[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Azt lehet tudni hogy miért nem Szolnok?
Az Ancsák már a 2000-es évek elején átköltöztek Szolnokról Kecskemétre. Eleinte minden reggel-este buszoztatták őket egyik helyről a másikra.
Mivel az legalább 15 éve volt, azóta mindenki (hajózók, műszakiak) Kecskemét környékén telepedhetett le. Plusz az a bázis lehet jobban felszerelve az ilyen kategóriájú gépek üzemeltetésére.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 281
120 097
113
Az Ancsák már a 2000-es évek elején átköltöztek Szolnokról Kecskemétre. Eleinte minden reggel-este buszoztatták őket egyik helyről a másikra.
Mivel az legalább 15 éve volt, azóta mindenki (hajózók, műszakiak) Kecskemét környékén telepedhetett le. Plusz az a bázis lehet jobban felszerelve az ilyen kategóriájú gépek üzemeltetésére.
Szolnokon nem sok minden adott hozzá és a betont is rendbe kéne tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 126
73 652
113
Mostmár gondolom sehol, mert kivonták, de egy darabig Szolnokon volt a szállítógépes század...
"A magyar légierő 1974–1976 között tíz An–26-ost vásárolt, melyek Szentkirályszabadján kezdték meg működésüket, egy önálló század tagjaként. 1984-ben Szolnokra kerültek, ahol a szállító helikopterek és a szállítórepülő-század összevonásával létrejött a szolnoki 89. vegyes szállítórepülő-ezred. 1992-től folyamatosan csökkent a Magyar Honvédség kötelékében szolgáló An–26-osok száma, a 2000-es évek elejére már csak négy Ancsa állt országunkban hadrendben. Az An–26-osok egy átszervezésnek köszönhetően a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába kerültek, áttelepülésük 2005 decemberében történt meg."
 
K

kamm

Guest
Nem csak a műsorvezetővel voltak gondok...
Nagy László 06:00-nál:...a több tonnás légijármű 400 km/h sebességgel száll le, száll föl.." :D jó lesz az valahol 200-250 km/h nak is de OK, fogadjuk el nyelvbotlásnak...:)

26:00 nál azt mondja a Portugál gépek más konfigurációjúak lesznek....mit érthet ez alatt? Önvédelmi rendszer?

Továbbá ha jól értem akkor az üzemeltetési klts.ek voltak a döntő szempont a tipus kiválasztásnál. Ez csak azért lehet gond közép és hosszabb távon, mert ha a KC-390 megreked a jelenlegi huszon... darabos gyártási db.számnál akkor az üzemeltetés felettéb drága és körülményes lesz.
Utóbbi hülyeséget nem engeded el, hiába mondtuk már el, hogy egyrészt eleve hülyeség, mert attól nem fog több jet fuelt enni a turbopropnal joval takarekosabb, valamint sokkal olcsobban, szinte akarhol (igy otthon is) szervizelheto commercial turbofan, masreszt a gepre gondolom kotottek uzemeltetest is jópár évre, azt szokás hosszabbitani stb. Az egyetlen, ahol ez némi hatással lehet, az a spare parts ára, mondjuk 10 év múlva - majd térjünk vissza a témára akkor...
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: anti70 and formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
A múltkor sajnos a román haderő fejlesztési topikban ingerülten válaszoltam egy kérdésedre,(teljesen normálisan kérdeztél nem volt semmi bántó benne, én értelmeztem félre)
úgyhogy elnézést kérek.
Zavarba hozol...:rolleyes:
ha valaki ilyen kedves hozzám azt hogy küldjem el legközelebb jó szívvel a francba? :):):)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 774
35 965
113
Egy darabig biztosan. Viszont ha jön a saját 8x8 gyártás és beválik, akkor gyanítom, szépen decommissioned lesz, ahogy a 8x8 felfut és amíg még a BTReket el lehet adni a nyamnyamoknak valahová Afrikába. (Rejtő után szabadon.;))
Céltárgynak jó lesz a BTR... :D
Csörlővel vontatva még mozgó célt is imitálhat...pl. Spike vagy lézerbomba számára
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szóval akkor Bird...
Ideje volt már..
AeroShield_____MLD-scaled.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 774
35 965
113
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...
 
  • Szomorú
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 459
46 360
113
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...
KC, A400M, C-130
 
K

kamm

Guest
"Munkájuk és a szubjektív elemeket is kiszűrő matematikai modellek alkalmazásának eredményeként – és rengeteg számítás, összehasonlítás következményeként egy szűkítést, majd a három, számunkra legjobbnak ítélt típus értékelését követően „az jött ki”, hogy magasan a KC-390-es a Magyar Honvédség számára a leginkább megfelelő szállítórepülőgép."

Engem nagyon érdekelne mi lehetett a másik kettő...C-130 még az egyetlen hasonló méretű gép, ennél már csak kisebbek (C-27) vagy nagyobbak (A400M) vannak. Szóval nincs ötletem mi lehetett a harmadik opció...

Ez kicsivel bonyolultabb, mint a méretek... nem tudjuk, milyen parametereknek kellett pontosan megfelelniuk, a scenariokat stb.
Az Atlas volt az egyik, az biztos.
A C-130 nem visz el eleget szerintem, mikozben meg dragabb, mint a brazil; kétlem, hogy azt komolyan fontolóra vették, még ha az is volt a harmadik. A C-295 ugyan meg kisebb, viszont az annyival olcsóbb, hogy kettő kijön egyetlen C-130J árából (csehek 2009-ben supporttal, mindennel vettek 3 legújabb típust $190M, majd tiz évvel később mindhármat modernizaltak és két akkori legujabbat vettek masik $100Mbol. Mindekozben $100M felett adja a LM a Hercules darabjat.) A C27J jo kompromisszum, de az meg újabb gyártó es a C-295-nel nem tud igazan tobbet.
Szerintem a harmadik a csehekhez hasonló, több kisebb (C-295) gepes felallas volt - viszont annyiból meg boven kijött a Millenium, ami azért megiscsak sokkal többet visz el, olcsóbban, de gyorsabban, és igazi multirole rámpás gép.

Viszont érdekes, hogy bezony nem az Elbit MUSIC ment rá, ami a Diehl DIRCM része is, hanem a BIRD AMPS-MD - utóbbi újabbnak tűnik, szerintem jobb áron is jöhetett, talan többet is tud?

 
  • Vicces
Reactions: formosa1