre... úgy emlékszem 2000 körül.
 
Last edited:
Mert úgy tűnik, hogy akkor az lesz az egyetlen pancélozott harcjárművünk, amit el tud vinni.
HMMWV-kból 3-at is el tud vinni a KC-390
A MH-nak meg van negyven valahány valamennyire páncélozott HMMWV-ja

Ha nagyon kell a Gidrán valahova, akkor C-17 vagy a A400M "társbérlettel" megoldják...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD